1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Oooh voor ik t weer vergeet, bij mij mag op de lijst wat veranderd worden.

23 april volgende echo/afspraak bij gynaecoloog

Geslacht : Jongen :D

XXX Joyce

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Gisteren trapte uk een keer zo hard dat ik het aan de buitenkant ook kon voelen :) Hoop dat manlief en de kindjes het ook snel kunnen voelen. Voor de rest is uk best rustig, ben benieuwd of dat dat zo blijft of dat ik straks toch weer helemaal blauw ben van binnen ;)

3. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Risu wat leuk!!!

Toch3 super joh dat schopje. Hier voel ik de kleine ook steeds meer maar nog niet hard. Ik kan ook niet wachten totdat de kleine voelbaar is vanaf de buitenkant leuk voor ml en zl. Dan wordt het toch wat echter voor ze.

Aster jeetje heftig joh ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden en dat het nu hierbij blijft. Sterkte.

Hier gaat alles zijn gangetje druk met zl, huis en werk. De laatste dagen gauw last van maagzuur vooral in de avond maargoed ik kan er mee leven voorlopig.
    Ook heb ik al aardig wat leuke dingen voor de kleine gekocht en betrap mijzelf iedere keer weer als ik de deur uit gaat weer thuis kom met iets voor de kleine man.

Morgen moet ik weer naar het zkh voor een intake gesprek voor de 20 weken echo die ik dan volgende week krijg. Eigelijk zit ik niet op een ritje weer te wachten van 20 km naar het zkh voor een gesprekje over de 20 weken echo. Ik heb zoiets van ik zie het dan allemaal wel en laat het maar gewoon gebeuren en van het positieve uitgaan. Maargoed het schijnt dus in het zkh verplicht te zijn zo'n gesprekje. Dus we zien het morgen wel wat ze allemaal te vertellen hebben.

Af en toe nog last van harde onderbuik maar die trekt dan ook weer heel snel weg. Dus ik maak me er geen zorgen over zolang het geen pijn doet en heel kort blijft.
    Verder voel ik me prima en zit vol energie en me buikje begint eindelijk te groeien ook al is het nog niet veel. Veel mensen in mijn omgeving vragen vaak waar ik de kleine laat omdat ze in hun ogen nog niets zien.

Ik zal morgen weer even posten hoe het gesprek is gegaan al verwact ik niets bijzonders.
    Nou meiden fijne dag allemaal.

Groetjes Kitty

4. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha meiden,

Bijzonder idd dat je een intake krijgt voor je 20-weken echo Kitty. Ik heb ook zoiets, zie het dan wel. Heb wel zo'n foldertje meegekregen om me in te lezen.

Aster, al meer bekend? Vervelend, maar gelukkig alles goed met de kleine!

Ik ben jaloers op jullie dat je je ukkie al voelt. Ik denk dus soms heel ver weg, maar twijfel nog. Komt vast snel!
    Nog een weekje en dan heb ik ook de twinitg-weken echo. ook daar, nog ff geduld dus ;)

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @ kitty, ja manlief vroeg pas al wanneer hij zn rugmassages weer gaat krijgen ;) Savonds lig ik vaak met mijn buik tegen zijn rug. Vooral de oudste begon dan altijd flink te trappen ;)
    Zou ik ook geen zin in hebben, voor alleen een gesprekje erheen. Was bij ons helemaal niet nodig. Moest wel papier ondertekenen dat ik weet dat goeie echo geen garantie is etc en dat ik de folder heb gelezen

@harde buik: hier houden ze soms best lang aan helaas :( maar zolang er geen regelmaat in komt maak ik me daar geen zorgen om

@mieksel, is niet gek hoor, met 18/19weken niks voelen. Hier voelde ik de eerste met 17weken e ndat was echt vroeg zei de vk!

