Welkom MamaTesss! Heerlijk hoor zolang verlof! Babyfoon Wij hebben een Philips Avent SCD 525/00. Er zal nu wel weer een nieuwere uitgave zijn. Dit is een gewone babyfoon zonder camera. Mijn ervaring is dat je die ook niet mist als je hem niet hebt. Wij zijn super tevreden. Het bereik is erg goed. Wij hebben een vrij groot huis met veel verdiepingen dus wij hebben hem hier ook op uitgezocht. Als we gaan bbq-en bij buren aan het einde van de straat dan kan ik hem gewoon meenemen.
@Zeeuwse: bedankt voor het welkom! @Jolien1986: bedankt voor het welkom. Wij hebben sinds kort 2 babyfoons. Vorig jaar hebben wij een "Alecto" gekocht. (20 bij Kruidvat) Deze is erg fijn en werkt goed. Nu ik zwanger ben van de tweede en het traplopen wat zwaarder wordt hebben we de "Luvion Essential" gekocht. Op deze babyfoon kunnen 4 camera's. Aangezien onze eerste nogal ondernemend is, is het heel fijn om af en toe op het scherm te kijken. Je kunt hem ook instellen dat het beeld alleen bij geluid / beweging aangaat. Dat is voor de nachten erg fijn. Het bereik is groot en het beeld is helder. Babyfoons via de wifi wilden wij niet omdat ik hoorde / las dat mensen van buitenaf dan eventueel kunnen inbreken op je wifi en dan in de kinderkamers konden kijken. Verhaal uit 2013 dat mij is bijgebleven. Er zijn zoveel mogelijkheden, succes ermee! @JackieSt: Thnks! Ja heerlijk lang idd!
Eefje; Wat jammer van je werk zeg... Jolien: Super dat je schildklier normaal is, wat een gedonder als daar iets mee is! Wat gaaf van je collega's! MamaTess: Gefeliciteerd en welkom! Wat ben je snel weer zwanger geraakt zeg Vind je het zwaar, of is het te doen? True Love; Het is de vierde (Er zit er nog een onder, maar zij kwam met 34 weken met keizersnede) Maar inderdaad goed dat ze geen risico's nemen. Better safe then sorry.... MargjeLinde: Wat jij omschrijft, is dat geen ischias? Helma: Fijn dat het nu weer een stuk beter gaat! Priscil: Ik vind het knap belachelijk en als je het niet trekt, meld je je gewoon ziek vanaf 34+1. Je wil toch niet hebben dat je over vermoeid je bevalling en kraamweek in gaat? Oh ik zie nu je volgende post. Als dat te doen is, lekker doen om ze tegemoet te komen en anders inderdaad maar ziek melden. Potverdorie, ze hebben tijd genoeg gehad om het te regelen! Beweging: Hier ook een mega druk meisje. Lijkt inderdaad wel of ze zich gewoon dwars door mijn buik eruit wil werken, haha Leuk! Ik geniet daar wel van, al is het vaak echt pijnlijk. Liever zo druk dan amper leven voelen. Naar huis na de bevalling in het ziekenhuis; Geloof me, als alles goed gaat, wil je niets liever dan zo snel mogelijk naar huis! Is écht veel fijner. Het is dat ik niet meer thuis mag bevallen, dat heb ik bij de oudste meegemaakt en dat is echt het fijnst van alles Babyfoon: Wij hebben er helaas al een stuk of wat versleten. Degene die het t langst vol heeft gehouden is een simpele van Alecto, niet te duur, stoort niet, maar uiteindelijk is 1 van de 2 ook maar 2 jaar meegegaan. Die dingen van vroeger waren echt fijn, niet stuk te krijgen en altijd bereik, snap niet waarom sommige dingen tegenwoordig gewoon slechter werken dan vroeger....
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, ? jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje ♥Chocochippie, 24 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje 14. september 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje 23. september ♥MamaTess, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juli: 13: Incognito (afspraak gyn) 15: Chocochippie (intake kraamzorg) 16: Chocochippie (controle vk) 20: JackieSt (vk), Tientje34 (groeiecho 2) 21: Helma85 (controle vk) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo) Augustus: 06: Tientje34 (liggingsecho) 17: Tientje34 (controle vk)
Zooooooooooooooooooooo spannend! We wéten gewoon al dat we over 6 weken opnieuw papa en mama zijn Gisteren weer enorm veel last van (voor)weeën, maar ik heb niet meer de behoefte om het ziekenhuis te bellen. Ook niet nodig geweest zo blijkt achteraf, want het is weer rustiger nu. Ik geniet echt nog steeds van al het getrappel, maar de vervelende kanten mogen van mij echt gestolen worden!
@ InCognito: Bedankt! Nee het is niet zwaar, vind het juist fijn. De eerste slaapt tussen de middag nog en dan kan ik ook even slapen als dat nodig is. Hij kan zichzelf ook prima vermaken dus dat scheelt ook. Spannend dat jullie al weten dat je over 6 weken weer ouders wordt. Het getrappel vind ik ook weer erg bijzonder. De tweede wordt ook een jongen, kunnen ze samen lekker voetballen. Volgende week hebben we een 3D echo, ben benieuwd. Fijn weekend allemaal.
