Oh wat betreft flesje geven .. Als je borstvoeding goed loopt kun je afkolven en flesje laten geven.. Moet wel eerst goed gaan anders kan het mis gaan doordat je baby in de war raakt geloof ik..
Bij mn zoon gaf k borstvoeding, ging vanaf eerste keer goed tot 3 maanden. Daarna ben k gaan afbouwen ( ging niet zo makkelijk helaas) Als deze geboren is ga ik weer borstvoeding geven. Tussendoor kolfde ik bij mn zoon zodat mn man ook af en toe de fles kon geven. Ook de voorraad in diepvries dronk hij op!
@borstvoeding: mijn zoontje heeft 9 maanden borstvoeding gehad. Van tevoren niet kunnen vermoeden! Mijn voornemen was, als het allemaal goed zou gaan, ik het maximaal 3 maanden zou doen. Ik was er ook van overtuigd dat kolven op het werk te lastig en teveel zou zijn. Maar het ging zo ontzettend makkelijk! Kolven op het werk was af en toe best lastig (want je moet in het begin toch 3 keer op een werkdag van je plek af), maar ik nam op een gegeven moment documenten om te lezen mee naar de "kolfkamer". Ik merkte vanaf dag één dat ik borstvoeding toch wel erg belangrijk vond. En vreselijk mooi om te zien hoe goed mijn zoontje groeide, puur op mijn melk. Daarnaast zat ik 2 maanden na de bevalling weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik weet natuurlijk niet hoe dat anders geweest zou zijn, maar het schijnt er wel mee te maken te hebben. Jasper heeft vlak voordat ik weer moest werken uit een flesje leren drinken (met mijn gekolfde melk dus) en heeft dus de eerste 3 maanden alleen uit de borst gedronken. Het is mij heel goed bevallen. Moet er wel echt bijzeggen dat ik prima productie had en het vanaf het begin probleemloos ging. Ik ben ervan overtuigd dat moedermelk voor het kindje het beste is. Kunstmelk zit er zeker dichtbij denk ik en is ook prima. Maar hoe je het went of keert: moedermelk is ervoor gemaakt en als het makkelijk en goed gaat is het het beste. Wat betreft borst geven in het openbaar: ik heb het altijd overal gedaan. Altijd met een borstvoedingsshirtje of sjaaltje. Dus nooit iets te zien voor omstanders. Dat zou ik namelijk dan weer niet fijn vinden.
He meiden! Hier maar een week borstvoeding kunnen geven. Daarna was het zo goed als op een werd mijn kind echt knorrig.. dus overgegaan op kunstvoeding. Had graag langer willen geven maar helaas ging dat niet. Zojuist terug van de punctie. De prik viel me best tegen eigenlijk.. maar het gesprek met de gyn vlak daarna gaf weer wat hoop. De echo en het kindje leken haar geen reden te geven om te denken aan down. Toch mocht ze het niet uitlading maar wilde ze dit wel al zachtjes meedelen. Morgen krijgen we al uitslag of het down Is of trisomie 13 of 18. Ook Turner kunnen ze morgen al uitsluiten of niet. Op noonan moeten we iets langer wachten en ook op ons dna onderzoek. Morgen dus al iets meer duidelijkheid.
Fijn dat je in ieder geval niet heel lang hoeft te wachten. Sterkte hoor. Wat moet dit enorm spannend voor jullie zijn. *knuf*
Oh das fijn dat ze het al voorzichtig kon zeggen dat het geen down is. Fijn dat je morgen al andere uitslagen krijgt. It's a boy bij ons Totaal niet verwacht maar echt super geweldig om ons ventje te zien! Liefs
Stormpy: na 6 weken kan je vriend de fles geven met jou afgekolfde melk. Tot die tijd kan je vriend lekker buidelen, blote huid op huid bijvoorbeeld. Ik heb mijn dochter 11 maanden bv gegeven en dat ging prima. Op gegeven moment steeds minder. En op verjaardagen ging ik gewoon even apart zitten aan een tafel met een mooie doek erover. Ook in kroeg. Deed het alleen niet in eet restaurant.
