Leuk hoor Jolien! Ik kan ook nog niet kiezen, wij willen ook een muursticker ... slaapkamer is hier nu bijna klaar en nu de rest van het huis weer aan kant maken .. man man wat gaf dat een zooi!
Jolien; gelukkig is het opgelost! Zou ze ook wel zo netjes staan. Monifique; super dat alles weer goed was en je misschien voor controles terug mag naar de VK. Je energie om wat te doen komt wel weer terug hoor. Ik denk persoonlijk dat je mentaal een beetje aan het bijkomen bent van de afgelopen maanden. Dat is toch niet niks en hakt er gewoon in.
Goedemorgen dames! Nog een paar dagen en dan eindelijk zomerse temperaturen! Heerlijk, zo lang opgewacht. Straks controle vk om 9u15 en vanmiddag een autorit van 2 uur maken voor een nieuwe auto ( oude blijven we houden). Heb ook een vraagje aan dames die hun peuter een periode van vroeg wakker worden meegemaakt heeft. Onze zoon sliep altijd door tot 8u/8u30. De laatste paar dagen word hij steeds wakker rond 6u/6u30. Iemand tips
Hoe was de controle Helma? Hier geen tips, ineens, sinds een week of 2, wordt onze dame ook steevast om 6 u wakker. Blegh....
haha, oke Alles goed met onze dame! Heeft in een maand tijd een flinke groeispurt gemaakt. De baarmoeder is met 6 cm gegroeid! Bloeddruk was keurig en gewicht is in totaal 6+kg. Enkel geen gekke dingen doen omdat ik af en toe last heb van mn heup/bekken. Pijn is het niet, maar meer gevoelig. Op 6 juli groei echo, er zit 5 weken tussen ivm onze vakantie die 3 weken duurt. Gaan we met mobilehome/camper rondtrekken. Jullie vakantieplannen?
Hier de eerste in de buik, maar die krijgt ook een ander slaapritme. Ipv rond 6 uur actief is ze voort rond 8 uur actief. Misschien helpt het om ze wat later naar bed te doen, zodat s oxhtends wat later wskker worden? Vakantieplannen zijn er wel, maar durf niet goed om met 36 weken nog te gaan. We wilden een weekje op de camping doen in Frankrijk, 13 uur rijden. Wat zouden jullie doen? Even terug op de genoortebedankjes. Ik ben van jongs af aan gewend om bij elk kraambezoek een klein bedankje mee te krijgen. Dit is dan een klein beeldje of zakje chocola of iets dergelijks. Toch streek gebonden dan.
Monifique, hier ook geen uitslaper maar de laatste tijd slaapt ze steeds later in en ook vroeger wakker. Deels doordat ze er nu zelf uit kan, deels doordat t nu korter donker is en ze heeft minder slaap nodig. We hebben d'r kamertje donkerder proberen te maken en maken haar s middags eerder wakker zodat ze haar slaap niet uit heeft.. Fijn Helma, dat alles goed was.. Rustig aan doen met je bekken hoor! Weet uit ervaring wat een nasleep het kan hebben als je niet naar je lijf luistert. Alvast een superfijne vakantie gewenst! Wij gaan vrijdag vliegen voor een paar dagen en in de bouwvak nog een weekje in eigen land..
Vakantie; wij hebben onze vakantie in Italië geannuleerd. Met alle premature weeën bij de oudste twee en de vroeggeboorte van de laatste durven wij het niet aan om dan nog van huis te gaan. Baal er wel ontzettend van, want leef van die weken vakantie cq zon per jaar haha!
