1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ook een te kleine slaapkamer om er een wieg in te kunnen hebben. Soms sliep hij bij ons in bed (met krampjes enzo) we hadden hem dan tussen ons in op het hoofdeinde en op een aankleedkussen. Lekker dekentje op het kussen. Zo kon hij niet ergens heen rollen en wij ook niet op hem.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De kleine zal op eigen slaapkamer slapen.
    Al kan dat zomaar nog gaan veranderen en wil ik dan ineens dat de uk bij ons slaapt.

3. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    ivm borstvoeding geven slaapt onze nieuwe baby straks in wiegje naast ons bed.. (mijn kant dan). Bij de eerste ook gedaan, en vond ik wel zo praktisch. Mijn vriend werd niet wakker van haar gehuil/gekrijs, dus hij kon prima doorslapen. Aangezien ik toch wakker was voor borstvoeding kon ik ook gelijk luier verschonen.. Prima als mensen de taken 'eerlijker' willen verdelen en dat vl ook 's nachts wakker wordt (al dan niet automatisch door de herrie), maar dit werkte goed voor ons :)

Ik heb zelf ook in dat wiegje gelegen dus dat vind ik wel heel cool!

Toen ik zwanger was van de eerste en mn moeder de wieg langs bracht maakte mn vriend de hele tactische opmerking: Wat een afschuwelijk lelijk ding.....
    Ben je net 10 weken zwanger en vol hormonen (janken joh!!!, haha verder nooit emo geweest alleen dat moment, heeeerlijK!)
    Zat toen ook nog oude bekleding op, dus is opgeknapt en al zal mn vriend nooit fan worden van wiegjes, hij vindt hem nu acceptabel. LOL

4. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ahhh lekker tactisch van je man !! Ze kunnen het altijd zo lekker brengen he !?
    Ons kindje gaat meteen in haar eigen kamer in haar ledikant !
    Ik zal een baby voor dat ze zo anderhalf is sowiso niet laten slapen in ons bed ... Ivm verstikkingsgevaar
    Maar zo ben ik ... Altijd een controle freak en bang voor wiegendood oid....
    Ik ben zo benieuwt hoe de nachten nu zullen verlopen ... Ik vond het toch wel erg tegenvallen hoor bij m'n zoontje .
    Ik snapte dat ze niet meteen doorslapen maar dat hij zoveel zou huilen en zo weinig zou slapen had ik niet verwacht !
    Ik dacht joh ff flesje luier en we slapen weer door ...
    Dat ging toch ff anders . En dat ik door m'n slaapgebrek zo onwijs moe en down kon zijn had ik me ook niet voor kunnen stellen.
    Maar ik ga er maar vanuit dat ik nu weet wat me ongeveer te wachten staat. Ik dat ik er nu zelf ook heel anders in sta.

Gister en eergister voelde ik haar ineens weinig bewegen joh ... Bah
    Begon me toch wel zorgen te maken . Maar ik denk dat ze een beetje lui was hihi want gisteravond voelde ik haar weer regelmatig ! Ik had ook voor het eerst sinds weken weer de angelsound gebruikt
    Weten jullie al wanneer jullie met verlof gaan ? (Er zijn d'r natuurlijk al een paar wegens omstandig heden met verlof ) maar de rest!)
    Ik was echt van plan om met 34 weken te stoppen maar ik geloof dat dat op m'n werk voor veel problemen gaat zorgen , dus nu hoop ik maar dat ik m'n poot stijf kan houden voordat ik straks weer tot 36+ weken doorwerk ...
    Ik moet zeggen dat ik nu ook echt zo onwijs lui ben !
    Ik ben echt doodmoe terwijl ik zo'n makkelijke zwangerschap heb ... ( (je hoort je dan ook niet klagen hoor)maar toch
    Slapen gaat moeilijker tegenwoordig en m'n buik zit in de weg. Maarja als dat alles is
    We zijn trouwens waarschijnlijk uit de naam eindelijk.
    Tenzij we natuurlijk nog wat leukers tegen komen wordt het
    Vayèn
    Wat vinden jullie vd schrijf wijze ?
    Gr

5. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Ik ga 4 weken vtv stoppen met werken..

