1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha! En ik zie dat ik vandaag op de 100 dagen zit:D

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ja inderdaad een prachtige dag geweest!

Mijn dochter en ik zijn lekker even naar de stad gefietst en hebben een ijsje gegeten :) De 'mannen' zijn op hun jaarlijkse mannenweekend, dus dl en ik hebben een heerlijk rustig weekend gehad, genieten!

Jammer van die babyborrel zeg.... Wij laten overigens ook gewoon visite komen voor diegene die eerder willen komen.

3. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Wow dat sommige van jullie al proefdruk hebben liggen van geboortekaartjes.... Heb het gevoel dat ik achter loop hihi!

Moet ook maar eens aan de slag :D

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Als het goed is krijgen wij vandaag of morgen een aantal proefdrukken binnen van geboortekaartjes. Dan maken wij ook de definitieve beslissing. :) Wij zijn nog helemaal niet begonnen met de babykamer dus ik heb eerder het gevoel dat wij daar mee achter lopen.

5. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb dit weekend wel 2 super schattige ledikantdekentjes binnen gekregen. Het was de bedoeling om er eentje terug te sturen maar ik kan niet kiezen. Hou ze dus maar gewoon allebei. Thema van het kamertje wordt 'wolkjes/maantjes/zonnetjes'.

Bijgevoegde bestanden:

6. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, dan loop ik het meest achter! Kamertje: behang uitgezocht dat nu ligt te wachten om op de muur geplakt te worden en verder nog niets. Kaartje: nog niet eens mee bezig! Oei, oei in alle drukte schiet dit er gewoon bij in. Binnenkort echt aan de slag! Maar ik vind wel dat sommige vroeg zijn (dat stelt mij dan weer gerust)!

7. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jackie dat dekentje heb ik ook in het roze.. Ik heb em bij leen bakker vandaan.. Heerlijk,zacht dekentje!

Gister naar de boerderijdagen geweest.. Kei druk..niet normaal.. Waren 4000 mensen op deze boerderij geweest en alle dieren waren super gestrest.. Achter de kippen,geiten en eenden werd de hele dag aan gerend door Kids die blijkbaar geen oplettende.ouders.hadden.
    .. En het kalfje lag er half dood bij.. Reageerde op geen enkele.prikkel meer en de Kids er maar aan trekken en duwen... Voor mijn als dierenliefhebber was dit dus een Minder geslaagde dag.. Zoonlief vond de John Deere 's gelukkig veeeeeeeel leuker;)

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Wat zijn jullie allemaal snel :eek: of lopen wij wat achter?
    tientje je bent niet de enige hoor ;) ben nog nergens aan begonnen, verhuizen was even prioriteit.
    De babykamer heeft zn meubel dankzij SOs. Schoonouders zijn die helemaal ana het inrichten met de dingen die ze bewaard hebben zonder eerst te overleggen of we dat wel willen. Beetje jammer.

Gisteren hadden we in de auto plots een naam, vanuit het niets eigenlijk. Donderdag weer naar de vk, gelijk wat ideeen opdoen voor ons kaartje.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Buikjes, hier foto van mijn buikje met 25 weken. Met dik vest aan ziet men soms niks haha.

Kaarten, mijn pa hobby fotograaf stelde voor mooie foto te maken. Dus we oriënteren ons op geboorte kaartje met foto.

Controle 8 juni, of hoofdje meegroeit. Spannend!
    Is alles goed, ga ik met vriendin last minute boeken.

Babykamer, Uhhhh dat is nu opslag hol voor verhuisdozen. Sorry baby'tje....

10. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk dekentje!

En een mooie buik Jolien! Spannend, die controle 8 juni.. Vast allemaal goed!!

@achterlopen, misschien ook voor sommigen afhankelijk van het verloop van de eerste zwangerschap? Als je ervaring prematuur is, kan ik me voorstellen dat je alles op tijd klaar wilt hebben..
    Als het je eerste is en er spelen nog andere zaken, ligt t misschien langer?
    Ik ben bevallen met 41 weken dus heb voor m'n gevoel nog tijd genoeg.. Dus nog geen definitieve naam, geen kaartje, geen kamertje klaar..
    Alleen een lijstje gemaakt van wat we nog hebben van dl wat weer gebruikt kan worden..
    Nog veel te doen dus haha

11. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Mooie buiken dames.

Babykamer... wij hadden zelf in ons hoofd dat we die eind Juni af willen hebben. Voor de kraamzorg moest die in week 34 klaar zijn, dus dat is eind Juli. Eind Juni vonden we dan zelf wel een mooi streven. De meubels komen pas eind volgende week en worden dan in t weekend wel gelijk in elkaar gezet maar verder zien we wel. De box gaat hier pas in Augustus op z'n plek, heel vaak zie je die al een maand of 2 a 3 vooraf klaar staan en dat vind ik wel erg vroeg dus vandaar dat we gewoon wachten tot ergens in Augustus daarmee.

Geboortekaartjes... Gisteren samen naar gekeken en 2 hele mooie gevonden. Aangepast naar onze wens qua tekst etc en gelijk van beide de proefdruk besteld. Morgen zullen we die denk ik wel binnen krijgen en dan hebben we nog even om te beslissen welke het echt gaat worden want ze zijn beide echt super. Eenvoudig maar mooi.

Geboortebedankjes.... dat is hier echt een lastig iets. Ik kan maar niks vinden wat ik echt super vind en als ik wel iets vind dan zit er pepermunt in of manna. Pepermunt komt hier niet in huis, van die lucht alleen al word ik kotsmisselijk (altijd al geweest). Manna vind ik zo goedkoop staan. Ik wil echt iets met dragees/chocolaatjes.
    Tips zijn altijd welkom ;)

12. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier genoten van het lange weekend!

