1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @InCognito: fijn gevoel hè om die 24 weken voorbij te zijn. Dat had ik zelf ook terwijl ik (gelukkig) geen ervaring heb met een prematuur geboren kindje. Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! Hier juist een rustig meisje. Vriendlief heeft haar ook nog niet kunnen voelen.

@kleinmonster: wat vervelend allemaal zeg. :( Dit soort dingen kun je nu helemaal niet gebruiken. Hopelijk komt het allemaal goed met je uitkering. Alvast van harte gefeliciteerd met je zoontje!

@Jolien: fijn dat jullie nu over zijn! Hopelijk nu wat meer rust! Wat lief dat je cliënten zo betrokken zijn.

@mamavanseth: leuke naam! Ik ben benieuwd wat je zoon er straks van vindt. :)

Voorkeurspositie: ik zou het eigenlijk niet weten. Voel de baby nog steeds weinig en kan echt niet onderscheiden waar nu het hoofd en de rest ligt.

Facebook: het hoeft van mij niet perse, al ben ik straks wel nieuwsgierig naar de geboren babies en de gezichten daarachter natuurlijk.

Verder niet veel bijzonders te melden. Nog steeds heel veel last van maagzuur en een stekende pijn onder m'n ribben. Denk dat dat ook m'n maag is. Daardoor ook slecht geslapen vannacht. Ben blij dat ik morgen weer een controle heb. Kan ik daar even mijn klachten bespreken.
    Fijne dag allemaal!

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september

♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    ♥Sanne006, 22 jaar, 1e kindje
    ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    ♥♥Liana84, 30 jaar, tweeling (eerste kindjes)
    ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje
    ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje

2. september
    ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje
    ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje

3. september
    ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje
    ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje

4. september
    ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    ♥Wiwi, 26 jaar, 1e kindje
    ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje
    ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje

5. september
    ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje

6. september
    ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje

7. september
    ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje
    ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje
    ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje
    ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje

8. september
    ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje
    ♥Minaa, 24 jaar, 2e kindje
    ♥zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje

9. september
    ♥rbnlin, 35 jaar, 2e kindje
    ♥Annelie566, 24 jaar, 2e kindje
    ♥Brondy, 30 jaar, 2e kindje
    ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje

10. september
    ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje

11. september
    ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje

12. september
    ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje
    ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje

13. september
    ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje

14. september
    ♥Faith2015, 27 jaar, 1e kindje

15. september
    ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje
    ♥Tazzy180, 33 jaar, 3e kindje

17. september
    ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje

18. september
    ♥MoniekJ, eerste kindje

19. september
    ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje

☆ Sterretjes ☆
    Liyana
    Handbalster
    Ilonavp (5+6)
    Ehdi (8+3)

Afspraken;

Mei:
    21: JackieSt (vk)

Juni:
    01: Helma (vk) Born2BeMom (vk)
    03: InCognito (gyn)
    04: Eefje86 (4D echo)
    11: Tientje34 (vk)
    12: Zeeuwse (vk)
    15: JackieSt (vk)
    17: KellSo (vk)
    29: Zeeuwse (Groeiecho)

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Jackie je bent niet de enige hoor ;) . Hier heeft vriendlief ons meisje slechts 1x kunnen voelen. Ze ligt best laag met de placenta ervoor. Dus voel dr alleen als mn broeksband in mn buik port of als ik rustig in bed lig. Maar dan slaapt vriendlief al of ze is net weer rustig als ie komt voelen -.-'

Ik heb niet het gevoel dat de kleine draait in mn buik. Ze is wel met 20 wkn van dwars naar hoofdligging gegaan. Maar verder voel ik alle beweging op dezelfde plek.

4. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    N.ova phileine ... heeft bij mij ook de voorkeur

Streep... ik heb m nog niet gezien

Maagzuur... ook hier is het lang leve de rennies, al gaat het wel met vlagen. 's Avonds na 20.00 niks meer eten dat helpt wel om er 's nachts niet zo erg last van te hebben.

Bikini... die hoef ik niet te passen om te wete dat ik er ook niet meer in pas, cup is al 2 maten groter maar in F is echt niet veel te vinden :(

24-weken... ook hier zijn we hem gepasseerd, de tijd vliegt voorbij lijkt het wel

Druktemaker... die is echt niet te stuiten in m'n buik, ik voel me net zo'n boksbal en trappelzak. Alleen is hij nu al bijdehand want als je het wilt voelen en een hand op me buik legt dan stopt hij ermee en wacht hij gewoon tot die hand weer weg is. ML wil hem zo graag voelen maar tot nu toe zonder resultaat, ik heb t al een paar keer kunnen voelen aan de buitenkant.

Voorkeurspositie... een dwarsligger, hij ligt heel graag in stuitligging.

Facebook... ik vind t op zich ideaal maar denk wel dat t hier dan een stuk rustiger wordt.

