1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Echt?! Bij IUID ook? Bij ICSI namelijk ook meer kans op een meisje.

Natuurlijk is bij IVF de kans alleen iets verhoogd. Normaal heb je 51% kans op een jongen en bij IVF is die kans ongeveer 56%.
    Alhoewel, scheelt meer dan mijn kans op een natuurlijke zwangerschap, hahaha!

@Toch: Zachtroze met lichtgrijs. Volgende week verven!!

2. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Echt?? Nog nooit V gehoord dat je met IVF meer kans hebt op jongetje. Hoezo dan? Is toch natuurlijke selectie in tegenstelling tot ICSI?

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mij is het volgende uitgelegd:

Ze leggen je eicel in het midden van het petrischaaltje neer. Aan de rand van de petri leggen ze met een pipet de spermacellen neer. Ze moeten bij IVF dus nog steeds zelf naar de eicel toe zwemmen voor een bevruchting.
    Mannelijke spermacellen zwemmer sneller en zijn hierdoor dus eerder bij de eicel. Vandaar de grotere kans op een jongetje. Hoewel vrouwelijke spermacellen sterker zijn en langer leven, vandaar dat de kans dus ook niet nog hoger is.

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Zooo heee stelletje kletskousen :) Kan een dag alleen lezen en niet schrijven komt er een hele lading bij. Wel gezellig hoor!

@Aster: Tnx! Zowel de gyn als ik gaan alles op alles zetten om deze keer wel natuurlijk te kunnen bevallen. Mits dit natuurlijk verantwoord is voor mij en de kleine.
    Een meisje! Gefeliciteerd! Laat je het resultaat van je verfwerk wel zien?

@Kitty: Ik begrijp je helemaal! Ik heb het ook hoor al is dochterlief minder prematuur, maar ik leef ook helemaal toe naar de 24e juli. Ben dan ook verder dan bij dochterlief.
    Poeh, 2 maanden moeten wachten met buidelen. Heftig hoor! Heb je voor die tijd wel zelf sondevoeding mogen geven?
    Maar die afspraak staat. We gaan zeker voor die minimaal 38 weken!

@One: Jee wat een hork die ex van je!

@Sonja: Wat een heftige bevalling! Dan zou ik ook nu voor het ziekenhuis kiezen.
    Leuk hè kleertjes kopen. Ik heb deze week ok voor het eerst wat voor de kleine gekocht. Leuk rompertje met een zebra er op en een broek en mutsje erbij in zebraprint. Mutsje heeft zelfs oortjes :)

@toch: Wat goed dat de fysio zo geholpen heeft! Hoop dat je dat met de oefeningen vast kunt blijven houden.

@Joyce; Wat mooi! Ook ik vind dat je dat snel in elkaar hebt gezet hoor!
    Oeh, die buik groeit hard! Ik zal zo even een compilatie toevoegen van de mijne.

@Purk: Gefeliciteerd! Ik zal de lijst nu echt weer eens gaan bijwerken, maar volgens mij zijn de meiden nu wel in de meerderheid :)
    Nesteldrang... vorige keer helemaal geen last van, maar gisteren de box al in de kamer gezet. Maar is ook meer praktisch, want zijn pas in november verhuisd en onze katten mogen nu ook voor het eerst naar buiten. Door alle veranderingen, zijn ze de regels een beetje 'vergeten'. Bij mijn dochter wisten ze dat de box verboden terrein was en hebben zich er ook altijd keurig aan gehouden, dus dat moet nu ook weer kunnen denk ik zo.

@kamertje: Doen we ook niet veel aan. Dit weekend gaan we de wieg halen en dan kan ik ook mijn stof die ik in huis heb afmeten voor het hemeltje. De kamer is helemaal wit en voor het hemeltje heb ik een grijze voile stof met licht grijze sterretjes. Wil dat grijs denk ik verder door trekken en de sterren ook. Zit nog te denken om zelf iets met steigerhout te gaan maken. De commode schuift gewoon door van de kamer van mijn dochter. Kast hebben we ook nog. Is een simpele witte. Dus daar moet ik nog stickers voor halen en voor op de muur nog een sticker. Dan zijn we wel klaar.

