Geen bodylotion of iets in dit pakket. Denk toch wel dat we aardig wat,zoniet alles gaan gebruiken, billendoekjes (gebruik je altijd!) badcape is ook handig en leuk,haarlotion,shampoo, zeep , zink/billenzalf, badolie, talkpoeder en zachte creme ... allemaal wel te gebruiken.. de zeep, zachte creme enzo vind ik voor mezelf ook al lekker haha en anders pikt mn moeder het wel in.. die zat net ook heerlijk aan de talkpoederfles te snuiven.... En t kratje zelf is ook makkelijk! Ben er wel blij mee eigenlijk... Vraagje.. hebben jullie allemaal een kraampakket of de onderdelen uit t kraampakket? Ik beval hoe dan ook in t ziekenhuis en vroeg me af of ik wel een volledig kraampakket moest aanschaffen, krijg m niet van de verzekering. XXX Joyce
hm oke, zitten best wat dingen bij die ik nooit gebruikt heb dus denk niet dat ikhe mga halen dan. Ik heb even een lijst van internet gepakt en mijn commentaar erbij gezet matrasbeschermer of kraammatras: bij mij zat er een zeiltje in beide keren, waardeloos. Waterdichte molton (van action bv) is veel fijner, schuift niet weg en zweet niet onderleggers: in de kraamtijd niet vaak gebruikt, wel in de luiertas gedaan om overal hygienisch te kunnen verschonen (en mochten ze erop plassen dan kan het gewoon weg) kraamverband: zat meer in dan ik nodig had, kon al snel over op gewoon maandverband maar er zijn er ook die er te weinig aan hebben. netbroekjes/stretchbroekjes: vond ik vooral na de ks fijn de eerste dagen. Mn eigen ondergoed kwam precies op de wond (verband)watten: zijn eigenlijk alleen gebruikt om thermometer schoon te maken steriele gaasjes: weinig gebruikt koortsthermometer: mij werd aangeraden om er 2 in huis te hebben, 1 voor de baby en 1 voor mij ontsmettingsmiddelen: alcohol voor thermometer, desinfectiezeep voor na toiletbezoek navelklem: niet nodig hier door ziekenhuisbevallingen
hihi de kleine had vanochtend voor het eerst (voelbaar) de hik, grappig om weer te voelen Hoop alleen niet dat hij/zij net zo veel gaat hikken als de oudste, werd er bij hem knettergek van
[/QUOTE] Hebben jullie trouwens ook laatste weken telkens "pukkeltjes"/verstopte talgklieren rond tepel en vieze tepels door opgedroogd vocht?[/QUOTE] Check, heb ik ook... Fijn te horen dat iemand anders dat ook heeft! Voor de lijst: ik ben 30 jaar oud Update bloedverlies: afgelopen woensdag weer gehad... weer vk en ziekenhuis, nu uitstrijkje. Kweek van vrijdag ervoor was goed hoorde ik gister. Blijft onduidelijk hoe het kan, maar omdat het tweede helft zwangerschap is wel steeds checken als het zo is. Vk zei dat ik er misschien gewoon erg gevoelig voor ben en dus om het minste of geringste ga bloeden. Maar dan zit ik er dus vaker ben ik bang... Ik moet nu ook onder controle bij Gyn ipv vk, maar als ze steeds geen oorzaak vinden hoop ik wel weer snel terug te kunnen naar vk (vind ik prettiger). Met kindje en baarmoedermond was alles goed iig. En hij beweegt veel (vooral onderin, dus ook vaak op m'n blaas... Maar verder wel een gezellig gevoel en een fijne bevestiging) Donderdag 22ste afspraak gyn. @kinderkamer: vorige week heeft mijn man een deel van de kamer leeggehaald (was een zooi) en gister is alles binnengekomen bij m'n schoonouders (die niet meer werken en dus vaker thuis zijn, vandaar dat we het daar laten bezorgen). De kast vast opgehaald, maar dat zijn veel dozen, en schijnbaar moeilijk in elkaar te zetten volgens de mannen die het brachten... Wilden we morgen gaan doen, maar twijfel nu of ik m'n zwager niet eens in moet zetten hiervoor, ipv mijn man en ik samen. Ik ga nogal snel over grenzen heen (wat ik denk dat ik kan en wat m'n lijf aangeeft matcht niet altijd) en door dat bloedverlies moet ik toch wat rustiger aan gaan doen (en dat is niet makkelijk!). Nesteldrang heb ik nog niet echt, maar komt ook omdat ik een erg drukke baan heb, en daarnaast op zaterdag (nu dus) mijn proefschrift aan het afmaken ben (hopelijk voor de zomer klaar) dus ik heb er ook geen tijd voor! Maar ik wil ook niet thuis komen te zitten om medische redenen dus ik doe erg m'n best meer rust te nemen!