Fijn Helma die goede controle! Vakantie Hier ook niet. Ik zou persoonlijk niet graag 13uur in de auto zitten met 36 weken. Maar dat komt omdat ik vorige keer naar het einde van de zwangerschap toe ontzettend onrustige benen kreeg. Een avondje restaurant of bioscoop was al verschrikkelijk! Schijnt met de doorbloeding van je lijf te maken te hebben ofzo. Voor ons dus geen vakantie dit jaar. Misschien pakken we een midweekje centerparcs rond november/december met die bonnen van WIJ. Nu kunnen we nog een keer buiten het seizoen om. Gelukkig hebben we een poepiegrote tuin, met heerlijk groot zwembad dus als het mooi weer is zitten we wel gebakken hier. En met slecht weer ben ik net zo lief thuis haha. En dan nog..... WAAR MOET IK IN GODSNAAM HEEN MET MIJN NESTELDRANG, OP ZIJN HOOGTEPUNT, OP DE CAMPING MET 36 WEKEN? (Ga ik dan de toiletgebouwen vrijwillig poetsen? ) @KellSo Hier ook hoor. Hij gaat echt laat slapen voor zijn doen. In de winter kunnen we 19.00u net redden en nu redt hij 20.00/20.30u met gemak. Maar als wij moeten werken wordt hij tegelijk met ons wakker dus 6.30u. Meestal trekt hij dat de rest van de week door. Op de dagen dat ik niet werk zit hij nog in dat ritme doordat hij wakker wordt van mijn vriend. En in het weekend wordt hij vaak 7.00/7.30 wakker zoiets.. Straks in de winter gaat hij wel weer eerder naar bed denk ik.
Helma: Fijn dat de controle goed was! Slapen: Hier was meneer altijd rond 7u wakker maar sinds het 's ochtends vroeg licht is, is het al rond 6 uur. Hij is ook nooit een uitslaper geweest Vakantie: Wil ook niet hoogzwanger ver van huis zitten. Als we weg gaan is het altijd naar de zon. Hoogzwanger, peuter, hitte, die combinatie zag ik niet zo zitten. Ook financieel scheelt het dan wel even...
24 mei is ons zoontje 2 geworden, we hadden super weer en het was erg gezellig alleen kon ik savonds niet meer lopen, letterlijk, moest over de grond kruipen om bij de wc te komen. geboortekaartje:dit wordt ons kaartje https://hippe-geboortekaartjes.nl/voorbeeld dit is de onaangepaste versie kamertje: wij zijn zo goed als klaar, moeten nog een paar dingen, plintjes, lamp en iets boven de commode. Wij zijn ook snel met alles maar dat komt omdat zoon prematuur was en ik al veel last van harde buiken heb en bekken. Eefje: mooi buikje en leuk t-shirt heb de zelfde haha mamitica : mooie echo!!! Pretecho: zaterdag hebben we weer een pret echo ben benieuwd of ze zich deze keer beter laat zien . maar heb er erg veel zin in. verloskundige: vanmorgen afspraak bij de verloskundige, aangegeven dat ik veel last heb van (pijnlijke) harde buiken en mn rug. Ze heeft voor de zekerheid weer even gevoeld maar alles zit gelukkig nog hoog en dicht. Mn buik blijk al wel hel hoog te zitten dus voor de zekerheid een groeiecho maar ze is gewoon gemiddeld maar heeft lekker veel ruimte Kraamzorg: ik liep de deur uit bij de verloskundige en de kraamzorg belde, goed gesprek gehad en onze wensen kenbaar gemaakt. Klinkt allemaal erg goed heb er zin in ahahah. helma: hier een peuter die eerst sliep tot 8 uur, periode gehad dat hij om half 6 wakker werdt dank zij zn vader omdat hij er zo vroeg uit ging. En nu tot 7 uur als ik geluk heb. Wij leggen hem tussen ons in als hij vroeg wakker is of als het nog echt vroeg is ( lees voor half 6 ) leggen we hem terug in zn eigen bed en zeggen dat hij weer moet gaan slapen, meestal helpt dat. Later naar bed helpt hier niet, sterker nog werkt vaak averechts.
Voorweeen. Hier ook gaat en best wel pijnlijke. Ongeveer vier uurtjes. Gelukkig volgende dag geen last meer en verloskundige wou ook niet kijken omdat ze bang was dingen op gang te zetten. Vakantie. Wij zijn in de mei vakantie naar corfu geweest en we hebben een kleine bergbeklimmer thuis( onze zoon) dus we gaan in de zomer over 5 weken een week naar Oostenrijk. Ik zal wel mee gaan omhoog in een gondel maar terug niet zoals hun lopend maar ook lekker relax terug met een gondel Vroeg wakker.... Jaaa dat kennen wij. Onze dochter ook voor zes uur al. Ze is al wat ouder dus komt bij ons op kamer en kijkt op klok. Als deze niet op de 7 staat mag ze niet naar beneden maar 9 van de 10 x doet mevrouw dit wel en pakt ze de i-pad en blert de heleboel wakker met liedjes van frozen..... Grrrrrrr. Maar ook wel weer Lief Nou het lekker weer komt er aan, geniet ervan dames.
