1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    JackieSt: vriendin van me had een stagiaire en gaf uit het juist fijn te vinden omdat ze ook nog een dochter had lopen. Hierdoor was een veel tijd voor moeder en kind en de oudste kreeg ook genoeg aandacht.
    hier aangegeven het geen probleem te vinden.

kaartje zo beter zichtbaar :D

2. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    uitjes: volgens mij heb ik het al wel eerder verteld maar wij hebben een bruiloft op 10 september en ik ben de 6de uitgerekend. Nou denkt de verloskundige niet dat ik de 40 weken haal maar anders denk ik dat ik wel even ga. Vriend is getuigen :D kan hij gelijk mee naar huis als de vliezen daar breken haha

3. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16
    Wauw, mooi kaartje Kleinmonster!
    Ik moet daar nog mee beginnen maar denk dat ik daar niet eerder dan in mn verlof aan toe ga komen ;)

Vakantie: Wij gaan over anderhalve week op vakantie met de caravan naar Italie voor 3,5 week..heerlijk! Heb dr echt zin in. Waren eerst van plan in Nederland/Duitsland te blijven maar voel me verder prima dus we gaan lekker wat verder weg. Als ik terug komen nog 4 weekjes werken tot mn verlof..dus dat is allemaal goed te doen.

Stagaire: Hmm..ja ik twijfel nog..in eerste instantie zou ik zeggen laat maar..niet te veel mensen in mn huis ;) Maar aan de andere kant zijn er wel wat xtra handje vrij voor de oudste..en dat is misschien toch ook wel prettig. Ik ga er nog eens over nadenken!

Pretecho: Aankomende zaterdag gaan wij voor de pretecho..kijk er erg naar uit! Lekker weer even spieken bij het kleine mannetje in mn buik ;)

Ik kijk uit naar het weekend..het wordt mooi weer! Geniet er van dames!

4. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Mooi kaartje.

Stagiaire.... bij de intake en de controle heb ik 2x al een stagiaire gehad, dat vond ik geen enkel probleem. Maar bij de bevalling wil ik dat niet. Kraamzorg, ook liever geen stagiaire dat wordt me dan weer net iets te druk. M'n mannetje is ook thuis 3 weken, m'n moeder die wil ook graag helpen als het nodig is maar wel als we zelf vragen of ze zin heeft om te komen of als ze zelf even wilt komen dan belt ze eventjes omdat ze niet wilt dat ze "teveel" is. En dan zal er nog wel familie langs komen vermoed ik die eerste week. Dus al met al lijkt het mij al druk genoeg.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    ik heb volgende week de intake met de kraamzorg,
    wat zijn dingen die ik dan kan vragen of belangrijk zijn om te weten?

6. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ze lopen zo wie zo alles langs en gaan praten over hoe jullie de dagschema's in gedachten hebben.
    Je kan ze alles vragen wat je maar wilt over de kraamzorg:p.
    Is het jullie eerste? Want bij een 2de gaan ze enkel bellen/telefonisch gesprek voeren.

7. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1e wilde ik met de kraamzorg geen stagiaire. Nu bij de 2e maakt het me niet zoveel uit. Weet nu wat me te wachten staat en ben nu een stuk zekerder van mezelf. Dacht bij de 1e dat ik me anders nog wel een zou kunnen laten overbluffen omdat alles nieuw is.

Bij de bevalling in het ziekenhuis werd mij gevraagd of er een paar stagiaires even mee mochten kijken. Ik was namelijk een apart geval. Ik vond dat prima maar had wel de afspraak gemaakt dat ze echt alleen mochten kijken. Dus mond houden en in een hoekje staan haha. Als ze vragen hadden moesten ze maar wachten tot ze weer de kamer uitwaren. Ze hebben zich daar keurig aan gehouden, ze waren heel respectvol naar mij.

8. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Wat een leuk kaartje kleinmonster
    Wij nemen nu het zelfde kaartje als bij m'n zoontje het is een kaartje met wat foto's en dan nu wat roze ipv blauw
    Leek me wel leuk en makkelijk
    Ik ben nu met de teksten bezig . Moeilijk hoor ...

Over een stagiaire ... Uhhh lastig
    Bij de Kraamzorg mag wel een stagiaire aanwezig zijn . Ze mag alleen weinig doen hihi alleen kijken en m'n zoontje vermaken
    Daar heeft ze dus niet veel aan . Ik las laatst op een forum van een kraamhulp die de baby had laten vallen , zo over d'r schouder , de baby heeft er erg veel aan over gehouden...
    Daar moet je natuurlijk niet aan denken
    Of bv dat ze heel krampachtig het kindje in bad doet... Brrrr

Bij de bevalling mag er best 1 stagiaire aanwezig zijn alleen dan echt niet meer dan 1 . Ik wil niet dat ze achteraf over me gaan roddelen of dat ze me gaan uitlachen of gekke bekken trekken ofzo!
    En ik wil geen jongen !
    Kijk ik snap dat ze het moeten leren en m'n vorige bevalling was me onwijs meegevallen dus ik ga er maar vanuit dat het nu weer soepeltjes verloopt

9. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Dit is een voorbeeld van het kaartje de kleur komt zo niet echt uit maar in het echt zie je zachtroze accenten en letters
    Ik zie dat ze nog mooiere kaarten hebben inmiddels maar ik vind het wel leuk om hiervan de jongens en meisjes versie te hebben !

