1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Harde buiken; hier ook al een paar weken. Baarmoeder ligt al ter hoogte van mijn navel :eek:
    Bekken is weer hartstikke instabiel, afgelopen donderdag huilend bij de chiropractor, heeft ie m recht gezet, schiet t vrijdag weer scheef. Baal als een stekker.

Rhesus c negatief; hier ook inderdaad, maar bij de andere 3 natuurlijk ook al en toen was er niks aan de hand. Ga er nu vanuit dat het ook goed zit.

Komende maandag nog een geslachtsbepaling, ik heb die afspraak maar gewoon laten staan ;)

Jackie; gefeliciteerd, een meisje, leuk!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Die resus c factor, is dat dat je toen met 30 weken een prik in je bovenbeen kreeg? En zo nodig na de bevalling nog 1? Want die heb ik ook gehad (met 30 weken dan, na de bevalling bleek niet nodig)

3. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Prachtige buik jolien!!!

Mijn uitslag van combinatie test was goed: 1:5000 :)

Ik ga donderdag lekker weekje naar Egypte samen met kind, vriend, moeder+vriend en zusje+man. Voor het eerst met groot gezelschap :D. Kunnen zij ook mooi af en toe op m'n dreumesje passen ;)

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @InCognito: wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. :( Ik hoop dat je baat hebt bij de behandelingen bij de chiropractor. Bij je vorige zwangerschappen heb je het ook gehad toch?

@Margjelinde: super dat de uitslag van de combinatietest goed was! Heerlijk vooruitzicht een vakantie naar de zon! Ik zou zo met je ruilen. :D

Hier vandaag alweer 16 weken. Het schiet al aardig op. Gisteren voor het laatst geplast voor MvM. Ben blij dat ik de volle 10 weken mee heb kunnen doen maar ik ben ook wel weer heel blij dat ik er weer vanaf ben. Vanavond de laatste flessen wegbrengen en dan ben ik er helemaal vanaf.
    Vorig weekend de eerste dingetjes voor de babykamer besteld. Meisjeskleding hoef ik niet te shoppen op een paar setjes na, heb nog genoeg van onze eerste dochter, dus ik stort me hier maar op. :D Voel me nog wel een klein beetje onzeker of het wel echt een meisje is. We hebben het zelf niet kunnen zien op de echo en de foto is ook niet duidelijk. Ik vertrouw het oordeel van de echoscopiste wel maar bij onze eerste dochter was het echt niet te missen. Dat gaf mij toch wat meer zekerheid. Het liefst zou ik nog een pretecho laten maken voor de zekerheid maar dat vind ik ook wel weer een beetje zonde van het geld. Denk ook dat vriendlief het echt onzin vindt dus ik hou me maar een beetje in tot de 20 weken echo.

Fijne dag allemaal!

5. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    T is hier rustig op t forum!
    Stilte voor de storm?

Hier alles goed, vandaag lekker lopen pronken met mn buik. Lekker geen jas aan. Kennissen en buren die k tegen kwam vroegen of k zwanger was. K zei ja!
    Hebben sommige dames ook last van hun kuit? Heb er sinds gisteren last van, beetje raar gevoel.

6. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Gefeliciteerd met je mooie uitslag margjelinde
    En alvast een hele fijne vakantie

Bij mij gaat iedereen het nu ook zien ! Vd week ga ik nog een paar positiebroeken d'r bij halen .. Wat zit dat lekker zeg en wat komt m'n buik daarin mooi uit !
    Net voor het eerst weer , met de angelsound, het hartje vd kleine gehoord . Zooo blij!
    In ben nu lekker een weekje vrij ! Heerlijk
    Ik hoop dat het zulk mooi weer blijft !
    Morgen lekker Naar plaswijkpark
    En zaterdag horen we eindelijk wat het wordt !
    Ik wordt een beetje gestoord van alle mensen die maar tegen me zeggen van ; " jij wil nu zeker een meisje he!"
    Of zo iets ! Dat vragen ze me nu meerdere keren per dag!
    Wat is dat nou voor een vraag ?'? Dat zou ik zelf nooit vragen aan iemand ...
    Alsof een jongetje minder welkom is ! Omdat ik die al heb !
    Ik heb toevallig het leukste jongetje wat er is (vind ik dan ;) )
    Dus natuurlijk zou ik er nog zo een willen '
    En natuurlijk is eindelijk een meid in onze familie ook leuk !
    Ik moet me dw hele dag verdedigen ofzo
    Hebben jullie dat ook ? ( voor degene die al meerdere kindjes hebben)
    Ik trek me er verder niks van aan hoor ! Maar ik vind het wel irritant
    Groetjes

