1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wij willen niet weten wat het geslacht is. Wij wisten het bij de eerste niet, bij de tweede wel. Vriend wilde het nl wel graag weten en ik niet. dus we hebben de compromis gemaakt bij de eerste doen we wat ik wil, bij de tweede wat hij wilde, vandaar.
    Maar hij vond het achteraf toch leuker om het bij de geboorte pas te weten. :)
    Het voegt voor ons ook niks toe, maakt geen bal uit (nou ja, eigenlijk juist wel twee :p)

Namen zijn we wel mee bezig, we moeten er natuurlijk 2. Maar we zijn nog lekker op zoek :)
    Spulletjes ben ik nog niet mee bezig. Eerst maar een goede echo.

2. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Eppo, klein monster en ilonavp gefeliciteerd!

Wij willen niet weten wat het wordt, houden de spanning er dan nog even in :) Over spulletjes kopen e.d denken wij ook nog niet te veel na.

De eerste intake en echo staan nu op de 19e.
    Alleen nu nog even op het werk aangeven, mijn collega's weten van niets maar kan niet zomaar een middag vrij nemen in een voor ons drukke periode.

3. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Hoe zijn jullie symptomen tot nu toe.
    Bij mij heb ik "last" van.

Slecht slapen (ieder uur van de klok zien en vroeg wakker)
    Pijn in mijn onderrug.
    Rommelende darmen en raar gevoel in onderbuik.
    Gevoelige borsten
    Cappuccino smaakte niet meer (drink nu helemaal geen koffie meer)
    Ruik alles veel sterker

Al lijkt het wel elke dag verschillend te zijn en voel je het een soms wat meer als het ander.

4. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Wij willen het geslacht wel weten :) hebben zelfs al namen haha. Niet te geloven. 2 jaar geleden riepen we hard geen kinderen te willen. Inmiddels is mijn kinderwens er een jaar en ik ben inmiddels 30 dus iets met biologische klok ;) :p en we zijn inmiddelz ook 13 jaar samen. en werd ik april/mei onverwachts zwanger door de pil heen. We hadden het gesprek nog niet gehad. En toen moest het wel. Inmiddels zijn we er vol voor gegaan. Na mijn miskraam op 27 juli nu dus zwanger :)

Namen lwam mijn vriend al gelijk mee. Heel apart haha. En ik vond ze mooi.

5. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Dank je!

6. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Symptomen veel duizelig. De ene keer megavast slapen en moeilijk wakker worden en andere keer hele nacht wakker en energiek en hele dag niet eens moe. Normaal ertussenin.

Afgelopen week veel duizelig en paar keer misselijk (bij mij isndat echt uitzonderlijk) geen migraine meer gehad wat normaal toch iedere 2 weken wel gemiddeld aanwezig is 2 dagen lang. Ook raar gevoel in onderbuik. Borsten al erg gevoelig maar dat is vaak bij mij.

7. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij willen graag weten wat het wordt. Bij mijn dochter hebben we met 16 weken een pretecho laten maken. Ik denk dat we dat nu weer gaan doen. We hebben het al wel over namen gehad en voor een jongen komen we er echt niet uit. Dat kan dus nog leuk worden... ;) Verder nog niet met spulletjes enzo bezig. Wel aan het denken hoe we het gaan doen met de kamers.

Hier zijn m'n darmen erg van slag en af en toe een beetje duizelig en lichtgeraakt. Ook zijn m'n borsten wat gevoeliger. Hopelijk blijft het hierbij. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik ook weinig kwaaltjes gehad.

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hier ook vrij weinig kwaaltjes. Maak me daar best wel zorgen over. Weet dat het niet alles zegt, maar ik heb geen goede ervaringen met weinig kwaaltjes.

Ik ben nog niet echt met namen ofzo bezig. Leef op dit moment echt toe naar de eerste echo. Mijn gevoel bij deze zwangerschap is goed, maar ik wil natuurlijk keihard bewijs hebben.