@hier: last van mn buik en bekken, gister te veel gelopen. Wilde even naar Zuidplein, maar ja, was eerst al eind naar bushalte lopen, dan nog bij de winkels en dan weer terug ;) Dus ik hou me kalm vandaag. Ga lekker verder haken en alleen wasjes draaien, vouwen komt dan wel weer een keer ;)

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Sonja: Voel je je inmiddels al wat beter?
    Wat een lieve schoonouders! Scheelt wel in de kosten zo :)

@Aster: Oh jee! Dat is wel schrikken. Kan me voorstellen dat je zo niet echt kunt genieten.
    Wij hebben ook de Joolz en ben er nog steeds heel blij mee en in het grijs is hij ook erg mooi. Zou je dan voor een zwart of zilveren onderstel gaan? De Cybex ken ik niet.

@toch3: Wij hebben ook 2 maxi cosi's aangeschaft bij onze dochter. We hebben 2 auto's en door verschillende werktijden en reisafstand wilde het nog wel eens gebeuren dat ik 's ochtends de kleine naar het kinderdagverblijf bracht en mijn vriend haar weer haalde. Ons kinderdagverblijf heeft het liever niet als de hele gang vol staat met MC's en dat begrijp ik ook wel.
    Misschien is het wat om er één bij opa en oma te brengen zodat zij ook kunnen rijden? En anders is afwisseling nooit verkeerd :p
    Zo leuk om de kleine te voelen. En dat bont en blauw schoppen komt vanzelf hoor. Bij dochterlief voelde ik de eerste bewegingen door voorliggende placenta pas bij 20 weken en met 23 à 24 weken pas aan de buitenkant. Maar tussen die periode en het te vroeg bevallen leek het soms wel of ze uit mijn buik wilde komen. Kon je ook aan de buitenkant goed zien :)

@Risu: Gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat je helemaal op bent.

@Kitty: Vervelend dat maagzuur. Ik heb er ook regelmatig last van. Vooral 's avonds als ik na het eten meteen op de bank ga hangen.
    Kan me wel voorstellen dat je niet op dat ritje zit te wachten; zeker als je al zo vaak naar het ziekenhuis moet.
    Fijn dat je je goed voelt en ach... die buik komt vanzelf wel.

@Mieksel: Zie ook mijn reactie naar toch3. Bij mijn eerste voelde ik de kleine ook vrij laat. Het komt vanzelf, maar kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt zeker met de verhalen van ons hier :)

Zelf heb ik niet zo veel te melden. Zaterdag genoten van het mooie weer. Eindelijk het konijnenhok en ren afgebeitst en in elkaar gezet. Vriendlief het gat onder de ren laten graven zodat ik dat helemaal kon bekleden met gaas zodat ze straks ook lekker kunnen graven zonder uit te breken. Vrijdag komt de hovenier het eerste deel van de tuin aanplanten, dus hopelijk is zondag de tuin zo goed als klaar. Zal als het klaar is wel een fotootje posten.
    Woensdag mag ik eindelijk weer naar de gyn voor controle. Ben erg benieuwd wat mijn BD is en hoe hoog de BM staat. Heb zelf het idee dat de BD weer wat hoger is dan 4 weken terug. Aangezien ik voor mijn idee qua groei van de buik al zo'n 2 weken stil lijk te staan dus ook benieuwd naar de hoogte van de baarmoeder.
    Verder wel een beetje jaloers op jullie dames die de 20 weken echo al heben gehad. Ik moet nog ruim drie weken wachten en ben dan al 21,5 wk.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    toto, 1 mc bij opa en oma heeft weinig zin, verwacht neit dat de kleine daar zal zijn zonder dat ik er ben.
    Als je 2 auto's heb is het wel makkelijk ja. Kan wel snappen dat kdv geen hele rij stoeltjes willen hebben staan.
    Ben dan benieuwd of dat hier straks ook te zien is! Je zou denken van wel als ik het nu al kan voelen aan de buitenkant

Leuk, tuin opknappen :) Ik mis het echt wel dat we geen tuin hebben :(

Buik lijkt hier ook stil te staan na een groeispurt. Al voel ik zelf wel verandering, maar dat is vooral onder de huid
    hier met precies 19weken echo gehad, risico is te groot dat ik niet voor de 22weken terug ben in NL. Zijn onderweg naar Basel nu

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Dan toch maar gezellig afwisselen ;)

Het is niet echt opknappen van de tuin, maar echt aanleggen. We zijn in nov verhuisd naar een nieuwbouwwoning en haden fijn een modderpoel in de achtertuin :) Nu begint het toch echt wat te worden. Zo blij dat ik straks met mijn verlof van mijn mooie tuintje kan genieten.