Zoo kan weer eens niet slapen... Zucht. . Vakantie: moeders en vriend zien me liever niet meer weg gaan. Ik heb plannen om nog weekje te gaan. Met vriendin rond 30 of 31 weken. Egypte valt af omdat mijn vriend zich teveel zorgen maakt. Denk nu aan madeira, canarische eilanden, of Marokko. mmmm moeilijk ik wil het allemaal wel. Lichamelijk voel ik me tot nu toe geweldig . Maargoed maandag eerst bezoek gyneacoloog afwachten of überhaupt verstandig is te gaan . Met 34 weken nog zo ver met de auto weg gaan zou ik niet doen. Maar nu heb ik ook hekel aan auto rijden . Uitjes : Hoe zouden jullie omgaan met uitjes 2 weken en of 2 dagen voor uitgerekende datum? Ben uitgenodigd voor Shakespeare in Diever . S avonds in bos theater stuk kijken. (echt leuk om mee te maken , aanrader ) Maar misschien niet als je bijna moet bevallen? 2 weken durf ik wel op te gokken.. . Werken : Vanmiddag gesprek met manager en mijn waarneemster . ga even druk achter zetten. Mijn idee was haar volgende week inwerken maar ze heeft nog steeds geen afspraak met directrice gemaakt. Voorstel brief etc. Zucht, duurt lang en vraag me af hoe lang ik het nog trek. Ondertussen overtreedt ik zwaar de richtlijnen mbt tillen. Schrok ervan hoe weinig je mag. Niet meer dan 5 kg 10 x per dag. En hurken, bukken de laatste 3 mnd max 1 x per uur. Ehhh.. . Ik til, duw, trek nu minstens 10 x per uur + 5kg. En buk zo'n 10 keer per uur. Gymzaal opstellen en afbreken . Schoenen, spalken uit en aan, veters strikken. Aan en uit kleden , Bij kind op de grond zitten, weer staan. Kind helpen opstaan.(bijna) Vallende kinderen helpen overeind blijven. Motorisch functioneren ze op 2 -3 jarig niveau maar ondertussen wel 12 jaar met bijpassend gewicht. Ik ga maar eens op mijn strepen staan. Lijkt me stak plan. Ben bang dat ik dit anders 3 weken later nog doe. En dit ten koste van mij en mijn kindje gaat. Rust: Dit weekend(zondag en maandag) eindelijk beetje bijgetankt. heerlijk geen tijdsdruk meer van een verhuizing. Die dozen uitpakken komt wel en anders volgende week of week daarop . Hoe is het met de pret echo 's afgelopen ? Nog afspraak kunnen plannen?
Haha die til regels ja... Misschien ivm dat je op je strepen kan staan. Maar heb thuis een dreumes die 11-12 kg weegt die altijd opgetild wilt worden en gedragen wilt worden en omhoog geholpen moet worden. Is niet 12 jarig gewicht, maar til haar wel hele dag zo'n 110x 😆 Ik heb zaterdag last minute geboekt en ga maandag! naar Tenerife 😃😃😃 Egypte is prima veilig in hurgada etc, alleen zou daar niet willen zitten qua temperatuur (35-45 graden!!!) We beginnen binnenkort aan de dreumes kamer, zodat de baby op de babykamer straks kan (al zal het eerste maanden in wieg naast m'n bed slapen) Na de vakantie maar eens geboorte kaartjes gaan kijken ☺️ Donderdag voor controle naar Vk. Wij hebben verder geen echo's meer behalve liggings echo met 36 weken. Fijne dag allemaal!
