Ik heb even me banner weer aangepast nu heeft de baby een blauw broekje aan ipv groen. Zo leuk. Voor Toto (lijst) Ik heb weer nieuwe afspraken voor de lijst enne voor meisje jongen verassing mag ik op jongen. Afspraken gyn in het zkh: Ma 31-3-14 14.30 uur Vrij 18-4-14 14.10 uur Alvast bedankt Toto en super dat je de lijst bij houdt. Top! Groetjes Kitty
@risu, ik vind t ook lastig om geduldig te wachten hoor. Toch weten wat t geslacht is begint steeds meer te kriebelen. Zeker omdat er weinig neutrale kleertjes zijn die niet suf zijn... Ik denk vrij zeker dat t een jongen wordt. Maar weet niet of ik t aan durf om de verrassing/teleurstelling bij de geboorte te laten zijn. @toto, fijn dat jij de lijst bij houdt! Zo te lezen hebben jullie ook wat zwangerschapsklachten en onzekerheden? Ik ben heel erg misselijk geweest (veel spugen, leven op beschuit), dat gaat nu sinds een week goddank wat beter... Maar de immense vermoeidheid blijft. Niet te doen. Autorijden is eigenlijk levensgevaarlijk. Daarnaast krijg ik, als ik weer rust neem na een inspanning, steken in mijn buik. Ik gok zelf op bandenpijn? Kortom, heb me wel eens beter gevoeld Maar t is voor een goed doel. Grootste 'probleem' is dat ik me veel zorgen maak. Maar dat is een bekende karaktertrek. Hormonen en vermoeidheid maken dat niet beter... Daarnaast zijn we (of beter gezegd:'ze'. Ik doe alleen de catering en maak de beslissingen ) ook nog een huis aan het verbouwen, wat we over een paar weken klaar hopen te hebben, zodat we op tijd kunnen verhuizen. Wat leuk dat jullie ook druk zijn met namen. Meisjesnaam vonden we makkelijk zat, jongensnaam vinden we echt haast onmogelijk!
@Jag: Welkom en gefeliciteerd! De steken in mijn buik heb ik inderdaad ook.. Dacht ook al aan bandenpijn, maar is mijn eerste kindje, dus ik heb geen idee hoe het hoort te voelen, haha! @Toch: Oeh, ik hoop dat je niet vaker last gaat krijgen van je bekken! @Risu: Ah, beterschap voor die kleine! En balen van de wasmachine! Wij hebben laatst een Samsung eco bubble gekocht. Heel groot en zuinig en in de aanbieding, dus niet zo duur. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een wasmachine! @Kitty: Fijn dat jullie zo goed onder controle staan! Kan me voorstellen dat dat je gerust stelt.. Bloeden is hier weer gestopt, gelukkig. Wel besloten dat ik blijkbaar gewoon bloed tijdens de zwangerschap. Ik ga me er niet meer druk om maken, heb genoeg stress gehad. Zolang ik geen erge buikpijn heb, is het allemaal prima! Namen zijn hier moeilijk!!! Meisjesnaam hebben we sinds week 5! Al is pas vorige week de tweede naam erbij gekomen.. Jongensnaam is, net als bij Jag, een regelrechte ramp! We weten het gewoon echt niet. Wat ik leuk vind, vindt mijn man vreselijk en andersom. Wij hopen dus stiekem op een meisje, haha!
