Wat ontzettend heftig zeg! Om je een hart onder de riem te steken, tegen ons zeiden ze als ze longrijping krijgen, worden ze 2 weken 'vooruit' gezet qua ontwikkeling van de longen. Onze meid is met 34 weken geboren en heeft geen zuurstof of beademing nodig gehad. Het kán dus ook heel goed gaan. Ik wil je veel sterkte wensen in deze onzekere en verdrietige periode. Elke dag is er één!
Priscil: Wat ben je heerlijk verwend met je babyshower! Heb je het bij de oudste ook gehad? Ik heb het alleen bij de eerste gehad, vond het zo leuk en voelde me ook echt speciaal MamavanSeth: Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad Tientje: Dat 'wringen' herken ik van alle zwangerschappen, nu ook weer. Denk dat het komt omdat de baby nu zo laag ligt. Hier daalden de eerste 2 in met 27 weken en met 29 weken (terwijl een tweede helemaal niet hoeft in te dalen tot aan de bevalling) de 3e kon natuurlijk niet indalen, maar deze kleine pruts ligt ook al wekenlang ingedaald. MoniekJ: Wil je niet dat je spruit op je verjaardag komt? Ik ben zelf 17 augustus jarig en hoop heel erg dat ze dan juist wél komt Zeeuwse: Wat een goed nieuws allemaal! Fijn hoor Jolien: Stuitbevalling zou ik zelf ook nooit voor kiezen. Hoewel het meestal goed gaat, is in mijn directe omgeving een kindje overleden als gevolg van een stuitbevalling. Vreselijk. Jackie: Fijn dat alles goed is en dat ze gedraaid is! MamaTesss: Wat jammer dat hij met zijn handjes voor zijn gezicht zat. Hier nog zo'n eigenwijsje en de tweede keer ook, maar net het laatste kwartier liet ze zich even zien toen, hopelijk bij jou ook! Tientje: Hoe was je echo? Harde buiken: Hier ook constant en meestal heel regelmatig, maar ze doen gelukkig niks. Verlof: Door de omstandigheden natuurlijk al gewoon 7 weken thuis, maar ik verveel me echt niet. Misschien komt het omdat ik nog 3 kids heb rondlopen?
♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥ 1. september ♥Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje ♥Didi78, 36 jaar, 1e kindje ♥JackieSt, 33 jaar, 2e kindje ♥Eppo82, 32 jaar, 3e kindje 2. september ♥Helma85, 29 jaar, 2e kindje ♥InCognito, 31 jaar, 4e kindje 3. september ♥Monifique, 29 jaar, 2e kindje ♥Ashleyy, 20 jaar, 1 kindje 4. september ♥Patries2310, 32 jaar, 1e kindje ♥Mamitica, 28 jaar, 2e kindje ♥Johanna01, 19 jaar, 1e kindje 5. september ♥Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje ♥Chocochippie, 24 jaar, 1e kindje 6. september ♥Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje ♥Stormpy, 21 jaar, 1e kindje 7. september ♥Tientje34, 36 jaar, 2e kindje ♥Eefje86, 28 jaar, 2e kindje ♥mamavanseth, 31 jaar, 3e kindje ♥Priscil, 31 jaar, 2e kindje 8. september ♥Wonderbaby1, 25 jaar, 3e kindje ♥Zeeuwse, 30 jaar, 1e kindje 9. september ♥Simone59, ? jaar, 1e kindje 10. september ♥SteffiekeVO, 27 jaar, 2e kindje ♥Happygirl86, 29 jaar, 3e kindje 11. september ♥Mamsma, 32 jaar, 2e kindje 12. september ♥Jertedan, 30 jaar, 1e kindje ♥Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje 13. september ♥Patjuhxx, 25 jaar, 1e kindje ♥AnneLisa87, 28 jaar, eerste kindje 14. september ♥Myrtminicooper, 35 jaar, 1e kindje 15. september ♥Margjelinde, 29 jaar, 2e kindje 17. september ♥True Love, 29 jaar, tweede kindje 18. september ♥MoniekJ, 22 jaar, eerste kindje 19. september ♥KellSo, 28 jaar, tweede kindje 23. september ♥MamaTess, tweede kindje ☆ Sterretjes ☆ Liyana Handbalster Ilonavp (5+6) Ehdi (8+3) Afspraken; Juli: 20: JackieSt (vk), Tientje34 (groeiecho 2) Incognito (groeiecho 2) 21: Helma85 (controle vk) 22: Monifique (GUO en controle WKZ/gyn) 23: Helma (controle Gent en echo) 27: InCognito (controle gyn) Augustus: 06: Tientje34 (liggingsecho) 10: InCcognito (controle gyn) 17: Tientje34 (controle vk)