Wil wel graag weten wat het wordt. :)

9. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september
    Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    Sanne006, 22 jaar, 1e kindje
    Stormpy, 21 jaar, 1e kindje
    Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    Mloeskie, 29 jaar, 2e kindje
    Liana84, 30 jaar, 1e kindje

2. september
    Monifique, 28 jaar, 2e kindje
    Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje

3. september
    JackieSt, 32 jaar, 2e kindje
    Eppo82, 32 jaar, 3e kindje

4. september
    InCognito, 31 jaar, 4e kindje
    Patries2310, 32 jaar, 1e kindje

5. september
    Derdedroppie, 27 jaar, 4e kindje

6. september

7. september
    Ilonavp, 30 jaar, 1e kindje

8. september
    Wonderbaby, 24 jaar, 3e kindje

9. september
    Helma85, 29 jaar, 2e kindje
    Eefje86

10. september

11. september

12. september

13. september

14. september

15. september

Uitgerekende datum onduidelijk
    Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje

Afspraken;
    Monifique, 2 januari, intake MvM
    Eefje86: 3 januari, intake MvM
    Helma85: 5 januari, 1e echo en intake verloskundige
    JackieSt: 5 januari, intake MvM
    Stormpy: 12 januari, ziekenhuis
    Patries2310: 13 januari, 1e echo gynaecoloog
    Liana84: 15 januari, 1e echo verloskundige
    Monifique: 16 januari, 1e echo gynaecoloog
    Patries2310: 16 januari, intake verloskundige
    InCognito: 19 januari, 1e echo gynaecoloog
    Didi78: 19, 1e echo en intake verloskundige
    Eppo82: 22 januari, intake verloskundige
    Patries2310: 27 januari, echo verloskundige
    Mloeskie: 27 januari, 1e echo verloskundige
    Kleinmonster: 27 januari, 1e echo en intake verloskundige
    Jolien 1986: 29 januari, 1e echo en intake verloskundige

10. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hier wel bezig met Namen. Gewoon omdat we dat leuk vinden en altijd al hebben nagedacht over een tweede jongensnaam. Ons zoontje heet Kai en daar past niet 1 2 3 alles bij. Vinden wij :)

Ook dit keer willen we niet weten wat het wordt. Bij de eerste wel gevraagd bij 20 weken echo. Maar hebben het in een verzegelde enveloppe mee naar huis gekomen. Als we het wilden weten kon de enveloppe op eigen moment open. Niet gedaan. Ik vond de verrassing veel te leuk!

Kwalen nog steeds minimaal. Vervelende darmen en vlaggen misselijkheid.

Fijn uiteinde allemaal!

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Kwalen: ik was gisterochtend misselijk toen ik de hachee pan in 8:30 aan het afwassen was. Stond ernaast te kokhalzen en dacht bekijk t maar dit doet mijn vriend :) verder voel ik mijn darmen/buik behoorlijk rommelen en ga dan lekker in bad zitten. Mijn borsten groeien iets en zijn gevoeliger. En dat was het wel weer.

De namen zijn wij al bijna uit. we hadden een boekje gekocht. spulletje koop ik pas na de echo.

12. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Herkenbaar hoor Liana84.
    Eerst wil ik weten dat alles echt goed is.
    Dan pas de namen enz...
    Voor mij de eerste keer dus alles is onbekend qua kwaaltjes en let ik er misschien extra op? Omdat mijn borsten normaal vrij ongevoelig zijn is dat voor mij een duidelijk teken en mijn darmen/buik zijn steeds zo bezig maar anders als anders zeg maar. Heb ook maar 1 test gedaan, voor mij is zwanger gewoon zwanger en mijn lichaam voelt " anders" soms denk ik dan toch misschien nog een test doen ook al twijfel ik niet maar zie dat vele van jullie zoveel getest hebben. Maar in ieder geval we wachten in spanning af en tellen af naar de 19e.

13. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Oeps jolien 1986 :) Weg met die hachee pan. Soms ruiken bepaalde dingen gewoon opeens heel anders. Hoop dat het nu goed gaat met je misselijkheid.

