1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hier afgelopen vrijdag controle gehad, ze vond de kleine meid te rustig en vroeg hoe de bewegingen waren de afgelopen dagen. Eerlijk gezegd dat ze minder beweegt, maar dat ik me er geen zorgen over maakte, omdat ze eigenlijk extreem druk was en ze langzaamaan natuurlijk minder plek begint te krijgen. Daarnaast is ze ingedaald en ligt ze vast in het bekken, dus kan ze ook al minder bewegen. Gyn vond het toch reden om een CTG te maken, die was gelukkig gewoon goed. Ook de baarmoederhalslengte was nog gewoon netjes, dus alle contracties doen tot nu toe gelukkig niks! Fjew :D

2. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    👍

Thanks

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

InCognito toch wel fijn dat ze dat zo goed in de gaten houden :).

Ik zit te twijfelen wanneer ik de eerste wasjes gaat doen. Denk dat ik nog even een paar weken wacht. Vind het nog zo vroeg. Wat doen jullie?

4. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ik wacht nog even met wassen
    Dan kan ik tegen die tijd m'n kast nog eens goed uitsoppen ...
    Ik ben van plan om nog wat setjes kleding te kopen. En nu zit iedereen nog aan die kleertjes en dekentjes !
    Over een paar weken was ik ( alhoewel m'n moeder) alles en dan dek ik alles af .. M'n moeder wil het graag wassen en strijken ! Vind ze leuk !
    Nou gelukkig maar , ik heb geen geduld om al dat kleine spul apart te wassen en netjes te strijken!

M'n zoontje was bijna 2 weken te laat . En als m'n dochter nu te vroeg komt blijft ze toch nog in het zh en past ze deze kleertjes nog niet dus nog tijd zat om te wassen

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik heb het weekend alles gewassen, meer omdat bijna alles tweede hands is. Strakkies in een doos doen en tegen de tijd dat het in kast mag, nog een keer in de was.

incognito. Wat fijn dat ze zo goed in de gaten gehouden word! Hopen dat alles rustig aan doet en ze voorlopig nog blijft zitten ;)

6. Mommytobe1989

Mommytobe1989 Nieuw lid

29 jun 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik ben nieuw op dit forum en zag dit clubje.
    Ik ben momenteel 29 weken zwanger van mijn eerste kindje.
    Verder heb ik een leuke vriend en verheugen ons op de komst van onze kleine man.

Heb wat moeheidsklachten maar uit bloedonderzoek bleek dat te komen door vitamine D tekort. Verder heb ik helaas bekkeninstabiliteit maar nog niet zo erg dat ik niks meer kan.

7. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Vrijdag de controle gehad en vandaag de groeiecho. Het is allemaal een beetje dubbel zullen we maar zeggen.
    Bij de controle werd al gelijk gezegd dat m'n buik te groot is, aan alleen mijn buik te zien zou de VK zeggen dat ik al 1,5 a 2 weken verder ben.
    Tijdens de controle werd dit keer wel eens gekeken naar de ligging van de kleine en werd de baarmoeder gemeten.
    Met ongeveer 31 a 32 cm zat die net op de grens, de uk lag weer in stuitligging en hij heeft nog behoorlijk wat ruimte over.
    Alles is goedgekeurd bij de controle maar in afwachting van de groeiecho wilde ze evt toch bij de volgende controle (eind Juli) een dagcurve inplannen voor de suikertest omdat het toch te groot zou zijn gezien mijn buik, de grote van de baarmoeder en het gewicht bij de 20 weken echo. Geen suikerdrankje voor mij omdat ik de 12 uur nuchter echt niet haal zonder dat mijn suiker onder de 3.5 zakt 's nachts.
    Net de groeiecho gehad, de lengte en het gewicht zitten keurig op schema, heel netjes in het midden van de curve. Het hoofdje dat kon ze heel lastig meten omdat de uk niet mee werkte en ook echt precies met het hoofdje achter de placenta lag. Zoals ze het nu meet is het hoofdje eigenlijk net ietsje te groot voor dit termijn, maar ook maar echt net. Het is geen waterhoofd en ook niks mis maar omdat hij net boven de curve zit mag ik over 2 weken nog een keertje spieken naar de kleine bij de gyn.
    Vindt de gyn dat het hoofdje inderdaad wat aan de grote kant is dan zal de gyn mij de laatste weken begeleiden om te kijken of het toch wel een natuurlijke bevalling is. Vindt de gyn dat het gewoon goed is dan blijf ik bij de VK. Ze heeft gelijk een 4D gemaakt van het gezichtje voor zover of dat het ging en nu ook echt op beeld duidelijk kunnen zien dat het een jongetje is.
    Ze hebben wel al aangegeven dat het weer in stuit ligt zowel vrijdag als vandaag, maar omdat het nog zoveel plek heeft heeft het nog een week of 6 a 7 om te draaien en zo niet dan mag de gyn z'n best doen om ons dwarsliggertje te draaien.
    Dus nog even afwachten tot 13 Juli of ik toch de laatste 8 weken bij de Gyn terecht komt, we zullen zien.
    Wel heerlijk nog een keertje extra mogen spieken :D

