Ha meiden, Thnx voor de tips. Heb helaas geen bad, maar de vochtige toiletpapier mèt kamille is aangeschaft! De 'ouders van nu box' vond ik niet zo heel geweldig eigenlijk... Kun je bij de Kruidvat ook wat aanvragen dan?? Hebben jullie de bon voor de doos bij Prenatal al binnen? Hier zwangerschapsbadpak/-tankini aangeschaft. Lang gezocht, maar uiteindelijk leuke gevonden! Luiers: ook wij gaan voor de wasbare luiers. Goed voor milieu, kind én portemonnee! Hartje: fijn om te horen dat het ook normaal is als je kindje niet wegzwemt. Weer gerustgesteld! Thnx!!
Ja ik heb gister nog gekeken, bij kruidvat kan je een tas bestellen, zit babyshampoo in , 18 eigen merk luiers (niet verkeerd!) koel bijt ring enzovoort. Wist niet eens meer dat ik het aangevraagd had.. haha , zwangerschapsdementie zullen we het maar op houden. De tas kan je 2 maanden voor je uitgerekende datum ophalen. (je krijgt een uitnodiging) Ik had al een voordeelkaart van kruidvat en was al online ingeschreven. Kan je gewoon doen op Kruidvat - De voordelige drogist, ook online!. Toch weer leuk zo'n tas! Bon van Prenatal ligt hier al klaar, kan tot 27 april de doos ophalen. Wasbare luiers: Weet je al waar je ze gaat halen Mieksel? XXX Joyce
Hier gewoon kruidvat luiers, doet jongste het prima op! Soms heb je een aanbieding, 50% korting op pampers met je voordeelpas van kruidvat. Alleen maat 1 en 2, daar koop ik wel altijd een paar pakken van
wat een goede tips van die boxen. dank dames! Verder vroeg ik me af: zijn er dames die (van plan zijn om) aan zwangerschapsyoga te doen? Wat zijn evt ervaringen?
hoi allemaal beetje laat maar ik kom ook nog mee kletsen met jullie. Ik ben nu 18w2w zwanger en uitgerekend op 09-09. Voel me al de hele zwangerschap goed op een paar kwaaltjes na. Zijn inmiddels begonnen aan de babykamer en hebben de meeste (grote) spullen al in huis. kamertje word over een week of 4 bezorgd. Vanavond gaan we laminaat bestellen voor de babykamer. Het is trouwens ons eerste kindje! We kijken er nu al erg naar uit. Als ik hele kleine babietjes zie kan ik niet geloven dat wij straks ook zo'n kleine in onze armen mogen houden!
Gesprek ging prima! Overeengekomen om voorlopig halve dagen te gaan werken. Omdat ik maar 20 uur werk kan ik dit over meer ochtenden verdelen, zodat ik de ziektewet uitkan. Ook ga ik voorlopig bake-off (bakkerij) draaien. Niet zwaar, blijf in beweging en mag er een stoel bijpakken indien nodig. Arbo heeft wel gezegd (want die heb ik ook gebeld) dat ik zodra ik merk dat dit ook niet gaat aan de bel moet trekken. Ben wel heel opgelucht. Nadeel van onze winkelketen is dat je toch wel heel vaak zwaar moet tillen, veel moet bukken of in het geval van de kassa lang in dezelfde houding moet zitten... Juist de dingen doen dus die echt zeer doen.