Vandaag de tweede groeiecho gehad, maar dit was een andere echoscopiste dan die ik normaal heb. Vorige keer lag de kleine meid 3 weken voor op de groei, nu nog 'maar' 1,5 week. Hoop echt dat deze meting klopt, want anders wordt ze wel érg groot
Even de puf niet om overal op te reageren. Net over de tilburgse kermis geweest. Wat een drukte op roze maandag . Wil niet rond mn verjaardag. Mn vaders is daags na mij en broertje 3 dagen na mij jarig. Het word dan wel heel druk met feestjes. Heb liever dat ze later gewoon dr eigen verjaardag kan vieren zonder rekening te houden met dr moeder, oom en opa. Vond dat zelf niet prettig meer om te regelen sinds we na de scheiding in 3 verschillende steden wonen. Vraagje: sinds dit weekend giga pijn in mn onderrug bij bewegen van de heupen, verwacht bekkeninstabiliteit. Maar de fysio heeft over een week pas plek. Hoe kan ik toch zo min mogelijk pijn hebben zonder constant plat te liggen?
Hai ja bij m'n eerste kreeg ik ook een babyshower . Toen was het bij m'n ouders thuis en had iemand het per ongeluk veraden. Nu vermoedde ik het wel een beetje maar was toch erg verrast Ik moet Oefen middag naar de vk ... Ik ben benieuwd hoe het gaat . Ik heb deze zwangerschap zo'n ander gevoel dan bij m'n eerste . M'n buik zit me echt in de weg . Na 100 meter lopen al buikpijn ook op m'n blaas vooral. En als ik smorgens wakker wordt . Of na lang gezeten te hebben heb ik ook een soort kramp. Dat zal er wel helemaal bij horen zeker ?! Bij m'n eerste voelde ik echt helemaal Niks! Ik voelde me echt met 41 weken 10 x beter dan nu. Sorry dat ik zo klaag hoor ik hoor hier veel ergere verhalen . Maar ben dus benieuwd hoe het gaat morgen bij de vk Deze week nog ff hard aan het werk en volgende week lekker iets rustig aan doen. Hoe gaat het nu met jou myrthminicooper?
True Love.... Ik wil zelf wachten tot eind dit jaar/begin volgend jaar met een tattoo. Eerst zelf even terug op orde komen en weet nog niet of ik het wel tijdens BV wil doen. M'n man wil natuurlijk zo snel mogelijk en dus mag hij eind September al om de naam van de kleine te laten zetten.
Er word lekker op los gebabbeld hier! Bij de meeste beginnen de laatste loodjes echt zwaar te wegen. Bij mij begint dat ook langzaam te komen. Veel moe 's avonds, vlugger buiten adem bij wandelen of fietsen, buik die in de weg zit, niet meer makkelijk bukken, enz. Net controle gehad bij vk en ze is ingedaald! Ik had al een vermoeden, want vorige week kreeg ik 2 soorten weeachtige krampen ( deden best pijn) bij mn werk. TOen k thuis kwam zei mn man dat mn buik een stuk lager was dan die ochtend! Ze ligt al keurig met hoofdje naar beneden, maar nog niet vast. Ook is mn buik 4 cm!!! gegroeit in 2 weken tijd, dus een grote groeispurt gehad. Bloeddruk blijft nog steeds keurig, want bij mn zoon was die gehele zwangerschap te hoog en moest k met 30 weken stoppen met werken. Ook zei vk dat k deze zwangerschap langer volbreng dan bij mn zoon die met 37 weken kwam ( inleiding ivm dreigende HELLP).