Zal straks ook weer even de lijst bijwerken, maar moet nu echt even aan het werk.

9. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier een hele rit naar het zkh gehad vanmiddag voor een gesprekje van 10 minuten. Niets wijzer op geworden van wat ik al wist. Al met al 1 uur autorit heen en terug bijelkaar voor een 10 minuten gesprekje.

Volgende week zien we het wel die 20 weken echo.

Vandaag alweer 19 weekjes.

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Balen Kitty.

11. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Helaas voel ik me niet beter. Gisteren werd de pijn in mijn buik ineens zo heftig dat ik eerder ben weg gegaan van mijn werk. Thuisgekomen de vk gebeld en deze adviseerde me de huisarts te bellen. Kon gelukkig 's middags meteen gerecht. De huisarts was bang voor een blinde darm ontsteking en heeft me naar het ziekenhuis gestuurd. Ik heb gisteren van 17:15 tot 21:45 in het ziekenhuis gezeten. Bloedonderzoek gekregen, maar de waardes in mijn bloed waren niet zorgwekkend. Uiteindelijk hebben ze me baar de gynaecoloog gestuurd waar ik een inwendige en een uitwendige echo heb gehad. Eierstokken waren niet verdraaid en er waren geen cistes gezien, dus dat was ook positief. Kleine spruit was super beweeglijk, dus ook alles in orde. Weer terug naar de eerste hulp gestuurd en ik mocht naar huis. Maar ik moest vandaag weer terug voor (nog) een bloedonderzoek en een lichamelijk onderzoek door een chirurg. Uiteindelijk ook nog een echo van de zijkant van mijn buik gehad om te kijken waar de blinde darm zat, ze konden hem niet vinden (wat vrij normaal is bij een zwangerschap, ding is maar 3mm groot ofzo??). De echoscopiste heeft me wel echt zeer gedaan. Zodra ze merkte dat ze me zeer deed nog even extra hard drukken op de gevoelige plek, lag te janken van de pijn.
    Uiteindelijk weer terug naar de poli, waar de chirurg nog even wilde kijken en hij vertelde me dat ze niets zorgwekkendst konden ontdekken op zowel de bloeduitslagen als de echo. Donderdag krijg ik nog een bloedonderzoek en een lichamelijk onderzoek om echt uit te sluiten dat het niet mijn blinde darm is. De conclusie van de chirurg: pijn door verschuiving van de organen. Normaal kan je dit wel voelen maar hij merkte aan me dat de pijn bij mij echt extreem is (en ik kan normaal wel wat hebben). Dit komt niet vaak voor, maar kan dus wel. Ik moet er rekening mee houden dat deze pijn aan blijft houden tot de baarmoeder weer slinkt (lees: na de bevalling dus).

Beetje een lang verhaal dus... Sorry daarvoor

12. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Sterkte Sonja. Hopelijk ben je er toch eerder van af.

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Balen Sonja :( Hoop dat je je toch snel weer beter voelt.
    Sterkte!

XXX Joyce

14. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Dank julie wel. Ik hoop het ook.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    hoop voor je dat het niet nog zo lang gaat duren Sonja!

16. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Vanochtend weer bij de gyn geweest. Weer een mooie BD 130/70 en een zeer tevreden gyn. Hoef weer pas over 4 weken terug te komen.

Wel loop ik nog steeds flink voor met de buik. Baarmoeder zat al boven de navel en met meten kwam ze op 20 cm!
    Ze had wel wat moeite om het hartje te vinden. Kleine zwom elke keer weg :)

Nu drie weken wachten op de 20 wk echo. Duurt lang!