Slapen... dat gaat echt beroerd de laatste tijd, mag blij zijn dat ik voor 2 uur goed in slaap kom en ben rond 5 uur weer wakker, zucht.

Kleinmonster... wat een beroerd begin van de week, het einde wordt vast een stuk beter met de verjaardag in t vooruitzicht.

5. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Hallo allemaal ! Ff een bericht van uit het vennenbos
    Lijkt mij ook leuk hoor een fb groep !
    Zou wel fijn zijn als die niet openbaar is. Ik heb je vast een pb gestuurd incognito
    Ik heb ook al een streep op m'n buik . Maar m'n buik is dan ook echt mega groot!
    Jammer genoeg voel ik haar nog niet veel schoppen . Laat staan dat m'n man of zoontje het voelt ! Maar dat komt vast nog wel.

Verder nog weinig klachten gelukkig!
    Ik merk wel dat m'n buik me steeds meer in de weg zit met kleine dingen zoals m'n zoontje aankleden en tillen . Dat zou ik dan ook meer aan m'n man moeten overlaten eigenlijk.
    Ik voelde me net wel ff schuldig . Met aankleden bleef hij maar niet stil staan en na tig keer waarschuwen ging ik toch ff te keer! Arme kind schok zo was meteen overstuur . Hij kan er ook niks aan doen dat m'n dikke buik me soms in de weg zit!
    Ik draag nu in m'n vakantie een badpak van m'n moeder . Ik twijfel om nog voor een bikini te kijken . Vind het eigenlijk best zonde voor die paar dagen dat het mooi weer is
    Kleinmonster wat balen ze wbt je uitkering .
    Maar idd gewoon aanvechten hoor . Als je klachten erger worden kan je niet want werk laat staan zwanger.
    Ja die magische grens van 24 weken , ik stond er ook wel ff bij stil maandag !
    Maar laat haar nog maar minstens een week of 14 laten zitten
    Ben nog steeds veel actief op veel namen forums
    We zijn d'r nog niet uit !
    Twijfel tussen vayen yael en joann ! Ben alleen over die laatste nog niet uit de schrijfwijze. Jazzlinn vind ik ook wel leuk maar ben bang dat dat zo'n naam is die ik over een jaartje vreselijk vind dus die valt af
    M'n man vind vayen niet zo geloof ik dus die zal ook wel afvallen
    Dus als jullie nog tips hebben !? Heel graag !
    Ik vind trouwens Nova Isabel leuker.
    Maar smaken verschillen en ik vind phileine ook schattig hoor
    Nou ik ga weer verder!
    Doeg

6. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben even heel rustig geweest hier. Niks ernstigs aan de hand, maar kleine Jasper was ziek. Hoesten en (hoge) koorts. s nachts nauwelijks slapen doordat hij zichzelf wakker hoest of ligt te woelen van de koorts (paracetamol hielp goed maar helaas maar kort). Maandagochtend naar huisarts geweest en longetjes waren gelukkig schoon. Wel in neus, keel en oren veel slijm en opgezette amandelen. Allemaal viraal dus. Enige wat we konden doen was uitzieken, hoestdrank geven en maximale dosis paracetamol. Die hoge koorts heeft hem wel echt geholpen, want gisteren werd hij ineens koortsvrij wakker s ochtends. Hoesten doet hij nog steeds s nachts, maar wel minder en hij slaapt er zelf doorheen. Einde is dus in zicht. Wij hebben vannacht ook weer een beetje geslapen. Pittig hoor, ziek kindje terwijl je zwanger bent!

@streep: heb ik niet en tijdens eerste zwangerschap ook niet gehad. En toch twee keer zwanger van een jongetje.

@voorkeurshouding: ons mannetje ligt bij de echo's ook steeds in dezelfde houding. In stuit. Maar het kan natuurlijk nog alle kanten op.

@beweging: hij beweegt volop. Echt de hele dag en ik heb het idee dat hij af en toe ook draait. 's Nachts is hij rustig, ideaal!

@naam: vorige week vond manlief eindelijk een naam mooi die ik noemde. En ik vind hem ook geweldig. Dus we beginnen ergens te komen!

7. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Even over de facebook groep;

als ik hem op 'geheim' zet, zal ik de dames die wel in de groep willen, eerst moeten aanmelden als mijn vriend.

Andere optie is (denk ik, want heb het nog niet geprobeerd, omdat ik het eerst hier wilde bespreken) om hem op 'besloten' te zetten.
    Dan kan alleen wel iedereen de groep vinden, maar geen berichten lezen.

Als hij op 'geheim' staat, moet je echt toegevoegd worden, wil je mee kunnen schrijven en lezen, dat is in mijn opinie een stuk veiliger?

8. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16
    Dag dames,

Wat leuk om te lezen dat er al aardig wat mensen zijn die eruit zijn over de naam. Wij zijn er sinds deze week ook wel redelijk definitief uit..

@ Streep, bij de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik ook een streep..wat later in de zwangerschap..weet het niet precies meer..ergens tussen de 25 - 30 weken 'pas'.
    Nu zwanger van een jongetje..nog geen streep..we zullen zien of die nog komt ;)

9. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingocnito: Bedankt voor de tip! Nee ik heb geen Facebook, vandaar..

Jolien: Fijn dat je nu wat rust kunt vinden in je nieuwe huis!

Margjelinde: Voel de schopje vooral laag en in het midden maar verder gaat hij volgens mij de hele buik door

Priscil: Vayen vind ik prachtig! Jammer dat je man er anders over denkt

Tientje: Wat sneu dat je zoontje zo ziek is geweest

Naam: Jeej wij zijn er ook over uit! vindt het ook om niet meer baby ofzo te noemen maar bij zijn eigen naam

10. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geheim lijkt mij beter... heb je al pm-tje gestuurd

11. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    Geheim lijkt mij ook beter.

Heb je pb gestuurd.

12. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Geheim lijkt mij ook beter... pbtje gestuurd ;)

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik kijk nog even aan wat ik doe. Vind een fb niet zo prettig.
    Hier de kleine voor t eerst vanaf de buitenkant zien bewegen. supergrappig, maar wel heel mooi.

14. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet zo van de fb!
    Hier trouwens al veel beweging aan de buitenkant te zien vooral Savonds op bed haha en ik dacht eigenlijk dat ze snachts rustig was maar sinds ik zo slecht slaap en wakker ben weet ik dat ze dan ook actief is en niet zo klein beetje ook dan voel ik haar aan de ene kant en ineens aan de andere kant 😂

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik ben nog een beetje in de twijfelmodus qua FB. Misschien sluit ik later wel aan. Ik hoop in ieder geval wel dat iedereen hier ook blijft schrijven.

Vanochtend controle gehad bij de verloskundige. Bloeddruk was gelukkig goed en de baby was lekker actief. Nog wat tips gehad mbt het vocht vast houden. Brandnetelthee drinken schijnt ook te helpen maar dat lijkt me echt niet lekker! De kleine meid ligt wel heerlijk met haar koppie naar boven. Op zich op deze termijn nog geen probleem maar haar grote zus deed dat ook en die is niet anders gaan liggen. Dat is ook de reden dat ik de eerste keer een keizersnede heb gehad. Ik hoop nu op een normale bevalling maar ik heb zo'n voorgevoel dat de geschiedenis zich gaat herhalen... Nou ja, wel zullen zien. Ik kan er toch niet heel veel aan doen.

Zag bij de verloskundige nog een mooie naam op één van de geboortekaartjes. N.ova V.alerie. Ga ik vanavond eens aan vriendlief voorleggen. :)

Fijne dag allemaal!

16. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoooii!!

Hier gisteren weer een bezoekje gebracht aan het WKZ. Alles zag er nog prima uit. Vocht nog steeds weg en kindje goed gegroeid.
    Volgende week weer controle met echo en de glucosetest. Als die goed zijn dan gaan we verder kijken. Misschien een plannetje maken dat ik om de week naar Utrecht mag komen voor een GUO en wekelijks een controle bij mijn eigen VK. Ik had niet mijn eigen gyneacoloog, dus hij ging het natuurlijk eerst even bespreken. The stoy continues...

Verder lekker bezig met de babykamer. Alles is gestuct, de verf zit erop dus we kunnen aan de bak.
    We zetten nu eerst de nieuwe meubels voor Kai in elkaar en dan schuiven we zijn meubeltjes weer door naar de babykamer.
    We zijn uiteindelijk toch maar voor een juniorbed gegaan. Zo zonde om voor een jaar nog een ledikant te kopen. Nu valt het me alleen tegen wat voor dekbedovertrekjes je hiervoor kunt krijgen. Mega duur of cartoons (hou ik niet van)..
    Iemand nog tips??

FBIk zit nog in twijfel. Heb je wel een pb gestuurd incognitio. Het moet daardoor niet zijn gezelligheid verliezen natuurlijk! Dat zou ik jammer vinden..

Jackie Hier ook voeten onder, hoofd boven. Meestal dan.. want het draait ook nog wel eens om.

Tientje Hoe gaat het met Jasper?? Zo sneu altijd die kleine kindjes.

Incognito :):):) 24 weken!! Hier inmiddels 25 weken! Zo fijn, kan me je opluchting heel heel goed voorstellen!! Wetende dat ze nu kunnen ingrijpen als het weer mis gaat.
    Bij 28 weken doe ik helemaal een dansje!

