OK, scheelt natuurlijk wel wat je startgewicht is. En waar je lijf zich lekker bij voelt. Maar dan kom jij gewoon weinig aan. En ik juist een beetje extra
Dat klopt ook. Het is niet dat ik er iets aan doe of voor laat. Heb gewoon het geluk dat mijn gewicht altijd heel stabiel is.
Monifique, Ik heb dat ook met mijn partner dat hij uit een andere uithoek van werk zou moeten komen. Een voordeel ik wil mijn vriend en moeder erbij hebben en moeders woont en werkt in dezelfde stad zij kan ook met mij mee, en vriendlief direct door. Gewicht : Ik vind dat ik enorm WEINIG ben aangekomen. ben 167 en weeg normaal 53,5 nu schommel ik tussen de 59 en 60 kg . Vandaag een na laatste dag werken voor verlof. Mooi afscheid gehad ! *oh heet "in t echt " Chantal trouwens (jolien is mijn 2 e naam
Dag dames, ook hier vorige week de groei/liggingsecho gehad (is bij onze verloskundige gewoon standaard). En alles dik in orde. Hoofdje exact op de middenlijn, buikje iets daaronder en benen op de bovenlijn dus ons zoontje heeft lange benen Werd met de 20 weken echo ook al gezegd. Ze verwacht dat hij met 40 weken rond de 7 pond zal zijn..zelfde als mn dochtertje (was met 40+5 3750 gram). Aankomend weekend gaan we verder met het afmaken van het kamertje..vind het nu ook wel echt tijd worden om de basis af te maken zodat ik kan beginnen met de aankleding (leuk leuk!). Dus daar heb ik wel zin in! Heb inmiddels een lijstje gemaakt met wat er allemaal nog moet komen en geregeld moet worden..heb nog wel aardig wat te doen! Begin nu langzaam aan wel te merken dat de 'nesteldrang' hormonen toe beginnen te slaan...haha. Gelukkig volgende week nog 1 week werken en dan verlof..dus dan heb ik daar ook wat meer ruimte en tijd voor. Misschien even heel eigenwijs maar (zeker voor de dames die hun eerste kindje verwachtten) even een tip: Aan het eind van mijn vorige zwangerschap heb ik een lekkere joggingsbroek gekocht (in de maat die ik had toen ik zwanger raakte) lekker voor in de kraamperiode. Nou was dat even een dikke tegenvaller dat ik die niet aan kon..haha..misschien wat naief van mij Maar hou er rekening mee dat er (vooral de eerste paar weken) nog wel een buikje hangt...dus misschien een maat groter aanschaffen/lenen voor de kraamperiode is niet overbodig. Ik had daar helemaal niet bij stil gestaan! Ik heb zelfs de kraamverzorgster na een paar dagen nog gevraagd: blijft dit zo of wordt het nog beter? (daarmee bedoelde ik mijn buik)..nee hoor zei ze dat trekt nog wel bij...maar dat duurt gewoon even. Andere mensen misschien nog goede tips voor in de kraamperiode/nodig voor de uitzetlijst?