Nooit gedoeet flesjes en poeder mee nemen (al raak je daar natuurlijk ook aan gewend). Ik vond het ideaal En je vriend heeft genoeg flesjes nog te geven later en meer dan genoeg luiers te verschonen. Of lwkker te badderen en douchen.
Monifique Pff wat een spanning voor jullie nu zeg ... Ik hoop dat je goed nieuws krijgt morgen Mamavanseth een zoontje leuk gefeliciteerd ! Ik heb niet meer veel geschreven de laatste dagen . Heb eigenlijk niet veel om te schrijven. Gelukkig verloopt de zwangerschap prima . Geen kwaaltjes eigenlijk. Andere eetlust alleen. Beetje misselijk soms maar dat hoort erbij. Sinds vandaag voel ik die kleine soms bewegen, als ik heel stil lig en me goed op m'n buik concentreer . Helemaal leuk natuurlijk. Ik kan niet wachten tot ik m'n buik ook zie bewegen Bij m'n vorige zwangerschap zat m'n placenta aan de voorkant en voelde ik niet veel . Dus ik ben benieuwd hoe het voelt nu de placenta aan de achterkant zit Over borst voeding : volgens mij ben ik de enige maar bij m'n zoontje niet gedaan en ga ik nu ook niet doen Morgen komt m'n vader de babykamer schilderen . En binnen 3 weken komt m'n zoontjes nieuwe kamer . Dan schuiven z'n meubeltjes door en kan ik de babykamer verder gaan inrichten. Leuk leuk leuk M'n zoontje heeft nu sinds zaterdag brandweerman Sam behang . Over de hele lengte van z'n muur zit nu een 3D poster . Hij vind het geweldig. We hebben een autobed besteld ( knal rood) een nieuwe kast ook van cars, cars beddengoed en brandweerman Sam beddengoed. Ik ben benieuwd hoe vaak hij z'n bedje uitkomt de eerste weken...... Ik moet zeggen dat ik het nu al mis hoor z'n mooie lieve kamertje. Het wordt nu een mega stoere drukke kamer . Maarja hij zal het zelf wel gaaf vinden. Ik heb net zo'n leuk jasje besteld . Mega in de sale dat maakt het nog leuker . Ik zal zo een foto plaatsen Het is van Ariana dee , daar had ik nog nooit van gehoord maar ik vind het echt geweldig leuk
Degene met afspraken vandaag bij vk of gyn, suc!!! Ik ga ook vanavond, pas om 19u45. Hopelijk komen we te weten wat het geslacht is!
Ik lees al een poosje met jullie mee en vind het nu ook wel leuk om af en toe mee te gaan schrijven. Ik ben 11 September uitgerekend en zie dat die datum in de lijst nog steeds openstaat dus dan vul ik hem maar aan 16 April heb ik de 20 weken echo/GUO in het ziekenhuis, dan gaan we ook naar het geslacht vragen..ben erg benieuwd! @Monifique Wil je heel veel succes en sterkte wensen vandaag! Onzettend spannend! Duim voor een goed afloop! Dit is mijn 2e zwangerschap (1e is dochtertje van nu net 2 jaar) en ik voel sinds vorige week de kleine bewegen...en flink ook! Ik voel 'opeens' gewoon echt flinke trappen! Verbaas me er echt over! Had bij de 1e placenta voorliggen en nu weer. Bij de 1e voelde ik eerst wat gekriebel en toen plopjes..die heb ik nu gemist geloof ik aparte ervaring in elk geval. Meer dames die dit herkennen?