Gisteren dus heel druk geweest. 's Ochtends eerst naar het CB met mijn dochter. 12kg al en 88,5 cm. Mijn keine meid wordt groot. Alles prima in orde en CB arts was zeer te spreken over haar spraak. Trots!
    Verder van allerlei boodschappen en inkopen gedaan. Schoenen gekocht voor mijn dochter en flink opgeruimd dus en de box in elkaar gezet. Was 's avonds helemaal gesloopt. Was zo moe dat ik gewoon vergeten was dat ik naar de infoavond borstvoeding in het ziekenhuis moest. Gelukkig is de volgende begin juli en kan ik nog voor de bevalling in herhaling :)

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Bij deze mijn buik bij 5 10 15 en 20 weken. Zit lekker groei in :)

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, ??jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

25apr-sjinkie 20weken echo
    28apr-dolfie1987 20weken echo
    29apr-One of kind 20weken echo België
    29apr-jag1984 20weken echo
    30apr-Toto 20weken echo
    30apr-Kitty1981 gyn echo + cervix meting
    1mei-misiri 20weken echo
    8mei- Toto gyn
    16mei-pharilla suikertest
    21mei-pharilla gyn+echo

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    @toto, best een flinke meid. L is van aug en is nu 11 kg en 90 cm
    je buikje groeit ook lekker door! striae van de vorige is nu beter zichtbaar of ligt dat aan de foto?

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Het is absoluut keurig. En dat voor een premature dame :)

Buik groeit zeker goed door! Afgelopen dagen voelt de huid ook vrij strak/gespannen.
    Striae ligt een beetje aan de foto, maar ze veranderen wel. Merk ook dat het litteken van de ks verandert. Kan goed voelen waar het littekenweefsel dikker is.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto mooi!!!

10. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Zeker mooi Toto, mooie groei! :D

XXX Joyce

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Tnx meiden!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ben ik aan het twijfelen over de kinderwagen.
    Zelf heb ik een Quinny buzz 4.
    Maar met plastic wielen.
    Nu wilde graag een boodschappenmandje en foambanden of luchtbanden.
    Alleen dat grapje kost me 90 euro!
    Nu heb ik bij vanasten en wat andere zaken een nieuwe maxicosi Mura gezien van model 2010 voor 199 en een zelfw 169 euro!
    Nu ben ik aan het denken om mijn buzz te verkopen en dan deze te kopen.

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    De mura is een mooie en goede wagen. Als je genoeg voor de buzz kunt krijgen, zou ik dat zeker doen!

14. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Zo he, ik wilde het bij gaan houden hier. 1 dag niet geweest en ik had een tekstbestandjes nodig om alles voor te tikken haha.

@aster: Op zich durf ik nog wel thuis te bevallen hoor. Ik zit bij dezelfde verloskundige praktijk en deze hebben me destijds keurig op tijd naar het ziekenhuis gestuurd. Ik ben ervan overtuigd dat ze dat nu gewoon weer doen en me echt niet thuis laten als daar risico's aan vastzitten. Wat leuk dat je ook een meisje krijgt zeg, net als ik. Ik moest er echt even aan wennen maar vind het wel echt geweldig (en dat had ik van een jongen net zo gevonden haha).

@toch3: Hopelijk blijf je pijnvrij! Zo niet dan duim ik voor je dat de fysio snel helpt. Ik weet wat pijn met je doet (helaas).

@pharilla: wat crea Bea zeg. Erg leuk geworden dat dekentje en slabbetje! Flinke buik al zeg. Heel mooi hoor!

@Toto: Zeker leuk dat shoppen. Ik moet me echt inhouden. Vooral met een zeeman tegenover mijn werk haha. Ik heb vooral wat rompertjes gekocht, en ook nog een knalroze tutdoekje van een konijn ofzo haha. Het heeft iig lange oren dus daar ga ik vanuit. Jouw buik groeit inderdaad ook goed zeg, mooie buik hoor!

@one of kind: Lastig idd. Ik weet dat ik bij mijn zoon een wagen had met plastic kleine wielen en daar nooit echt plezier van heb gehad. Begrijp me niet verkeerd, het was een goede wagen, voor in de stad vooral. Probleem was voornamelijk als ik is door het bos wilde of over een grasveld heen, dan stond ik dus vast. Met rubberbanden heb je daar geen last van. Is maar net wat je prettig vind denk ik.

Vandaag weer controle gehad bij de vk. Ik mag dus fijn voor de suikertest (jeej... NOT) Omdat mijn biologische vader suikerziekte had ben ik dus een risico. Mijn vader is overleden toen ik 8 maanden was en had er dus ook niet echt bij stilgestaan dat hij dit had. Bij de eerste was de suikertest nog standaard bij elke zwangerschap, nu dus niet meer.

