1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef29

Eef29 Actief lid

2 jan 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is alles ook nog steeds heel goed. Op de bekken en bil klachten na.. :x
    Zaterdag lekker een week naar de zon! Heerlijk. Nog ff met z'n tweetjes weg. Ik hoop alleen dat de warmte en het vliegtuig niet voor dikke vochtvoeten zal gaan zorgen... Maar ben er bang voor...
    Zat te denken om een potje vochthuishouding van dr Vogel mee te nemen... Voor deze zekerheid. En volgens mij mag je dit gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken.

Verder afgelopen zaterdag de "Blije Doos" opgehaald bij de Prenatal. Leuk!

Wij hebben ook nog geen namen. We hebben er al wel voor beide geslachten een in gedachten maar zeker ben ik er nog niet van. Pffff... Wat moeilijk!!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    tessa, nee was het maar vakantie. Tis hard werken hier ;) Al valt dat nu wel mee, hebben aardig wat tijd maar dat is niet altijd zo

kitty, ja heerlijk water, veel schoner dan het NLse rivierwater :) Als het zwembad met kraanwater voel moest hadden we toch probleem denk ik ;) Afgelopen zomer heeeeeel vaak 2x per dag water moet vervangen wegens de hitte. Dan is de watertank zo leeg

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    eef, waar ga je heen?

4. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Kitty, wij wisten het al met 12 weken door de nipt, maar evengoed nog geen overeenstemming :cool:
    Jullie kunnen zo te lezen weer veilig op weg!

Eef, ja moeilijk he! Voor die tijd denk je, wat een leuke namen, komen we vast zo uit, maar nu het eenmaal zover is, zo moeilijk. Ik heb wel een favo maar dat vind mijn man niets en vice versa...
    Heerlijk op vakantie! Veel plezier.
    Ik heb dit keer geen blije doos of wat dan ook opgegeven. Prenatal zit een eind weg, geen zin in. Vorige keer kwam ik daar helemaal, waren ze op!

Toch3, ik ben even kwijt wat voor werk jullie ook alweer doen... :)

Hier even gezellig bijgekletst bij schoonzus. Verder een beetje om mezelf gedacht. evengoed genoeg drukte.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    tessa, wij varen op een binnenvaartschip ;)
    En wel aan je eigen denken he!

Hier net 2u geslapen met dochterlief, ze was niet te genieten en ik was moe dus samen op ons bed geslapen. Had gezegt dat ze eruit mocht als de telefoon ging (na een uurtje) maar ze werd er niet wakker van dus ben zelf lekker nog x omgedraaid :) Ze slaapt al ruim een jaar niet meer smiddags, viel me mee dat ze het nu wel deed

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch3 heerlijk hihihi.
    Soms wel eens lekker dan heh.

Tessa ben benieuwd welke naam het gaat worden dan hihi.

Hier gaat het overigens goed, hele drukke meid in de buik.

7. Eef29

Eef29 Actief lid

2 jan 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan naar Curacao!! :)

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    dat klinkt niet verkeerd :)

Zit beetje te balen hier. Liggen nu voor de tweede dag in Budapest en kunnen niet van boord, zodra we vol zijn (wat nog wel even kan duren, t gaat op zn hongaars :p ) is het weer varen en dan kunnen we waarschijnlijk woensdag pas weer aan de wal :( Gelukkig wel schitterend weer hier, dat vergoed dan nog een beetje.

Net na weken de badkamer maar weer een goeie beurt gegeven. Nu alleen nog een berg strijkgoed wegwerken maar misschien laat ik dat staan voor morgen, buik en rug protesteren flink

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hey ladies!

Ik ben weer terug. Gelukkig heeft dochterlief niet heel veel last gehad van de waterpokken en idd beter nu dan wanneer de kleine er is. Ze zit/zat wel flink onder, maar de jeuk was goed onder controle te houden met mentholzalf. Inmiddels zijn alle bulten netjes ingedroogd. Hopelijk trekt het allemaal snel weg.
    Zelf gisteren bij de gyn geweest. Helaas ook daar geen fotootjes van de 20 weken echo gekregen, maar wel de mededeling dat ik vanaf nu regelmatig groeiecho's ga krijgen (over 3 weken de eerste), dus kan nog genoeg naar mijn keintje kijken en fotootjes meekrijgen :) De bloeddruk was ook weer goed 110/80. Het hartje heeft ze niet goed kunnen vinden. De kleine was veel te bewegelijk en schopte elke keer tegen de doppler of verstopte zich achter de navelstreng. Na een paar minuten heeft ze het maar opgegeven aangezien ze genoeg beweging hoorde en goede doorstroming van de navelstreng. Dochterlief was gisteren mee en die heeft het er nu elke keer over dat de baby krrr, krrr doet :)
    Vandaag ook maar een mailtje gestuurd voor een pretecho en zwangerschapsshoot. Ik ben nu echt aan het genieten van de zwangerschap.

@Tessa: Heerlijk dat de vakantie zo goed bevallen is en nog gefeliciteerd met je zoon!
    Voel je je inmiddels wel weer wat beter?

