1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hihi, betrapt! Ik ben weer een meelezer!

Vind het vooral heel fijn om al jullie verhalen te lezen! Ik heb zelf niet zo gek veel te melden. De kleine doet het goed en ik ga ook steeds beter. Babykamer gebeurt nog niet erg veel. Buik beweegt aan alle kanten op, omdat mevrouw mij graag de hele dag door schopt.

Fijn om te lezen dat het bij iedereen in principe gewoon goed gaat. Ben blij dat dit geen topic is waarin iemand een vreselijk verlies meemaakt op de helft van de zwangerschap ofzo.

2. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ One, hier ook weer dr. browns, dochter deed het er heel goed op!! en nog steeds trouwens...

Zal binnenkort ook maar een nieuw setje bestellen.

Zag laatst idd ook dat ze via de website ook met roze verkopen!! Als ik dat eerder had geweten haha.

3. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toto, dat verklaard een hoop en staat achteraf ook wel in je onderschrift, sorry. Wel fijn hoor, geeft vast rust die goede controles.

Sjinkie, jeetje was spannend zeg, echt rustig aan doen hoor!

Aster, ik herken dat wel, hier ook weinig nieuws. Maar soms even meekletsen, houd het topic toch in stand...

qua flessen, hebben ik de startset van avent gekocht, bij de andere 2 ook gebruikt. Ze hebben nu ook met brede hals, maar zag dat ik nu weer de gewone heb, nou ja, ik zie het wel!

Gister hier ook 24 weken behaald. Ukkie is lekker druk. Woensdag weer controle.
    Druk weekend gehad, maar wel leuk. Deze week ook veel werken, nu huis op orde krijgen. Maar voel me happy en laat me niet gek maken.

o ja, zaterdag gaan de mannen naar opa en oma en gaan mijn man en ik bezig met kamer klaar maken voor onze jongste zoon (veel opruimen en uitzoeken). Babyspullen alvast van vliering halen. Zodat we later de babykamer kunnen leegmaken en aanpakken.

Iedereen een fijne week en rustig aan!

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Sjinkie, dat was even schrikken!

Aster, daar ben ik ook blij om al heben we in het begin best wat dames gehad die moesten afhaken vanwege MK. Ik zag dat daar ook al een aantal weer zwanger van is, dus dat is ook wel fijn.

Ik heb ook een Dr. Brown fles gekocht. Bij dochterlief Difrax gebruikt. Die heb ik ook nog staan, plus ook een aantal avent flessen, dus we zullen wel zien waar deze kleine het beste uit rinkt en daar schaffen we dan meer van aan.

Joyce mooie bui zag ik voorbij komen in het buikentopic :) Groeit goed!

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, ??jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

16mei-pharilla suikertest
    21mei-pharilla gyn+echo
    28mei-toto gyn+groeiecho

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Zo, de lijst ook weer naar voren gehaald. Ik heb het idee dat ik tijdens het bijwerken een afspraak gemist heb, maar heb geen zin om al die pagina's weer door te moeten ;)

Kitty: Hoe was het trouwens in Lelystad? Niet van het circuit gespoeld?

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    @flessen: koop ik niks van. Is de bedoeling dat ik borst ga geven, lukt dat niet voldoet de avent-fles uit de doos het ook wel even ;)

@tessa, lekker van genieten dan, van het gerommel in huis :)

@hier: gister uren achter elkaar harde buik gehad, liggen hielp niet, douchen ook niet, om 9u naar bed gegaan en toch in slaap gevallen. Na het aankleden vanmorgen gelijk weer harde buik dus toch de vk maar gebeld. Ze denkt blaasontsteking dus heel veel drinken vandaag, me rustig houden en zodra het kan een arts opzoeken. Dus we gaan er maar weer een haakdagje van maken

8. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Toto, nou het was echt een dag om snel te vergeten, pfff. Het was letterlijk een wet-race. We hadden voor G al regenbanden erop gezet en in de vrije training leek het goed te gaan maar toen glee de een na de ander onderuit het was een grote valpartij. Daarna viel G ook na een bocht met een high sider (over de kop) en lande op zijn rug. En moest voor de zekerheid toch met de ambulance naar het ziekenhuis voor foto's van zijn rug. Gelukkig was er niets aan de hand. Maar dat hadden wij ook al in de gaten want meneer wilde van alles gaan ondernemen wat van de artsen niet mocht.
    Eenmaal terug op midland wou hij zijn 2e kwalificatie gaan rijden en kreeg daarna te horen dat hij niet mocht rijden ivm een startverbod van de medics die daar waren. G in tranen want die wilde rijden. Uiteindelijk om de tafel gegaan en een herkeuring gehad en mocht hij voor race 1 aan de start. Race 1 10de geworden maar hij reed wel heel voorzichtig en we zagen dat hij de val niet was vergeten. Na race 1 moest de motor nog gekeurd worden en ja hoor zijn ristrictie was een mm te groot waardoor er een DQ (Dis Qualificatie) volgde voor de hele dag dus weg punten. Race2 niet gereden om deze reden want hij zou toch geen punten krijgen al zou hij eerste worden. Dus alles mee gemaakt wat er maar kon gebeuren. Wat een rotweer was het zeg en aan de einde van de dag ja hoor begon de zon te schijnen. Met hemelvaart heeft hij zijn derde race dan in Goes dus hopen dat het dan wel droog is zodat hij weer lekker kan vlammen.

@ Sjinkie, Jeetje dat is schrikken zeg maargoed uit eigen ervaring weet ik dat bloed verlies wat komt en gaat niets hoeft te betekenen. Ik heb het ook gehad tot 11 weken dat ik toen dacht het is echt over. Hou je rustig en bekijk het lekker van dag tot dag en waarschijnlijk is het een vaatje.

@flessen, Ik heb ze nog van Avent en heb alleen nieuwe spenen ervoor gekocht. En dan maar ff kijken hoe hij dit vind.

@slaapritme, hier sliep zl nadat hij 3 maanden later uit het zk was ontslagen gelijk door tot een uur of 6 dus mocht dan ook de nachtvoeding snel laten vervallen. Verder was hij ook geen huilbaby en sliep altijd goed. Dus ik hoop dat deze ook zo makkelijk zal zijn.

Hier morgen 24 weken alweer en vind de afgelopen 2 weken weer snel voorbij zijn gegaan.
    Vanmiddag weer naar het zkh voor een echo en cervixmeting. Ik hoop de kleine man weer even te kunnen bewonderen. En dat alles nog steeds goed is betreft de meting.

Hier is de kleine een echte drukte maker en schopt me met regelmaat de gehele dag door. En dat gaat door tot sávond 12en en dan is het weer rustig. Heerlijk gevoel dat getrappel en de bewegingen van leven in je buik.

Hier loopt ml ook mij zo nu en dan te etteren maar dan over mijn billen. We moeten er dan allebei om lachen. Ook bekommerd hij zich veel over mij. Zo wil hij niet dat ik teveel buk en neemt dan zoveel bukwerk van mij over. Echt heel fijn. Ik herken hem echt niet zo. Zo belt hij mij meerdere keren per dag vanuit zijn werk om te vragen hoe het met mij gaat. Echt heel lief.

Ik zal vanmiddag nog wel even posten zodra ik weer thuis ben van het zkh.

X

9. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toto, zo doe ik het ook. Beginnen met avent en van daaruit zie ik wel verder.
    Doen we ook vk afspraken op de lijst?

Toch3, lukt het ook een beetje met rustig aan doen? Hopelijk helpt het? Wanneer zou je naar een arts kunnen?

Hier lekker wat gewerkt (mooi thuis het rooster maken), huis weer wat meer aan kant... Heb straks nog een slaapdienst te gaan, dus moet de energie wel even doseren...

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Dat is inderdaad een dag om snel te vergeten Kitty! Gelukkig heeft G. er niets aan overgehouden. Ziojn jullie inmiddels ook allemaal van de schrik bekomen?

In principe wil ik ook BV geven en zouden de flessen nog niet nodig moeten zijn, maar dat was ik bij dochterlief ook van plan, maar helaas besliste moeder natuur anders waardoor ik helaas nooit live heb kunnen voeden. Dus eigenlijk de fles aangeschaft onder het mom van "Better save than sorry".

Ja hoor Tessa, VK afspraken mogen er ook gewoon op. Ik zet alle afspraken er op die doorgegeven worden.
    Dus als jij je afspraak gewoon doorgeeft, het liefst in kleur zodat het opvalt, dan zet ik hem gewoon op de lijst.

Kan ik meteen mijn 3D/4D pretecho er op zetten :) Net teruggebeld door het bureau en afspraak staan op 26 juni.

11. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja de schrik zat er wel ff in maar ik ben best nuchter en rustig op dat soort momenten en ik zag al gauw dat meneertje het goed maakte en ook al snel aangaf niet naar het zkh te willen omdat hij zich goed voelde en nergens last van had.

Hij heeft een goede vol lederen motorpak en daaronder heeft hij altijd een rugprotector aan en natuurlijk een helm, handschoenen en motorschoenen. Dus hij is goed beschermd tegen zulke valpartijen. En ook omdat het niet zijn eerste valpartij was schrikken wij er niet meer zo snel van behalve als hij blijft liggen en zijn hand opsteekt dan weten we dat het mis is.

Maar bij thuis komst konden we onze sokken echt letterlijk uitwringen en zeiden we tegenelkaar dat we beter onze zwembroeken mee konden nemen.

12. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Kitty, we hadden tegelijk gepost, dus ik had je bericht gemist. Jeetje zeg wat een dag! Hoe oud is je zoon trouwens?
    Succes vanmiddag, het getrappel van zoonlief even live bekijken.

Toto, ik mag as woensdag naar de VK fel genoeg? ;)

Ik heb ook een mail gestuurd voor een 3d echo, wacht nog op reactie...

Nou meiden, tot laters, het was even gezellig. Meld me hopelijk snel weer, nu aan de bak :cool:

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    @he bah kitty, klinkt idd als een dag om gauw te vergeten!

@tessa, lukt aardig. Vandaag eten gekookt en bij 2 sluizen geholpen omdat er even geen matroos is (die heeft paar daagjes school, komt woensdagavond weer). Het was de bedoeling dat ik dan achter het roer zou gaan maar nou is de kopschroef kapot gegaan dus moest ik wel nara buiten om vast te maken, voelde dat wel goed in mn buik. Nu nog 1 vanavond. Voor de rest ben ik neit veel van mn stoel afgeweest. Donderdag zou het beste uitkomen met varen, maar heb nu al minder last nu ik heel veel drink dus hopelijk is het niet nodig om te gaan. Heb er een hekel aan om in het buitenland een arts op te moetne zoeken

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    oh, mama's die van een volgende zwanger zijn, merken jullie ook dat deze kleine veel langer blijft draaien? heb soms echt het gevoel dat hij/zij aan het trainen is voor sterren springen :p Ook in rust is het de ene keer onderin en de andere x bovenin. Kan me van de andere 2 niet meer herinneren dat ze zo "lang" bleven draaien, die lagen al heel snel met hoofdje naar onder

15. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Toch3, klinkt heel bekend hoor over het draaien van de uk.
    Hier ook het ene moment een stoot van boven en het andere moment een stoot van beneden. Maar of dat door het draaien komt weet ik niet hoor. Dan moet die uk van mij wel zo snel kunnen draaien. Vergeleken met de de echo van 12 dagen geleden en die van vandaag ligt hij nog steeds met zijn koppie naar beneden en met zijn voeten omhoog.

Hier vanmiddag weer in het zkh geweest voor een echo en een cervix meting.
    Ik heb de kleine weer kunnen bewonderen en lag nog lekker op zijn koppie.
    Bloeddruk was ook goed. Alleen ben ik wel 2,8 kilo aangekomen in 12 dagen. Van 62,4 naar 65,2kg. Waarschijnlijk een groeispurt.

Cervix meting was ook goed van 4,5cm naar 5 cm. Wel had de gyn de opmerking dat ze het zo leuk vindt dat de kleine altijd lekker druk beweegt.

Over twee weken moet ik weer terug komen voor een echo en een meting.

@Lijst: 26 mei afspraak zkh gyn echo en Cervix meting.

16. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, ??jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

14mei-tessa1981 vk
    16mei-pharilla suikertest
    21mei-pharilla gyn+echo
    26mei-kitty1981 gyn echo en cervixmeting
    28mei-toto gyn+groeiecho
    26juni-toto 3/4d pretecho

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @toch: Fijn dat het door veel drinken al beter gaat. Zelf heb ik ook vaak last van blaasontsteking, maar vreemd genoeg nog nooit tijdens de zwangerschap gehad. Bij mij helpt heel veel drinken vaak ook al. Daarbij slik ik dan ook cranberry pillen. Is het zo van over. Hopelijk bij jou ook, want kan me wel voorstellen dat je liever niet naar een arts in het buitenland wil.