Buik: voor mij gevoel is die van mij heeeel groot

Babykamer: de oudste schuift door dus de babykamer was er al

Geboortekaartjes: door de bomen het bos niet meer zien...

Geboortebedankjes: nog nooit van gehoord dus ik doe er Waarschijnlijk niet aan haha

13. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Buik: is voor mijn gevoel kleiner als dan bij mn zoon rond deze periode. Afgelopen week vroegen mensen aan me (kennissen) of ik zwanger was voorzichtig. Ze schrokken ervan dat k zei dat we al einde van 2de semester naderen.
    Begin nu wel te merken dat de kleine regelmatig tegen mn ribben ligt, niet zo ideaal.

Vandaag worden de rolluiken geplaatst op zolder, daar slaapt onze zoon sinds kort. Kan hij echt goed slapen ipv de vuilniszakken die er voor hingen:p. Nog een kledingkast voor hem en dan is die hoofdstuk ook afgesloten, "de verbouwing van zolder waar we 2 jaar over deden"!.
    Van het weekend grotere auto kijken en waarschijnlijk kopen.
    Ook is de babykamer klaar.
    Heerlijk dit allemaal, gaat zo'n grote last van onze schouders!!

Geboortebedankjes: houden we simpel.

Hebben er ondertussen dames nog afspreken gehad in ziekenhuis met gyn of vk?
    Wij moeten over 2 weken naar Gent terug om te kijken hoe eht met de nieren is.

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    De box heeft vriendlief hier de eerste keer samen met de kraamhulp opgezet. :) Wij hebben hem in het begin ook nauwelijks gebruikt. Nu staat ie er nog steeds. Onze dochter zit er nooit meer in maar het is wel een handige opslag voor speelgoed. :D

Geboortebedankjes doen wij niet. Is hier in de buurt ook niet echt gebruikelijk.

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Net trouwens even een afspraak gemaakt op het gemeentehuis voor de erkenning. Dit keer hoef ik niet mee omdat het om ons tweede kindje gaat. Vind het een fijn gevoel om dit op tijd te regelen.

16. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Geboortebedankjes is ook meer iets belgs volgens mij. Wij wonen heel kort op de grens en hier zie je het vaak maar ook lang niet bij iedereen.
    Ik had ook al zitten denk in de richting van iets met zeep maar dat vindt ML niks dus wordt t toch iets met chocolade erin.
    Ach we hebben nog eventjes :D

Afspraken.... ff rustig hier maar Juni wordt een drukke maand. Volgende week de suikertest, half Juni controle en eind Juni de groeiecho.

17. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geboortebedankjes kennen ze hier helemaal niet.. Dus doen wij okk niet.

Vandaag suikertest gehad en die was met 5.2 perfect!
    Verder ook weer de guo gehad en die was ook weer goed. Zo goed dat we een weekje over mogen slaan. 10juni is onze volgende afspraak pas weer!
    Ondanks dat ik nu echt in het ziekenhuis moet bevallen gaan ze wel bellen met mijn oude verloskundige of ik de gewone controles daar kan doen. Ik hoef dan nog maar om de week naar Utrecht voor supervisie en GUO, super fijn!

Fijn Helma dat de zolder af is!

De box zet ik hier pas laat in elkaar. Ik hou van een mooi interieur en vind de box vooral een sta-in-de-weg en esthetisch verschrikkelijk. Als de baby er is super fijn en praktisch, maar voor augustus komt ie er bij mij niet in :D

En de babykamer? ook nog niet af.. Maar er komt wel schot in de zaak!

18. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,

@Monifique: fijn dat je suiker perfect was! Weer een zorg minder. Ik hoop dat het lukt om je afspraken te combineren met de verloskundige. Lijkt me wel fijn dat je dan niet meer elke week naar Utrecht hoeft. Ik weet niet of dat voor jullie veel reistijd scheelt?

Hier gisteren weer een aantal proefdrukken binnen gekregen voor het geboortekaartje. We zijn er bijna uit. De kleur en papiersoort hebben we nu uitgekozen maar we willen alleen nog wat veranderen aan het lettertype. De r van Valerie leek net een n dus ik heb net twee nieuwe proefdrukken aangevraagd. Hopelijk kunnen we hier nu een definitieve keuze uit maken. :)

Verder niet veel bijzonders te melden. Het gaat weer iets beter qua vocht vasthouden. Heb alleen vrij veel last van mijn ribben. De verloskundige dacht dat mijn ribspier een optater heeft gehad van de baarmoeder die nu omhoog komt. Maar goed, we overleven het wel. Kijk alleen wel echt uit naar mijn verlof. De hele dag op een bureaustoel zitten is nu niet echt fijn.

Fijne dag allemaal!

19. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een hangwieg beneden voor de eerste weken.. En hopelijk kunnen we de box overslaan.. Bij zoonlief ook maar 5 maanden gestaan.. Net een gevangenis en een kleedje op de grond of wipstoeltje voldeed hier prima.. Maarja het zal wel anders zijn met een peuter erbij dus maar even kijken hoe het gaat.. Hij staat op.zolder iig en is zo in elkaar gezet..

20. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    IMAG4658.jpg

Vandaag echt een te gekke 3 en 4d echo gehad :) gaan jullie ook een pretecho laten maken rond deze periode ? Ik zat enorm te twijfelen maar ben blij dat ik t gedaan heb.

Deel Deze Pagina