Ik heb ook de intake van de week gehad van de kraamhulp . Wel handige tips gehad. En idee wat ik kan verwachten . Iets waar ziekenhuis vaag overdoet, maar bij poliklinische bevalling heb je 24 uur recht op je kamer . Wanneer je kindje er is schijn je er vrij makkelijk ontslagen te worden (1,5 uur na de bevalling ) zo kan ziekenhuis kamer opnieuw "verhuren " en heeft dubbele winst . Wel fijn en handig om te weten wat je rechten zijn . Wil je lekker naar huis , zeker gaan ! Maar is 3 uur s nachts, ben je gebroken. Neem rustig je tijd. Van de rhesus prik week later nog paars / blauwe plek op mijn reet . Sodemieter wat een troep . Gelukkig wel zo hoog dat ik er met zitten geen last van heb. En mijn vriend maar lachen . Inmiddels heb ik gigantische keelpijn opgelopen (altijd zelfde liedje met warm weer en airco) iemand nog geniale tips buiten dropjes en tijmsiroop om? Heb gevoel alsof ik 10 pakken zware shag heb opgerookt. Slaap lekker allemaal, ik ga aan poging 3 beginnen
Hoi meiden ik heb al een tijdje niet gereageerd omdat ik daar even de puff niet voor had. Inmiddels lig ik nu voor de 3de keer in het ziekenhuis met weeën. Baarmoedermond is nog wel lang maar blijkt iets weker te worden en inmiddels iets open te staan. Gelukkig nog steeds geen reden voor remmers maar als het een augustus kindje word mogen we blij zijn. Het rommelt toch wel zo veel dat ze een vroeg geboorte zeker niet uitsluiten. Zaterdag een echo gehad waarbij de placenta, navelstreng, bloedvaten enz. Zijn door gemeten hier uit blijkt dat er met onze kleine meid niets mis is, dus het helemaal aan mijn lichaam ligt. Mijn lichaam wil snel kindjes maken maar ze er ook weer snel uitwerken . Gelukkig heeft ze een aardig speklaagje ze weegt bijna 2 kilo het voordeel is dat als ze te vroeg is ze dus wat heeft om op te teren.
Hè gets kleinmonster. Maar opzich fijn dat jullie het zo goed doorhebben. Je ligt nu op de juiste plek. Ik hoop voor jullie dat de kleine nog even op zich laat wachten. Al is het maar voor een stevige start. Ah Jolien! Ik heb niet echt tips voor je.. ik ga altijd voor thee met honing of dropjes/zuurtjes.. Hier morgen de intake van de kraamzorg. Normaal komen ze bij de tweede niet meer thuis. Maar in mijn bijzondere geval komen ze toch even langs. Stiekem ook wel weer leuk.. Gisteren een bijeenkomst gehad over borstvoeding. Weer even proberen de goede mindset te krijgen. Ik weet dat het voor veel vrouwen vanzelf gaat en allemaal rozengeur en halleluja is. Maar ik zie er eigenlijk wel tegenop. Wil het wel weer proberen maar het is me vorige keer vies tegen gevallen... Gisteren wel wat aardige tips gekregen voor een goede start. Nou vandaag weer even rustig aan qua weer. Stiekem wel lekker. Hier regemt het al.
Ik heb ook last van de warmte gehad: baby duwt tegen me longen etc dus weinig adem en dan ook nog benauwd door de temp. Ook mijn bloeddruk was weer lekker gezakt door het weer en dan toch ook zelf (stom) te lang doorlopen en dingen doen... Begin nu wel wat lekkerder te slapen, nu de temperatuur weer wat zakt Ik heb donderdag ook intake van kraamzorg Zeeuwse: maar welke punten wil jij echt niet en ben je bezorgt dat ze mogelijk moeilijk gaan doen?
Och jeetje kleinmonster, wat ontzettend spannend. Hogelijk rekt ze het zo lang mogelijk voordat ze eruit komt! Gelukkig ben jij er wel aardigrustig onder. Vorige keer borstvoeding geprobeerd maar na 4 dagen hel opgegeven. Baby steeds overstuur, ik overstuur.. daana gekolfd en overgegaan naar de fles. Toen konden we beide pas genieten van de voedingen. Nu weet ik wel dat een 2e heel anders kan zijn maar het heeft toen zo'n impact gehad dat ik er niet weer aan wil/durf te beginnen..