Wat betreft het draaien... Ik herken het wel van een paar weken terug, maar sinds een week of 2 is dat over. Volgens mij ligt de kleine over het algemeen met het koppie naar beneden. Maar wat ik wel veel meer heb dan de vorige keer is dat er wel vaak tegen mijn darmen en blaas wordt gebokst/getrapt. Voel zo de lucht verplaatsen in mijn darmen als het gebeurt ;)

@Kitty: Wat een goede uitslag van de meting! Dat moet je hopelijk meer rust geven nu die 27 weken grens steeds dichterbij komt.
    Het gewicht gaat hier de afgelopen week ook heel hard. Bijna een kilo in 1 week tijd. Ben nu in totaal bijna 6 kg bij en vind ik best netjes al zeg ik het zelf :) Ik heb wel het idee dat het meeste ook echt in/aan mijn buik zit, want ik keek vanochtend in de spiegel en zag mijn buik en dacht Waar komt die nou weer vandaan!

18. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toch3, fijn dat het beter gaat en het rust nemen ook wel enigszins lukt!

Kitty, wat een fijne uitslag! Over 2 weken alweer, idd dan ben je al goed op weg naar de 27 weken?

Toto, soms is het echt een soort wake up call ofzo he, dat je naar jezelf kijkt en denkt, goededag, dat gaat lekker:cool:

@ beweging baby: voel het overal. Soms draaien, schoppen op mijn blaas, of bovenin mijn buik. Kan er geen pijl op trekken. Bij de vorige niet zo bewust meegemaakt eigenlijk.

@ aankomen: wil het niet weten, maar de vk die ik morgen heb, heeft er vast weer iets leuks over te melden. Gelukkig is ze goed in bevallingen doen, maar controles bij haar... ze heeft altijd wat te mekkeren.:p

Ik heb een prima slaapdienst gehad, druk veel gedaan, voldaan gevoel. Zonnetje werkt ook mee aan een happy state of mind.
    Straks komt er nog een vriendin met haar 3 kids voor verjaardag van de oudste, gezellig dus!
    Zo even eten klaar zetten, uitrusten, misschien nog een klusje en dan oudste alweer ophalen.
    Baai baai!

19. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Wat een rust weer hier, hopelijk gaat het goed met iedereen.

Hier weer een drukke, gezellige vrije dag vanmiddag naar de VK met de hele fam en nu eerst plonsen met de jongste.

20. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Kitty, jammer van zaterdag!! helaas heb je dit soort dagen er ook tussen idd :S

wel een fijne uitslag!!

@ toch3, fijn dat het beter gaat :)

@ hier... lekker een rustig ochtendje!! Dochter vanmorgen na haar pap nog lekker bij papa in bed gelegd, ze slapen nu nog haha.

Daarna zoon naar school gebracht...

had ik ff lekker de tijd om op internet te gaan rondneuzen, soms is dat wel even leuk!

Heb nieuwe positiebroeken besteld... een korte en een lange. En 3 shirts.

En een nieuw waskussen + hoezen.

gisteren bij de verloskundige geweest.... goede uitleg gehad over dingen die zijn gezien... Placenta vertoont vele grote placentaire lacunae (geen idee hoe ze dat noemen in normaal nederlands), en daarnaast is er een amniotic sheet (gelukkkig geen amniotic band!) zeg maar een tussenschot in de vruchtzak van de baby.. Je ziet het ook bij tweelingen, dit is geen tweeling geweest, alleen hij heeft dit... tussenschot in de vruchtzak van hemzelf. Waardoor hij minder ruimte heeft dan normaal. De placenta loopt ook een stuk over de vliezen... mogelijke consequenties.... gering verhoogde kans dat de placenta loslaat, sterk verhoogde kans op baby in stuit,er mogen dan geen draaipogingen gedaan worden en word het een keizersnede. Bij bloedverlies en vochtverlies meteen naar het ziekenhuis, ivm sterk verhoogde kans op premature geboorte. 17 Juni hebben we weer een echo bij de gyneacoloog in het AMC. Dan word het verdere plan etc besproken.

Voor nu doet de baby het prima, hij was heel druk aan het schoppen tegen de doppler ... maar met deze belasting maakt het zwanger zijn er voor ons helaas niet leuker op.

Deel Deze Pagina