Wij gisteren tweede groeiecho gehad. En de laatste want alles is goed! Deze keer dus geen wekelijkse extra echo en overdracht naar het ziekenhuis. We blijven lekker bij de verloskundige! Buikje was ietsje kleiner dan gemiddeld, hoofd gemiddeld en beentjes iets langer. Heel wat anders dan bij onze zoon: die had een mini-buikje, klein hoofd en lange benen! Wij zijn blij!
klachten:had al weken last van rusteloze benen waardoor ik heel slecht sliep en vaak pas na half 1 en smiddags heb ik zelf opgegeven dat geschud werkt echt niet rustgevend. Gisteren magnesium gehaald, wat en wonder middel!! BH: ik heb en voedingsbh besteld via aliexpress, ben heel benieuwd hoe dit zit. Ik val waarschijnlijk straks in maat 75 F/G en dat is hier weinig te krijgen of heeel duur. echo: hier onverwacht weer een pret echo vanavond. Wij gaan haar bedanken voor de echo's en als dank maakt ze gelijk even een echo . Myrtminicooper: hoe gaat het nu met je? Vorige week weer een cervix meting gehad, hij wordt wel korter maar nog niet spannend zit op 3,2 pas bij 2,5 word het spannend. Heb weer een heftig weekend achter de rug met veel voorweeën, en doe echt helemaal niets thuis. Zoontje gaat regelmatig naar 1 van de oma's en vriend is ook meer thuis maar zelfs dat helpt niet. Inmiddels heb ik bij de weeën ook lage rug pijn en s avonds heel misselijk. Ik wordt helemaal gek van het stil en het niets doen, merk dat ik ook ergens zin in heb en niet meer zo geniet van het zwanger zijn ( dat vind ik wel erg aangezien dit ons laatste kindje is, maar elke dag weeen en harde buiken wordt je goed gek van) 6 augustus: groei/liggings echo
Ik heb iets op te biechten: Ik vind het heel jammer eigenlijk dat er voor mij geen babyshower oid wordt georganiseerd.. En dan bedoel ik niet een groot feest of met allemaal gekke dingen, al was het maar zoiets al een high tea ofzo.. Haha terwijl ik mezelf aan de andere kant belachelijk vind dat ik dit mis. Overdreven amerikaans gedoe etc. Maar toch had het wel leuk gevonden. Als mijn moeder of zusje of vriendin dit had georganiseerd... Misschien ook omdat ik dit voor hen ook had gedaan. MIsschien denken ze ook dat ik hier te nuchter voor ben ofzo, maar ja die hormonen doen toch dingen met je.. Ik ben ook niet van het hints laten vallen van: joh dit zou ik toch wel leuk vinden ofzo... Ik weet zeker dat er niet eentje aan komt omdat ze ook zo niet zijn, en ook omdat ik bij de eerste zwangerschap dit ook niet heb gehad.. Merk zowiezo wel beetje dat 2de zwangerschappen minder interessant zijn, waar mensen bij de eerste nog helemaal blij en verrast voor je zijn, heb ik bij deze zwangerschap opmerkingen gehad zoals: oh dat verbaasd me niets dat je zwanger bent van 2de... op nonchalant raar toontje (wtf moet ik met zo'n opmerking) Haha opluchting om het even van me af te schrijven.. (overigens wel tegen mijn vriend gezegd dat ik het jammer vind, maar dit niet bedoeld als hint, zo vatte hij het ook niet op en zo zou hij het ook nooit opvatten als het wel een hint zou zijn geweest.. mannen ) Oke terug naar reality
Hier gaat het goed trouwens, voel me een stuk beter nu ik niet meer hoef te werken. Vrijdag weer controle bij de vk. En donderdag even lekker babyshoppen met een vriendin, zin in!