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      3
  10. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    Wat een leuke geboortekaartjes zeg! We weten wat wij willen maar ben er nog mee bezig geweest.

Zoooooo raar. Voelen jullie het ook als de kleine de hik heeft. Deze heeft werkelijk elke dag wel 3 x de hik. Had ik met andere twee niet.
    Wel raar hoor om je buik zo te zien "hikken"

11. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Hik: ja hoor, dat komt me bekend voor! Jasper was tijdens de zwangerschap een enorme hikker. Inderdaad meerdere keren per dag. En nu heeft hij trouwens ook vaak de hik. Dit kindje heb ik ook al een paar keer voelen hikken. En de laatste keer had hij tijdens de echo zelfs de hik (maar voelde ik dat zelf nog niet). Zo schattig!

12. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Hier ook een hikker, zo'n 1 a 2 keer per dag zeker.

Sinds een paar dagen maakt hij er ook een gewoonte van om te schoppen en de stompen tegelijk om er zo voor te zorgen dat m'n buik net een drilpudding lijkt.

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Kaartjes. Wat mooi!

Hik. Ik krijg juist de hik & boer van de kleine, schopt steeds de lucht uit mijn maag.
    Maar of ze zelf de hik heeft. Ik weet niet goed wat ik dan moet voelen.

14. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Wow ben stiekum een beetje jaloers hoor op iedereen die hikjes stompjes en schopjes voelt ! Ik voel die kleine echt bijna niet .. Terwijl m'n placenta aan de achterkant ligt ..... Maarja

15. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ff een vraagje aan de moeders met al meerdere kindjes !
    Ik zit te denken om zo'n meerijdplankje met zitje te bestellen !
    Alleen het ziet er zooo onhandig uit Volgens mij moet je er mega lange armen voor hebben !
    Wat denken jullie

16. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Meerijdplank: doen wij niet, onze zoon kan vrij goed meelopen. Af en toe kleine stukjes dragen. IS denk k per kind verschillend wat ze aankunnen.

Hier: gisteren kreeg ik een klap van de warmte ineens! Had de gehele ochtend en deel van middag vrij veel gedaan, ging zitten buiten en werd niet goed! Misselijk, draaierig en beroert. Gelukkig was mn man thuis en overgoot mn armen en benen met koud water en belde met VK. Die zei dat het van warmte kwam en te veel doen. Na een liter water gedronken te hebben en een bak fruit, voelde ik me beter. Ga het vanaf nu rustiger aan doen als het warm is.

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Priscil Kan goed zijn dat je kleine al z'n bewegingen naar je rug maakt, dan voel je het wat minder ;)
    En stiekem ben ik beetje jaloers op jou hoor, heb nog net geen blauwe plekken.

18. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Die plankjes erachter zijn erg irritant, je moet meer schuin naast de wagen lopen, maar ze zijn wel erg praktisch als je dreumes/peuter nog jong is en nog niet hele stukken kan/en of wil lopen.

Ik ga zo'n kid-sit aanschaffen, dan kan mn dochter ook zitten als ze wilt (zitje is er ook af te halen)

19. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben die van bugaboo. Zoon was 21 maanden toen dochter kwam. Toch vaker duo wagen gebruikt dan plankje. Plankje vanaf ongeveer 2,5/3 jaar. En nu staan ze er om de beurt op. Ik laat hem we ook gewoon aanzitten want als de baby straks in de wagen ligt kunnen zij nog op het plankje staan. Wij hebben zonder zitje.

20. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rustig aan helma! Ik was gisteren ook snel buiten adem.. nou is mijn zoontje ook drie dagen ziekk geweest vooral koorts eigenlijk. Ik één dag boven de wc gehangen zonder verklaarbare reden dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Kai had trouwens heel vaak de hik. Deze frommel niet. Je voelt dan kleine regelmatige plopjes in je buik. Anders dan schoppen of draaien!

Wij gaan wel kijken naar een kidsit. Kai is straks 2 jaar en 3 maanden en kan een wilt nog niet altijd hele stukken lopen. Het loopt misschien niet handig maar eem dubbele wagen vind ik ook veel te lomp. Dussss het is kiezen tussen lomp of lomper in mijn ogen..

Rustig aan vandaag meiden! Lekker met een cockta..eeehh.. watertje in de tuin!

Deel Deze Pagina