zo dames daar ben ik weer.. ik lees wel mee maar vind het moeilijk om in alle persoonlijke verhalen te komen. maar vind het erg leuk om herkenningsdingen te lezen enz. Ik ben morgen 20 weken. En net een paar minuten geleden voor het eerste ons kleintje gevoeld! Zo bijzonder. Ik voelde al wel een tijdje 'iets' maar dit was echt heel duidelijk! Manlief kwam gelijk voelen maar aan de buitenkant is het nog niet voelbaar. Volgende week maandag hebben we de 20 weken echo. Hoe dichterbij die komt hoe spannender ik het eigenlijk vind. Morgen kan ik bellen om een afspraak te maken voor het bezorgen van de babykamer. ML is vandaag hard aan het klussen geweest in de kamer. Ook het laminaat is binnen dus nog een paar weekjes en ik kan de kamer gaan inruimen. Zo'n zin in! Ik denk dat het dan ook echt nog meer gaat leven en ik het nog meer ga beseffen dat er straks als alles goed mag gaan een klein wondertje in gaat slapen. Vrijdag is ons buurjongetje geboren. een maandje te vroeg maar wel erg leuk! Een vriendje voor onze uk! Mijn buik kan je nu ook echt niet meer om heen dus reacties krijg ik ook steeds meer. Echt leuk ook. En zo trots dat je dan lekker kan showen! We hebben inmiddels wel aan mijn ouders verteld wat het word want dat vond ik toch wel heel lastig om stil te houden. we gaan het verder niet van de daken schreeuwen maar vind het wel fijn dat mijn ouders het weten. Praat en shopt een stuk makkelijker met mams De meeste dingen zijn aangeschaft alleen nog een paar dingetjes van de uitzetlijst zoals textiel e.d. voor het ledikantje en nog een paar setjes kleren. Lichamelijk mag ik nog steeds niet klagen maar merk wel dat ik heel langzaamaan aan mijn lijf begin te merken dat ik zwanger ben en dat het dus zachtjes aan "zwaarder" word. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat ervaren. En zijn jullie zenuwachtig voor de 20 weken echo of laten jullie het gewoon op je af komen en denk je: we zien het wel. nou meiden ik hoop dat jullie een leuk paasweekend hebben gehad, succes allemaal weer deze week en voor de dames die echo of controle hebben ook succes!
Simoontje wat leuk dat je de kleine gevoeld hebt Heerlijk heh. En dat je ouders ook nu weten wat het word. Hier eindelijk uit de naam
Dankjewel! Fijn gevoel he als je dat besloten hebt! Wij zijn er ook helemaal uit. Het is een erg unieke naam dus ben wel benieuwd naar de reacties maar goed wij vinden hem geweldig komt vast goed
Simoontje komt wel goed hoor. Mijn zoon heeft ook een unieke naam. Was de enigste in 2011 die zo genoemd is Mijn ouders moesten er wel aan wennen maar vinden hem nu helemaal bij hem passen haha.
simoontje, ik vind heel deze zwangerschap al "zwaar", heb er 2 rondlopen waardoor ik niet altijd de rust kan pakken die ik nodig heb, ben nog steeds misselijk, vaak moe, last van mn bekken, moet heel erg opletten met eten/drinken en dat geeft alles bij elkaar toch wel een grijze rand aan de roze wolk. 20weken echo heb ik 2weken terug gehad, was daar nu best zenuwachtig voor maar is niet nodig geweest namen: denk dat onze naamloos blijft
Wat een druk forum dames! Ik heb nog geen tijd gehad om alle 173(!) pagina's te lezen maar wil me graag aanmelden. Ik ben op 9 sept uitgerekend. Test gedaan op 31 dec (vroege test, omdat het oud en nieuw was en wilde wel weten of ik kon drinken natuurlijk.... dacht echt dat ik niet zwanger zou zijn, was pas 2 maanden bezig en had nog een bloeding gehad maar dat was achteraf een innestelingsbloeding want de test was positief!). Vanwege een aangeboren trage schildklier eerst bij gyn onder controle geweest (en internist). Voordeel: veel echo's gehad (al 7 ofzo nu). Maar vk na 16 weken was toch prettiger (persoonlijker). Combinatietest gaf helaas een verhoogd risico op down aan, via NIPT in Antwerpen gelukkig toch goed nieuws gehad. Door de hele ervaring nu toch een beetje zenuwachtig voor de 20-weken echo a.s vrijdag... En gemerkt hoe deze pagina (toen forum over NIPT) kan steunen Oh, door de NIPT weten we ook als sinds 14 weken dat het een jongen is Naam zijn we nog volop mee bezig... lastig hoor! (Sjinkie is de werknaam voor nu ). Lichamelijk gaat het verder prima, ik geniet best van mijn buikje en sinds 2 dagen voel ik af en toe een vlindertje... (echt de beste omschrijving, zo subtiel is het ook) maar ik merk wel dat mijn lijf eerder 'stop' zegt dan ik mentaal wil toegeven... Iemand anders daar ook last van?