Ik ben inderdaad klein en licht. Bij de 1e 15kg aangekomen en woog toen 65kg. Wat een leuk afscheid Jolien! Tip kraamperiode: Ik vond correctie ondergoed fijn zitten, helemaal met de wond van de keizersnede en het ondersteunde het flubber buikje Het is alleen niet echt charmant... Doordat ik moest stoppen met de borstvoeding had ik erg veel stuwing. Coldpacks van de kruidvat blijven heel lang koud en passen makkelijk in de BH
Veel plezier helma! Ik heb morgen weer controle, gaan het bevalplan bespreken. Ben benieuwd! En hoeveel ik nu ben aangekomen, ben een weekje met vakantie geweest en heb lekker gegeten zullen we maar zeggen. Ben blij dat ik thuis geen weegschaal heb
Veel plezier en succes Helma! Gent klinkt voor mij zover weg. Maar wij wonen dan ook vlakbij Groningen. Wat leuk dat je collega's zo hebben stil gestaan bij je verlof Jolien! Ik kreeg gisteren een bos bloemen thuis gestuurd van m'n werk vond ik ook heel leuk. Over gewicht ga ik het maar niet hebben. Mijn startgewicht was 74 kilo bij 1.80 m. De vorige keer heb ik ruim de 30 kilo aangetikt en dat is deze keer niet anders. Ik sta ook niet op de weegschaal. Daar word ik alleen maar heel verdrietig van. Verder niet veel bijzonders te melden. Ik merk dat het verlof me goed doet. Ik doe lekker rustig aan en probeer iedere dag iets van mijn to do lijstje af te strepen. Ben nu druk bezig met de laatste spulletjes verzamelen. Beetje een suf vraagje misschien maar wat doen jullie aan met bevallen? De vorige keer wisten we al vrij vroeg dat het een keizersnede zou worden dus toen hoefde ik daar niet over na te denken. Werd een mooi blauw operatiehemd.
Tientje; wat fijn dat de groeiecho goed was! Kleinmonster; dat is ook vreselijk slopend en hartstikke vervelend. Het helpt bij mij dat ik het 'accepteer' Margjelinde; ik heb dat ook hoor, terwijl het wel ooit 1 x voor mij georganiseerd is. Alsof de andere kindjes en andere zwangerschappen niet meer zo speciaal zijn. Ik begrijp je dus wel.
Bevalling; ik heb het shirt waarin mijn moeder 4x is bevallen aangehad bij de bevallingen en dat wil ik nu graag weer Jolien; wat een leuk afscheid! Monifique; hoe was de GUO? Myrt; ik vrees dat je bevallen bent, we missen je nu al een behoorlijk aantal dagen hier? Ik hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat!
Wat een speciale dag dan Incognito. Hoe fijn dat je nu deze termijn gewoon gaat passeren! Bevalshirt. Ik had hier iets van een bigshirt.. zo´n lange pyjama zeg maar. Daaronder helemaal niets. Dus toch bedekt, redelijk luchtig en na de bevalling kon ik het zo omhoog schuiven zodat Kai toch direct op mijn buik kon. Makkelijk toegankelijk voor de ´controles´ down under en zo weer naar beneden geschoven. Ik had bewust een zwarte meegenomen zodat je later na de bevalling niet allemaal foto´s hebt met een shirt onder het bloed en smurrie. Dat valt dan niet zo op. (God.. waar dacht ik vorige keer wel niet over na... hahaha) Guo was weer top! kleintje doet het fantastisch. Vocht nog steeds weg en alles functioneert als een trein! Ligt ook iets voor op groei, maar alles binnen de marges dus niet heel spannend. Kai was 3530 bij de geboorte. Ze schatte deze baby iets groter maar niet voorbij de 4000gr. Ben benieuwd, wat dat betreft kunnen ze er behoorlijk naast zitten haha positief of negatief.
Ja hè. Het blijft toch allemaal bijzonder hoe het is gelopen. Gewoon 34 weken vandaag. Had ik nooit durven dromen een paar weken geleden
De situatie is nog steeds zoals het bij vorige controle was. De blaas was wel meer gevuld dan vorige keer wat positiever is! Als de kleine geboren is word ze onderzocht door kinderarts. De kinderarts werkt zowel in Gent als in Terneuzen. De gynaecoloog uit Gent doet overdracht naar haar toe over de situatie. En ook de vk contacteert haar als de kleine geboren is. In de eerste maanden zullen we geregeld naar Terneuzen moeten. Stel dat er een ingreep gedaan meot worden, gebeurt dat nog voor ze 6 weken oud is. Gent is voor ons dikke half uur rijden, dus valt reuze mee, maar als je in Groningen woont is dat een wereldreis Kleding bevalling: een grote pyama!