Mooie echo priscil! Ik vind de geboortekaartjes ook zo lastig Wat fijn dat het hoofdje gegroeid is jolien! Wel balen van je vakantie.. Benieuwd of hij inderdaad zo blijft liggen mammavanseth Helma ik moet over 2 weken ook prikken voor rhesus. Succes morgen in Gent! Ik heb ook weer controle gehad bij de vk. Bloeddruk was laag maar verder was alles goed. Het was me opvallen dat het daar beneden wat gezwollen raakte. Vk gaf aan dat dat door de grotere bloedtoevoer kwam. Had ik bij de 1e niet. Anderen daar ervaring mee?
Ja dat herken ik...... Dat opgezwollen aan de onderkant. Heb het toevallig ook vanmorgen gevraagd. Op mijn buitenste schaamlip zit echt een hele dikke blauwe ader. Had er nachtmerries van.... Stel je voor met persen ofzo dat hij knapt.... Hoefde me absoluut geen zorgen te maken. Dit kon geen kwaad. En trok na de bevalling weer weg....pvieuww. Ziet er ook echt niet uit hoor! Zelfs mijn man die dacht als dat maar goed komt...
Hey , ik moet er ook aan geloven ! Dinsdag heb ik de gtt test ! Gister bloed geprikt en ik ben vanmorgen meteen terug gebeld m'n suiker was 6.1 ipv 6 Nou lekker ! Zal wel niks zijn maar dat wordt wel racen vanaf de psz naar het zh !
bij mij was het al bij 16 weken wat gezwollen. Hoort erbij schijnbaar. Het zorgt er wel voor dat sexy time heel anders aanvoelt dan ik gewend ben. ik moet bloedprikken bij 24 weken, ben alleen nog niet geweest. School van 9 tot 5, terwijl prikpost van 10 tot 4 open is :S. Verschilt dat dan per vk? Gisteren legde vl z'n hand op mijn buik, de kleine kroop er echt helemaal in. Was wel een vreemd gevoel om haar zo te voelen draaien en doen, om er maar tegen aan te kunnen liggen. Helaas duwde ze gewoon door ondanks dat de bm niet verder wilde rekken.
Deze ochtend in Gent geweest en we mogen zeggen dat allebei de niertjes van onze dochter normaal functioneren en normale grote hebben!!!! De vorige keer was het maar 1 nier wat goed functioneerde en waren allebei te groot. De plooien zijn uit de buizen gegroeit, sneller dan verwacht. Maar bij de rechternier zit er nog wel wat meer weefsel. Ook zit er bij de rechternier een extra buis wat er niet hoort te zitten. Die buis was erg goed te zien, want normaal zie je de buizen niet op een echo die naar de blaas gaan. Dus dat is het enigste wat abnormaal is. De blaas en de nierbekkens zien er terug normaal uit. Die weken eerst ook af. De gevolgen die kunnen optreden is dat er door die buis die abnormaal is urine blijft zitten en/of terug gaat naar nier ( reflux) waardoor er ontstekingen kunnen ontstaan. Maar dat weten we pas na de geboorte. Tot die tijd moeten we zowiezo nog een keer terug naar Gent om te kijken hoe het ervoor staat. Dat is over 6 weken weer. We zijn opgelucht dat het er beter uitziet dan de vorige keer dat er 2 normaal werkende nieren zijn! Onze dochter zal na de geboorte ook een paar keer onderzocht worden dmv vloeistof spuiten in de blaas om te kijken hoe de buizen erop reageren en of er actie ondernomen moet worden. Maar zover zijn we niet. De prognose ziet er goed uit! We kunnen ook gewoon in Nederland bevallen. Nu ga ik echt genieten van vakantie!
Succes Priscil... brrr.. dat tweede bekertje.. blehh. Hier ook allemaal wat gezwollen down there. Maar nog niet heel erg. Wat heerlijk Helma! Dat neemt al weer een hele zorg weg. Hopelijk voor jullie valt het naar de geboorte allemaal wel mee. misschien denk ik te simpel hoor, maar ik denk beter een buis teveel dan helemaal niet? Volgens mij kummem ze makkelijker iets weghalen of omleiden in dit geval dan iets 'erbij' maken. Lekker genieten van je vakantie nu! Hier vandaag weer op controle geweest in WKZ. Het zag er allemaal weer prima uit. Waar ze minder blij mee waren is dat ik gisteren middag weer wat bloed verloor en niet had gebeld. Anders hadden ze me opgenomen. ik vond het zelf wat minder zorgwekkend en bedacht zelf dat er vandaag toch zou zijn voor een check. OEPS. Naja het bleek geluklig ook niks te zijn, maar volgende keer dus wel even bellen.
Monifique: het neemt idd een grote zorg van ons weg! Dat zeiden ze in Gent ook dat het er positief uit ziet voor het herstel. Het enigste waar goed opgelet moet worden na de geboorte is of ze goed plast. Ze moet daarom ook 48 uur na geboorte in ziekenhuis blijven ter observatie. Stel dat later blijkt dat er urine terug vloeit naar nier, wordt die buis "opgelost" met een nieuwe methode die zonder operatie plaats vind. Want als ze dat niet doen, dan kan ze ontstekingen krijgen met alle gevolgen van dien. Fijn trouwens dat het bij jou allemaal goed was!