@toch: Jammer hè dat we nu fysiek veel minder konden dan in vorige zwangerschappen. Ik merk het ook erg en het is zo verleidelijk om toch te ver te gaan (en in sommige gevallen helaas ook wel noodzakelijk). Dan maar verplicht genieten van het mooie weer daar ;)
    Lekker om even's middags te gaan liggen toch? Ik doe het op mijn part-time dag ook als dochterlief gaat slapen.
    Zou je strijk maar laten liggen tot morgen. Die loopt toch niet weg. (Helaas:))

@Kitty: Heerlijk hè om zo af en toe de boel flink onder handen te nemen. Ik had ook het weekend de badkamer helemaal gedaan en ook ik kon dat aan het einde van de dag wel merken.
    Wat een lieve man heb je!
    Ik duim voor je dat de weersvoorspellingen niet kloppen voor het weekend. Zat vanochtend naar het weer te kijken omdat we van het weekend een dagje naar de zaanse schans wilden, maar werd niet echt blij van de voorspellingen.

@Risu: Kan je oma niet ook bij mij even langskomen :p

@Eef: Wat fijn zo'n vakantie in het verschiet. Veel plezier volgende week! Doe maar lekker rustig aan, dan zal het met de bekkenklachten ook vast beter worden.
    Wat vocht betreft het hoort er wel een beetje bij. Ik denk dat de vlucht nog wel zal meevallen, mar de warmte zou zomar wel invloed kunnen hebben. Gewoon met je voeten omhoog in bed en heel veel drinken. Hoe meer je drinkt hoe meer vocht je weer uitplast. Vochtafdrijvende middelen zou ik niet gebruiken. Ook al zijn de werkzame stoffen in het middel niet schadelijk voor de baby, maar invloed op de werking van de placenta kan het wel hebben.
    In mijn vorige zwangerschap ben ik 40 kg aangekomen, waarvan het meeste vocht, maar in de week voordat mijn dochter werd geboren lag ik al in het ziekenhuis, maar kreeg er echt niets voor. Moest echt wachten tot na de bevalling. En je moet ook zo maar denken, met een week ben je weer in NL en is het weer weer minder warm en raak je het evt. vastgehouden vocht ook wel weer kwijt :)

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    toto, gelukkig heeft ze niet veel last van de waterpokken. Ben benieuwd wanneer ze het hier krijgen.
    haha ja als de kleine telkens wegduikt en te veel beweegt dan klopt het hartje ook nog wel he ;)
    ja fysiek merk ik het wel heel goed dat het niet de eerste is ;)
    Liep die strijk maar wel weg, rotwerk

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    word stapeldol van dochter, ze word veel te vroeg wakker telkens en brult daardoor alles bij elkaar de hele dag BAHBAH!

12. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Gaat weer beter hier, niet meer zo stressy. Traktatie en partijtje van oudste overleefd, morgen nog verjaardagen vieren. Komt goed!

Toch3, ik dacht al dat jij dat was van het binnenvaartschip, maar wist het even niet meer.
    Zwaar zeg, echt niet leuk! Hopelijk trekt ze er snel van bij!

one of kind, zondag hebben we kaartjes en naam overleg gepland :D

Eef, wat leuk! wanneer?

Toto, wat een leuke afspraken, hier ook gemaild voor een pretecho!
    Waarom krijg je groeiecho's?

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tessa klinkt leuk hihihi.

Toto fijn dat de waterpokken zover over zijn!

14. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Toch, hopelijk is die fase van L. Snel voorbij. Je hebt je rust nog wel even nodig. VRoeg wakker worden komt vanzelf als de beeb er is.

Tessa, ik sta ivm pre eclampsie vorige zwangerschap en vroeggeboorte onder verscherpte controle bij de gyn. Typisch bij PE is een slecht werkende placenta wat weer groeiachterstand kan opleveren. Dus groeiecho's om op tijd te kunnen ingrijpen mocht ik weer PE ontwikkelen.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    toto nou ik hoop eigenlijk weer op zo'n slaapkop als deze 2 altijd geweest zijn. D wilde savonds nooit slapen als baby zijnde maar sliep dan van 11 tot 7 -voeding-11u :) en L begon eigenlijk ook nooit voor 8u aan dr dag met rond 6u een voeding :) Maar zou wel heel mooi zijn als deze ook heel snel doorslaapt en smorgens uitslaapt. ;)

Vannacht hebben ze wel weer goed geslapen gelukkig. D wat later naar bed gebracht en afgesproken dat hij pas uit bed mocht als papa of ik hem kwam roepen om half 8 of als zn lampje aan was, uiteindelijk kwam hij pas om half 9 uit bed. L was iets voor 8e wakker dus ook netjes maar daar moest ik vannacht wel even naar toe. Ze had liggen dromen, wilde naar ons kome nmaar ze kon de deur niet vinden in het donker dus dikke paniek want ze kon ook het licht niet meer aanzetten.