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Priscil, ja hoor herkenbaar die opmerkingen bij een tweede. En echt eerlijk, ik had het ook super gevonden als het een jongetje was geweest. Want ik heb toevallig ook het leukste exemplaar rondlopen:D. En toen het dus een meisje bleek was het van: zo en nu ben je klaar. Of: nou, dan hoef je in ieder geval niet voor een derde. ;)
    Gelukkig mag ik dat helemaal zelf bepalen:D

8. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb zelf niet echt opmerkingen gehad maar het verbaast me soms wel een beetje dat sommige mensen een meisje wel op een voetstuk lijken te zetten. Ik was een keer in de winkel met m'n dochter waar een hoogzwangere medewerkster was en die zei tegen mij: 'ik krijg een jongetje maar had ook graag een meisje gehad'. En de vrouw van MvM vertelde dat ze 2 jongens had maar dat haar 3de een dochter toch echt wel het kersje op de slagroom was, maakte het hele huis zoveel gezelliger. Ook zeiden een aantal mensen tegen me 'je hebt gelukkig al een dochter'.

9. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Herkenbaar! In mijn en vriends familie zeggen/hopen ze allemaal op jongen omdat ik al een dochter heb. En mensen zeggen ook: fijn en leuk dat je al een meid hebt. Ook vriendin met 2 zonen zou graag dochter willen maar gaat niet voor 3de uit 'angst' voor nog een zoon, zou haar te druk worden zegt ze. Haha. Lijkt wel alsof je ultiem geluk hebt als je als vrouw zijnde een dochter krijgt. (In nl dan, in China dumpen of arborteren ze meisjes)

Ik ben zelf ook echt super blij met m'n meisje maar jongen was ook super leuk geweest, en een voorkeur hebben mag ook best vind ik, zolang je uiteindelijk maar geweldig blij bent met het kind zelf.

Deze zwangerschap denk ik zelf sterk dat het een meisje is. Ik wil het wel weten met 20 weken echo en mogelijk m'n vriend ook. Maar dan houden we het lekker geheim voor ons 2tjes. (+echoscopiste ;) )

10. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken dat ook hoor. Vooral mijn schoonfamilie hoppt op een meid. Omdat er inmiddels wel vijf kleinkinderen zijn, maar allemaal jongens.. Iedereen hoopt daar op een meisje. Kan straks alleen maae tegen gaan vallen als het een jongen is denk ik..

Zelf sta ik er niet zo in. Meisje lijkt me leuk natuurlijk, maar een broertje voor Kai ook!

11. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Hier gelukkig daar geen last van, alleen van een schoonmoeder die zich nogal op dringt.

Als je bevallen bent dan bel je toch wel gelijk.
    We mogen toch wel direct naar het ziekenhuis.
    Mag ik mee met de volgende echo.
    O geef je borstvoeding... dan kan ik het nooit de fles geven.
    Willen jullie het geslacht weten.... o ik wil het niet weten.

En zo gaat ze nog wel eventjes door.
    We hebben zoiets van wie het wilt weten die mag het weten, eerst dachten we nog van dan houden we het maar geheim als zij het niet wilt weten, maar hey het is onze keuze niet die van haar.
    En mee nemen naar de geslachtbepaling of 20 weken echo, dat zijn toch wel 2 echo's die we echt gewoon samen doen zonder iemand er bij.

Gisteren een hele drukke uk gezien, lag al op allerlei manieren omgedraaid. Het was nog even spannend of het heel eventjes stil genoeg zou liggen om het hoofdje te kunnen meten voor de eindopdracht maar dat is goed gekomen. Wel heerlijk eventjes kunnen genieten om het weer te zien en te horen.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier gelukkig weinig bemoeienis. Wel of ik al bij zwangerschap club zit, en me heb opgegeven voor zwangerschaps gym. En dan vervolgens zeiken dat het wel heel belangrijk is zeker bij de eerste.

