1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    He gatsie jolien,

Wat vervelend zeg, kan me goed voorstellen dat jij je hier rot onder voelt. Jij bent haar mama en ik vind ook dat ze echt met jullie moeten overleggen. Goed voor jezelf opkomen hoor!!! Hoop dat vandaag een beterde dag wordt voor jou en de kleine.

Slecht en wazig zien, is dit continue of met vlagen? Ik heb sinds de twaalfde week achteruitgang in mijn zicht. Zit nu op het dubbele van wat ik had. Heb dus tijdelijke sterkere glazen( echt voor achter de computer)
    Ze zeggen dat het na de zwangerschap wel beter kan worden.

Heb ook weer een vraag wat ik niet herken uit mijn eerdere zwangerschappen. Af en toe als ik een voorwee heb krijg ik het heel erg benauwd. Voel het vanuit mijn middenrif opkomen en t'is net of iemand mij de keel dicht knijpt en er daardoor een ontzettende druk op mijn hoofd ontstaat. Vind het een beetje griezelig. Straks krijg ik echte weeeen en ben ik knock out bij elke wee.

Liefs

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Eppo; je hebt de goede voor je hoor! In fact, ik hoor vandaag wanneer ze definitief gehaald wordt (of de datum die gepland staat gehaald kan worden). Daarom vind ik t nu ook wel spannend worden. Binnen 2 weken heb ik onze hummel ook óp mijn buik! Wat is t snel gegaan......

MamavanSeth; dat heb ik ook telkens, denk elke keer dat ik dan ook te weinig zuurstof krijg, maar in t ziekenhuis blijft mijn saturatie steeds goed. Herkenbaar dus, erg vervelend, maar ik de k dus niks om je zorgen over te maken en anders gewoon even navragen bij je volgende controle.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ga zo voor de rest reageren maar ik zag bij De bevalling dat Ashleyy op 1-7 met 31 weken bevallen is van een jongen :). Het is een heel heftig verhaal

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Dankjewel allemaal voor de bemoedigende woorden .

Sarah krijgt mijn afgekolfde melk aangevuld met bijvoeding. Ik produceer nu zo'n 5ml per keer. Te weinig om alleen daarop te leven. Bijvoeding vind ik daarom ook prima. Ook komt melk pas na zo'n 10 min op gang aan de borst drinken is nog onmogelijk voor der. (tien minuten lurken voor druppel)

Vanmorgen met kolven ging het opeens beter, maar ging zomaar onderuit / knock out.? Zonde melk :(

Qua borstvoeding hoef ik niet ontevreden te zijn hoe t lichaam het doet.

Vandaag wil ik het behandelplan met de kinderarts bespreken. Zodat er een gelijke lijn ontstaat in wel of niet kangoeroen, en leren drinken. dat zal ook rust geven

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Jolien; Jeetje was vreselijk dat jij zo achtergesteld word daar. Ik snap dat je daar verdrietig van word. Geef dit goed aan bij de kinderarts hopelijk word er dan naar een goede oplossing gezocht.

Slecht zien; heeft dat niet met je suikers te maken? Als ik wazig/ sterretjes zie moet ik direct bellen van de vk.

Ik heb ontzettend veel last van steken down under en zit af en toe zowat tegen het plafond aan.
    Iedereen verwacht dat ik de uitgerekende datum niet gaat halen
    Zal je zien loop ik tot 42 weken door :p

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow wat een schatje! ! Gefeliciteerd! !

7. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook. Vorige zwangerschap ook en toen ging ik naar de opticien maat die zei al meteen dat het waarschijnlijk door de zwangerschap kwam

8. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL

Zo.. inderdaad een heftig verhaal.

9. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Chocochippie: ik heb daar momenteel ook veel last van. Ik schrik dan steeds van de steken, zijn best gemeen.
    Van vk begreep ik bij de vorige controle dat het hoort bij de voorbereidingen. Of terwijl voorweeen of de kleine is aan het indalen.

De vk zei vorige keer dat ik makkelijk de 38 weken ga halen, dus ben benieuwd! Bij mn zoon werd ik ingeleid met 37 weken.

Even een vraag aan moeders met kinderen: De laatste paar keren dat ik mijn zoon naar kdv bracht moest hij gelijk huilen wanneer ik wegga. Zo ook dr net, toen ik vroeg wat er was zei hij "mama moet blijven". Het is denk ik dat hij de spanningen begint te merken thuis. Dat het niet meer lang gaat duren dat hij de aandacht moet verdelen.
    Hoe gaan jullie hiermee om?

Slecht zien: Mn ogen zijn gelukkig nog het zelfde gebleven. Draag contactlenzen.

10. Margjelinde

Margjelinde Actief lid

16 nov 2012
    252
    0
    0
    Gefeliciteerd Jolien!!!