Jullie nog plannen voor vandaag? hier niet echt, laatste opdrachten van D zn lespakket afmaken, dan kunnen we maandag met nieuw thema beginnen. Normaal hoeft het niet op zaterdag hoor, gewoon ma-vr maar ik heb van de week niet elke dag gedaan dus vandaag even inhalen. En dan vanmiddag denk ik weer naar buiten, zon schijnt al weer lekker hier :) Wel kan ik heel moielijk mn warmte kwijt, jullie daar ook last van? Had dat bij D ook zo erg, zat ik daar midden in de winter het liefst in mn blootje ;)

16. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Heerlijk zulke baby's. Dochterlief sliep hier ook al vrij snel door terwijl ze nog wel op een schema zat van 8 voedingen. Daar moest ze wakker voor gemaakt worden, maar gelukkig deed vriendlief dat elke nacht. Hij had goed door dat door de start die wij hadden ik mijn rust wel nodig had.

Maar wat goed dat ze beiden vanochtend weer lang in bed lagen. Hier was het gewoon weer 7 uur.

Dat van de warmte herken ik wel. Bij dochter liep ik in de winter altijd met een t-shirt binnen. Op mijn werk wil ik nu ook altijd het raam open, maar daar zijn mijn collega's het niet altijd eens :)

17. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben erg druk geweest op het werk (en nog steeds), maar lees op de achtergrond wel altijd mee. ik begrijp dat het vooral zwaar is als je zwanger bent van de tweede met alle verhalen hier. Bij mij pas de eerste, dus ik moet er maar van genieten dat ik nu nog wel uit kan slapen enzo ;)

Gisterochtend had ik wat licht bloedverlies. Niet veel, maar wel helder bloed dus 's middags tijdens telefonisch spreekuur van VK toch ook even gebeld. Werd serieus op ingegaan dus ik moest 's middags langskomen (ik moet eerst nog college geven), hartje geluisterd, en toen door naar het ziekenhuis. Daar echo (wel met mooie foto's), extern en intern, en eendenbek voor een kweek (had ik nog nooit gehad, maar viel me reuze mee, ja je moet kunnen ontspannen, maar er moet straks ook een kind uit, dus met die gedachte vond ik dit niet moeilijk ;)). Ze zag dat er een bloeding was geweest maar gestopt. In de gaten houden dus. Fijn maar ook eng dat ze dit zo serieus nemen. Als je verder dan 26 weken bent kunnen ze je er ook een nachtje voor opnemen zelfs!
    Met het kindje was iig alles goed, en baarmoedermond goed gesloten enzo. Waarschijnlijk komen ze er niet achter wat de bloeding heeft veroorzaakt. Wel lastig, want ik had vanmorgen weer wat bloed. Schoonzusje dus gebeld (gyn in opleiding, erg handig) en die zei dat ik nog wel kon wachten met weer bellen, pas als het meer zou worden (1/4 maandverbandje) moet ik weer terug. Dus nu ga ik heel vaak naar het toilet om te checken. En moet ik echt rustiger aan gaan doen, lastig met mijn baan... Maar wel belangrijk natuurlijk, een duidelijker signaal kan ik niet krijgen.

Maar goed, toch weer even spannend! Het lijkt wel of de natuur roept: blijf op je hoede, het kan alsnog misgaan! Eerst bang voor een miskraam (geen echte reden voor, maar weet dat het kan), toen slechte combinatie test, stress voor de NIPT, daardoor toch wat spanning voor 20 weken echo, en toen ik echt wilde gaan genieten deze kleine bloeding...
    Tijd om me over te gaan geven aan de rust dan maar! Gelukkig ga ik wel vroeg met verlof (met 32 weken al omdat we dan vakantie hebben, halverwege die vakantie gaat dan ook echt mijn verlof in maar dan ben ik dus al 4 weken vrij).

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    sjinkie, de tweede viel ook nog wel mee ;) oudste sliep toen nog elke middag, totdat ik 36weken zwanger was, heel fijn uitgekient van hem :/ Nu slapen ze allebei niet smiddags dus niet echt een rustmoment overdag en dat mis ik wel

Oeh schrikken! Hopelijk blijft het hierbij en kan je toch echt genieten deze tweede helft!

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Gister trouwens de 24weken gepasseerd :) Weer een weekje dichter bij het einde. Voel me echt met de dag dikker worden. Zegt manlief heel fijn: ja dan zal dat ook zo zijn he. En bedankt schat :D Gisteravond was hij ook al zo lekker complimenteus door me te vergelijken met een hangbuikzwijn met 3 buiken (had bh uitgetrokken en tja, cup E/F staat nou eenmaal niet strak naar voren ;) )

Net was de kleine zo hard aan het trappen dat heel mn buik heen en weer ging, manlief zag het ook, legt zn hand op mn buik en krijgt me dan toch een megaschop! Was blij dat er nog een placenta tussen lag :D Volgens manlief moet dat wel zeer doen. Ach ja, mannen he, niks gewend:D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch3 geweldig heh hihihih.
    Hier durft zoonlief niet meer zijn hand op de buik te leggen hahaha.

Sjinkie dat is schrikken, maar rustig aan doen!

Aster hier beneden hoe is het met jou?

Hier een startersset van Dr Brown gekocht ( smalle fles) en 2 roze brede, afwachten wat ze liever heeft haha.

Deel Deze Pagina