Sjinkie welkom, wat leuk een jongen Toch3 het zal wel goedkomen met de naam. Weet wel dat als het een jongen was geweest hier had ik direct de naam!! Wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Hier zijn afgelopen 4 dagen 2 vriendinnen van mij bevallen Allebei jongens Milan en Daan
sjinkie, welkom Leuk een jongen. lijf/mentaal: hier ook veel last van, maar nu na zo'n 7 weken begin ik eindelijk verstandig te worden en mn dag beter in te delen en dat scheelt wel iets (veel last van bekken)
Hallo dames, Pfff ik heb er echt moeite mee het hier bij te houden blijkbaar. Sorry! Met mij gaat het ietsje beter. Buikpijn is af en toe weg en dan kan ik weer wat. Weet wel wat beter hoe ik er mee om moet gaan en dat scheelt de helft. Vanochtend de 20-weken echo gehad. Heel bijzonder weer! Alles zat erop en eraan. Er was 1 nierbekje iets vergroot, maar daar moesten we ons (nog) geen zorgen over maken. Verder zat het maagje en blaasje goed vol dus de nieren werken wel goed. En... We krijgen een dochter! Heel gek idee. Ik was er zelf wel van overtuigd, maar om het bevestigd te krijgen is toch anders haha. Heel erg leuk. Ik hoop dat onze zoon, die absoluut echt alleen maar een broertje wilde, er ook zo over gaat denken haha.
Sonja wat leuk een meisje. Over het nierkelkje ze moeten het wel in de gaten houden. Evt krijgt ze misschien na de geboorte AB ervoor. Zoon had het ook 1 jaar hier AB voor gehad. Nu word deze kleine meid er ook goef op gecontroleerd. Xx
@Risu: Hoe is de eerste echte schooldag bevallen? @Mieksel: Ook hier nog ff. Fijn dta je nu echt kunt gaan genieten. @toch: Lastig dat je niet even zelf kan gaan schuiven met de meubels, maar aan de andere kant wil je ook dat alles goed vast zit lijkt me zo Ach je hebt nog 19 weken voor de naam En je hoort het toch wel vaker dat kinderen de eerste paar dagen nog ggen naam hebben. Komt vast goed! @simoontje: Je moet het ook niet als een verplichting zien om hier te schrijven. Heb je er zin in, dan doe je dat en zo niet ook prima hoor. Maar kan wel begrijpen dat je het moeilijk vind. We zijn toch allemaal vreemden voor elkaar Fijn dat je nu ook je kleintje voelt. Zo mooi en bijzonder is dat hè? Hier wordt het ook allemaal wel zwaarder. Als ik te lang stil zit of moet staan, dan voel ik dat behoorlijk in mijn rug. Ook merk ik dat alles losser begint te worden in de gewrichten. Betrap mezelf er nu op dat ik als ik moe ben en ik loop, meer aan het waggelen ben Verder ook nog een peuter van 2,5 rondlopen, dus rust is er alleen als ze ligt te slapen. @one: Fijn dat je uit de naam bent! Is in ieder geval weer een zorg minder. @sjinkie: Welkom! En fijn dat alles inmiddels goed is en je ook de kleine nu kunt voelen. Moet een stuk rust geven denk ik zo. En die 20 weken echo komt ook helemaal goed joh! Je gegevens zal ik later nog in de lijst verwerken. @Sonja: Gefeliciteerd met de goede echo! Als ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan moet je dat ook vooral niet doen en lekker blijven genieten! En je zoon zal vast wel bijdraaien. Fijn dat het met jou ook weer wat beter gaat. Kun je het op je werk ook nog goed volhouden? Hier verder alles rustig. Begin wel vaker last te krijgen van mijn rug door het verweken van alles en zoals al hierboven gezegd begin ik zo af en toe ook al te waggelen bij het lopen. Gelukkig komt de 20 weken echo er nu ook bijna aan. Nog maar 8 dagen!
Goedenmiddag zwangere dames, Welkom nieuwe dames! Gezellig! Hier weinig te melden, beetje brak geweest paar dagen, last van gewrichten en dergelijke. Weeromslag denk ik hihi. Morgen alweer de 1e check bij gyn na de 20 weken echo.. tijd gaat opeens wel snel. Ik groei ook aardig en kan eindelijk zeggen dat de misselijkheid niet meer elke dag is! Heeft toch echt tot aan 18,5 a 19 weken geduurd.. maar nu nog met vlagen.. (in de ochtend soms nog wat kokhalzen.. of als de kat "cadeautjes" achterlaat, kan ik opeens ook niet meer tegen haha) Morgen na de echo en checkup bij gyn lekker met mn moeder en stiefpapa babydingenshoppen, heerlijk! Even kijken voor verf en muurstickers/sjablonen bij de bouwmarkten enzo. Leuk hoor. Onze kleine man laat zich elke dag wel voelen nu, ene dag wat drukker als andere dag. Vandaag weer lekker druk, op dit moment dat ik aan t typen ben nog hihi. Vind het zo lekker.. al gebruikt hij wel mn darmen en blaas als voetbal al... hij moet maar gauw uit die stuitligging gaan Aster... nog niets gehoord van je sinds de dag van de 20 weken echo...alles goed meis?? Fijne avond meiden! Laat morgen vast wel ff horen hoe de echo was.. met een fotootje van onze kleine man! XXX Joyce
Hee meiden! Ik had een berichtje van Joyce of alles goed was. Alles gaat helemaal goed hier! 20 weken is de kleine volledig voor geslaagd. Beeb is alleen een beetje aan de kleine kant, maar niets om ons zorgen over te maken. Ik heb gewoon ook niet zoveel te melden, kom ik nu achter. Alles gaat gestaag door hier en ik ben erg druk met mijn werk. En jullie kletsen af en toe ook echt wel in een rap tempo door, haha! Ik zal weer proberen wat vaker te reageren. Als ik het bijhoud, gaat dat best aardig, maar als ik een keer oversla, reageer ik vervolgens te lang niet meer. Ook niet leuk voor jullie, dacht ik. Wisten jullie trouwens dat er soms echt lange levertijd op dingen zit? Wij hebben gisteren het kamertje besteld bij de Baby en Tiener Megastore. Holy moly, 12-14 weken levertijd! Dan ben ik 33-35 weken zwanger.. Snel maar besteld dus.
@one of kind. Ja zoiets zei ze ook. Voordeel is dat als ze tegen me zeggen dat ik je niet druk hoef te maken, ik dat dan ook vooral niet doe. Ook al zou ze naderhand behandeld moeten worden, ik kan er weinig aan veranderen (ja nuchtere Miep hier). @Toto. Werken valt me nog steeds ontzettend zwaar. Ze hebben wel mijn werktijden aangepast, maar vanwege de paasdrukte was er dus niet echt de mogelijkheid om rustig aan te doen. Deze week hoop ik dan ook echt op verbetering. Gelukkig hoef ik alleen morgenavond en donderdagochtend deze week, dan kan ik even bijtanken. Vanavond onze kleine man verteld dat ie een zusje krijgt. De manier waarop was misschien niet zo handig. In het dorp vanmiddag 2 kadootjes gekocht, een roze tutlapje voor de kleine meid, en een doosje lego voor mijn grote boef. "Per ongeluk" (ahum) het verkeerde kadootje aan hem gegeven en hij was helemaal overstuur: Ik ben toch geen baby, ik hou helemaal niet van babyknuffels!! Oeps... Toen we uitlegde dat we per ongeluk het verkeerde kadootje aan hem hadden gegeven was het gelukkig alweer goed. Gevraagd wat voor kleur het tutlapje dan had was het antwoord heel droog: roze, ik krijg een zusje.. Dat wist ik toch al lang!! En daarop volgend: geeft niks hoor mama, daar kan jij ook niks aan doen!! Dussssss hahaha.
Oh ja maar ik bedoel ook niet dat je je heeeeeeeeeeeeel erg veel zorgen moet maken hoor. maar het is wel fijn om te weten wat je te wachten staat evt. Hier kwamen we er pas met 36 weken achter . Maar nu is hij helemaal gezond en is het geslonken Hahahah mama kun jij toch niks aan doen geweldig!! Ik vroeg gisteren aan Seyhan , jij krijgt geen broertje heh maar een zusje hoe vindt je dat? Leuk
jeuj Aster! Fijn dat je het even laat weten! Blij dat alles goed is! Je hoeft niet te reageren hoor, dat is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik was gewoon nieuwsgierig naar je 20 weken echo! Zelf ook niet echt vaak iets te vertellen Ja levertijden zijn lang he! Zaten wij ook al van te kijken. Wij gaan niet voor complete kinderkamer, maar knappen oude meubeltjes op dus dan valt levertijd weg, ook wel fijn. Maar is inderdaad met veel winkels t geval, een zeer lange levertijd. XXX Joyce
@toto, ja maar weet het liever toch maar voor die tijd Tsja, opzich ben ik er wel blij mee hoor, veel schuiven kan toch niet in de slaapkamers, maar was nu wel handig geweest als we er zo ee nstapelbed kwijt konden en een ledikantje neerzetten. Waggeleend @PHarilla, fijn dat je niet meer elke dag misselijk ben, hier is het nog steeds niet over Ben benieuwd of je slaagt morgen @aster, fij ndat alles goed gaat @sonja, hopelijk gaat het deze week beter whahaha "daar kan jij ook niks aan doen" hihi @levertijd: hier ook geen last van. De wieg staat bij mn ouders op zolder (gaat mee naar boord als ik weer terug ga), commode/kast kan ik niet kwijt, wandelwagen was op voorraad Zit alleen te wachten op een pakje, HET eerste pakje zoals het er nu uit ziet, maar moet vanuit het buitenland via een vriendin komen dus ik hooooop dat het voor zaterdag bij mn ouders is! @hier: morgen weer naar de vk voor de rest weinig nieuws. Pijn van het autorijden vandaag
Hai meiden, Weer terug van de gynaecoloog, alles was goed met ons mannetje. Was druk aan t bewegen en was ook wat gedraaid.. dus niet meer in stuit wat ie vanaf t begin lag. Kan altijd nog veranderen op dit termijn.. maar ben blij dat ik hem gedraaid heb gezien hihi. Moest wel opnieuw urine inleveren.. vorige was niet helemaal "schoon" maar goed.. doen we dan maar 16 mei heb ik een suikertest blegh geen zin aan maar moet maar. 21 mei volgende controle+echo gynaecoloog (mannetje spieken) Hij lag zo heerlijk druk te zijn daarbinnen... waar ie de energie vandaan haalt geen idee! Zagen zn mooie ronde koppie, die nu al een stuk "steviger" aanziet.. en de handjes en navelstreng.. heerlijk om naar te kijken. XXX Joyce
Oh wat fijn Joyce dat alles goed was! Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op de suikertest, maar beter het zekere voor het onzekere toch?