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )MJV
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

9apr-dolfie1987 geslachtsbepaling
    14apr-Kitty1981 20weken echo
    14apr-Mona29 vk
    16apr-aster14 20weken echo
    16apr-Tessa1981 vk
    17apr-Tessa1981 20weken echo
    17apr-Mieksel 20weken echo
    18apr-Kitty1981 gyn
    19apr-S87 20weken echo
    22apr-sonja1979 20weken echo
    22apr-Mona29 20weken echo
    23apr-Pharilla gyn + echo
    24apr-Toto lactatiekundige
    28apr-dolfie1987 20weken echo
    29apr-One of kind 20weken echo België
    29apr-jag1984 20weken echo
    30apr-Toto 20weken echo
    1mei-misiri 20weken echo
    8mei- Toto gyn

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha meiden, hier weer een berichtje van mij...

Sonja, wat ontzettend naar zeg. Heb je nog steeds veel pijn? En dat missch tot het einde van de zwangerschap, pffff... Sterkte!

Toto, wat fijn dat alles goed was! Grote buik dus, en ook een relatief groot kindje dan?
    Ik hoor dat wel meer, dat baby'tjes wegzwemmen als je het hartje zoekt. Ik ben benieuwd of mijn beebje zich uberhaupt wel beweegt ;), want ik vind het hartje nagenoeg altijd op dezelfde plaats, binnen 10 secondes... Raar!?

Verder gaat de zwangershap hier lekker relaxed, heel fijn!
    Het enige waar ik 'last' van heb zijn aambeien... (schaam, schaam). Ik voel ze niet echt en pers ook niet bij grote boodschap (niet nodig), maar gister bloedde ik behoorlijk! Bleef ook aanhouden. Irritant! Nog meer dames last van? Tips? Zalf helpt niet.

Liefs

19. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Toto fijn dat alles ok is! Mijne zit ook al boven de navel uit, werd niets van gezegd, beide gyn en 20 weken echoscopist niet.
    Alles was goed gegroeid en dergelijke, dus zou me niet te druk maken :)

Mieksel ik vind t hartje ook iedere keer op dezelfde plek ook al is t volgens echoscopist een lekker druk draaikontje. Misschien middenpunt baarmoeder daar.. draait ie wel veel maar blijft in t midden? (gokje, tis mn eerste)

Aambeien.. als ze bij mij pijn doen (heb t met 10 weken gehad) smeer ik er vaseline op.. verzacht.. ze zeggen meer vezels en meer drinken dat dat moet helpen. Ik heb ook wel vaak wat bloed bij de ontlasting.. maar volgens gyn gebeurt dat snel omdat alles wat beter doorbloed is en de druk anders is. Heb er eigenlijk niet meer bij stil gestaan sindsdien.

Ben zo straks ff de zwangerbox van Ouders van nu/Etos gaan halen.. volgende week pik ik die van Prenatal op. Leuk hoor.
    Heb meteen weer wat kleertjes gekocht .. kon t niet laten.. tis allemaal gewoon TE schattig!

XXX Joyce

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Over de grootte maak ik me vooralsnog ook geen zorgen. Ik wist het al, maar gyn bevestigde dat vandaga nog eens dat het niet hoeft te betekenen dat ik ook een groot kind draag. Ik wacht gewoon op de 20 wk echo en dan zullen we weer weten of het voor de termijn groot is of niet of dat ik mss gewoon veel vruchtwater heb.

Aambeien gelukkig nu geen last van. Wel veel last van gehad buiten de zwangerschap om. Hier helpt zalf ook niet. Wat helpt is het goed verzorgen. Vochtig toiletpapier met kamille gebruiken en idd iets als vaseline er op. Weet niet of je een bad hebt, maar ik ging ook regelmatig in bad met kamille of met de badedas classic badschuim. Daar zijn 2 varianten van. Een goedkope grote fles en een kleine duurdere. Die laatste moet je hebben. Zitten ook helende stoffen in van oa kastanjes. In de konijnenopvangen waar ik als vrijwilliger werkte gebruikten we dat ook voor konijnen die een kapot huidje hadden.

Joyce wat een leukje kleertjes weer! En zo te zien worden ze goed bewaakt door de kat :)
    Trouwens, vertoont jouw kant ander gedrag sinds de zwangerschap? Onze katten zijn al vrij aanhankelijk en dol om op schoot te zitten, maar bij de vorige zwangerschap en nu weer zijn ze al helemaal niet bij me weg te slaan. En het liefste liggen ze ook nog eens op mijn buik.

Deel Deze Pagina