sjinkie, he bah, weer bloedverlies! hoop voor je dat het niet al te vaak komt. Misschien wel beter ja om er een extra mannetje bij te vragen om de kast in elkaar te zetten
Toch 3 dank je wel meid voor je reactie. En dan ook Eleni als roepnaam ? Jij bent al 25 weken jeetje. Maar hier morgen 23 weken gaat zo snel. Heb eigenlijk vrijwel alles thuis nu. Ben aan het twijfelen een wiegje te kopen voor in het begin. Joyce hoe was de suikertest. Sjinkie jeetje meid
Staat op de vorige pagina One of Kind Was een vieze test.. maar wel te doen hoor. Alleen vervelend dat ze de 2 uur daarna op dezelfde plek weer moesten prikken, mooi blauwe arm nu.. ze probeerden de andere kant maar daar heb ik schijnbaar dunne aderen, maar met een ervaren prikster was t zo opgelost Woensdag weer een echo en hoor ik ook de uitslag als het goed is. Sjinkie vervelend van dat terugkerend bloedverlies zeg... hopelijk houd t snel op! Wiegje.. ik ben ook aan t twijfelen..ledikantje gewoon op zn kamertje.. maar misschien aan t begin toch bij ons op de slaapkamer.. misschien is een wiegje dan wel handig... keuzes keuzes! De weken gaan nu snel he meiden! Wij gaan nu proberen om alle dingen te regelen in de komende 2-3 weken zodat we t laatste gedeelte alles gewoon klaar hebben en kunnen genieten! XXX Joyce
@one of kind: ja Eleni als roepnaam en Eleni Chloè als officiele naam. Vind Chloè op zichzelf niet echt iets maar in combinatie wel heel leuk. Ja hier 25 weken, maar t voelt eerder als 35 :/ Voel me echt zo dik en een waggeleend en naja, hormonen zijn nog niet rustig Hier wel een wieg voor eerste tijd, vind dat fijner dan gelijk in een ledikant, dat is zo groot! Als ik de familiewieg niet kon gebruiken had ik er 1 gekocht. Ledikant past trouwens ook niet op onze kamer erbij
joyce was al aan het zoeken op mijn gsm naar de test maar zo klein hahahahah. Wat raar op dezelfde plaats was hier toen niet bij seyhan. vreemd Toch3 dank je wel hahahha. Nu beginnen de echte groeispurten heh van de buik jeetje zeg. En ook ineens meer bijgekomen wat is dit jeetje, nu ineens 67,5 kg! En ik ging zo goed hahaha. Ik denk dat ik idd nog voor een wiegje ga kijken.
hoi dames.. weer een beetje bijgelezen.. Hier morgen alweer 24 weken! Wat gaat de tijd toch snel vind ik! eind april de 20 weken echo gehad en alles was goed! Zo fijn. en zo leuk om hem weer te zien. Meeste spullen zijn inmiddels wel in huis. Wij hebben ook een wiegje voor op de slaapkamer. Vind het zowiezo erg leuk en lief en ons kleintje gaat op zolder slapen dus dan is een wiegje voor de eerste tijd wel fijn. Buik begint ook ineens erg te groeien. Dacht dat het een tijdje stil stond tussen de 18 en 22 weken maar nu toch wel echt weer een stuk gegroeid. Moet ook zeggen dat ik ook wel steeds meer aan mijn lijf merk dat het ietsje zwaarder word. Ook steeds minder zin om te gaan werken haha maar ja we moeten nog ff.. kamertje is al aardig aan opschieten trouwens. Aftimmeren is klaar, deze week beginnen met alles schilderen en dan hopelijk volgende week laminaat erin en dan de meubels in elkaar. die staan al te wachten om in elkaar gezet te worden Verder is de kleine erg druk. Alleen manlief heeft hem nog niet kunnen voelen.. maar ik hoop dat dat snel komt.. naam is ook al een tijdje beslist. Van de week maar even het geboortekaartje uitzoeken, dan is het meeste toch wel gebeurd.. ik krijg trouwens met 30 weken nog een echo.. zijn er meer dames die dit ook krijgen? Fijn dag allemaal en voor zover het kan: Geniet van de zon!