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nieuwe zwangeren; welkom en gefeliciteerd!

Kwaaltjes zijn hier vrijwel niet aanwezig, voel mijn borsten wat, die zijn normaal vrij ongevoelig en mijn banden trekken enorm, daar wist ik al na een paar dagen na eisprong door dat t raak was.

Vele testen; hier nog zo'n test addict! Gewoon omdat ik t leuk vind, erg vroeg getest heb en wel wilde zien dat de streep opliep.

Vanmorgen de laatste gedaan en die vrouw van MvM had wel gelijk, er zitten veel hormonen in m'n lijf, vandaag gaf CB digitaal al 3+ aan!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,2 KB
      Weergaven:
      1
  15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh en het geslacht, dit is de vierde, we wisten het bij alle kids dus bij deze ook :)
    Namen weten we nog niet, maar dat komt wel als we t geslacht weten.

16. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    geslacht: willen wij wel graag weten vorige keer wisten wij het bij 16 weken. Denk dat ik dat deze keer weer wil. stiekem hoop ik op een meisje maar nog en jongen vind ik ook geweldig.
    Namen: beginnen we mee na de geslacht echo.

kwaaltjes: lage rugpijn, weinig eetlust, buik kramp. bij zsl kreeg ik pas met 7 weken kwaaltjes dus voor de meiden die nog nergens last van hebben het kan nog komen :D. of je hebt gewoon geluk :D

Bij duizeligheid kan het zijn dat je ijzertekort hebt en elke dag een boterham met appelstroop kan dan goed helpen. Soms vraagt je lichaam er zelf om. Bij zl had ik elke morgen zin in appelstroop en hoorde later dat ik waarschijnlijk ijzer tekort had.

Bij zl ging het allemaal niet zo lekker van zwangerschap tot kraamtijd. Hopelijk kunnen we er nu extra van genieten. En thuis bevallen :D.
    Veel stress aan begin van de zwangerschap ( vriend was vreemd gegaan, lang verhaal als je wil weten zal ik het uitleggen) tot 14 weken alleen maar gespuugd was toen veel afgevallen, veel harde buiken al vanaf het begin en plots met 35 weken bevallen, verloskundige en in het ziekenhuis geloofde me niet tot mn vliezen braken. Zl is snachts geboren en naar zwolle overgebracht met onrijpe longen, longontsteking en later kreeg hij er een klaplong bij. Hij heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen en tot bijna 3 maanden kreeg hij via sonde zn voeding.
    maar inmiddels is het een drukke lieve dreumes en is er van dat alles niets meer te zien.

17. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Joepie!

Ik ga ook begin september bevallen van een klein drupje (als alles goed mag gaan natuurlijk).

Als ik van mijn eisprong uitga is 12 september de uitgerekende datum.

Liefs handbalster

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Welkom handbalster, gefeliciteerd!

@ symptomen, helaas (nog) niet veel en maak me daar zorgen over. De andere zwangerschappen zijn al ff geleden, maar had het idee dat ik daar veel meer last had van dingen. Ook voordat ik ongesteld moest worden wist ik dat ik zwanger was. Bij de tweede dan.
    Nu had ik echt het idee dat ik ongesteld ging worden en afgezien van wat gespannen borsten heb ik weinig last. Maar ja dat had ik ook altijd tijdens m'n cyclus, dus ja.
    Maar goed ze zeggen dat elke zwangerschap anders is he, dus we vertrouwen er maar op dat het goed zit.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Zo incognito, das al een mooie! :D

20. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Handbalster! Welkom! Ik kan me je nog herinneren uit een NOD forum een maandje of twee geleden. Leuk!

Het hoeft inderdaad niets te betekenen Eppo. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook nergens last van gehad tot 12 weken. Houd vertrouwen!

Hier vanochtend de laatste dipstick van Zwanger en kids gedaan. Mooie knaller en weer opgelopen vergeleken met eergisteren.
    Zondag nog even de clearblue er tegenaan knallen en dan ben ik klaar met testen.

Denk ik.

Toch? ;):D

Deel Deze Pagina