1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Sorry voor de spelfouten maar ik zit met m'n mobiel en die blijft wel eens hangen ofzo ! Geen zin om steeds te verbeteren !

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

@ eefje, wat een mooi paneel! Misschien knutsel ik ook nog wel zoiets als ik klaar ben met de verbouwing. en nog zin hebben. ;)

Koorts, wanneer koorts te hoog oploopt zou ik wel paracetamol geven en contact met de huisarts natuurlijk. om te controleren of na uitwerking van paracetamol de koorts weer oploopt kan je ook even wekkertje op je mobiel inplannen.

En ja mijn vriend is eigenlijk altijd zo hoewel hij wel gek met kinderen is. Maar van ander is natuurlijk anders, korter aanwezig etc. We zien wel hoe het loopt. Kind is anders dan klussen natuurlijk.

Hij komt gewoon uit ander milieu dan ik. Ik heb geleerd om zelf te doen, te leren, en anderen te helpen/klaarstaan voor elkaar. Hij komt uit milieu waar met de creditcard wordt gezwaaid en alles is te koop.
    Vanaf de zijlijn wordt geroepen doe rustig aan, maar zelf "kunnen " ze niets. Dus moet ik het alsnog zelf doen. Ik kan ook niet alles maar leer gewoon. Achteraf best trots dat ik dat weer geflikt heb. (woonkamer/badkamer voegen, plinten zetten, behangen, nadenken over elektriciteit oplossingen, assisteren met allerlei montages) geeft wel voldoening en veel mensen om me heen hebben diep respect. Daar leef ik op :)

3. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Sorry voor de late reactie, ik ben erg druk geweest.
    Flink aan het opruimen zodat we ruimte krijgen op de babykamer. En werken en allerlei sociale verplichtingrn.
    De echo was gelukkig allemaal goed!
    Een mooi beweeglijk en eigenwijs klein mensje..

Jolein, wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat.. Kost veel energie lijkt me..

Monifique, wat fijn dat alles nog steeds goed is! Geniet van jullie vakantie.

Mamma's met jarige kindjes, gefeliciteerd!!

Zetpil: onze dochter is eigenlijk nooit ziek maar als ze koortsig is, krijgt ze wel een zetpil maar dan zo dat ik haar idd in de gaten kan houden na die 4-6 uur hoe het met de koorts gesteld is.
    Maar is nu, denk ik, twee keer voorgekomen.
    Verder kan ze het meestal zelf wel uitzieken.

Buikje; begint nu inderdaad wel wat groter en zwaarder te worden. Ik begin in m'n dagelijkse doen te merken dat ie er toch echt wel zit haha.
    Ook het slapen wordt wat minder en de kwaaltjes als kramp en dikke vingers zijn begonnen.. Maar gelukkig nog steeds niets ernstigs dus ik teken ervoor als het zo blijft.

Eefje, wat een mooi bord zeg! Wauw!!

Eppo, mag ik zeggen dat ik het eigenlijk maar flauw vind van de mensen.. De kinderen kunnen er toch niks aan doen en als je 3x per jaar verjaardagen hebt, wat maakt het dan uit aps he kort achter elkaar is..? T is toch hetzelfde ritje als drie maanden later...

4. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er leuk uit eefje!

Jolien her blijft lastig maar inderdaad wij vrouwen redden ons zelf ook wel! Wel grappig dat jullie als zo verschillend mekaar gevonden hebben ;)

Kellso: Fijn dat de echo goed was

Hier beginnen de nachten alweer korter te worden. Half 5 klaarwakker ... Die slapeloosheid had ik de vorige keer ook. Zal mijn lichaam zich al aan het voorbereiden zijn op de nachtvoedingen?

Buik is hier ook al groot! Als ik er aan denk dat het ook nog lang de kans heeft om door te groeien vraag ik me af hoe groot het gaat worden :(

Mijn gewicht is nu met ongeveer 5kg gestegen

5. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    En alle (aanstaande) moeders een fijne moederdag gewenst!

6. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Zo dames na een drukke 2 weken weer even tijd babykamer is bijna klaar nog wat kleine dingetjes doen zoals tapijt even goed schoonmaken stinkt nog beetje naar de verf dus hopelijk trekt dat snel weg! Gister ook even flink geshopt in de baby winkels dus begint flink vol te staan allemaal 😜

Naam zijn we zo ongeveer over uit we vinden het allebei een hele leuke naam dus mocht er niks anders leukers komen dan zal dat het wel worden 😁

En monifique wat fijn dat alles goed is!

En jolien hier is het ook wel hoor mijn man kan dat allemaal niet aan word stront chagerijnig heb samen met me vader de hele babykamer gedaan was kapot en doodmoe maar ik weet dat klussen niks voor hem is hij staat altijd in de weg en kijkt alleen toe. Dus nu hebben we hem maar beetje op pad gestuurd spullen halen die we moesten hebben dat ging hem beter af! Maar daarin tegen vind tie het wel super leuk om de inkopen te doen hij belde me gister toen ik weg was met me moeder zullen we daar heen rijden en wat spullen halen en dan sjouwt tie gewoon rond met alle spullen door de baby winkel staat best grappig als hij met een en al roze spullen loopt!

En iedereen fijne Moederdag

7. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Ik geef bij koorts 39 en hoger etc ook paracetamol, je voelt je zelf al zo beroerd als je zo hoog koorts hebt, en zo'n hummeltje helemaal, te hoge koorts is ook gevaarlijk.. En dan zet ik inderdaad m'n wekker om haar weer te controleren.

Ook heb ik haar laatst een halve dosering (voor haar leeftijd/gewicht) gegeven ivm doorkomende kiezen waar ze heel veel pijn aan had. (dentinox/gengigel hielpen niet)

Verder geef ik haar eigenlijk geen medicijnen, maar ben niet tegen medicijnen anzich als het op verantwoordelijke manier gebruikt word.

Ze zeggen overigens dat je beter geen paracetamol of iets dergelijks kunt geven voor vaccinaties, omdat dit de werking in mindering kan brengen.. (hoorde op ander forum dat sommige dat deden, vandaar de tip)

Heb vorige, en deze zwangerschap trouwens helemaal dubbel gelegen, en verwonderd ook om deze verhalensite (let wel deze heb je niet zo 1.2.3 uitgelezen :D )

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen.html

Fijne moederdag iedereen!!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Priscil: Nog gefeliciteerd met je zoontje! Je bent natuurlijk al weg, maar ik wens je toch een heerlijke tijd in het Vennebos, geweldig park vind ik dat :D

Eppo: Wat grappig, dat jij ook een kleintje hebt van 9 mei, ook nog van harte gefeliciteerd met je dochter! En wat stom van die mensen zeg :(
    Hier hebben we er één van 28 december, afgelopen jaar had hij alleen mijn ouders, broer en zussen op visite, ook echt héél sneu. Hij vroeg (hij is nl. al 6 geworden) 's avonds; wanneer komt de rest nou? Ik kon wel janken. Dat mensen niet nadenken zeg, het gaat om een kind!

Jolien: Misselijk zeg, dat jullie wat dat betreft uit twee verschillende werelden komen. Hier wordt ook altijd geholpen, maar wij (de kant van mijn gezin zeg maar) lijken ook altijd de enige te zijn die klaarstaan voor een ander.

KellSo: Fijn dat alles goed is!
    Eefje: Wat een fantastisch wandbord heeft je man gemaakt zeg, echt heel leuk! Waar heb je die mandjes gehaald? Ik zoek nog 1 roze mandje, maar kan nergens iets vinden dat op het plankje past....

Stormpy: Fijn dat alles zover af is!