Hey meiden, wat hebben jullie voor het weekend veel afgekletst zeg! Gelukkig in het weekend wat minder zodat het reageren nog een beetje te doen is Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer? Wij zijn heerlijk het hele weekend buiten geweest. Zaterdag een wandeltocht gedaan van 10 km. Heb het heel makkelijk kunnen uitlopen (had zo nog wel 5 km bijgekund ). 's avonds lekker BBQ bij mijn zwager en schoonzus en gisteren lekker relaxt in de tuin gezeten en buiten gespeeld. Nadat de kleine op bed lag nog wel een flinke lading koekjes staan bakken. Morgen hebben ze op het kinderdagverblijf high tea en wij moten voor de koekjes zorgen. Vanavond samen met mijn dochter een deel glazuren en versieren. Gisteren ook de mijlpaal van 24 weken bereikt. Geeft wel een rustig gevoel dat mocht er wat gebeuren dat er actie ondernomen gaat worden medisch. @Tessa: Fijn dat jullie toch een naam hebben. Hier is er nog steeds niets van het lijstje gestreept. Maar aan de andere kant heeft mijn mannetje wel het hele weekend in de tuin gewerkt en de boel weer netjes gemaakt. Vanavond gewoon weer een vriendelijk toch dringend verzoek doen. @Joyce: Fijn dat de suikertest is meegevalen. Hopelijk ook een goede uitslag straks! En wat een lieve familie heb je! Die kleine komt nu al niets te kort . Leuke kleertjes ook! Hier wil ik ook alles de komende weken klaar hebben. Had voor mezelf altijd als planning alles voor de 27 weken klaar (wetende met zo'n vent als ik dat het dan rond de 30e week pas klaar is). Alles daarna is voor de leuk. Wil de babykamer nog pimpen met een steigerhout project, maar dat komt als de rest allemaal klaar is. Wellicht nog tijdens mijn verlof. @toch: Wat fijn dat je man nu steeds meer interesse gaat tonen. Vriendlief was ook aan het schelden toen ik de box opzette. Vond 'ie ook nog helemaal niet nodig, maar nu zit hij er als een havik bovenop. Zodra er ook maar een kat in de buurt komt, staat hij al helemaal klaar om hem evt. weg te jagen Het tepelprobleem ken ik ja. Het wordt ook steeds meer. De hik hier nog niet gevoeld van de kleine, maar met de termijnecho konden we wel zien dat 'ie hem had. dochterlief had ook vaak de hik, maar nooit echt duidelijk kunnen voelen. Op de CTG wel duidelijk te horen elke keer. @One: Eleni heeft ook mijn voorkeur. Wiegje is wel heel handig hoor! Al kan een ledikant wel hoor, maar dan is het echt zoeken naar je baby Gewicht maakte hier de afgelopen weken ook echt sprongetjes, maar sta nu al weer bijna een week stil. Moet ook eerlijk zeggen dat het me niet zoveel uitmaakt. Ik hoop iet mer dan 15 kg aan te komen, maar als het meer is, dan is dat maar zo. Als ik niet buitensporig eet en snoep, is dat er na de bevalling ook zo weer vanaf. @Sjinkie: Niet echt fijn weer bloedverlies. Gelukkig word je wel serieus genomen en ben je nu doorverwezen. Hopelijk is het nog mogelijk om terug naar de VK te gaan. Lekker rustig aan doen hoor en die mannen het werk laten opknappen. Zo te lezen ben je al druk genoeg. @Simoontje: Fijn dat het bij jou ook allemaal goed is en zijn gangetje gaat. Qua echo hoor je het nu steeds vaker dat rond die termijn nog een groei/liggingsecho wordt gedaan. Ik krijg er sowieso meer door geschiedenis en een steeds op groei voorlopende buik. Over anderhalve week al de eerste groeiecho voor mij. @hormonen: Het valt me gelukkig wel mee. Ben alleen nog vatbaarder voor verdriet van andere mensen. Zie er ook wel een beetje tegenop om mijn vader straks mijn vader te bellen. Het is vandaag namelijk de verjaardag van mijn moeder die ruim twee jaar geleden is overleden. @Spullen: Hier hoef ik ook eigenlijk niets aan te schaffen. Heb dan wel een Dooky gekocht en nu wat aankleding voor de babykamer. Aangezien we net verhuisd zijn, moest er toch nog een lamp komen aan het plafond. Meteen een matching muurlamp gekocht en nog wat keine dingen in het thema grijs met witte sterren. Verder dit weekend bij de babydump een dubbelzijdig vestje besteld. Wit aan één kant en de andere zwart wit gestreept. Past wel bij het enige pakje met zebra thema wat ik ook gekocht had. Verder zou ik ook niet zo goed weten wat ik nog echt moet kopen. Ben nu ook al aan het denken wat ik aan de kraamvisite moet vragen. Heb echt geen idee! Kraampakket krijg ik van mijn zorgverzekeraar, dus hoef daar niets voor aan te schaffen. Heb van het vorige pakket behalve de desinfectiegel niets gebruikt. Maar was dan natuurlijk ook een vroegtijdige bevalling in het ziekenhuis waarbij ik en dochterlief nog een hele tijd moesten blijven. Na de KS hebben ze bij mij ook heel keurig de placenta verwijderd, want heb maar weinig bloedverlies gehad na de eerste week. Toen ik thuis kwam kon ik het meteen met gewoon maandverband af voor zover nog nodig. Ik had ook al 35 dagen na de KS mijn eerste menstruatie.