Ik ben zo klaar met allemaal verplichtingen en afspraken. Ik maak voor mijn werk enorm lange dagen (13 uur van huis) en heb er gewoon geen zin en energie meer voor om direct uit werk door zonder avond eten naar Kut clubje te gaan. Liefst ga ik nergens meer naartoe en bel ik de vk op het moment dat de weeën komen. Kijk ook niet meer uit naar hartje luisteren en echo's t zal allemaal wel. Doe mij maar maandje vakantie met veel zon zonder gezeur aan me kop. Hoop dat het mijn "puber " hormonen zijn en gevoel snel wegtrekt.

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Margjelinde: Oh wat heerlijk, geniet van je vakantie!

Eppo: Ik heb geen idee? Hier alle drie de keren geen antistoffen aangemaakt, dus was niet nodig om actie te ondernemen.

JackieSt: Ja, bij de eerste zelfs met 20 weken al in de rolstoel, door een verkeerd advies van de fysio de weken daaraan voorafgaand. Bij de jongens ook met 27, 29 en 30 weken premature weeën gehad, oorzaak nooit gevonden, er gaat een theorie dat het toch door de extreme BI kwam.
    Wat goed dat je ook de volle 10 weken hebt volgemaakt! Voelt heerlijk he, plassen zonder zo'n kan ;) Hahaha
    Over die pretecho; wij gaan maanden evengoed nog een keer, we hebben die afspraak laten staan, just to be sure, dus ik snap je wel ;)

Helma: Geen kuitpijn... geen idee ook wat t kan zijn, misschien gewoon verrekt?

Priscil: Die vraag is misschien niet gepast, maar ik begrijp hem wel hoor. Ik wilde ook altijd het liefst beide 'soorten'. Een voorkeur hebben vind ik dan ook prima, zolang beide geslachten maar net zo welkom zijn.
    Hier kregen we na 2 jongens ook een meisje, de eerste kleindochter ook voor beide kanten, ja eerlijk is eerlijk, ik was daar enorm blij mee.
    En om nóg eerlijker te zijn, toen de tweede weer een jongen was, heb ik daar zelfs even over gehuild, ook al vind ik mijn jongens (ook) de leukste jongens die er bestaan op deze aardbol.

Monifique: Hier was onze dochter toevallig ook het zesde kleinkind en de eerste kleindochter :)

Jolien: Eh meid, ik vind dit niet helemaal gezond klinken hoor, geniet je er nog wel van? Ik snap wel dat je het druk hebt en dat het pittig is en dat je niet meer naar een clubje wil enzo, maar pas je op dat je niet in een depressie belandt?

14. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    Die periode heb ik ook al gehad. Gelukkig duurde het maar 8 dagen. Wou het liefst aan niemand vertellen dat ik zwanger was. Niks was leuk of aardig. Thuis moest iedereen het ontgelden.:D:D:D was werkelijk de bitch in huis. Gelukkig maar van korte duur.

Begin nu ook echt te genieten, vooral s'avonds op de bank. Heerlijk mijn sloffie aan en af en toe een klein trapje van de kleine.

Zwangerschapsgymnastiek heb ik nooit gedaan, zag mij zelf niet zitten tussen die puffende moeders. Dit x zit ik er over te denken om aan yoga te gaan doen. Heb ook een vrij drukke baan en huishouden met twee kids waaronder een kleuter puber en een beginnende puber( lijkt wel of die puberteit steeds eerder komt) . Dus dit leek mij wel ontspannend iets. Maar ja ben ook alweer twee avonden van huis wegens zingen. Ach ja. We zien het wel.

Liefs

15. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Probeer ondanks de drukte toch te genieten jolien en bedenk waar je het voor doet. Loop vooral jezelf niet voorbij nu en probeer toch tijd voor jezelf te maken.