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje ♥Chocochippie, 24 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juli: 08: Incognito (groeiecho en afspraak gyn) 09: Monifique(intake kraamzorg) 20: JackieSt (vk), Tientje34 (groeiecho 2) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo) Augustus: 06: Tientje34 (liggingsecho) 17: Tientje34 (controle vk)
Huer exact hetzelfde gegaan.. vandaar dat ik er lichtelijk tegenop zie.. maar toch wil ik het weer proberen omdat het inderdaad zo anders kan gaan bij een tweede.
Och kleinmonster hopelijk blijft ze nog even zitten. Je bent in ieder geval op de juiste plek en word goed in de gaten gehouden. Intake kraamzorg heb ik volgende week, weet niet wat ik ervan verwachten moet. De vrouw aan de telefoon zei wel dat degene even de babykamer en onze slaapkamer wilt bekijken en dat ze de kruiken wilt zien. Maandag hebben wij voorlichtingsavond bij de verloskundige over de bevalling en kraamtijd. Ben benieuwd Nog wat datums voor op de lijst; 15 Juli ; intake kraamzorg 16 Juli ; Controle vk
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje ♥Chocochippie, 24 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juli: 08: Incognito (groeiecho en afspraak gyn) 09: Monifique(intake kraamzorg) 15: Chocochippie (intake kraamzorg) 16: Chocochippie (controle vk) 20: JackieSt (vk), Tientje34 (groeiecho 2) 21: Helma85 (controle vk) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo) Augustus: 06: Tientje34 (liggingsecho) 17: Tientje34 (controle vk)
Aaaarggggg net een heel lang verhaal getypt slaat m'n telefoon op tilt Jeetje wat schikken zeg kleinmonster Ik hoop dat je kindje zo lang mogelijk in je buik blijft Ik zie dat je zoontje ook te vroeg was , hoe was het toen gegaan? Ik bedacht me net ineens dat over een maandje de eerste baby's zich hier gaan aandienen . Spannend hoor Maar laat het voorlopig nog maar ff duren Ik had een paar weekjes terug de telefonische intake vd Kraamzorg al gehad. Omdat het m'n tweede zwangerschap is weet ik wel wat ik kan verwachten dus we waren zo uitgepraat . Wel heb ik gevraagt of ik dezelfde kon krijgen als de laatste keer . Ze gaan hun best toen . Vorige keer had ik er 2 . De eerste was een beetje raar. Opzich had ik geen klachten hoor maar toen ze weg was dacht ik wel van jeetje wat zei allemaal zegt kan eigenlijk echt niet door de beugel. Ook had ze een andere instelling als mij maar ja dat kan De tweede kraamhulp was echt zo anders . Zo lief en goed en je kon echt merken dat ze genoot van haar baan . Dus ik ben benieuwd wie ik nu krijg Je hoort wel eens verhalen he van mensen die hun kraamhulp vreselijk vinden. Nou ben ik niet ze moeilijk hoor maar ik heb hier ook nog een peuter rond stuiteren waar ze mee overweg moet kunnen Nou ja we zien het wel. Voelen jullie je kindje nog goed bewegen . Ik las laatst dat het op deze termijn weer minder wordt. En ik was juist zo blij dat ik haar nu eindelijk goed voel. Overdag voel ik d'r bijna niet maar savonds des te meer heerlijk Nou ik ga proberen te slapen ! Doeg
Oooh spannend! Hopelijk blijft ze nog een tijdje zitten, Kleinmonster. In ieder geval word het goed in de gaten gehouden, zal ook wel rust geven. De babies komen bijna . Aan de ene kant moet ik er niet aan denken om over paar weken als een hummeltje te hebben, ben er nog niet helemaal klaar voor. Maar aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan, ben er wel klaar mee. Bewegen. De kleintjes worden rustiger? Oh alsjeblieft, ja! Ukkie heeft net op de bank 2 uur lang tegen het been van vl aangestompt, even uurtje rustig geweest en nu begint ze weer. Maar ze is weer teruggedraaid naar hoofdligging. Dus dr kont in mn maag (misselijk ) en de hoofdje plus armen helemaal beneden. Waar dus geen placenta of vetlaag zit. Intake bij de kraamzorg alweer tijdje terug gehad, maar die hoefde de babykamer enz niet te zien? Zie er wel tegen op als ze er eenmaal is. Geen idee hoe de kraamzorg zal zijn, maar ook al het nieuwewat die periode ineens van me verwacht word. Het komt wel heel dichtbij nu.