Hi hi hi dan ga ik ook zwaar over de grens heen met tillen sjouwen bukken etc. We hebben op het moment minimum bezet kwa personeel dus komt veel op mij af, ben geen type die dingen gaat vragen wil je even dit of wil je even dat.....helaas als ik s'avonds thuis kom voel ik dit goed, ik ga als een waggelende eend het oprit op en van de bank af komen is helemaal een ramp. Maar goed.... Zwangerschapsverlof is dus ook een beetje moeilijk. Zou ik 6 wk van te voren stoppen zitten we met de vakantieplanning. Zou ik later met verlof gaan zitten we midden in het seizoen als ik terug kom. Nou ja we zien wel, gelukkig is er iemand in opleiding sinds deze week. Liefs
Goedemorgen allemaal, Wat is er weer veel geschreven. Ik kan het allemaal niet meer bijhouden. Ik zag wat over vakantieplannen. Wij gaan volgende week een weekje naar de veluwe. We zijn bezig met het verbouwen van de tuin dus kunnen ons vakantiegeld heel goed daarvoor gebruiken. Ik zou tot de 30/32 weken nog wel een verdere vakantie aandurven maar daarna niet meer. Met 36 weken zou ik zelf niet meer 13 uur in de auto gaan zitten. Uitstapjes in Nederland zou ik nog wel doen maar dat ligt er dan ook een beetje aan hoe je je tegen die tijd voelt. Hier til ik mijn dochter nog veel maar ik heb gelukkig geen zwaar werk. Merk wel dat ik veel last van mijn ribben krijg als ik op een bureaustoel zit. Toch maar eens goed kijken naar mijn houding want als ik thuis op een stoel of op de bank zit heb ik dat niet. Geboortekaartje zijn wij ook helemaal uit. Ik ben er helemaal blij mee. Nu alleen nog bijpassende sluitstickers laten maken. @kleinmonster: ik klikte op jouw link en kwam gelijk bij ons voorbeeldkaartje. Ik schrok ervan. Verder niet zoveel bijzonders te melden. Ik twijfel nog een beetje over een 3d echo. Heb het er nog met mijn vriend over gehad. Van hem hoefde het niet zo maar hij laat te keuze aan mij over. Fijne dag allemaal!
Kleinmonster.... De link werkt ook bij mij niet, ook ik kwam bij ons eigen kaartje uit. Uitjes.... Ik plan niets in die periode en net als met verjaardagen spreek ik vooraf niks af maar is het gewoon ligt eraan hoe alles loopt en hoe ik me voel, ik zie t niet zitten om met voorweeen ofzo op een verjaardag te moeten hangen in de volle zon.
Helemaal vergeten trouwens dat ik gisteren de telefonische intake heb gehad voor de kraamzorg. Was een beetje chaotisch met een aandachtvragende dreumes op de achtergrond. Achteraf had ze misschien beter s'avonds kunnen bellen maar daar had ik eigenlijk niet bij stil gestaan. Niet zoveel bijzonders besproken. Wij hebben veel trappen in huis en katten waar even rekening mee gehouden moet worden en daarnaast vroeg ik me af hoe het zit met de zorg voor onze oudste dochter. De vrouw van de intake zei dat de zorg niet alleen voor moeder en baby was maar voor het hele gezin dus dat is wel fijn. Ik vond het alleen lastig om aan te geven of ik ook bezwaar had tegen een stagiaire. We hebben afgesproken dat ik dat aangeef op het moment dat ik bel om door te geven dat onze dochter is geboren. Zouden jullie een stagiaire erbij willen hebben?
Jahoor stagiaire erbij als kraamhulp is hartstikke welkom . Stagiaire verloskundige niet. Sorry geen polonaise aan mijn lijf. Zelfs een pro weet bloedprikken al te verknallen. Dan wil ik zeker geen leerling aan mijn lijf te knutselen of even na testen. Gelieve alle aandacht naar mij ipv een leerling. Sommige stagiaires (ook in mijn vakgebied ) zijn zo onwetend , hebben foute handvattingen of zijn zo arrogant en denken alles al te weten. En serieus sommige scholen hebben medelijden met leerling of ie toch niet een voldoende kan halen omdat het zo sneu is. Ik durf het niet aan.