Pricil: Waarom wil jij geen borstvoeding geven? Ik zit nog steeds te twijfelen dus probeer het een beetje van 2 kanten te bekijken😊 En leuk dan word het weer wat echter he babykamer weer inrichten enzo ook wel even slikken lijkt me want je zoontje word dan al een echt knulletje in een groot bed enzo😊 maar wel heel leuk😁 En heel schattig jasje hoor heb ook zoiets gehad van me schoonouders 😁 Helma85 Veel succes vanavond en hopelijk laat hij/zij het geslacht zien 😊
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Sanne006, 22 jaar, 1e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥♥Liana84, 30 jaar, tweeling (eerste kindjes) ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Wiwi, 26 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Minaa, 24 jaar, 2e kindje ♥zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥rbnlin, 35 jaar, 2e kindje ♥Annelie566, 24 jaar, 2e kindje ♥Brondy, 30 jaar, 2e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 26 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, ? jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september ♥Faith2015, 27 jaar, 1e kindje 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje ♥Tazzy180, 33 jaar, 3e kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; April 01: Zeeuwse (echo), JackieSt (vk), Helma85 (vk + geslachtsecho) 07: Eefje86 (vk) 09: Tientje34 (vk) 13: Eppo82 (20 wk echo) 15: InCognito (20 wk echo), JackieSt (20 wk echo/GUO) 16: Mamsma (20 wk echo/GUO) 17: Helma85 (20 wk echo), Mamitica (20 wk echo), Eefje86 (20 wk echo) 18: Kleinmonster (20wk echo) 20: Incognito (bespreking 20wk echo gyn) 21: Tientje24 (20wk echo/GUO) 23: Monifique (20wk echo) 28: Zeeuwse (20 wk echo) 29: Margjelinde (20 wk echo) Mei: 01: Jertedan (20 wk echo) Heb je een aanvulling en/of wijziging voor de lijst, geef het dan 'dikgedrukt' door.
Monifique... Spannende periode, hoe lang duurt het voor de andere uitslagen ongeveer? Mamsma... welkom bij de club Ik ben even stil geweest de laatste tijd, druk met werk, niet echt lekker voelen en doodmoe. Dus ik ga even nog een paar pagina's doorlezen. Vanavond de echo, hopelijk weten we dan wat het wordt. Voor de rest die vandaag naar de VK/Echo moeten, succes.
Mamavanseth Wat leuk een broertje erbij! Van harte gefeliciteerd! Priscil Heel schattig jasje! Ik denk wel dat ie warm genoeg is hoor. Ik had mijn dochter in de Maxi-Cosi altijd in een voetenzak en in de kinderwagen een lekker dekentje eroverheen. Leuk dat je al zo druk bent met de babykamer en de kamer van je zoontje. Hij zal wel heel blij zijn met z'n grote jongenskamer maar ik kan me voorstellen dat het voor mama wel even slikken is. Wat gaat het allemaal hard hè? Helma85 Veel plezier en succes vanavond! Hopelijk laat de kleine tussen z'n beentjes kijken en weten jullie ook of je roze of blauw kunt gaan shoppen! Mamsma Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik heb je op de lijst gezet. Hoe oud ben je? Dan kan ik het nog even compleet maken. Monifique Succes vandaag met wachten op de uitslag. Ik denk aan je hoor! Hier heb ik om 16.00 uur weer en afspraak bij de verloskundige. Leuk weer even naar het hartje luisteren. Mijn vriend kan dit keer niet mee dus m'n moeder gaat mee. Verder laat ik vanmiddag even foto's maken van mijn dochter. Bij een babywinkel hier in de buurt komt een fotograaf die haar al een aantal keer op de foto heeft gezet, o.a. als newborn. Ik ben benieuwd of ze vandaag een beetje mee wil werken. Met een dreumes gaat alles toch wat anders dan met een baby. Mevrouwtje had dit weekend voor het eerst een driftaanval in de winkel omdat ze niet meer van een fietsje al wilde. Weer een hele nieuwe ervaring... Fijne dag allemaal!