Kijk er nu al naar uit 😉

6. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga met 6 weken van te voren met verlof omdat ik nu al gedeeltelijk op zoek gemeld sta. Misschien plak ik er ook nog wel wat vakantie dagen voor... ;) ( te veel overuren staan)

7. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier komt ukkie wel eerst bij ons op de kamer slapen in een wiegje.
    Bij kai duurde het maat een week want hij en wij sliepen er allemaal beter van.
    Maar het is fijn nu weer de optie te hebben.

Ik ben benieuwd wie hier al heeft bedacht wat het eerste paalde moet worden?
    Ik weet dat er een topic voor is hoor. Maar ik zoek nog qat leuke voorbeeldjes

8. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste paalde? :(

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL

10. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    O hoe moet ik het dan schrijven als ik het als vaa jen uitgesproken wil hebben

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg

12. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oohh.. fijn autocorrectie op mijn telefoon.

Ik bedoeleerste pakje!

13. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    En even terugkomen op de naam. Een é is een ee en è inderdaad een korte e als in het woord bed.

Dus het wordt dan Vayèn waar je de a uitspreekt als in maan en de e als in bed.
    Ik houd er wel van! Vaa-jen

14. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    O toppy bedankt

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Verlof: ik stop 6 weken van te voren. Laatste week van juli. 27 ste ofzo? Ik moet ook met 6 weken omdat ik deels 25% ben ziekgemeld door/van zwangerschap .

De 6e zintuig: Ik geloof er ook niet in. Maar toch freaky om te horen . Zal ook nooit rare spelletjes als geesten oproepen of toekomst laten voorspellen. We zullen zien en horen bij de verloskundige en gyneacoloog .

Nesteldrang en schoonmaak woede: is nog niet aan de orde hier. Begin wel beetje klaar te zijn met klussen, dozen uitpakken en gewone huishouden erbij. Heerlijk 4 dagen niks aankomende week .

Taakverdeling: mijn vriend moet gewoon werken , ik wil borstvoeding geven (als dat lukt) dus ik ga er gewoon uit s nachts. Van de kraamhulp kreeg ik de tip om kindje in de wandelwagen te laten slapen naast het bed.

Over 2 weken komt zij langs voor intake .

Lekkende tepel?
    Van de week vrienden op visite gehad met kleine man. Die heerlijk op mijn schoot zat. Krijgt geen borstvoeding, maar was gigantisch aan zoeken met zijn hoofd richting mijn borsten?! Grapte dat het al echte vent was. Zag ik later er vlekje in mijn bh.
    Uhh komt dat nu al op gang ? En rook die kleine dat?

Vocht: ik hou nog helemaal geen vocht vast. Voor de dames die wel last hebben, tip van fysio ;)
    Leg extra hoofdkussen onder je matras bij voeteneind. Zo kan wanneer je ligt en slaapt vocht terug terug stromen.

Andere klachten :
    Ik heb inmiddels schouder pijn ontwikkeld . Staat ook op lijstje van hellp symptomen. Maar vermoede dat gewoon mijn rug vast zat. (Geen andere symptomen ) Vriendin heeft even mijn rug gekraakt, wat een verademing . Maar heel lichtjes treed wel weer op. :(

Wat is de eerste paalde?

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ah. Het eerste pakje.
    Ga zo alles wassen en dan dat uitzoeken. Maar ik denk dat ik het al weet :). Zo fijn om met die kleertjes bezig te zijn, word er helemaal gelukkig van.

Wandelwagen is zeker een goede tip. Jammer dat ik dan het bed 3 kwart rons miet en dat ding op de gang rijden voor ik er langs kan. Maar als ie op de badstandaard past, zou het mogelijk zijn. Ga ik onthouden!

Gisteren maxicosi, campingbed, waskussen en dergelijke gaan shoppen. Wauw, wat is zo'n grote babywinkel overweldigend. We wisten niet waar we kijken moesten. Keertje terug voor alle friemeldingetjes als flesjes en regenhoes etc.

Lekkende tepels. Present. Vooral als ik over de kleine droom.

@jolien. Hellp syndroom is niet goed toch? Dan maar hopen dat het meevalt!