Voor op de lijst
    13 Juli groeiecho Gynaecoloog

8. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Mommytobe1989.... welkom en gefeliciteerd!

Wasjes... ehm hier ligt alles al gewassen en gestreken in de kast :D Ik ben ontzettend vlug maar het moest gewoon van mezelf.

Eerste pakje... die moet ik nog uitzoeken, best lastige keuze

Taakverdeling... ik ga er 's nachts uit voor de BV dus m'n mannetje mag lekker blijven liggen tenzij hij toch wakker is doordat ik bezig ben. Ik kan er overdag terug in als de uk zijn dutje doet en m'n mannetje moet gewoon werken. Hij heeft 3 weken vrij, weet nog niet of hij gelijk na de bevalling neemt of aansluitend op de kraamzorg maar in die weken mag hij 's nachts ook er wel mee uit. Verder wil ik zodra kolven mag toch zeker 1 flesje kolven zodat hij toch ook de uk de fles kan geven. Verder doen we het samen dus als hij thuis is dan kijken we wel hoe het loopt. Althans op de poepluiers na want die zal ik doen anders kan ik vrees ik nog wat extra vulling opruimen aangezien m'n mannetje daar echt niet tegen kan.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Goedemorgen dames , ok ik maak me klaar voor vertrek naar berlijn :) zin in!

Update bij verloskundige:
    Ik heb positief kindje . Had ik al wel verwacht. Dus hoppa weer een spuit . doen ze normaal in het been?!
    Leek mij pijnlijk, en naar zo'n stijve poot op stedentrip . Dus brutaal gevraagd of ie in mijn bil mocht :) (10 jr aan prikpil gezeten, en van in mijn kont prikken altijd weinig last gehad ) dat kon gelukkig , taaie troep met op gegeven moment scherp randje maar geen last gehad rest van de dag. :)

Kindje lag voor mijn gevoel 3 dagen terug dwars en lag nu met der koppie naar beneden . Kan ook weer terug draaien maar ze kan igg draaien ! Fieuw opluchting.
    Na voelen /palperen , zei ze wordt klein kindje maar zelf ben je ook niet zo groot . Hèhè eigenlijk een die het allemaal niet zo spannend maakt.

Na mijn vakantie weer echo. Zullen we zien en horen wat die er weer van vindt .

Nou dames succes met het warme weer. En tot over een weekje :p im out peace

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zeeuwse; Die groeiecho's he... ik vind het dubbel. Wat is groot tegenwoordig? Ik vond zelf dat mijn baby's groot waren en die waren 3840 en 3745 gram bij 39 weken beiden (onze prematuur laat ik buiten beschouwing), maar blijkbaar is dit tegenwoordig gemiddeld? Hier zou het hoofd van de tweede ook 2 weken voorliggen op groei, terwijl de eerste 1 week áchter lag op groei volgens alle metingen en guess what? Ze zijn allebei met exact dezelfde hoofdomtrek geboren bij een termijn van beiden exact 39 weken...

