Extra echo's zijn altijd leuk, dus laten we nu weer net een extra echo ingepland krijgen De VK belde over hoe het in Gent was gegaan en omdat de kleine op het moment van de echo 50 gram te zwaar was wil ze met 30 weken een groeiecho doen om te kijken of het dan nog steeds een flink manneke is. Misschien later nog een keer als het inderdaad een flinke is en als het weer in z'n favoriete houding ligt zoals bij 4 vd 5 echo's dan krijgen we mogelijk een liggingsecho omdat het nogal graag in stuitligging op de foto gaat We zullen het allemaal wel zien, moet eerlijk zeggen dat ik me er totaal niet druk om maakt en het gewoon maar op me af laat komen. Ook moet van haar de suikertest gedaan worden met 26 weken, dit was bij de intake ook al aangegeven vanwege een hoog risico door suiker in de familie. Daar zie ik dan weer wel tegen op, dat drankje bezorgd me nu al de rillingen. Dus voor op de lijst: 29 Juni Groeiecho
Ik zie een hoop leuke babykamers al voorbij komen, wij zijn nu druk bezig met dingen veranderen en dan kan de kamer leeg gemaakt worden en kan ik niet wachten tot ze begin Juni alles komen brengen. Helma... ik heb soms ook een harde buik aan 1 kant, voor mij is het een teken dat ik rustig aan moet gaan doen of eigenlijk al iets te veel gedaan heb. Want zodra ik tot rust kom is het bij mij ook gelijk weg. Placenta voor.... bij mij zit de placenta schuin voor en voel de kleine ondanks dat gewoon goed. Volgens de VK schuift m'n placenta netjes mee naar boven (ligt nu al vrij hoog) dus dat wordt een mooie demper voor m'n ribben straks Het enige wat ik jammer vind is dat het aan de buitenkant nog niet echt goed te voelen is.
Laatste tijd weer weinig actief geweest in dit topic. Klinkt stom maar heb ook niet veel te melden. Op dit moment erg veel last van poets en opruim hormonen. . Nou zou je denken dat is fijn maar zit mezelf wel redelijk in de weg ermee. Want ik ben er eigenlijk veel te chaotisch voor... Dus doe een heleboel maar zie te weinig resultaat waardoor ik behoorlijk gefrustreerd raak. En toen hadden we ook nog last van een muis. Gelukkig is dat ellendige rotbeest nu dood! Heb wel 3x de keuken eenentwintig grondige poetsbeurt ge geven in een week of 2 tijd... alsof ik niks beters te doen heb hahaha De kleine is lekker actief.. volgende week voor de bloedsuiker test.. wat vervelend nou, 2 uur verplicht stilzitten .. ben nog steeds heel vaak moe en die twee heerlijke stuiterballen van ons moeten dan dus even bij papa blijven.. aangezien ik ze altijd om me heen heb ben ik stiekem blij even 2 uurtjes voor mezelf te hebben hahahaha nog even tot manlief weer vakantie heeft en we eindelijk aan de slaapkamer kunnen beginnen..
@namen: wij hebben echt nog geen idee! We hebben het er nog niet eens over gehad. Bij onze eerste zoon hadden we een heel lijstje en uiteindelijk hadden er maar 2 namen die we allebei geweldig vonden. Uiteindelijk is het een van die twee geworden (Jasper). Maar die andere vinden we nu allebei niet meer leuk! We gaan dus weer nieuwe lijstjes maken. Dat wordt nog wat, want vorige keer konden we de namen op elkaars lijstjes dus bijna allemaal wegstrepen. Namen die ik echt heel leuk vind (maar man dus niet): Mick en Mats. Iemand nog leuke suggesties, passend bij Jasper? Criteria: niet te lang, Nederlands, niet dat hele moderne, stoer maar ook lief en ook internationaal te gebruiken (dus dat het niks raars of onuitspreekbaar in het Engels is). @kleertjes kleine maatjes: wij kopen een paar pakjes in maat 50-56. Puur als "eerste kleertjes". We hebben natuurlijk nog heel veel van Jasper. Uiteraard krijgt dit kindje ook eigen kleertjes en zijn er kleren die we niet doorgeven omdat ze heel erg bij Jasper horen. @kamertje: wij zijn dit weekend ook begonnen. Behang en gordijnstof uitgekozen en het kamertje leeg gehaald. Thema: hertjes! Zie foto van behang en gordijnstof!
naam : hebben we al maar mag ik niet neerzetten ivm meelezen helaas.. en ik wil m het liefst aan iedereen vertellen en geheim houden tegelijk hahahaha Harde buiken: hier als ik druk ben geweest meer last van. man krijgt een halve rolberoerte. Vraagje aan dames met meerdere kindjes:Hoe doen jullie dat met oppas oid tijdens de bevalling? Ik hoop thuis te kunnen bevallen, als ik niet nog meer aankom (pff ben echt een walrus ) Maar wil natuurlijk niet ineens 1 van de Kids in de kamer hebben of dat mn man naar ze toe moet en de eboorte mist. ..
Born2bemom, wij kijken of oma in de gelegenheid is. Mijn zusje zal hopelijk ook weer bij de bevalling kunnen zijn, en anders kan zij mooi de kindjes even weer naar bed oid begeleiden. Maar ik verwacht net als de vorige 2 keer ingeleid te worden, en dan is het makkelijker oppas regelen. Lief met die hertjes, tientje!
JackySt: niet bij vorige zwangerschap gehad. Had toen enkel gehele zwangerschap last van hoge bloeddruk.( uiteindelijk met 37 weken ingeleid ivm Hellp). Namen: zijn we nog niet echt mee bezig. Kamertje: hoeft niet zo veel aan te gebeuren, behang en meubels zijn nog goed. Enkel een goede schoonmaakbeurt en wat decoratie. Harde buiken: nog niet echt gehad, was enkel van de kleine die een behoorlijke voorkeurshouding heeft aan de rechterkant. Af en toe niet zo fijn.
True Love: Oh leuk, ik ga nog even verder denken, die van Monifique vind ik trouwens echt geweldig MamavanSeth: He, dan ben ik vast te laat met je een fijne vakantie te wensen! Maar toch; fijne vakantie! HappyGirl, dan zet ik jou niet op grijs Eppo: Wat een ellendig werkje, succes ermee! Wat heel goed werkt bij waterpokken is 'kidsclin' gewoon te koop bij etos. Je bewaart het in de koelkast, het verkoelt, het ontsmet, geeft geen vlekken en het belangrijkste; de jeuk is weg. Beterschap met haar! Monifique: Heerlijk, dagje shoppen En nog fijner dat weekje Zeeland, heerlijk, geniet ervan! JackieSt: Ze moeten je wel kunnen zeggen of de placenta in de buurt van het litteken zit, dat kunnen ze op deze termijn al zien. Als hij hoog genoeg zit aan de voorkant, is er geen risico verder. Maar ik zou het even goed laten nakijken, vooral voor je eigen gemoedsrust! Mamsma: De Tula Baby wel, met insert. Binnenkort ga ik na 'Dragen&Zo' om het een en ander uit te proberen, want met draagzakken heb ik juist geen ervaring en daar wil ik er wel een van bij Zeeuwse: Gats, die suikertest! Ik hoop dat ik m dit keer niet hoef, voel met je mee.... Born2BeMom: Hahahaha, jij kijkt uit naar die 2 uurtjes rust, maar toch zeker niet naar die vreselijke test? Geen idee hier, we hebben bij de tweede de oudste naar oma gebracht, maar die werd toen alsnog in het ziekenhuis bevallen, derde was keizersnede en deze mag niet meer thuis geboren worden... Tientje: Thomas? Sebas? Leuk thema voor het kamertje
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Sanne006, 22 jaar, 1e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥♥Liana84, 30 jaar, tweeling (eerste kindjes) ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Wiwi, 26 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Minaa, 24 jaar, 2e kindje ♥zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥rbnlin, 35 jaar, 2e kindje ♥Annelie566, 24 jaar, 2e kindje ♥Brondy, 30 jaar, 2e kindje ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september ♥Faith2015, 27 jaar, 1e kindje 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje ♥Tazzy180, 33 jaar, 3e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Mei: 11: Eppo (vk) 12: Eefje86 (vk) 15: Zeeuwse (vk) 13: Tientje34 (vk) 18: InCognito (gyn) 28: JackieSt (vk) Juni: 01: Helma (vk) 12: Zeeuwse (vk)[/QUOTE] 29: Zeeuwse (Groeiecho)
@incognito: je zit wel in de goede richting. Thomas was de andere naam die we voor Jasper in gedachte hadden. En nu dus niet meer (zo) leuk vinden. Toevallig! Sebas is inderdaad leuk. Voeg ik toe aan mijn lijstje. Dank!