Edit: in mn banner staat dat de kleine kan dromen nu. Waar zou dat dan over gaan? En kan zo'n droom dan een nachtmerrie zijn?
    Denk dat ze dat al wel doet. Ze was heel stil, begint ineens heel druk te spartelen en toen was het weer stil.

17. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    vannacht weer een nachtje in het ziekenhuis gelegen ivm weeën, ze kwamen iedere 5 min. gelukkig alles weer rustig en vanmorgen weer nar huis. Hopelijk gaan we hier geen wekelijks ritueel van maken.

Slapen: hier komt de kleine op de kamer in ieder geval tot 6 maanden.

Lekken: ik lek (nog) niet maar er komt al wel wat voor melk uit mn tepels, bij zoontje had ik dat al voor ik wist dat ik zwanger was.

taakverdeling: tja hier gaat heet zo als het gaat. Ik geef straks borstvoeding en papa zal waarschijnlijk het badderen/douche op zich nemen. We zullen strak zien hoe het gaat met zn 4e. Ik werk niet en papa heeft een eigen zaak dus het meeste zal op mij neerkomen.

kinderwagenbak als babybedje zijn de meningen over verdeeld omdat het minder zou ademen dan een wiegje. Wij hebben een wiegje van de prenatal die zijn ook niet erg groot.

Ons zoontje heeft veel bij ons in bed geslapen, sterker nog toen hij eindelijk thuis was heeft hij de 1e week boven op mij geslapen.

Hopelijk wordt het eerste pakje het middelste setje.Zoontje heeft hem voor zn zusje uitgezocht.

Bijgevoegde bestanden:

18. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleinmonster: niets aan steeds ziekenhuis in en uit ...

Eerste pakje: straks alle kleertjes weer van zolder halen en eens kijken wat er tussen zit

Slapen in wandelwagen: is mij ook verteld dat dat niet goed is. Door de dichte wanden is er te weinig luchtcirculatie. Wel ben ik van mening dat als hij er overdag een paar uurtjes in kan slapen dan kan dat 's nachts (in het begin) ook

Lekken: niet, vorige zwangerschap ook niet

Taakverdeling: eerste dagen na de bevalling is mijn man thuis maar tijdens de kraamweek werkt hij dus zal ik het meeste op me nemen. Daarna neemt hij vrij en dan zien we wel hoe het loopt

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Vajèn

zo schrijf je het als je het uitgesproken wil hebben als Vaa Jen :)

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Eerste pakje; Hier al een tijd terug gekocht, een kruippakje zonder voetjes (voor als ze lange benen zou hebben, dan past het de eerste dag toch nog wel :p )

Nesteldrang: Hier enorm veel last van, maar mag haast niets, geen beste combi ;)
    Inmiddels wel alle kleertjes gewassen, nu alleen nog de lakentjes en dan is het klaar.
    Normaliter zou ik het nu nog allemaal in plastic verpakken, wat zouden jullie doen? Over 7,5 week komt ze hier al...

Iemand zei iets over de aanschaf van een Bugaboo Donkey; Ik weet zeker dat je hier geen spijt van gaat krijgen! Wij hebben hem 3 jaar terug aangeschaft, terwijl de jongste toen ook al lang en breed liep, maar ik vind hem fantastisch en nog steeds! Zou echt nooit meer anders willen :D

Slapen: Hier een co-sleeper aangeschaft, ik hoop haar minimaal een half jaar (misschien wel een jaar omdat ze de laatste is) bij ons op de kamer te houden 's nachts. Overdag wil ik haar wel in haar eigen bedje leggen. De oudste 2 hebben ook naast mij geslapen, in hun wieg, maar dat vond ik toch niet zo heel handig, omdat de rand van de wieg zo hoog was. De derde was vanuit de NICU etc al gewend alleen te slapen, dus die is bij thuiskomst meteen op haar eigen kamertje gegaan.

Taakverdeling: Ik werk maar weinig en heb natuurlijk nog verlof de eerste weken, dus het meeste zal op mij neerkomen. Daarnaast ga ik borstvoeding geven de kleine overdag in badje doen, dus papa mag vooral gewoon lekker knuffelen en vooral in het begin de oudste 3 gewoon lekker naar bed brengen 's avonds.

Deel Deze Pagina