Zetpil: Ik ben niet van de medicijnen over het algemeen, maar een zetpil geef ik toch geregeld. Als ze ziek worden, of heel lamlendig zijn, wil ik ze een goede nachtrust gunnen en krijgen ze gewoon die zetpil.

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Allemaal een fijne Moederdag gehad?

Ik moet even zo iets fantastisch delen met jullie!

Vorige week zondag zag ik zó'n mooie draagdoek voorbij komen, maar heb er al 4 en onze spruit is natuurlijk nog niet eens geboren... ML vond het dus de grootste onzin, maar goed, deze blend had ik nog niet en hintte dus dat het bijna Moederdag was...

Dag erna berichtje gestuurd dat ik ML (nog) niet zover had en stuurde de dame van de webshop terug; 'hij is verkocht, sorry'

Shit shit shit..... ergens hoopte ik héél erg dat ML hem dus gekocht had (er was er maar één) en ja hoor.... gisteren dus die prachtige doek! Ben er zo blij mee :D

Hij is met ramie en zijde, al zacht uit de doos, met vlinders en ik hou van vlinders, ben zo verliefd, zal zo even een fotootje plaatsen :D

Daarnaast nog 3 fantastische knutselwerkjes van de kids gekregen, ik ben helemaal blij! :D

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hier is ie dan, kids alvast eronder als zijnde een deken, haha ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,6 KB
      Weergaven:
      9
  11. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die is inderdaad wel heel mooi Incognito!

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben verder niet jaloers ofzo hoor

13. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    klussen.... hier is het omgekeerd, ML die klust heel graag en ik vind het ook niet erg. Alleen nu word ik soms gek, mag niet helpen omdat ik zwanger ben. M'n moeder idem. We hebben de extra kasten op zolder gezet en de babykamer leeg gehaald van t weekend, maar ik mocht niets sjouwen, bukken of inruimen. Grmpf was t ML niet die er wat van zei dan was t m'n moeder wel. Maar goed, de babykamer is leeg dus nu wachten op de meubeltjes.

Ik zag een mooie draagdoek en mooie commodeplank voorbij komen, erg leuk gedaan trouwens. Wij hebben er gewoon eentje bij de kamer besteld.

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

:D:D:D

Zeeuwse; het is ook écht niet goed om te sjouwen als je zwanger bent. Heb er een 'fijne' verzakking aan overgehouden bij de eerste, omdat ik het toen gewoonweg niet wist :S

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hey meiden,

Even wat stilletjes van mijn kant. We zijn bezig met onze tuin verbouwen maar niets loopt zoals het zou moeten. We hebben nu een groot conflict met de hovenier en stratenmaker omdat het terras niet naar onze zin is gelegd. Vriendlief heeft het super druk op z'n werk en alle communicatie loopt dus via mij. Erg stressvol allemaal... Morgenavond vindt er weer een gesprek plaats. Hopelijk kunnen we eruit komen.

Maar wat ik even wilde vragen. Houden jullie ook zoveel vocht vast? Ik heb echt mega opgezwollen voeten en enkels. Ik kan s'avonds niet eens meer schoenen aan. Ik heb dit de vorige zwangerschap ook gehad maar toen pas veel later. Ik maak me een beetje zorgen dat ik het nu al heb. Ben nog maar 24 weken en we moeten nog de hele zomer door. Hoe is het dan straks wel niet? Over 2 weken heb ik pas weer een afspraak bij de verloskundige. Twijfel een beetje om te bellen of ik een keertje extra langs mag komen...

16. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0

Zware dingen daar blijf ik van af, maar krijg er echt de kriebels van als ik nog niet eens met een legplank van een kast mag gaan lopen of met een leeg laatje.

Vocht.... ik heb er gelukkig nog geen last van dat ik al vocht vast hou. Al ben ik er ook wel bang voor dat dat van de zomer nog wel gaat komen.