Ik had ook een paar dagen een dip maar heb mezelf toen een schop onder m'n kont gegeven. Ik ben ook helemaal niet van die clubjes en daar ga ik ook echt niet aan beginnen wat een ander daar ook van zegt. En verplicht op visite is ook niet mijn ding dus als ik een drukke week heb dan blijf ik gewoon lekker thuis. Dan misschien maar even niet zo gezellig zijn in de ogen van andere, maar wel heerlijk genieten van de zwangerschap, de kleine uk en de rust ;)

16. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeeh Eefje morgen de geslachtsecho! Succes vandaag ;)

17. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeeh Eefje morgen de geslachtsecho! Succes vandaag met wachten ;)

18. Jertedan

Jertedan Lid

4 nov 2014
    67
    0
    6
    Vrouw
    Bij ons bemoeit niemand zich er echt mee gelukkig. Ook niemand die echt bezig is met welk geslacht het word. Wij hebben nog geen afspraak staan voor geslachtsbepaling...omdat m'n vriend het zo graag wil weten en het mij eigenlijk niet uit maakt (wilde het eerst niet weten, maar als hij het graag wil weten vind ik dat ook goed), denk ik dat ik hem als verassing voor z'n verjaardag (2 april) een afspraak geef :) Hij heeft nu het standpunt ingenomen dat als ik het niet wil, hij dat accepteert. Wel leuke verassing dus.

Ik ben een tijdje weer even stil geweest. Op zich gaat het goed, ik heb alleen ontzettend drukke weken gehad die me echt teveel werden. Moet dus echt leren doseren. Verkoop van het huis gaat helaas niet door. Die mensen waren na tweede keer kijken nog enthousiaster, ons huis had de voorkeur, maar puntje bij paaltje doen ze het toch niet..jammer, had wel goede hoop, dat valt dan toch even tegen. En daarbij kwam gisteren de glucose test. Bij bloedprikken 2 weken geleden was m'n suiker 6.2 waar die 6.1 had moeten zijn. Fijn, net die 0.1 teveel. Gisteren dus de GTT...Was helaas niet goed. Althans, nuchter was 4.4 terwijl die tussen 4.5 en 8 moest zijn dus dat was prima. Maar na vies drankje en 2 uur wachten was het 7.8 en het moet onder de 7.8 zijn...lekker net op het randje, wéér, maar dus ook net genoeg voor vervolgacties. Met andere woorden..afspraak gynaecoloog, afspraak diabetesverpleegkundige, afspraak internist, dieet, dagcurve bijhouden, de hele rambam. Verloskundige heeft nog heel duidelijk aan de telefoon gezegd niet druk maken, het is ook maar heel minimaal maar het moet nu eenmaal, niet over dubben...

En toch kwam er na het ophangen m'n eerste echte instortmomentje..man, dat is bizar. Ik bleef maar huilen, en ook echt met van die uithalen, kwam er niet uit. Nog nooit meegemaakt! Ik wilde ook stoppen maar dat lukte dus mooi niet. Fijn, waar ik normaal al niet makkelijk huil en alles liever wegstop, aan 3 traantjes genoeg heb, kwam het nu met emmers. Vriend schrok er gewoon van! Heeft me wel vast gehouden, en me laten beloven dat Ik toch echt weer moet proberen om te praten over m'n zorgen in plaats van opkroppen, dan komt niet ineens alles eruit...tja, aandachtspuntje :)

Sorry voor het lange verhaal :)
    Ik heb dus ook hier weer een en ander gemist..

Jolien, ik ken je gevoel ook. Is misschien wel beetje te zien aan bovenstaande. Gaat ie inmiddels weer een beetje? Probeer te blijven genieten!

19. Jertedan

Jertedan Lid

4 nov 2014
    67
    0
    6
    Vrouw
    PS. Weet niet of de lijst nog wel eens bij word gehouden..? Ik heb 30 maart afspraak verloskundige en 1 mei 20 weken echo. Daar gaat dus nog wel een lijst aan afspraken bij komen maar die staan nog niet..

20. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    @jertedan. Af en toe heerlijk hoor om effe te brullen. Mag best. Tis ook best veel wat jij nu allemaal moet doen en mee maakt.

Ik merk in mijn omgeving dat het eigenlijk niemand echt intresseert dat we een derde krijgen terwijl we er al vier en half jaar mee bezig waren.
    Net of het ' normaal" is. Heb nog geen beertje, rompertje gekregen. Mijn man daar in tegen is juist wel weer heel betrokken dit x. En dat is voor mij ook het belangrijkste maar toch steekt het me wel.

Liefs

Deel Deze Pagina