Helma: Ik merkte bij mijn dochter ook verschil. Opeens moest ik haar uit de auto tillen en mocht papa dat niet meer doen, ook papa mocht geen luier meer verschonen ed. Nu hebben we dat geprobeerd uit te leggen: nee papa doet nu dit, en dan gaat mama zo dat met je doen: dit werkt voor haar deels (ze huilt de eerste paar seconden, en accepteert dan alsnog dat papa het doet, en daarna doe ik dan ook wat met haar)

Misschien dat je dit soort compromien ook kan gaan sluiten, zoals mama geeft nu de baby even te eten, maar als mama daarmee klaar is zullen wij dan samen een puzzel maken/boek lezen (en dus de baby indien mogelijk even uit handen geven aan papa/oma/box)

Ook nu op kdv huilt ze plots weer als ik weg wil gaan, en ik heb nu laatste 2 keer echt bewuster afscheid genomen: met haar op de bank gezeten, mama gaat werken, jij gaat lekker spelen, en dan komt mama jou vanmiddag weer ophalen: ga jij mama zo een extra dikke knuffel en kus geven, gaan we dan nog naar elkaar zwaaien? (vorige keer ook juf bij betrokken, van ga jij samen met de juf een boekje lezen? die zat namelijk op die bank waar ik afscheid van haar nam in het lokaal)

Dit heeft voor haar echt geholpen, want toen ik haar vanochtend af zette, wilde ze me niet eens een kus en knuffel geven en was ze te druk met spelen (haha dit vond ik dan weer jammer, maar het is wel beter zo..)

Succes!

11. mamavanseth

mamavanseth Actief lid

13 jul 2008
    145
    2
    0
    Zingen
    Overrijssel
    Ik heb ze alweer wat ouder maar merk wel aan mijn dochter dat ze onrustiger is. Kan zijn dat dit door de kleine komt maar misschien ook wel school. Ze gaat naar groep 3'en dit is natuurlijk ook heeeelll spannend.

Probeer vooral wel met mijn zoon af en toe extra te knuffelen. Hij is 8 en heeft het syndroom van asperger. Hij zit er tegen op dat er straks een kraamverzorgster hier in huis is. We hebben hier duidelijke uitleg over moeten geven wat dit inhoud.

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank je wel voor de tips dames! Hiermee kan ik aan de slag.

13. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje zeker heftig!

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Wat een heftig verhaal. Erg zielig zeg...... Gelukkig dat het zo relatief goed afgelopen is.

15. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar het is soms niet de hele dag. En vooral naar dingen in de verte kijken aankomende auto's stoplichten enz.
    Ik kijk het nog even aan misschien komt het wel dat ik wat vermoeid ben slaap zo slecht soms maar 2 of 3 uurtjes nu overdag ook maar eens geslapen.

Heb vrijdag ook weer afspraak bij de vk en zal het dan eens overleggen.

16. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    idd heftig verhaal van Ashleyy!!! Sterke vrouw!

Slapen: hier ook steeds slechter, buik ligt in de weg, onrustige benen of plassen. Best irri, maar ja, nog even en dan krijg je er iets moois voor terug.

VK controle: heb k morgen ochtend, ga haar vragen wat precies de steken in mn liezen zijn die ik voel. Ze doen gemeen zeer soms. Ook begint het af en toe wat te rommelen, harde buiken, menstruatiekrampen ed.

Fijne avond allemaal!

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Stormpy. Ik heb -0.75/-0.5 van sterkte, maar moeite met die dingen die je noemt. En inderdaad als ik wat vermoeider ben, is het lastiger.

Heb het ook gelezen. Pffff. Heftig.

slapen. Wordt standaard na 2 uurtjes wakker omdat mn maaginhoud mn keel in stroomt. Val altijd in slaap halfzittend op 2 kussens en wordt dan wakker plat op het matras.
    Middag dutjes schoten er in dit weekend, plus overprikkeling zorgde voor n paniekaanval.

Langzaamaan komen de natuurlijke bevallingen :eek:. Word spannend!

18. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Heel spannend. Vandaag alles gewassen, morgen komt schoonmoeder
    helpen strijken. Zo schattig he, die kleine
    kleertjes aan de waslijn.
    Hier is slapen ook drama. Vooral met die
    warmte. Hier is de bank ook m'n beste
    vriend.
    Wie hebben er last van striae? Het jeukt zo
    gigantisch!

Jolien, ik hoop dat het een goede dag is ?!

19. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    En incognito hoe was je afspraak bij de Gyn?

20. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    O ja dat heb ik ook joh zodra ik ga liggen ! Vooral als ik veel gegeten heb ( tenzij ik het al uitgekotst heb)
    Bah bah

Deel Deze Pagina