1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Heerlijk hoor Tessa van die rustige daagjes thuis met de familie. Bij ons gebeurt dat eigenlijk te weinig en in het weekend is er altijd wel een dag of deel ervan dat vriendlief nog moet werken. Dat doet 'ie gelukkig wel thuis en komt dan zo af en toe ook van zolder naar beneden, maar het is toch anders dan wanneer je een hele dag voor elkaar hebt.

Jeetje Risu, wat een verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat je nu wat minder geniet van de zwangerschap. Het wordt wel een spannende periode zo. Eén voordeel van deze situatie is wel dat je zeer waarschijnlijk niet over tijd gaat lopen.

Leuk hè dat shoppen. Heb van het weekend ook het eea online besteld voor de babykamer en vandaag komt het dan eindelijk binnen!
    Ik zou ook zo graag dan de commode willen verhuizen naar de babykamer om er één geheel van te maken, maar aangezien dochterlief nog niet zindelijk is, is het nog even makkelijk om die nog bij haar te laten staan.

Even klagen hoor... Over de jongensnaam zijn we al lang uit (ook al plaagt vriendlief me er el mee dat ìk er uit ben en hij het nog niet helemaal zeker weet), maar de meisjesnaam wi niet vlotten. Nou ja, bij hem dan niet. Ik heb een app op mijn tlefoon met namen en elke keer als ik iets leuks bedank, hoor of lees, dan sla ik die daar op. Nu vraag ik al een paar weken of we het er over kunnen hebben zodat ik verder kan met het kaartje. Elke keer zegt hij ja, maar vervolgens komt het er niet van en als ik er over begin, komt het niet uit.
    Uiteindelijk heb ik dit weekend de namen dieik al had op een briefje geschreven zodat hij op zijn eigen tijd en moment er naar kon kijken. Nu had hij vluchtig naar het briefje gekeken en namen gezien die hij echt niets vond. Die zou hij gaan doorstrepen, maar nog steeds heeft hij dat niet gedaan. Ik raak er zo onderhand flink gefrustreerd van aangezien ik voor mijn eigen gemoedsrust het allemaal zsm klaar wil hebben.
    Zo, dat lucht op! :)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Risu wat heftig zeg wat ze hebben gezien.
    Maakt idd de zwangerschap een stuk minder blauwe wolk:(
    Dikke knuffel!

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    @kitty, fijn dat de meting weer goed was.
    Oei, schrok je niet toen je het zag op de weegschaal?

@gewicht: heb het gevoel dat ik tonnetje rond word en durf niet op de weegschaal te gaan staan.

@toto, nog gezellig gehad gister?

@risu, hopelijk verloopt alles gewoon normaal

@namen, tja zijn er hier ook nog steeds niet over uit, al komt het voor een meisje toch aardig in de richting

@hier: met mn buik gaat het stuk beter gelukkig :)

4. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    #1944 Tessa1981, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
    Risu, spannend alllemaal wel zeg!

Toto, alleen het vk bezoek was gezamenlijk, verder heeft manlief gewoon gewerkt.
    Ik werk ook veel avonden en weekenden, dagen samen zijn idd echt heilig!

Toch3, dat is fijn!

@ VK: Bij VK was alles goed, 4 juni weer, dat is iets eerder ivm mijn negatieve rehsus-factor. Het is een draaikont, steeds wegdraaien voor de doppler en baarmoeder ligt nog steeds erg hoog...

@ namen: ik herken helemaal wat Toto zegt. En vorige week kregen we het over een aanbouw en meneer hield er niet over op :x Zo vol was hij ervan, waarom wel over een domme aanbouw en niet over ons kind??? Hij snapte hem wel.
    Maar kan wel vertellen dat we sinds gisteren een naam hebben, alleen lijkt hij qua klank op de naam van onze tweede. Daarom wilde we hem eerst niet, maar vonden deze naam wel al super lang leuk. Maar we komen er niet uit en hij blijft favo, dus voorlopig een nummer 1.

Zometeen naar de tennisbaan, even kijken hoe dat gaat. Doe veel te veel (vanmiddag ook nog kastje in elkaar gezet), kijk wel hoe het gaat. Merk vanzelf wel als het echt te gek was, maar heb echt al halve nesteldrang :)

5. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Poeh Risu, heftig meis, hopelijk verloopt alles toch rustig en goed.

Namen zijn hier ook nog niet helemaal uit.. hebben 2 namen voor ons mannetje.. allebei uniek maar de ene ligt wat lekkerder in de mond heb ik t idee.. anyway.. we zijn er nog niet helemaal uit.

Vrijdag die vieze suikertest, blegh.. he-le-maal geen zin aan... maar goed, doe alles voor t manneke.
    Woensdag 21ste weer echo bij gyn, zin aan.

Voor de rest eigenlijk weinig te melden de laatste tijd, ben wat moe en last van bekken.. maar niets noemenswaardig.
    Lees wel gezellig mee hoor!