***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014*** 28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV 28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V 29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ 31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV 1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M 1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J 2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M 2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J 3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV 4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M 5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV 6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V 6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ 7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV 7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V 8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J 8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M 8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J 9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV 9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Sjinkie (1e kindje, 30jr)J 9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ 9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V 10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV 11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV 11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV 11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV 12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV 13 sep-Purk (2e kindje, )M 13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV 14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV 14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M 14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV 14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV 15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ 15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV 15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V Meisje, Jongen, Verrassing? afsprakenlijstje: 14mei-tessa1981 vk 16mei-pharilla suikertest 21mei-pharilla gyn+echo 22mei-sjinkie gyn 26mei-kitty1981 gyn echo en cervixmeting 28mei-toto gyn+groeiecho 26juni-toto 3/4d pretecho
@simoontje, geen idee wanneer ik weer een echo krijg @mooi weer: hier was het zaterdag en zondag maar matig. Vandaag wel weer echt zomers. Baal er alleen van dat ik niet meer zo goed tegen de zon kan @toto, wow 10km! dat redt ik echt niet meer, wil na 1 km al weer zitten. Ja fijn gevoel is dat he, dat ze nu ook echt iets kunnen doen mocht er wat gebeuren. En met elke week dat we langer lopen worden de kansen groter haha wees maar blij dat je het hikken niet voelt, eerste paar x is grappig maar op gegeven moment echt irritant je vader nog gebeld? en euh sterkte? @naam: manlief heeft er van het weekend wel 1 gezegt voor een meisje, maar geeft mij niet echt een wauw-gevoel @box komt hier pas echt in/na week 39. Moeten 21aug eerst nog feestje vieren voor dochterlief, daarna mag de box in de kamer. Al kan dat natuurlijk ook nog makkelijk als de kleine er is @kraamvisite: hier ook nog niet echt veel ideeën, kleertjes en bestekje/serviesje, daar houdt het mee op
Buik/gewicht: gaat hier echt hard! Vorige week nog wat last van mijn rug, nu nergens van, terwijl ik echt superveel gedaan heb (sjouwen, werken, slaapdienst, zeer druk weekend etc). Daar ben ik wel erg blij mee. Zo te lezen maken we allemaal wel een groeispurtje hier. Hormonen: haha, nesteldrang!!! Ben echt mijn huis op orde aan het maken. Klussen die ik normaal een half jaar voor me uit schuif, moeten nu ineens af. Box: Wat mij betreft komt die nog lang niet beneden, vorige keren was het manlief die dat ding beneden wilde opstellen Kaartje: vrijdag komt er iemand ivm geboortekaart ontwerp, joehoe zin in! Naam: Manlief is helemaal bijgedraaid. Een paar weken geleden, wilde hij er niet over praten en nu blijft hij namen opnoemen, terwijl we er iig al 1 hebben die we allebei leuk genoeg vinden! We blijven verder kijken... Verder: Zaterdag de middelste verhuisd van kamer, babykamer kan nu aangepakt worden! Alle babyspullen bij elkaar gezocht achter de knieschotten en vliering boven zolder. Vandaag uit slaapdienst gekomen en nesteldrang woed hier nog steeds Ramen aan de binnenkant gelapt, ventilatieroosters uitelkaar gehaald en gesopt (pokkeklus), nieuwe kast oudste ingeruimd en daarna die van de middelste. Vanmiddag met school mee naar het kabouterbos, vanmiddag lekker in de tuin gezeten. Zal weer goed slapen vannacht, dat is weer het voordeel ervan! Manlief heeft via marktplaats 6 nieuwe stoelen opgehaald! We hebben nu rode stoffen en werden nu echt ranzig na 10 jaar. We krijgen nu wit skai ⥠Eetkamer stoelen - Stoelen - Marktplaats.nl lekker licht en goed afneembaar. Voor een mooi prijsje! Als laatste: iedereen een fijne avond en geniet van onze ukjes en het weer!