Hai Meiden! Margjelinde.. Klinkt inderdaad als ischias. Volgens mij heb ik het ook.. Al begin ik te twijfelen of het gewoon mijn bekken zijn. Ik ga na het weekend ff bellen naar een fysio. Zit toch in mijn pakket, dus laat haar het maar even aankijken. Vanochtend is een vriendin van me langs geweest om foto´s te maken van mij en ons drieën. Het zag er echt al suuuupppper mooi uit. We zijn hier de dijk afgelopen en bij het strandje hebben we wat foto´s gemaakt. Als de resultaten er zijn zal ik er zeker even wat delen! Zit ook even te twijfelen over de aanschaf van een nieuwe bh.. Ik ben weer gegroeid volgens mij. Vind het zonde om voor die paar weken weer te investeren in een paar nieuwe.. Heb er nog 1 die echt lekker en goed zit op het moment. Beeeetje weinig. Mijn oog is gevallen op de Cariwell bh´s van Prenatal met gelbeuels. Weten jullie of die Carriwell bh´s ook fijn zijn voor nu? Of zijn die echt pas aan te raden na de zwangerschap als je gaat voeden? Ik weet dat het niet handig is om nu al voedingsbeha´s te kopen hoor, maar vind het ook zo zonde om nu nog normale bh´s te kopen die ik straks nooooooit meer ga passen.. Iemand tips? Edit: Jolien, wij hebben een Alecto DBX 82. Super goedkoop ding, maar als je iets zoekt met veel bereik is deze echt een aanrader. Wij hebben een ontzettend grote tuin en als we achterin zitten dan redden we het niet met een normale babyfoon om ons kind te horen. Deze babyfoon heeft een bereik van 2km. Ontzettend veel, maar dat hebben we ook nodig in tegenstelling tot andere babyfoons heeft deze geen DECT. Wat dus inhoudt dat wij soms ook de boten in de Rijn horen die langskomen via ons kanaal... Dat is het enige nadeel eigenlijk.. Maar zoek je echt iets met veel bereik, dan is dit volgens mij de enige die echt ver gaat. Die met DECT gaan over het algemeen niet zo ver, maar daarbij heb je dan ook weer als voordeel dat er nooit een onbekende baby, of in ons geval, een boot op je kanaal zit. Wij hebben dan wel nog een losse camera via ons wifi netwerk (met wachtwoord) om eventueel via de telefoon te spieken waarom onze uk geluid maakt. Zeker als je zo ver weg zit dan is het wel fijn om even te spieken.. Anders moet ik het hele end weer naar binnen lopen. Binnen gebruiken wij echt noooooooooooit een babyfoon. Hij is echt voor de zomermaanden. Ik hoef niet ieder piepje te horen en in een huis van 1910 met houten vloeren hoor je over het algemeen toch al ALLES. (Leuk als onze jongens straks vriendinnetjes krijgen... )
Hier ook een babyfoon met camera. Vind het wel fijn dat ik af en toe even kan spieken Ja heerlijk dat middag slaapje Tess haha Bij zoveel raak ik de tel kwijt incognito Monifique ik heb geen ervaring met die bh's
MamaTesss: Oh wat leuk zeg! Onze oudste 2 zijn ook jongens en hier zijn ook een paar mama's die nu het tweede jongetje krijgen Monifique: Wat gaaf als je een vriendin hebt die oog heeft voor mooie foto's, wat ik al gezien heb vond ik prachtig! BH's, ik ken die van Cariwell niet, ben zelf ook aan het kijken, maar neig toch meer naar die van Mammae, erg mooi, maar zooooooooo duur Ben er nog niet over uit.