O nee zo erg voel ik de kleine echt niet bewegen Het is bij mij net als hoe je maag knort maar dan anders !
Oh nee zo erg voel ik het ook niet. Zie vaak genoeg mijn buik bewegen zonder iets te voelen. (Placenta voor). Bij mij werd er aan de telefoon verteld dat degene die dus de intake komt doen het leuk vind om even naar het kamertje te kijken. De kruiken wilt ze voor de zekerheid zien. En de slaapkamer ivm ons bed. Nu weet ik al dat ons bed sowieso te laag is 43 cm namelijk en voor de kraamzorg moet ie naar 80 cm! Dus word nog een hele klim. Daarnaast wilt ze de slaapkamer zien ivm het feit dat ik thuis wil bevallen.
Hee meiden! Even gauw bijlezen en reageren dan... kan weer eens niet slapen (what's new ) Eventjes niet hier geweest, maar druk geweest en een heerlijk weekendje weg geweest met onze dochter en mijn moeder Liefs
Patries: Wat fijn dat je kleintje uit zichzelf gedraaid is! MamavanSeth: Nou, dat is ook wat met dat bloedprikken toen! Priscil: Mooi kaartje zeg! Chocochippie; Jij ook al zo'n flinkerdje in je buik Kleinmonster: He wat vervelend dat het toch al begint te werken bij je... hopelijk blijft ze nog een aantal weken zitten!
Gisteren groei echo gehad en onze kleine meid ligt al 3 weken voor op groei. Ik baal er ontzettend van, de jongens lagen ook wat voor, maar niet zoveel en waren al bijna 3900 gram bij 39 weken. Dadelijk voor de GTT, maar ik verwacht niet dat daar wat uit gaat komen, daar voel ik me te 'goed' voor. Gisteren ook wel de bevalling al doorgesproken met de gyn en mijn wensen kenbaar gemaakt. We weten ook de datum al dat ze gehaald gaat worden! Als ze niet zo explosief verder groeit, zal de bevalling ingeleid worden, maar als ze echt te groot wordt, wordt het alsnog een keizersnede.
Kleinmonster: hopelijk blijft je kleintje nog even lekker in je buik zwemmen. InCognito: heerlijk hè even weg Bewegen : ik voel kleintje nog steeds veel bewegen . Nou gisteren even voor aanhoudende keelpijn, met verhoging en niet kunnen slapen, buikspieren pijn van hoesten maar naar huisarts geweest. Lijkt het geen keelontsteking, maar is mijn schildklier pijnlijk?! Gelijk door naar ziekenhuis, bloedprikken op schildklier ontsteking of afwijkende werking. Uhhhh dat zag ik niet aankomen. Wou wat hebben zodat ik weer kon slapen en minder hard moet hoesten zonder mijn broek vol te zeiken.... Vanmiddag is uitslag binnen, hopelijk niks raars. Wel fijn dat dokter zo secuur werkt. (is nieuwe, andere zijn na 28 jaar mijn dokter geweest met pensioen)
Vraagje: zijn er dingetjes die de kleine doet in de buik, die ook typisch zijn voor de vader of de moeder? Hier is ze actief en sterk, echt dr vader. Op de echo's sliep ze met de armen over dr hoofd, doen wij allebei ook. Als dat ding hartslag ding van de vk of mn stethoscoop op de buik gelegd word, begint ze ineens heel actief er tegen te schoppen. Als dat isbom dat ding weg te werken, lijkt ze op mij. Als dat is om zich te laten horen, lijkt ze op dr pa ^^