@toch: Blij dat je je weer wat beter voelt. Ik ga dus ook per definitie niet liggen op de bank. Vriendlief doet dat nog wel eens en zit dan altijd 2 dagen met een zere nek, maar hij blijft het eigenwijs elke keer weer doen @S87: Als je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen, dan gewoon doen hoor! Hier heeft vriendlief zich volgens mij voor de 2e keer erbij neergelegd dat het tot het einde een verrassing zal blijven. @Risu: Wat balen dat zoonlief ziek is en de wasmachine het ook nog eens heeft begeven! Hoop voor je dat 'ie het toch nog gaat doen en anders maar zo snel mogelijk een nieuwe. Maar wel een lichtpuntje... je bent van je rugpijn af Dochterlief is hier midden in de winter geboren, maar was zo klein dat het wel even duurde voordat ze in maat 56 paste. Denk dat ik dus alles maar even bewaar en maar moet afwachten of ik ze kan hergebruiken. De rompertjes moet in ieder geval wel lukken. @Kitty: Nieuwsgierig aagje Qua formaat zal het niet veel schelen met de foto die ik paar dagen terug heb gepost, maar zal vanavond de nieuwste en die van vorige week even naast elkaar zetten voor het verschil. Goed dat je goede afspraken hebt kunnen maken met de VK en de gyn en misschien nog wel belangrijker dat jullie je daar ook goed bij voelen. Dat ze nu denken dat de baby groot zal worden zegt niet veel. De kleine kan even een spurtje hebben gemaakt en met het gemak later weer wat trager groeien. Het enige wat je kunt doen is afwachten tot de geboorte Maar wat een mooie naam hebben jullie gekozen! Spreek je het ook zo uit als je zou verwachten met deze schrijfswijze? @jag: Als je nog niet zeker weet of je het geslacht wilt weten en bij de 20 weken echo weet je het nog steeds niet, laat het dan door de echoscopiste op een briefje schrijven. Kun je evt. later als jullie er uit zijn alsnog op het briefje kijken. Wat betreft geen leuke neutrale kleding valt het best mee. Het is inderdaad wel meer zoeken en zeker bij de prenatal zal je niet veel vinden (zeker als je geen Nijntje wilt). Zoek maar eens online. Daarnaast hoef je ook niet meteen een hele garderobe aan te schaffen. Als je de basisstukken hebt aan rompers, fijne broekjes en wat makkelijke shirtjes, dan zijn 2 à 3 pakjes meer als voldoende. Van de kraamvisite zal je al erg veel kleding krijgen die op het geslacht gericht is. En vor je het wet wil je zelf ook weer een keer de deur uit en kun je altijd dan nog kleertjes bijkopen. Wat vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Hopelijk is dat snel over. En de buikpijn, dat zouden inderdaad de banden kunnen zijn. @Aster: Fijn dat het bloeden gestopt is en je er nu ook niet meer druk om gaat maken. Dat is ook maar de beste instelling Qua namen zijn we er voor een jongen helemaal uit. Tot aan de doopnamen. Met meisjesnamen nog niet echt bezig geweest sinds deze zwangerschap. Maar we hebben nog een lijstje van de vorige keer en ben na de zwangerschap van mijn dochter gewoon doorgegaan met namenlijstjes. Zal mijn oude telefoon hier maar weer eens een slinger voor geven, want heb ze daar allemaal in staan in een appje. Roepnaam voor een meid moet dus lukken, maar de doopnamen wat lastiger. We willen graag vernoemen naar wat in beide families veel voorkomt, maar bij mijn schoonmoeder in de familie wordt al niet veel vernoemd en bij mijn moeder ook niet. We waren al blij dat we er bij onze dochter er toch nog wat van konden maken wat we ook mooi vonden.
***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014*** 28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV 28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V 29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ 31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV 1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V 1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV 2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV 2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J 3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV 4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M 5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV 6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V 6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ 7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV 7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV 8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J 8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV 8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J 9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV 9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V 10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV 11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV 11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV 11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV 12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV 13 sep-Purk (2e kindje, )MJV 13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV 14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV 14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M 14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV 14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV 15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ 15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV 15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V Meisje, Jongen, Verrassing? afsprakenlijstje: 27mrt-dolfie1987 vk 31mrt-Kitty1981 gyn 2apr-S87 echo vk 4apr-Pharilla 20weken echo 9apr-Toto controle gyn 14apr-Kitty1981 20weken echo 16apr-aster14 20weken echo 17apr-Mieksel 20weken echo 18apr-Kitty1981 gyn 19apr-S87 20weken echo 24apr-Toto lactatiekundige 29apr-One of kind 20weken echo België 30apr-Toto 20weken echo 1mei-misiri 20weken echo
@jag, klachten wel, onzeker niet echt. Hopelijk krijg je nu ook weer meer energie nu je weer meer kan eten! @aster, heb er al 2weken last van, vk zegt dat de kans heel groot is dat het tot de bevalling helemaal niet meer over gaat, dus moet op mn houding letten en rustig aan doen. fijn dat het bloeden weer gestopt is @namen: voor beide geslachten heb ik 5/6 namen dus denk dat dat wel goed komt @toto, normaal heb ik er geen last van gelukkig. Maar nu lag dochter ook nog eens naast me dus 1,5u niet bewogen en verkeerd gelegen... Niet voor herhaling vatbaar @kleertjes: hier blijft het geslacht ook een verrassing. Als eerste pakje koop ik er gewoon 2, 1 voor jongen, 1 voor meisje. Misschien dat ik wel neutraal broekje doe zodat die voor allebei kan maar ga eerst maar eens kijken wat ik wil
hoi hoi dames, Jag Welkom! Mooie buikies weer! Hier begint t nu echt te groeien, 's avonds lijk ik wel 8 maand zwanger soms haha En ook al een paar geslachten bekend.. wat leuk! Hier nog 2 weekjes en 2 dagen wachten voor 20 weken echo+geslachtsbepaling.. zo spannend! Namen: zijn we nog niet echt uit, willen we pas echt gaan overleggen als t geslacht bekend is. Meisje had ik al wel een roepnaam in gedachte en manlief vond die ook meteen erg mooi. Voor jongen weten we alleen de 2/3e naam (opa overgrootopa enz heette ook zo) maar we(ik vooral) willen een andere roepnaam maar hebben nog geen idee wat. Misselijkheid nog steeds aanwezig hier.. hoop wel dat dat geen 9 maanden aanhoudt hihi.. maar goed.. hebben we niet in de hand he! Moe ook nog steeds.. al heb ik wel meer zin aan dingen.. vandaag heerlijk huisje gesopt...ramen binnen en buiten. Was er iedere keer te moe voor dus ruimt zo lekker op als het dan eenmaal lukt! Hier steeds meer t vermoeden dat het gekriebel en geplop wel degelijk de baby is die ik voel... zo fijn! Angelsound ook uitvinding van t jaar.. heerlijk! Fijne avond meiden. XXX Joyce
Vanaf de positieve test denk ik een jongen, manlief denkt t ook heel sterk. Maar het maakt ons niets uit! XXX Joyce
@ Aster, heb deze Samsung ecobubble idd ook in gedachte!! Voor nu heeft ml hem kunnen maken dus dat scheelt... nu hopen dat het voorlopig zo blijft. We hebben 5 April ons trouwfeest. (31 Maart trouwen we, gewoon simpel in het stadhuis met alleen kids en getuigen) En hadden dat geld voor het feest gereserveerd. @ zoon, inmiddels weer beter @ toto, leuk om het verschil te zien!! Grappig, je ziet ook de groei in borsten!! Man en ik gister intiem geweest, hij vind dat mn borsten flink gegroeit zijn. Niet dat hij dat vervelend vind zegt ie nog met een lachje hahaha.
Leuk Risu!! Zo schattig! Hier al wat gekocht en gekregen.. zal ook eens een foto maken.. wel neutraal nog hihi. XXX Joyce
Dit is wat we gemaakt en gekregen hebben. Kan niet wachten tot we t geslacht weten en kan gaan shoppen Op de shirtjes staat: "Born in 2014" "I look funny because my daddy dressed me" "Papa de allerliefste! sst niet tegen mama zeggen"
Wat leuk zo al die kleertjes. Ik ga volgende week ff shoppen voor de kleine man. Zowiezo moet ik van zoonlief terug naar die ene winkel waar hij dat shirtje had gezien met boefje erop. Die wilde hij zo graag voor zijn broertje. Maar toen op dat moment wisten we niet wat het geslacht was en hebben we het shirt laten hangen maar wel een belofte gedaan als het een jongen zou zijn dat hij het alsnog mag halen. Dus dat gaan we maar doen. Verder heb ik nog een tasje met babykleren van mijn zoon dus die ook maar van de week ff weer opzoeken. En me electrische borstkolf. Aster wat fijn dat het weer opgehouden is en nu maar zo houden he. Goed van je dat je je knop omgezet hebt wat betreft je angst. Dat heb ik toen ook gedaan anders maak je je zelf helemaal gek. En lekker gaan genieten. Hier nog steeds verkouden wel minder maar toch nog steeds aanwezig. Leuk is dat als je een weerstand van 0 hebt door je zwangerschap. Dit is nu al de tweede week dat ik ermee loop. Het wordt wel minder maar het gaat wel eruggg langzaam. Maargoed zolang het maar met de kleine man goed gaat, alles voor hem.
Risu en Pharilla wat een leuke kleertjes zeg! Hier heb ik neutrale kleertjes met mijn moeder gewassen en gestreken , madam heeft nu al een hele collectie alleen daarvan hahhaa.