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    JackieSt: He wat vervelend van die hovenier zeg, geen stijl :(

Van dat vocht; ik hou ook zoveel vocht vast inderdaad, al een hele poos (denk al een week of 6). Toch vinden ze dit in het ziekenhuis nog prima acceptabel, zeker omdat mijn bloeddruk gewoon laag is.
    Bij twijfel zeg ik wel; áltijd bellen!

Zeeuwse; Hahahah, weet je wanneer ik dát soort dingen doe? Als er niemand bij is die op me kan letten :p

18. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Wat is het hier rustig op het forum.

Mooie doek Incognito!

Tillen: doe ik niet veel, enkel wanneer het moet.

Hier: eigenlijk best rustig. Hoef gelukkig niet meer terug naar dematoloog gelukkig, mn huid is rustig en zachter. K krijg nog wel voor een jaar onderhoudscreme zonder cortisone er in. Dat is echt lekker spul!
    Ook hebben we net geboortekaartje uitgekozen. Was heel makkelijk!
    Nu nog de naam:p. Vinden we lastiger dan bij onze zoon. Die hadden we in een paar dagen.
    Babykamer is zo goed als klaar nog van onze zoon, hadden we toen vrij neutraal gehouden. Dus dat is enkel schoonmaken en wat aankleden.

En uiteraard ben ik aan het genieten van de kleine meid in mn buik!

19. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    na dat ik eerst al heel erg veel meisjes kleertjes had gekregen van vrienden van ons. Kwam vandaag een vriendin kleren brengen van haar zoon die te klein zijn dus voorlopig heb ik weer mooie kleding in maat 92 /98 en 104.

Vorige week in het ziekenhuis geweest en arts verwacht geen gekke dingen toch voor de zekerheid bloed geprikt en krijg morgen de uitslag.

priscil: bedankt voor de tip van de website daar ga ik straks eens lekker rond snuffelen.

Incognito: ooohh die is mooi!! en wat ontzettend leuk dat hij dat geregeld heeft.

Hier een drukke nacht achter de rug :(. zoontje hielt ons van 12 tot half 4 wakker omdat hij niet in zn eigen bed wilde slapen en tegelijk lag de kleine meid op mn blaas te dansen en heel druk te bewegen. Werd even heel gek van allebei!!!

gisteren wiegje opgehaald en vl heeft hem gelijk op onze slaapkamer gezet, Ach ja zegt ie hier moet hij straks ook komen dus waarom niet nu gelijk al. Voelt wel een beetje gek nu al met het wieg je naast me.

Vocht: ik heb (nog) geen last van vocht vast houden, ik heb wel last van ander vocht ;):( ik plas bij het minst of geringst in mn broek. Dit had ik ook al iets na de bevallig maar nu is het nog erger arts gaf aan dat ik 3 a 4 maanden kan beginnen met bekkenbodem fysio en tot die tijd heb ik pech.

ooh ja nog even iets grappigs als ik 34 weken ben heb ik een vrijgezellenfeest ( weet nog niet zeker of ik ga hoor) met o.a. een Fotoshoot achter het Raam; op de wallen dus! en er hangt pikante kleding voor ons klaar. Hhaha ik ze me zelf al helemaal voor me met mn dikke buik in jarretels.

20. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet zichtbaar last van vocht. Wel is mijn gewicht 's avonds zo'n 2kg meer dan 's ochtends dus blijkbaar hou ik wel wat vast.

Kleinmonster: ik zou die fotoshoot gewoon doen, lachen toch :D

Nog druk bezig met namen. Wil de baby eigenlijk nu wel bij naam noemen maar altijd de twijfel of ik wel de juiste kies. Ik zag laatst in iemand haar lijstje Dave staan. Die wil ik misschien ook wel toevoegen aan mijn lijstje. Wat is jullie gedachten over die naam? Stoer, sterk, lelijk, kakkerig? Etc etc

Deel Deze Pagina