Welkom Simoontje! Sonja fijn dat t gesprek goed ging.. hoop dat je t zo wel vol kan houden meis! Zwangerschapscursussen of yoga is denk ik niets voor mij/ons.. ik houd t bij lezen en lezen en veel vragen aan mensen met ervaring. XXX Joyce
@Simoontje: Welkom! Leuk hè om bezig te zijn met de inrichting. Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n kleintje leuk is en zat bij mijn dochter vaak vol verwondering naar haar te kijken als ze sliep, maar zelf vind ik het helemaal fanatastisch als ze nu naar me toe komt, me een knuffel geeft en zegt "Mama, ik vind je lief!' @jag: Vorige keer heb ik via de thuiszorg een zwanger en fit cursus gedaan. Was wel aardig, maar hoef het niet nog een keer te doen. Had me nu wel ingelezen in yoga, maar het verschilt per studio ook hoe het gaat (ook de yoga vorm). Heb me nu geörienteerd op zwangerschapspilates. Wel de ontspanning van yoga, maar ook nog wel wat actiever door de oefeningen. Ik doe ook 1x in de week aan zwangerschapszwemmen. Is niet zo heel intensief en straks als de buik wat groter is, is het heerlijk om even gewichtsloos te voelen in het water. Helaas valt het zemmen en de pilates op dezelfde dag en tijd, dus weet nog niet wat ik ga doen. Het zwemmen vind ik echt heerlijk, maar erg individueel en allemaal dames met andere termijnen. Bij de pilates zit je dan juist weer met allemaal dames met dezelfde termijn en dat heeft ook zo zijn voordelen. @Sonja: Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Hopelijk kun je op deze manier nog een tijd blijven werken. @hier: Zijn ze gisteren begonnen met het beplanten van de tuin. Spannend! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als ik vanavond uit mijn werk kom. Morgen lekker wandelen tijdens de Bloesemtocht van het Rode Kruis in Geldermalsen. Dochterlief gaat mee, dus we houden het bij 8 km (wandelwagen gaat ook mee, want ook al houdt ze van lopen, dit is toch wel wat te ver ). We zijn wel lange afstandswandelaars, maar hebben door de verhuizing etc al lang niet meer gelopen. Ben benieuwd wat mijn lijf ervan gaat vinden.
Hier net terug van een midweekje meerdal. Zoon heeft wel genoten. Ik doe hier niet aan een cursus bij zoon ook niet gedaan. Hier is mijn dame heel erg druk voel haar nu dagelijks rond bewegen haha. In het 16-30 september topic is een meisje bevallen met 16+1 weken
Lekker hoor one er even tussenuit en fijn dat je de kleine nu elke dag voelt. Niet leuk Zag van de week ook ergens een topic voorbij komen van iemand die ong onze termijn had en de vliezen waren gescheurd. Weet niet of het dezelfde is en hoe dat is afgelopen....
Pfff.... maakt je toch weer even heel bewust van hoe een wonder het is om zwanger te worden, blijven en een gezond kind te krijgen.
@zwangerschapsyoga etc: hier niks. Wat me wel fijn lijkt is het zwemmen maar kan dat niet gecombineerd krijgen met het varen @welkom simoontje! @sonja, fijn dat gesprek prima ging en er een oplossing is gevonden @toto, succes met lopen! Ik hoef er niet meer aan te denken helaas Bij de oudste tot 35 weken nog bergwandelingen gemaakt en nu is gewoon platte wal al snel te veel @one of kind, jij ook genoten of niet? heftig, nu al bevallen @hier: volgens de boekjes op de helft nu Denk zelf dat het nog wel paar dagen duurt voor ik ook in de praktijk op de helft ben Vandaag 20 weken, zal kijken of ik vanavond nog buikfoto kan plaatsen
dank voor de reacties op de yoga vraag! zit idd ook te kijken naar zwemmen, of misschien allebei. En dat vind ik al redelijk heftig. Laat staan die verhalen over dat lopen van @toto. Word al moe bij het idee (ben al de hele dag moed aan het verzamelen om te stofzuigen ) En wat een heftig idee, nu je kindje verliezen. ben in het begin erg bang geweest dat het mis zou gaan, begin er nu wel wat meer vertrouwen in te krijgen (al kan ik niet wachten op de 20wk echo!). Maar zo'n verhaal geeft dan toch meteen de rillingen. Je wenst het niemand toe! @sonja, hoop dat je zo je balans kan vinden op je werk. Blijf je wel goed opletten of het gaat, zo niet dan aan de bel trekken... Is geen falen ofzo, je kindje is toch een stuk belangrijker
Bah bah, vreselijk zeg dat bericht. Zo zie je inderdaad maar weer hoe bijzonder het is om een gezond kindje op de wereld te zetten. Het lijkt zo vanzelfsprekend.... Oh... Zie het nu pas: welkom simoontje en uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zal idd wel op tijd aan de bel moeten trekken. Merkte vanochtend dat ik nu al moeite heb met een dom klusje als de was sorteren. Ik hoop nog steeds zo lang mogelijk door te kunnen werken, maar de hoop om dat tot 34 weken te kunnen doen zal ik denk ik maar moeten laten varen. Zoals al gezegd is: kleine spruit is belangrijker. Maar stiekum baal ik er wel van...