Hallo allemaal ! Baalen dat je geen babyshower krijgt margjelinde ! Wel gek omdat je het zelf voor hun wel hebt georganiseerd ... Ik kom zelf net van de vk ! Alles was prima Ze ligt ( zoals ik al voelde) mooi ingedaald en waarschijnlijk ook al vast. Dat zien we 4 augustus op de echo ! Tevens gaan we dan over de bevalling praten ik heb er eigenlijk niet veel over te melden ! Zie wel hoe het loopt! Ik hoef me niet aan het standaard beladvies/ protocol te houden . Want vorige keer ging het allemaal een beetje te snel ! Heerlijk hoor ik kijk alweer uit naar de bevalling ! Hoop dat het weer zo gaat of nog makkelijker ! Vandaag heb ik nog ff een leuk setje gekocht van z8 . Nu alleen nog opzoek naar een vestje !
Ooh heel herkenbaar hoor Margjelinde.. Hier ook geen vriendinnen die dat uit zichzelf gaan oppakken ofzo. Ben ook één van de eerste die nu al twee kids heeft. Veel vriendinnen zelfs nog kinderloos en denken daar gewoon niet echt aan geloof ik. Super leuk pakje Priscil! Zoo schattig dat roze... Hier vandaag bij de vk geweest. Alles prima. Ik weeg nu 67kg. Dat woog ik bij Kai op het einde Oh my... hopelijk komt er niet al te veel meer bij die laatste weken. Voel me de laatste dagen echt oncomfortabel. Enorme maagzuur. Slapen gaat slecht en ook zitten is geen pretje want kind zit tegen mn ribben. Allemaal dankzij mijn smalle hoge baarmoeder blijkbaar. Volgens de vk is de ruimte in mijn buik gewoon al echt vol en gaat het ook niet meer naar opzij groeien. Deed het vorige keer ook niet. Morgen weer naar WKZ voor GUO. Ben benieuwd of ons ukkie het nog steeds zo goed doet. Ben zelf heel benieuwd of ze het gewicht enigszins kunnen inschatten. Ga ik eens vragen.... Verder wil ik ook echt even praten over de bevalling. Van hier naar Utrecht kost ons zeker 30min. rijden (buiten de spits om) en als mijn vriend dan ook nog 30min. vanuit zijn werk nog naar huis moet komen, moet ik dus een uur reis/wachttijd inplannen....Als ik daaraan denk krijg ik het lichtelijk benauwd haha.
Hier net zo als bij de 1e geen babyshower. Ik sta niet graag in het middelpunt dus vind het niet zo erg... Of had ik het juist wel leuk gevonden als er moeite voor me was gedaan..? Ik weet het eigenlijk niet haha Zeeuwse ik laat binnenkort ook ontwerp maken en hoop m nog eind dit jaar te kunnen laten zetten. Dat zijn goede berichten helma! Wat fijn dat de groeiecho goed was tientje Blijft spannend bij jou hè kleinmonster ... Eppo hier bevalt het verlof ook goed Ahww priscil wat schattig! Monifique hier nu ook al bijna op het eindgewicht van de 1e ( 65kg) raar dat het bij de 2e zoveel sneller gaat.. Vanaf week 36 wordt ik overgenomen door het ziekenhuis ivm vorige bevalling. Zijn die controles daar hetzelfd?
Zijn jullie dan allemaal kleine dames of kom ik elke keer zoveel aan Ik ben 1.67 maar bij de vorige keren heb ik zeker de 78 kg gehaald en bij de eerste ben ik na 79,5 niet meer op de weegschaal gaan staan maar heb toen nog 2 weken doorgelopen, dus zeker meer aangekomen. Overigens wel weer steeds naar m'n oude gewicht gelukkig (+/-61 kg).
Eppo: Ik ben zelf 1,77 en weeg nu 81,5. Ik kwam van 70 kg van voor mn zwangerschap. Bij mn zoon ging ik van 60 naar 90 kilo!