Jackiest: Een placenta aan de voorkant heeft geen invloed op de bevalling. Het kan alleen dat je de baby wat later en minder voelt. Bij beide keren ligt bij mij de placenta aan de voorkant. Bij de 1e voelde ik het met 18 weken en nu de 2e bij 14 weken. Ook zijn de bewegingen ook al vanaf de buitenkant te zien. Het zegt dus ook niet alles. (wel ben ik heel slank wat wel wat scheelt) Naast een placenta aan de voorkant is er ook nog een voorliggende placenta. Deze kan wel invloed op de bevalling hebben want als deze tijdens de zwangerschap niet mee omhoog groeit ligt hij voor de baarmoedermond. Kleertjes: volgens mij hadden we iets van 4 setjes. Binnen een week was het al een maat groter Namen: ik heb ergens gelezen dat Yaël geit betekent. Dat vind ik dan weer wat minder... Zoë vind ik een erg leuke meisjesnaam maar ja wij verwachten een jongen... Ik ga Dave aan mijn lijstje toevoegen Oppas: waarschijnlijk wordt het een geplande keizersnede dus oppas regelen is makkelijk
@Born2beMom: heet jouw zoontje Thomas? Of heb jij die naam nu in gedachten? @jackie: mwah...ik hou niet zo van namen met een ij (thijs, thijn, stijn, matthijs). Vind ik een beetje zijig. Maar toch bedankt!
Oppas: ik ga er eigenlijk ook een beetje vanuit dat ik ingeleid word of dat het een geplande keizersnede wordt. Dat maakt het ook wat makkelijker met het regelen van oppas. In de meest ideale situatie brengen we onze dochter s'ochtends naar het kinderdagverblijf en halen we haar aan het einde van de dag weer op met baby. Maar dat zal wel niet gebeuren. Mijn ouders wonen vlakbij dus ik denk dat we die bellen om bij ons thuis op onze dochter te passen als wij naar het ziekenhuis gaan.
Hier vielen de namen met een ij ook af. Vriendlief houdt daar ook niet van. Wij vonden het heel lastig om een jongensnaam te bedenken. Ben nu ook blij dat we nog een meisje krijgen. Bij ons stonden Jonas, Len, Simon, Novan en Tobin op de lijst. Maar bij allemaal hadden we niet echt het 'yes' gevoel. Misschien nog wat ideetjes bij Jasper: Erik, Ivo, Pieter, Olivier, Vincent, Sander, Ruben, Arthur, Daniël, Lucas, David, Felix, Leon, Menno, Oscar, Sjoerd, Sjors, Niels, Fabian & Tobias.
@Jackie: Sander, Sjoerd en Sjors staan op mijn lijstje om voor te stellen aan mijn man. Grappig dat je die noemt dus (want zo lang is mijn lijstje niet). Ik voeg Jonas eraan toe. Leuk! Er staan nu in het totaal 10 namen op. Ik vind het wel effe genoeg zo. Ik ga wel weer verder op het moment dat manlief ze allemaal afgestreept heeft haha
Wow bedankt voor al die namen die je stuurde ! Maar ik blijf d'r bij dat yael en fayen het leukste zijn. Maar hoop nog steeds een nog leukere naam te vinden Ik voel m'n kindje helaas iok nog weinig bewegen . Terwijl m'n placenta deze keer achter zit... Vreemd maar ik voel weinig verschil met de vorige zwangerschap . Maar kan nog komen natuurlijk
Staan we buikfoto's te maken en mn man moet lachen. Vroeg ik wat er was, stond Jarvi ineens naast me met een blote buik!!