Bedankt voor de reacties allemaal over babyfoon 's Ik ga me eens verder in verdiepen , het hoeft dus inderdaad niet zo duur te zijn Vandaag maar eens wat opruimen en opbergen. Heb weer hele hoop babytroep gekregen. Kinderwagen, maxicosi, met allemaal dekentjes en hoezen, kolf apparaat, flesjes. Luieremmer die zo hard stinkt dat ik nieuwe koop haha. Doos "baby kleertjes " maat 72 . Overmorgen weer naar verloskundige. Wat waardeloos is dat, omdat je nu veel vaker heen moet (laatste weken van zwangerschap ) zijn er alleen rot tijden over. Midden op de dag terwijl ik tegen mijn verlof aanloop en gigantisch veel moet regelen en overdragen. Afspraak was echt moeilijk plannen. Vraag me af wat er zo belangrijk aan deze afspraak is...opperde nog anders een weekje later? maar dat ging er niet in. Wat dat betreft is verlof een warm welkom! eindelijk ruimte in de agenda. Zou alleen niet weten wat ik met mijn vrije tijd zou moeten doen. Normaal ga ik klussen , beetje zagen en met de makita spelen. Van de week nog schutting scherm gemaakt . Maar in verlof is dat vast geen strak plan .. Hihi
Ik ben vandaag verrast met m'n baby shower. Mega Veel verwent en onwijs genoten vd gezelligheid ! Ik was net ff alle kleertjes in de babykamer aant hangen en kan er echt uren naar kijken ! Ik besefte net trouwens dat ij nog maar weinig jasjes heb voor d'r . Waarschijnlijk is een vestje en een omslagdoek genoeg omvang het Ziekenhuis naar huis te gaan . Maar wat voor de eerste dagen buiten ? Lastig zeg ! In september kan je qua weer van alles verwachten ! Wat hebben jullie in gedachten ? Hier trouwens een foto van de kados van vandaag
Nu 2 weken verlof. Verveel me kapot! Vriend is in se tuin bezig, maar kan niets helpen. Maagzuur komt omhoog als ik buk of hurk . Aan de administratie begonnen, alles van r jaar maar in n doos gemikt. Klusje van n week doordat ik maar 3 uur per dag kan werken er aan. Weer die maagzuur -.-' Pfoe. Kleding. Veel met vestjes, shirt lange mouwen en dan de voetenzak of n dekentje als we naar buiten gaan. Eerlijk gezegd weet ik dat niet zo goed. September kan hittegolf zijn of net geen sneeuw -.-'
Waaauuw super leuk Pricil! En wat ben je goed verwend! ik heb hier nog jasjes hangen, maar ook vestjes.. Dat scheelt dan weer dat ik nog een jongetje krijg haha. Ik heb het beide nog liggen. Heb er nog wel een nieuw, wat dikker vestje van Noppies bijgekocht.. Maar ik herinner me inderdaad van de eerste nog dat ik veel werkte met vestjes, dekentjes en omslagdoeken naar buiten. Herkenbaar Moniek dat maagzuur... bleeghh.. Helpen Rennies dan ook niet?? En idd balen dat je zo weinig kunt. Ik heb daar soms ook moeite mee hoor. Ik wil in mijn hoofd van alles doen in huis, maar mijn lijf zegt dan vanzelf een keer stop. Toch ook proberen te genieten van het feit dat alles voor je gedaan wordt, dat is straks weer over
Ooh wauw wat leuk al die kleertjes Ik heb het meeste met vestjes maar ook 1 dik jasje voor de zekerheid. Je weet maar nooit in september. Van lieve vriendjes (geloof ik) van prenatal. Al heb ik een shopverbod gekregen van vriendlief, morgen ga ik naar bataviastad en als ik daar iets leuks ziet koop ik het gewoon .. Ik wist overigens ook niet wat te moeten doen met zoveel vrije tijd. Dit is mijn 4e week thuis pff, en het is veel schoonmaken, even naar dorp, opruimen, series kijken en vervelen. Dit jasje bedoel ik;
Goedemorgen..... Ook weer bijgelezen We zijn weer terug van een week Oostenrijk. Super mooi gehad. Heerlijk weer. Zelfs nog van de bergen afgewandeld. Ging super goed. Alleen wel last gehad van de hoogte. Benauwd etc. Weet niet wie het was maar heb onwijs gelachen van diegene die ook s'nachts zo last had van de warmte. Met matras en al voor tuindeur in nakie....... Ha ha ha heb ik ook twee nachten gedaan. En maar hopen dat er geen inbrekers kwamen 😀😀 Voor de rest eigenlijk weinig te melden. Vandaag op pad voor wiegendeken boxkleed etc etc. Geboortekaartjes. Man is nog drie dagen vrij. Liefs es
Oh wat heerlijk op vkaantie. Weer helemaal uitgewaaid en opgefrist? Rennies... denk dat ik er genoeg geslikt heb om aandeelhouder te worden ^^. Die helpen, maar zodra ik weer buk komt het maagzuur door die beschermende laag heen. Wat een mooi jasje 😍 de vriend dreigt om mn pinpas in te pikken, shop ook te veel. Alles voor t goeie doel!
Hoi dames! Even een vraagje (wat is het toch handig en fijn om af en toe te verifieren en eventueel geruststelling te vinden). Ik heb van de nacht van zondag op maandag nauwelijks geslapen door buikpijn. En ook gisteren was het geen pretje. Ik omschrijf het als een wringend gevoel. Geen getrap op geschop, maar alsof er wringend gedraaid wordt, helemaal onderin mijn buik. Ik zou het zelfs de schaamstreek kunnen noemen. Geen krampen die kwamen en gingen, dus geen (voor)weeen. Ik kom niet verder dan het te omschrijven als "wringen". Ik werd er helemaal naar en misselijk van. Nu weet ik dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook een nacht een wringende pijn heb gehad en dat ons mannetje bij de volgende controle bij de vk ingedaald bleek te zijn. Maar is 32 weken niet een beetje vroeg om in te dalen en deze pijn te voelen? Voor iemand herkenbaar?
Ken het gevoel wel enigszins. Geloof dat indalen al wel kan deze weken, hoeft verder nog niets te betekenen. Maar dat baseer ik op dingen die ik zo eens rondlees op internet