Kleinmonster Wat een verhaal :( Heb je inmiddels al meer gehoord? Ik verbaas me er altijd over dat je als zwangere vrouw gewoon je sollicitatieplicht behoudt. Alsof je wordt aangenomen.. Hou je rustig meid, want die harde buiken komen natuurlijk ook weer door stress en te druk zijn.

Jolien Wat fijn in je nieuwe huisje! Al aan het babykamertje begonnen?

MamavanSeth Toffe naam! Maaaarrr... Kom op. Voldemort kan toch best?? :p

17. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    @monifique: wat goed dat alles weer goed was bij de echo. Is de kans nu groot dat het zo blijft? Misschien een idee om een tweedehands ledikant te kopen en die op te knappen (schilderen etc)? Wij hebben het geluk dat wij een familiewiegje hebben waar de baby een maand of 4 a 6 in kan en tegen die tijd kan Jasper misschien in een peuterbedje. Nu zou dat echt nog niet gaan! En als dat tegen die tijd ook nog niet kan kopen wij dus een tweedehands ledikant en knappen we die op. Nieuwe ledikantjes zijn echt zo duur!

Jasper is weer opgeknapt. Ik blijf me verbazen hoe snel die kleine lichaampjes kunnen herstellen. Hij liep gisteren weer volop te springen en is vandaag weer naar de opvang. En ik ben inmiddels ook weer bijgekomen ;).

18. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Monifique: wat een goed nieuws dat het vocht nog steeds weg blijft en het kindje goed groeit!

Hier: alweer de 25 weken gepaseerd! Het lijkt allemaal sneller te gaan dan bij mn zoontje. Af en toe last van mn ribben en mn heup. De kleine meid vind het fijn om helemaal rechts in mn buik te liggen. In overleg met vk mag ik haar ( als ik veel last heb) zachtjes de andere kant op duwen zodat ik wat beter kan funtioneren:p.
    Gisteren was mn zoon jarig en de zolder was ook net helemaal verbouwd, had mn man als verrassing voor Jarvi zn autobed in elkaar gezet en de andere meubels! ( enkel nog rolluiken, komen ze volgende week plaatsen, tijdelijk vuilniszakken voor ramen geplakt) Hij was super blij! De ouders kregen tranen in de ogen van geluk. Hij slaapt er ook gelijk in vanaf nu zodat we de babykamer klaar kunnen maken. Enkel schoonmaken en spulletjes neerzetten.

Ook net locatie en datum geregeld voor babyborrel. Ook zijn we uit van de naam, geboortekaartje en tekst!
    Stiekem komt alles toch wel steeds dichterbij:p

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Mamsma: wat fijn dt julie ook over de naam uit zijn :)

JackieSt: Wat een eigenwijze dames, zo lekker rechtop blijven zitten!
    Oeh, mooi! Onze oudste heet V. alentijn,

Monifique: Super nieuws! Zo fijn dat het toch allemaal goed is gekomen (of is dat nu nog te vroeg om te zeggen?)
    Hihi, ik ben inmiddels ook 25 weken ;) we zijn allebei op 2 september uitgerekend ;) Ik snap dat jij bij 28 ook een dansje doet zeg!

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Zo.. Nog 5 weken tot m'n verlof, begin nu wel af te tellen :)

Ik dacht dat de mijlpaal voor levensvatbaarheid lag bij 26 weken? Is dat de afgelopen 5 jaar dan eerder geworden of heb ik altijd al mis gezeten?:) Nou ja, dan ben ik m in ieder geval al gepasseerd. Ook al ben ik bij de vorige 2 ruim overtijd gegaan, blijft het toch weer een spannend moment vind ik.

Hier komt het babybedje vrij van m'n dochter. Dat is nl een peuterbedje dat je kan ombouwen tot ledikant (of eigenlijk andersom:p)
    Dus dochter krijgt een stapelbed hebben we besloten.
    Dat is alvast voor over 2,5 jaar als de baby groot genoeg is, kan ie gelijk in het stapelbed. En tot die tijd kan m'n vriend er af en toe gebruik van maken als de nachtelijke onrust met de baby m te gortig wordt :p.

Verder wordt volgende week eindelijk onze slaapkamer gestuct :)
    Geboortekaartjes e.d. Ben ik eigenlijk nog helemaal niet mee bezig..:)

Hier begint m'n buik ook echt te golven van de beweging, echt superleuk.

Facebook is niet voor mij weggelegd.. Ik hoop dan wel dat jullie hier ook blijven kletsen hoor!

Incognito, voor jou zeker spannende tijden, wat rot van die nog-net-niet-weeën. Hopelijk blijft ze lekker zitten tot 37 weken!

5 juni weer een afspraak bij de vk, daarvoor weer even bloed laten prikken ivm resusfactor. Nog meer dames die dit rond de 27e week moeten?

Deel Deze Pagina