Jolien: Fijn zeg, even wat meer geruststelling voor jou is ook wel fijn!

MommytoBe: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Vriendin van me is gisteren middels geplande keizersnede bevallen.
    Akelig verhaal, ze had zoveel verklevingen en ze hebben haar baarmoeder moeten verwijderen. Heb echt met haar te doen :(
    Inmiddels gaat het weer de goede kant op met haar en het kleine ukje doet het gelukkig perfect.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hey dames,

Ik ben ook weer helemaal bijgelezen. :)

@Priscil: Fijn dat jullie eruit zijn qua naam! Ik vind het ook een hele mooie naam. Bij ons stond Vajen op het lijstje voor de 2e naam maar we hebben uiteindelijk toch voor een andere naam gekozen. Zelf vind ik Vajen de mooiste schrijfwijze maar de uitspraak ik verder hetzelfde. Bij Vayèn is het wel mooi dat de Y terug komt net als in de naam van haar grote broer.

@Eerste pakje: ik heb 2 shirtjes laten bedrukken bij de Hema met haar naam erop. Ik denk dat ze één van deze 2 aan krijgt en dan moet ik er nog even een broekje bij zoeken. Het ligt er ook een beetje aan hoe groot ze is bij de geboorte en wat dus past.

@Kleinmonster: balen dat je weer een nachtje in het ziekenhuis bent geweest. Hopelijk inderdaad geen wekelijks tafereel en kun je nu lekker thuis blijven tot aan de bevalling.

@InCognito: fijn dat alles goed was bij de controle! Heftig hoor voor je vriendin... Gelukkig dat alles verder goed gaat met haar en de kleine.

@Wassen: nog niet gedaan. Doe ik pas als ik met verlof ben. En als de commode staat, anders kan ik het toch nog niet opruimen. ;)

@Mommytobe1989: welkom! Welke datum ben je precies uitgerekend? Dan zet ik je erbij op de lijst.

@Zeeuwse: fijn dat alle metingen, op het hoofdje na dan, netjes binnen de curve waren. Hopelijk is de suikertest ook goed en kun je gewoon bij je verloskundige blijven. En een keertje extra spieken naar je mannetje is natuurlijk nooit vervelend.

@Jolien 1986: nogmaals veel plezier in Berlijn! Is het daar ook zo warm? Anders maar een beetje rustig aan doen en veel terrasjes pakken.

Hier begin ik er een beetje doorheen te zitten. Slaap slecht, ben vaak benauwd en heb ontzettend veel last van vocht vast houden. Ik kijk dan ook helemaal niet uit naar deze week met die hoge temperaturen. Ben gisteren even boodschappen wezen doen en naar een meubelzaak geweest en merk dat dat dan ook echt teveel is. Helemaal als ik dan ook denk hoelang ik nog moet... Zat jankend terug in de auto. :( Maar goed, eerst deze week nog maar even doorkomen. Heb maandag weer een afspraak bij de verloskundige. Twijfel of ik eerder nog even ga bellen. Heb ook continu een stekende pijn onder m'n ribben maar dat heb ik al meerdere keren aangegeven en heb niet echt het idee dat ze het heel serieus nemen. Het wordt steeds afgedaan met 'hoort een beetje bij een stuitligging'. Maar ik twijfel of ons meisje nog steeds in stuit ligt. Ik voel namelijk nu overal beweging in m'n buik terwijl dat eerst steeds alleen onderin was. Ik kijk het nog maar even aan en doe lekker rustig aan deze week.

Fijne dag allemaal!

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Jackie; vervelend dat je je zo rot voelt. Dat vocht is ook echt ellendig. Hier gisteren ineens letterlijk van iedereen die me aansprak te horen gekregen dat ik ineens wel heel dik ben geworden. Dan te bedenken dat t hier 40 graden gaat worden zaterdag :O
    Vervelend dat ze je niet serieus nemen over die pijn. Als ze nou een echt duidelijke verklaring hadden, dan had je er nog wat mee gekund.
    Sterkte!

14. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat heftig Incognito voor je vriendin. Zal een flink herstel zijn voor dr..

Ik kan me voorstellen dat het weer het niet makkelijk maakt Jackie. Ik moet zeggen dat ik vorige week ook zoiets had. Zat er ook ff doorheen. Krijg echt last van mijn bekken en kon me niet voorstellen dat ik dit nog 10 weken vol moest houden. Toch maar de leuke dingen opzoeken en je rust pakken zodra het kan en je lijf hierom schreeuwt.

Het weer! OMG! Ja.. ik houd hiervan hoor. Heerlijk! Krijg er echt energie van. We hebben een megazwembad in de tuin dus daar gaan we de komende dagen lekker gebruik van maken. Heer-lijk! (En dan hopen dat ik geen vocht ga vasthouden of andere kwaaltjes krijg :))

Kleertjes wassen ben ik nog niet aan begonnen. Maaaarrrrr het gaat ook niet heel lang meer duren denk ik.
    Moet eerlijk bekennen dat ik echt wel nesteldrang heb, maar dat dit weer me alleen maar naar buiten duwt. Dus echt productief ben ik niet :D (In mijn hoofd doe ik echt heeel veel whaha)

Leuk om te horen wat jullie eerste pakjes gaan worden! Ik ben er hier nog niet helemaal uit. Ik vind wit altijd zo mooi staan bij die ukjes, maar neig nu ook een beetje naar blauw nu we wel weten wat het wordt....
    Naja, ik kan er nog even over nadenken.

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Monifique; wit met een blauw biesje en/of mutsje kan ook goed :) Wij hebben nu een wit pakje, met roze biesje en bloem erop en een roze mutsje.

16. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja! Goed plan!
    Hadden we bij Kai trouwens ook. Een unisex pakje en rozE en blauw mutsje mee.

17. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Toch rond een uurtje of half 2 maar naar binnen gevlucht, pff wat een warmte.

18. True love

True love Actief lid

27 okt 2014
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mommytobe!

Jolien: ik gkrijg volgende week de rhesus uitslag te horen. Vorige x had ik er flink last van! Veel plezier in Berlijn!!

Jackie: ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Iedereen begint nou steeds te zeggen dat ik wel een erg grote buik heb. Van de voor of achterkant kan je niet zien dat ik zwanger ben maar van de zijkant :$ wordt best wel onzeker van die opmerkingen...

Vandaag veel minder beweging in de buik. Zou het komen door de warmte?

19. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hay dames,

Alweer even geleden dat ik wat gemeld heb! Heb ook niet veel bijzonders.
    Babykamer is al paar weken klaar! Me buik groeit flink de dame is erg actief! 2 weken geleden had ik mijn babyshower was erg leuk! En ben ontiegelijk verwend🙈 was een leuke middag en tegen etenstijd kwamen alle mannen en hebben we gezellig gegeten! Krijg de 16de nog een groeiecho waarom geen idee en weer bloedprikken 😓 geboortekaartje hebben we besloten alleen de tekst nog even bekijken. Box staat er ook al vond het zelf wat vroeg maar mijn man stond erop dus die heeft hem dan ook neergezet moet er best even aan wennen 😜
    En de naam staat ook vast. Dus ben er zo ongeveer klaar voor moet zeggen dat ik het allemaal steeds spannender vind worden.

En true love zou kunnen ik had laatst controle bij vk en had de kleine ook maar weinig gevoeld en was toen ook die warme dag en toen zij ze tegen me dat het door de warmte kon komen en dat ik het beste maar lekker koel kon gaan zitten en toen ik terug was in de koelte voelde ik der steeds meer weer 😊

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

True Love bij mij werd dat gisteren ook gezegd. U heeft een flinke buik dame, bijna uitgerekend zeker.
    Uhm ik moet nog 10 weken maar dankjewel :D.
    Vond het wel grappig ook omdat ze zei dat ik een erg mooie buik heb, draag echt naar voren.
    Ik maak me er geen zorgen om, zeker omdat de vk denkt dat onze uk iets kleiner is dan gemiddeld.
    Iedere buik is anders ;)

Stormpy jij bent er zo te zien helemaal klaar voor!.

Deel Deze Pagina