Nou inderdaad dat wil je ook niet! Goed dat ze haar dan inderdaad observeren die eerste 48 uur. Maar dan klopt het dus.. "oplossen" is over het algemeen makkelijker dan iets maken wat er niet is. Fijn in ieder geval dat jullie weten wat er ongeveer te wachten staat.
Net terug van vakantie dus veel te doen en terug te lezen. Ga ik morgen bijlezen! Voor nu ook de 100 dagen grens bereikt!! Hihi...
Ik lees hier allemaal goed nieuws: meegroeid hoofdje, functionerende nieren, mooi zo! Fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Hier ook alles goed. Net terug van de verloskundige: goed gegroeid buikje, goede lage bloeddruk en fel hartje. Maakte me ook geen zorgen: hij trappelt, schopt en draait de hele dag! Ook bloed geprikt voor rhesusfactor en ijzergehalte. Ik zal onze lijst eens aanpassen en mijn afspraken toevoegen!
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juni: 12: Zeeuwse (vk) 15: JackieSt (vk) 17: KellSo (vk) 29: Zeeuwse (Groeiecho) Juli: 6: Tientje34 (groeiecho 1) 13: Tientje34 (groeiecho 2)
Van mij mag de afspraak van 12 Juni geschrapt worden, de controle wordt pas op 26 Juni. Overal goed nieuws te lezen, gelukkig. Gisteren ontzettend benauwd gehad de hele dag en amper normaal kunnen liggen, gelukkig wel redelijk kunnen slapen en vanochtend was de benauwdheid weg
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juni: 15: JackieSt (vk) 16: Monifique (vk) 17: KellSo (vk) 24: Monifique (GUO WKZ en controle gyn/WKZ) 26: Zeeuwse (vk) 29: Zeeuwse (Groeiecho) Juli: 6: Tientje34 (groeiecho 1), Helma (groeiecho, controle VK) 9: Monifique(intake kraamzorg) 13: Tientje34 (groeiecho 2) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo)
Check! Weer aangepast. Heb mijn eigen afspraken er ook weer bijgezet, want ze worden iets minder frequent. Dus beter te overzien nu. Vandaag druk met de voorbereidingen voor de verjaardag van morgen. Onze lieve schat wordt alweer 2 jaar!! Wat gaat de tijd bizar hard. Vind het moeilijk om rustig aan te doen.. ook al krijg ik er last van mijn rug van. Voor mijn gevoel moet er nog zoveel gebeuren! Fijne dag allemaal!
@Monifique: ik weet hoe je je voelt, onze kleine man is afgelopen weekend 2 jaar geworden. Het gaat veel te snel. Fijne verjaardag morgen!
Zo bijzonder dat onze beide kids straks zo dicht bij elkaar jarig zijn! En dat we ook beide weer een jongetje krijgen!
Even wat radiostilte van mijn kant hier. Vorige week een nachtje en een dag opgenomen geweest ivm premature weeën. Gelukkig waren die héél snel onder controle en heeft het slechts een vingertopje ontsluiting opgeleverd, dus ik mocht de volgende avond weer naar huis. Nu blijven de controles sowieso elke 2 weken. Gisteren nog wel een controle gehad, de bm hals is nu 1 cm korter dan vorige week, maar het zit nog goed dicht verder, dus nog geen reden voor paniek. Dat is nu wel een reden om bij elke controle de cervix lengte te meten en het nog strenger in de gaten te houden. Ik verwacht er geen gekke dingen van, we hebben het allemaal al meegemaakt bij de vorige kids en de oudste 2 zijn toch pas bij 39 weken geboren. Bloeddruk is trouwens weer netjes op mijn eigen niveau, 110/60, dus prima. Vanavond pretecho, heb er enorm veel zin in! Nu even bij lezen!
Priscil: De kidsit hebben wij hier nog liggen, wilde hem eigenlijk verkopen dus snap niet goed wat hij hier nog doet, haha Maar ik vind het een onding, zou hem nooit meer aanschaffen.... Jij ook al zo'n mooie echo's Ik had ze wel al stiekem gezien natuurlijk Maar blijft mooi! Kleinmonster: Wat een mooie echo's zeg! En een mooie buik ook Vind hem helemaal niet zo gigantisch hoor.... MamavanSeth: Wat leuk zeg, een gratis pretecho! Jolien: Laat je niet gek maken, je hebt inderdaad grote mensen en kleine mensen, als je zelf maar petit bent, kan het goed dat je kindje ook petit is. Ons meisje was ook heel erg klein en daar is nu níks meer van te zien Helma: Fijn dat goede nieuws wb de nieren! Geniet van je vakantie Monifique: Wat fijn dat alles goed was! Vervelend wel weer van dat bloedverlies zeg.... Ik snap wel dat je niet meteen gebeld hebt, hier zit er nog zo één
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juni: 11: InCognito (pretecho) 15: JackieSt (vk) 16: Monifique (vk) 17: KellSo (vk) 24: Monifique (GUO WKZ en controle gyn/WKZ) 26: Zeeuwse (vk) Incognito (gyn) 29: Zeeuwse (Groeiecho) Juli: 06: Tientje34 (groeiecho 1), Helma (groeiecho, controle VK) 08: Incognito (groeiecho en afspraak gyn) 09: Monifique(intake kraamzorg) 13: Tientje34 (groeiecho 2) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo)