1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    ziekenhuis wat fijn sat je weer thuis bent! Dat je zo nuchter er onder kunt blijven :eek:.

]Darmen pfff. Zo vervelend! Hier eord het juist weer minder gelukkig. Maar heb lactoseintolerantie, wat ook vijdraagt aan de darmklachten.

maagzuur De fabrikant van rennies maakt grote winst door mij. Als de kleine actief is, kan ik er gerust 6 op een dag nemen. Maar het is verschrikkelijk inderdaad, sterkte!

gtt onderzoek. ik ben ook de pineut :( heb er nu al geen sin in, vies drankje en dan 2 uur wachten op een nuchtere maag. Ach scheelt me weer 2 uur maagzuur.

draaien. Met een beetje creatief googlen, kun je oefeningen vinden die het draaien wat bevoorderen. Door op je kop te hangen 30 seconden zakt de baby naar je maag en krijgt zo meer ruimte en dat soort dingen. Maar weet niet in hoeverre zoiets helpt aangezien ze al lang in stuit ligt.

geoeispurten. van t weekend kapot moe geweest, kleine was weer aan de groei. Toen ik histeravond op bed mijn buik zag, schrok ik wel een beetje. Is het normaal dat je ineens een duidelijk verschil in grootte ziet? Had het idee dat het deze week niet echt groeide, tot gisteren dus. Buik was weer een paar cm groter geworden.

2. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    @draaien: ook hier een kindje dat met zijn hoofd naar boven ligt. Vooralsnog bij elke echo en elke controle. Maar kan inderdaad nog alle kanten op. Ik hoop uiteraard nog dat hij draait maar maak er me vooralsnog niet druk om.

@moniekJ: ja haar, dat kan! Ik heb ook af en toe het idee dat mijn buik een tijdje hetzelfde blijft en dan ineens groeit hij binnen twee dagen. Gaat bij mij echt met spurten!

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hey meiden,

Ik ben er weer. Heerlijke week op de Veluwe gehad. :) Had het echt even nodig.

@Monifique: heftig zeg dat je een weekend in het ziekenhuis hebt gelegen. Fijn dat je nu weer thuis bent. Moet je nu ook extra rustig aan doen?

@Stuitligging: hier ook een meisje die in een stuit ligt. Onze oudste dochter heeft ook altijd in een stuit gelegen. Met 36/37 weken hebben we een draaipoging gedaan in het ziekenhuis zonder resultaat. De billetjes waren al te diep ingedaald in mijn bekken. Op zich viel de draaipoging me trouwens wel mee. Uiteindelijk is mijn dochter met een geplande keizersnede gehaald. Ik zag er heel erg tegen op maar het is een prachtige ervaring geweest. Bij ons in het ziekenhuis doen ze een natuurlijke keizersnede (gentle sectio), zeker de moeite waard om je in te verdiepen mocht je ook een keizersnede moeten hebben. Ik ben benieuwd of deze nog gaat draaien. Als dat niet zo is dan kies ik waarschijnlijk weer voor een keizersnede en ga verder ook geen dingen proberen. Er is dan waarschijnlijk een reden waarom ze zo liggen. 2 keer kan volgens mij geen toeval meer zijn.

Gisteren had ik weer controle bij de verloskundige. M'n bloeddruk is nog netjes dus daar ben ik wel heel blij mee. Ik heb alleen wel veel pijn onder mijn ribben. De verloskundige zei dat het op de plek zit waar m'n lever zit. Ze vond dit wel passen bij een stuitligging en omdat m'n bloeddruk nog goed is dacht ze niet dat dit iets te maken heeft met een eventuele zwangerschapsvergiftiging. Ik maak me er nu wel een beetje zorgen om. Bij de eerst heb ik een zwangerschapsvergiftiging gehad en ik zit nu eigenlijk te wachten op het moment dat het weer mis gaat... Als het zo blijft trek ik toch nog maar een keer aan de bel. Ik heb pas over 3 weken weer een afspraak en vind er dan toch wel veel tijd tussen zitten.

4. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Pffff wat duurt wachten toch lang ....
    Ik zit nu in het zh voor de gtt test ...
    Ik haastte me gek vanmorgen want ik moest om half 9 m'n zoontje naar school brengen en om kwart voor 9 most ik in het zh zijn voor de gtt.
    Gelukkig was ik optijd maar pffftt
    Het was hier zo druk en rommelig ...
    Terwijl ze m'n gegevens invoerde zei ze dat ze me ging prikken en dan ik straks een drankje kreeg en nog een keer geprikt zou worden . En waren er al 2 voor me geweest en na mij zou er nog 1 komen.
    Maar terwijl ze me prikte werd er iemand bijna onwel en moest ze daar natuurlijk ff naartoe ...
    Ik mocht vast naar de wachtkamer gaan .
    Ik dacht al ff van krijg ik m'n drankje nou nog of duurt het altijd zo lang
    Ondertussen was er iemand flauw gevallen dus ik dacht joh ik wacht nog maar ff . Komt goed!
    Uiteindelijk na bijna drie kwartier dacht ik ik ga toch ff vragen of de andere zwangere d'r drankjes al eerder gehad hebben en ja hoor !
    Ik zat voor lul te wachten .... Ooooo heb ik weer.
    Pffff ook een beetje m'n eigen schuld maar wist ik veel
    Dus 10000 maal excuses en was zo druk en hecties enz dus alsnog m'n drankje gehad en 2 uur wachten !
    Die zijn nu bijna om.
    Zo weer prikken en dan race ik naar de winkels ff eten en gauw m'n zoontje halen uit school .
    Pfff zo balen he ik kan m'n tijd wel beter gebruiken als m'n zoontje op school is!
    Nu maar hopen dat ik m'n zo z'n bed in krijg voor z'n middagslaapje . Dan kan ik nog ff m'n huishouden doen tussendoor

5. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tientje: Wat vervelend die darmklachten! Hier geen ervaring mee

Monifique: Wat naar dat je opgenomen moest worden. Gelukkig mocht je snel weer naar huis

Jolien: Lang leven de rennies haha! Kindje ligt hier elke dag anders, tenmiste voel de schopjes boven, onder, link, rechts... Toen ik kreeg te horen dat het bij mij een spoedkeizersnee werd was het even slikken. Was überhaupt nog niet in het ziekenhuis geweest en hou er helemaal niet van maar het is mij 100% meegevallen!

Jackie: Fijn dat je een leuke week hebt gehad, heerlijk!

Priscil: Grrrrr balen....

Groeispurten: Ik zie het niet aan mijn buik maar wel aan mijn gewicht. De ene week er nauwelijks iets bij en de volgende week ineens 2 kg

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Jackie: Fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad!

Priscil: Super balen van dat lange wachten zeg!

Groeispurt; Hier ook in week 27 ineens.

Gewicht; ik ben al 12 kilo aangekomen :( Snap t niet goed en baal er enorm van....

7. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september
    ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje
    ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje

2. september
    ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje
    ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje

3. september
    ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje
    ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje

4. september
    ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje
    ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje

5. september
    ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje

6. september
    ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje

7. september
    ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje
    ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje
    ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje
    ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje

8. september
    ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje
    ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje

9. september
    ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje

10. september
    ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje

11. september
    ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje

12. september
    ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje
    ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje

13. september
    ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje

14. september

15. september
    ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje

17. september
    ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje

18. september
    ♥MoniekJ, eerste kindje

19. september
    ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje

☆ Sterretjes ☆
    Liyana
    Handbalster
    Ilonavp (5+6)
    Ehdi (8+3)

Afspraken;

Juni:
    22: InCognito (pretecho)
    24: Monifique (GUO WKZ en controle gyn/WKZ)
    26: Zeeuwse (vk) Incognito (gyn)
    29: Zeeuwse (Groeiecho)

Juli:
    06: Tientje34 (groeiecho 1), Helma (groeiecho, controle VK)
    08: Incognito (groeiecho en afspraak gyn)
    09: Monifique(intake kraamzorg)
    13: Tientje34 (groeiecho 2)
    22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn)
    23: Helma (controle Gent en echo)

8. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    Hè gatsie, dat soort dingen heb ik nu ook altijd bij huisarts of verloskundige. Wachten wachten en dan blijkt dat ze je zijn vergeten.

Ben zelf sinds gisteren niet zo lekker. Pijn in de bovenbuik en hoofdpijn en. Plots opeens mega ontstoken rode bulten. Zal wel een griepje onder liggen ofzo.

Gr. Esther

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    He bah, veel beterschap!

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hallo Dames!,

Zou ik hier mogen mee schrijven?. Zit ook in het septembertopic bij zwangerschapsclubs maar we zijn over gegaan naar fb.
    Zal me even kort voorstellen ☺
    Lees hier al een tijdje stilletjes mee.

Ik ben chocochippie 24 jaar oud en zwanger van mijn eerste kindje.
    Op 5 september ben ik uitgerekend en het geslacht blijft tot die tijd een verrassing :D.
    De zwangerschap verloopt tot nu toe redelijk goed, helaas nog wel last van misselijkheid en vermoeidheid.
    Morgen is al mijn laatste werkdag door omstandigheden en dan zit ik tot zeker januari thuis (heeft ook zo zijn voordelen).

Zou het erg gezellig vinden om hier mee te kunnen kletsen :)

11. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Hai hai ! Leuk dat je mee komt kletsen
    Welkom hier !

12. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Wat een rust hier !
    Ik moet zeggen dat ik zelf ook weinig te melden heb !
    Nog steeds geen zwangerschaps kwaaltjes eigenlijk. Ben op z'n tijd een beetje lui , haha dat wel
    Nog een week of 5 werken
    Het babykamertje is klaar, we weten hoe we het geboortekaartje willen hebben, alles is gekocht , ik moet alleen nog wat kleertjes in maar 50 zien te vinden . Maar dat is leuk om te doen

En dan het lastige nog de naam ! Jeetje wat is dat toch onwijs moeilijk ! Zijn jullie er al uit ? Ik weet jongensnamen genoeg .
    Maar meisjesnamen pffft wordt echt gek van mezelf . Ik heb pas weer het zoveelste topic geopend, zouden jullie daar je mening over willen geven ?
    http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/579639-pfff-gewoon-niet-kiezen.html

Alvast bedankt

13. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    O en beterschap !

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Welkom chocochippie

Jeej mijn muurstickers zijn nu al binnen gekomen (uit China ):)
    Was nog wel heel bang of het wel op de muur wil plakken.. . (heb glasweefsel met grove structuur en muurverf, wat hechten kan belemmeren)

Op zolder een test blaadje geplakt bij de wasmachine of het lukt . En Ja! Het is hele dunne "folie " die mooi met de muur mee vormt. dat moet gaan lukken .

Ga vanmiddag knutselen, laat binnenkort resultaat zien .
    Babykamer word eindelijk kamer ipv opslag hol.

Kaartjes :
    Wat betreft kaartjes waren we er uit tot ik de prijzen zag. Is 2,90 per stuk in afname van 90 normaal, zonder postzegels ?
    Um of de lijst waar kaartje heen gaat aanpassen, jammer dan vage ooms en tantes . .. collega's krijgen er een als team . Of toch ander kaartje uitzoeken...
    Lastig....

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Goedemorgen meiden,

Het is hier inderdaad vrij rustig. Ik heb zelf ook niet heel veel te melden.

@mamavanseth: heeft het griepje doorgezet? Beterschap in ieder geval!

@chocochippie: welkom! :) Ik zal je straks even op de lijst erbij zetten.

@priscil: fijn dat je alles zo goed als klaar hebt! Alleen die naam hè... Ik had al bij je topic gereageerd. Misschien moet je het anders even laten rusten? Wij kwamen niet uit de tweede naam. Ook even laten rusten en toen ineens zag ik de naam op een geboortekaartje bij de verloskundige. We zijn er nu allebei helemaal happy mee. Ik zou me verder ook niet te veel aantrekken van wat anderen van de naam zouden vinden. Jij en je partner moeten er uiteindelijk blij mee zijn.

@jolien 1986: ik ben erg benieuwd naar je muurstickers! Weet je al welke je gaat gebruiken? Ons geboortekaartje staat klaar bij hippe-geboortekaartjes.nl. Wij bestellen waarschijnlijk 75 kaartjes en zijn € 1,80 per kaartje kwijt plus nog € 0,25 voor de enveloppe en dan natuurlijk nog postzegels.

Ik hoop dat wij van het weekend een start kunnen maken met de babykamer. M'n moeder was zo lief om in onze vakantie de inbouwkasten te schilderen. De planken ga ik beplakken met plakfolie en ik hoop dat dat morgen binnen komt dan kan ik de kast afmaken en de kleding van onze oudste dochter uitgaan zoeken. Dat zijn toch de leuke klusjes. :) Ik heb laatst al even in de dozen gesnuffeld maar vind nu een heleboel kleertjes eigenlijk niet meer zo leuk... :) Maar ja, het is ook zonde om het niet meer te gebruiken. Veel is ook maar heel weinig gedragen. Ik heb wel een aantal nieuwe pakjes gekocht zodat ze toch wat 'eigen' kleertjes heeft.

Ik zal de lijst nog even bijwerken. Fijne dag allemaal!

16. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september
    ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje
    ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje

2. september
    ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje
    ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje

3. september
    ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje
    ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje

4. september
    ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje
    ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje

5. september
    ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje
    ♥Chocochippie, 24 jaar, 1e kindje

6. september
    ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje

7. september
    ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje
    ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje
    ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje
    ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje

8. september
    ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje
    ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje

9. september
    ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje

10. september
    ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje
    ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje

11. september
    ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje

12. september
    ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje
    ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje

13. september
    ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje

14. september

15. september
    ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje

17. september
    ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje

18. september
    ♥MoniekJ, eerste kindje

19. september
    ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje

☆ Sterretjes ☆
    Liyana
    Handbalster
    Ilonavp (5+6)
    Ehdi (8+3)

Afspraken;

Juni:
    22: InCognito (pretecho)
    24: Monifique (GUO WKZ en controle gyn/WKZ)
    26: Zeeuwse (vk) Incognito (gyn)
    29: Zeeuwse (Groeiecho)

Juli:
    06: Tientje34 (groeiecho 1), Helma (groeiecho, controle VK), JackieSt (vk)
    08: Incognito (groeiecho en afspraak gyn)
    09: Monifique(intake kraamzorg)
    13: Tientje34 (groeiecho 2)
    20: JackieSt (vk)
    22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn)
    23: Helma (controle Gent en echo)

17. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18

Ja absurd he ! Wij zijn straks ook een hoop kwijt . Maar zit gelukkig " maar" op 65 kaartjes .

18. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18

Jaaa kleertjes uitzoeken is zo leuk he !
    Kleertjes kopen ook...
    Jaaa die naam ! Ik raak er soms gefrustreerd van ! Steeds denk ik laat het ff rusten maarja wat als ik te vroeg beval ... Denk ik dan
    Grr

19. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanseth: Alweer wat opgeknapt?

Chocohippie: Welkom! Vandaag al de laatste werkdag! Wegens omstandigheden... Hoop dat je dan wel van je verlof kunt genieten

Jolien: Ben benieuwd naar de muursticker

Jackie: Ik moet ook nog door de kleren heen. Ben benieuwd wat ik er nog leuk van vind. Wil inderdaad ook niet te veel nieuws kopen, heb eigenlijk genoeg..

Gewicht: Nu 8KG erbij

Geboortekaartje: Ik weet wat ik wil maar kan het niet vinden..

Naam: Ja zijn we gelukkig uit!

Verlof: Ik heb vakantie en verlof achter elkaar aan dus dat schiet ook al lekker op

Aankomende week moet ik bloedprikken voor Rhesus

20. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik snap het wel hoor. Was zelf ook heel blij toen wij er eindelijk uit waren. Heeft je vriend/man ook geen duidelijke voorkeur?

Deel Deze Pagina