Ook ben ik van gedachten veranderd qua kamertje. Ik vind nog steeds dat het kamertje te klein is voor een complete set, ware het niet dat een oud-collega een kinderkamer te koop heeft. Gisteren gewoon is gaan kijken (kijken kost niks) en ik was eigenlijk meteen verkocht. Ze willen er snel vanaf, omdat hij gruwelijk in de weg staat. Ik mag hem voor wel 50 hele euri overnemen!! Punt is wel dat we nog totaal niks aan het kamertje gedaan hebben. Hij dient nog steeds als berghok, dus dat word zondag aan de slag. Arm mannetje van me moet dus flink aan de bak omdat ik met de pijn nog steeds niet veel kan en we de kamer volgende week op gaan halen. Gelukkig ben ik maandag ook nog vrij dus dan kan ik ook nog wat rommelen.

Ik zal een dezer dagen ook is wat foto's plaatsen. Voor iedereen alvast een fijne dag morgen! Laten we hopen op mooi weer.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sonja dat is geen geld zeg!!!
    Ik zou zeggen doen.
    Als je los alleen commode en ledikant moet kopen ben je meer kwijt!
    Ook als je het niet allemaal kunt zetten.

Ja ik heb hetzelfde probleem met de plastic banden, dat je snel vastzit idd.
    Ik denk dat ik de mura voor dat geld ga kopen en dan ga proberen mijn buzz te verkopen.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit is hem:

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn eigen reiswieg ( watik trouwens later heb gekocht als de buzz) past erop met de adapters.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sonja suikertest mmmmmm.
    Word dat trouwens in nl niet standaard gedaan in België wel.
    Werd er toen en nu ook weer gewoon op getest.

19. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Tnx Sonja! En voor 50 euri zou ik ook niet hoeven nadenken :)
    One volgens mij hdb je je keuze gemaakt ;)

20. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    #1800 Risu, 26 apr 2014
    Laatst bewerkt: 26 apr 2014
    @ toch3, zoon vind school heerlijk! Gisteren zelfs mee geweest op schoolreisje... helemaal gesloopt kwam hij terug, haha. Nu 2 weken vakantie...

volgende week logeert hij paar daagjes bij opa en oma, dan ga ik de babykamer even ruimen, en miss. Behang verwijderen.

@ toto, groeit goed!! Mooi hoor :)

@ one, mooie wagen!! Die plastic wielen vind ik ook niks idd.

Moeten nog op pad voor een tweelingwagen...

@ kamertje... kleuren ben ik al uit... en de meubeltjes hebben we nog van de 1e... daarna gebruikt bij de 2e, en nu gebruiken we m natuurlijk voor de 3e ;)

Dochter heeft een leuke nieuwe meidenkast.... links allemaal laden, rechts hanggedeelte. Alleen nu og ff schilderen :)

Verder 20 wk echo gehad afgelopen donderdag.... met de baby gaat alles goed, goed gegroeit, hij had een mooie mond, en een goede neus haha (die neus moet wel van zn vader zijn)

Helaas was er ook eea aan problemen te zien, er loopt een extra vlies/streng van links naar rechts door de baarmoeder.... deze is ook doorbloed. Ook soort vlies over de placenta, en de placenta groeit ook een stukje over dat vlies heen.

Ik kan het helaas niet zo goed uitleggen.... en weet de benaming er ook niet voor. Ik maak binne kort een eerdere afspraak met mijn vk, (wanneer zij deze info heeft ontvangen van arts AMC) in de hoop dat zij mij het even rustig en goed kan uitleggen.

iig weet ik wel dat er grote kansen zijn dat ik bloedingen kan krijgen, als dit zo is moet ik zsm naar het dichtsbijzijnde zh/gyn in de buurt.

verder zou de baby evt.de laatste weken niet genoeg ruimte kunnen hebben om te draaien. Als hij bijvoorbeeld in stuit zou liggen, mag hij niet zomaar gedraait worden. Dat is een groot risico (bloedingen) ook als mijn vliezen breken meen ik.

sorry... ik weet het echt niet precies... moet alleen wel extra controle en letten op bloedingen...

tja... niet allemaal leuk dus... ze had het ook nog niet eerder op deze manier gezien, met 28wk moet ik terug, naar de gyn in AMC, zij gaat dan kijken hoe het ervoor staat, en evt een plan van aanpak. Denk miss wel keizersnede of inleiden... geen idee. Eigenlijk hoop ik maar dat het gewoon verdwijnt! Dat kan ook nog :)

hoef me igg nog geen erge zorgen te maken. Maar blijft natuurlijk wel rondspoken...

iig voor nu hoop ik dat mijn vk ons vd wk even wat opheldering kan geven. Het gaat zo als een waas over je heen al die info tijdens een echo.

Deel Deze Pagina