XXX Joyce

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pharilla bah die suikertest is idd niet lekker bah!

Kitty over het andere topic van namen, mijn exman was turks.
    S.eyhan is wel biologisch niet van hem heh ;)
    Als het nu een jongen was geweest was het ook een turkse naam geweest namelijk Ferdi.
    Deze meid krijgt nu dus geen Turkse naam.

Hier nu ook op 6,5 kg bijgekomen.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    tessa, hou je lijf wel in de gaten he, niet telkens over je grenzen gaan!

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    bleh stomme hormonen! kan wel om alles janken vandaag. Nou zal de vermoeidheid ook wel meespelen maar bah, dit vind ik echt niet leuk zo

9. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ik doe met je mee Toch3, laatste paar dagen wat stress gehad vanuit familie ...
    En ben sinds gister een lopende kraan geloof ik... mijn man moest er al een beetje om grinniken.
    Stomme hormonen!

Ach, gaat wel weer over.. gewoon lekker janken denk ik maar.

Morgenvroeg die suikertest.. en dan lekker weekend... blij als t zover is.
    Net van mn broer en moeder te horen gekregen dat ze de babykamer hebben gekocht en afleveren volgende week... hoezo verassing! hoppa.. weer tranen hihi.. zo lief.

Wel enorm blij weer een mijlpaal te hebben gehaald (24 weken)

Fijne avond lieve zwangere dames!

XXX Joyce

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #1950 one of kind, 15 mei 2014
    Laatst bewerkt: 15 mei 2014
    Echt geweldig dus die hormonen meiden!

Fijn dat sommigen al de 24 weken hebben gehaald!!!!

Hier vandaag ineens ook weer aan het twijfelen over de naam potverdorie.
    Had de naam Eleni Chloé.
    Nu was ik aan het twijfelen misschien toch Selin ipv Eleni jeetje die hormonen!
    En S.eyhan blijft maar zeggen dat haar roepnaam Chloé moet zijn haha

11. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Pharilla, succes vandaag!

Toch3, de tennis was ook een test, ik was al wat vermoeid en voelde mijn lijf. Maar daarna was dat beter en meer energie, dus positief. Anders was het de laatste keer geweest ben ik bang.

Sterkte met de moontjes dames, hier had ik vooral nesteldrang, nu wat meer vermoeid. Omdat er genoeg op het program staat, als het kan ook even bijkomen. Vanavond late dienst, kijken of ik er een ontspannen dienst van kan maken met de clienten. Morgen aan de klus in huis! Leuk!

Namen blijft moeilijk he...

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    @one, ik zou Eleni doen :)

@pharilla, succes!

@hormoontjes: gisteravond merendeel eruit gejankt dus ik kan er weer even tegen ;)

Ik had de wieg op de loodsenkamer staan maar die moest daar weg omdat we een loods kregen die bleef slapen dus wieg bij ons op de kamer neergezet. Vroeg ik gister of ik hem weer terug moest zetten nu de loods weg is maar manlief vind het wel lief, de wieg naast zn bed dus ik moet hem maar laten staan <3 (al liep hij de eerste dag wel flink te schelden omdat hij zn tenen stootte ;) ). Merk wel dat hij steeds meer interesse toont :)

13. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toch3, haha, zie het zo voor me! Wel fijn dat manlief ook steeds meer aan het idee gewend raakt.
    Twee weken terug voelde hubbie zich ook nog niet echt zwanger, gister vroeg ik het weer en gaf hij aan dat het hem ook meer bezig hield.
    Morgen babykamer vrijmaken draagt daar ook wel aan bij.
    Blaasontsteking verholpen inmiddels?

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    ja dan kan hij echt er voor aan de gang he, eerste weken is het alleen maar toekijken en luisteren en hormonen opvangen :p

Ja blaasontsteking is zo goed als weg gelukkig!

Jullie alle spullen in huis/besteld inmiddels? Vind het soms wel jammer dat ik zo goed als niks hoef te kopen omdat het er nog is. Moet nu nog wel een badstandaard en dan nog paar kleine dingetjes. En wil nog 2 setjes kleertjes (jongetje en meisje) bijhalen voor het geval dat dit pakje niet past

15. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ja hier is ook alles al in huis. Ik zoek toch dingetjes die ik kan kopen voor deze uk. Eigenlijk wil ik wel een andere wagen, maar vind het het geld niet waard. Laatst had ik via MP een diaper champ gehaald, geen stinkende luieremmer meer. Ik zoek het nu in dat soort dingen. Ook wat kleertjes nieuw en omslagdoeken etc. Flessenset ook, maar dat zijn echt kleine dingen. Kraampakket tzt nog gaan halen. Als we het kamertje kunnen inrichten, kan ik ook even goed kijken wat we nog nodig hebben, nu staat het overal en nergens.

Lekker zeg geen blaasontsteking meer!

Ik spring weer op het fietsie weer zo, weer 20 minuten knorren!

16. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Blij dat je blaasontsteking zo goed als weg is Toch3!

Bedankt voor t succes wensen meiden!
    We hebben het weer gehad.. lekker is echt anders maar goed.. t moest maar ff, woensdag weer een echo bij de gynaecoloog dus hoor ik ook meteen wat er uit de test komt.

Qua spullen schieten we nu op.. ik ben bezig met wat plintjes schilderen en volgende week komen mijn ouders behangen (kan ik niet zo mooi vind ik), volgende week komen mijn ouders en broer ook de ledikant + commode brengen.. hebben ze samen geregeld zodat wij er niet voor uit hoeven... (smelt/jank)
    Ook komt er zo'n oudere kinderstoel bij mee.. met een verkleiner.
    Allemaal aardig "oude" stijl .. beetje retro.. erg stevig en degelijk, zo blij mee.
    Kinderwagen word ergens volgende week geleverd waarschijnlijk.. en box , matrassen , kruiken en al dat soort dingen komen ook volgende week.

Zojuist na de suikertest nog even met moederlief en (stief)vaderlief naar de zeeman en dergelijke geweest.. en ons niet kunnen inhouden....
    Moeders is zo'n trotse oma .. kwam met (foto) dit allemaal terug.

T zwitsal pakket heb ik bij prenatal weg, had hier op ZP nog een prenatal kaart van 25 euro gewonnen en wou al zo'n pakket hebben.

Kortom.. na de suikertest een gezellige dag van gemaakt :)

Moet nog voor een aantal dingen kijken denk ik maar doe dat wel als t meeste op de plek staat :) dan hebben we wat meer overzicht.

Fijne dag meiden.

XXX Joyce

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    blij om te horen dat ik niet de enigste ben die dingen verzint om toch maar te kunnen kopen :) Wagen was hier wel nodig, andere was kapot. Luieremmer heb ik wel gehad, maar denk dat ik nu de luiers gewoon in een zakje doe en dan in de gewone vuilnisbak. Soms duurt het weken voor we de zakken kunnen weggooien en dan zijn ze echt niet geurloos meer. Dus liever geen zakken met alleen maar plas en poep ;) Flessen ga ik niet kopen, ga er vanuit dat de bv wel weer lukt. Kraampakket krijg ik van de zorgverzekeraar.
    Denk dat ik nog wel een dooky ga kopen voor de kinderwagen en wil eigenlijk nog een nieuw boxkleed maar heb nog 2 goeie liggen.

Hebben jullie trouwens ook laatste weken telkens "pukkeltjes"/verstopte talgklieren rond tepel en vieze tepels door opgedroogd vocht?

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    lekker bezig geweest pharilla! Is dat zo'n pakket met van alles erin? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoeveel je er echt van gaat gebruiken :) Hier alleen wasgel, shampoo en haarlotion echt gebruikt. Vind het jammer dat de Kwaak-lijn eruit is, vond die fijn werken. Bodylotion staat er nu nog steeds en smeer ik maar bij mn eigen als ik droge benen ofzo heb :p Wil wel nog geurzakjes halen voor in de kast

19. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Wat zijn we lekker aan de klets hier, gezellig!

Joyce, klinkt allemaal goed zeg! En bij de zeeman is het bijna gratis ;)dus geoorloofd shoppen :)
    Ook lekker dat het qua spullen op schiet!

Toch3, onze wagen is ook niet top meer, maar doet het nog wel. En ik denk niet dat ik hem vaak ga gebruiken, dus doe het er toch maar mee... Gelukkig hebben wij een gazelle cabby waar de maxi cosi in kan, daar zal ik veel mee doen.
    Het lijkt mij idd niets om dan zakken vol poep en pies te hebben. Hier 2 flessenkinderen, nooit BV geprobeerd door borstverkleining. Hier nu nog geen gekke dingen op dat gebied, lekkerij oid.
    Dooky heb ik ook aangeschaft, in de meivakantie waren we vlakbij een babypark. Ook een koeka maxi cosi hoes met veel korting, helemaal gaaf! Dooky had trouwens ook veel korting.

Nou nog even rustig wat opruimen en dan te werk! Heb een druk weekend, dus ik houd me voorlopig even koest hier denk ik...

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    tessa, hier wel even getwijfeld, heb ook een draagdoek en vind dat ook fijn maar toch gekozen om er toch een kinderwagen bij te doen, is toch fijner in de stad vind ik. Bij de andere wagen was de wielbeveiliging kapot dus die liepen eraf en nog paar dingen die kapot waren, niet veilig meer dus ;)
    Succes met werken!

ik ga maar even schoolopdrachten doen, alleen gym en muziek op vrijdag dus redelijk snel klaar. Daarna nog even wc schoonmaken en ons bed opmaken, dan vind ik het wel weer goed voor vandaag. Morgen weer een dag ;) Moeten sowieso heel de ochtend nog varen dan

Deel Deze Pagina