1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Leuk! :) Ik zou het na het eten geven maar ik weet niet of je zo lang kunt wachten?

2. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi testje!
    Ik zou gaan voor de little frog hoor.. Kun je veeel langer mee dragen. Knopen is even oefenen..maar eenmaal de smaak te pakken knoop je net zo snel als dat je een kinderwagen uit se auto moet uitklappen ;)

ik heb 11 februari mn echooooo.. Duurt laaaaang!

Ik ga bij mijn tweede kindje de vaccinaties uitstellen of helemaal niet geven..
    Ben benieuwd of hier nog mamas zitten die hier ook aan denken?
    Ik lees er veel over de laatste tijd.. En staat me steeds meer tegen.. Zit zoveel rommel in en de werking is minimaal..! Draait allemaal om geld.. Ze willen nu zelfs een vaccin voor waterpokken geven..dus over een paar jaar zijn mensen doodsbang voor waterpokken want je moet er voor ingeënt.. Dus zal wel ernstig zijn (het kinkhoestvaccin werkt bv al jaren niet meer..daarom krijgen veel mensen het nu toch.. En maar blijven prikken)
    (is trouwens niet om een discussie te beginnen hoor;) ik verdiep me er ook nog in.. En respecteer een ieder zijn mening hierover..

3. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ja na het eten is wel het leukst. Moet ik ze wel in de auto laten staan want anders gaan ze spieken haha

eefje: blij te lezen dat ik niet de enige ben ik wil waarschijnlijk ook niet vaccineren. ik sta er het zelfde in en heb ik gezien dat het ook daadwerkelijk schade kan aan brengen. Zl is bij de 6 maanden vaccinatie ziek geworden en heeft tot zeker 14 maanden elke dag verhoging aantal keer op de 1e hulp gezeten.

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hier kiezen wij wel bewust voor vaccineren. Moet er niet aan denken dat mijn dochter ziek wordt of dat er andere kindjes ziek worden doordat wij haar niet laten vaccineren. Mazelen bijvoorbeeld kan best wel erge gevolgen hebben en ziektes zoals Polio wil je echt niet meer terug hebben in Nederland. Maar het blijft altijd een discussiepunt waar je meestal toch niet uit komt. ;) Mijn dochter heeft gelukkig nooit zoveel last van de vaccinaties.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hallo dames!
    Mag ik er ook bij :)
    Vandaag voor de 5e x getest en het was een knaller! Gelijk de vk gebeld en mag 21 januari voor een vroege echo.
    Volgens de berekeningen ben ik 8sept uitgerekend 1ste kindje.

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echo 22 januari

Receptioniste zei dat ik dan 7 + paar dagen was.. maar dat kan echt niet kloppen.
    14 dec terugplaatsing van een 5 dagen cryo..
    Maar oke zal het dan wel zien!

Nu druk aan het haken.. de CAL 2014.. meer dames die van het handwerken zijn? (Jeempie wat klinkt dat oubollig)

Welkom Chocochippie

Hier kiezen we ook heel bewust voor vaccineren.

7. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 29 januari de intake en 1e echo.
    Zo spannend.

8. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen voor het eerst een onpasselijk gevoel gehad.
    Ik weet nog van de 1e dat ik dan juist moet eten en dat heeft geholpen.
    Hebben jullie ook dat het liggen op je zij niet prettig is mits je een kussen tussen je matras en lichaam doet? Bij de 1e had ik dat pas veel later in de zwangerschap....

9. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Australie, dat klinkt goed zeg! Ik zou dat echt niet kunnen denk ik, zo ver van mijn vertrouwde omgeving af. Lijkt me wel heel tof om daar een keer heen te gaan.

JackieSt, mooie knaller van MvM.

Chocochippie, gefeliciteerd en welkom hier.

Vaccineren, ik heb daar helemaal nog niet over nagedacht.
    Vind het wel fijn dat hier meerdere mama's zitten die al 1 of meerdere kids hebben. Kan ik veel van opsteken ;)

Born2bemom, ik lees vaker over cryo's en dat ze een bepaald aantal dagen oud zijn. Wat houdt dat precies in? Dan ben je ook 5 dagen verder in je zwangerschap? Sorry als het een stomme vraag is, maar ik ben (gelukkig) een leek op dat gebied.

rbnlin, ik heb geen last van dat liggen op mijn zij. Dat onpasselijke gevoel waar je het over hebt herken ik wel. Zaterdag had ik dat en net weer. Als ik dan wat eet is het weg.

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september
    Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    Sanne006, 22 jaar, 1e kindje
    Stormpy, 21 jaar, 1e kindje
    Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    Mloeskie, 29 jaar, 2e kindje
    YvjuhXx, 24 jaar, 1e kindje
    Liana84, 30 jaar, 1e kindje

2. september
    Monifique, 28 jaar, 2e kindje
    Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje

3. september
    JackieSt, 32 jaar, 2e kindje
    Eppo82, 32 jaar, 3e kindje

4. september
    InCognito, 31 jaar, 4e kindje
    Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    Wiwi, 26 jaar, 1e kindje

5. september
    Derdedroppie, 27 jaar, 4e kindje
    Priscil, ? jaar, 2e kindje

6. september

7. september
    Ilonavp, 30 jaar, 1e kindje
    Tientje34, 36 jaar, 2e kindje

8. september
    Wonderbaby1, 24 jaar, 3e kindje
    Minaa, 24 jaar, 2e kindje
    Chocochippie, ? jaar, 1e kindje

9. september
    Helma85, 29 jaar, 2e kindje
    Eefje86, ? jaar, 2e kindje
    rbnlin, 35 jaar, 2e kindje
    zeeuwse, 29 jaar, 1e kindje

10. september
    Mamitica, 28 jaar, 2e kindje

11. september

12. september
    Handbalster, ? jaar, ? kindje
    Annelie566, 24 jaar, 2e kindje
    Jertedan, 30 jaar, 1e kindje

13. september

14. september

15. september

Uitgerekende datum onduidelijk
    Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje

Afspraken;
    Stormpy: 12 januari, ziekenhuis
    Patries2310: 13 januari, 1e echo gynaecoloog
    Liana84: 15 januari, vroege echo verloskundige
    Monifique: 16 januari, 1e echo gynaecoloog
    Patries2310: 16 januari, intake verloskundige
    InCognito: 19 januari, 1e echo gynaecoloog
    Didi78: 19 januari, 1e echo en intake verloskundige
    ilonavp: 19 januari, 1e echo en intake verloskundige
    Wonderbaby1: 19 januari, 1e echo verloskundige
    Chocochippie: 21 januari, vroege echo
    Eppo82: 22 januari, intake verloskundige
    Wiwi: 22 januari, 1e echo verloskundige
    Annelie566: 23 januari, 1e echo verloskundige
    Patries2310: 27 januari, echo verloskundige
    Mloeskie: 27 januari, 1e echo verloskundige
    Kleinmonster: 27 januari, 1e echo en intake verloskundige
    Priscil: 27 januari, 1e echo verloskundige
    Jolien 1986: 29 januari, 1e echo en intake verloskundige
    Wonderbaby1: 29 januari, intake verloskundige
    rbnlin: 29 januari, 1e echo en intake verloskundige
    JackieSt: 2 februari, 1e echo verloskundige
    JackieSt: 4 februari, intake verloskundige
    Eefje86: 11 februari, 1e echo verloskundige

Heb je een aanvulling en/of wijziging voor de lijst, geef het dan 'dikgedrukt' door.

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Men, wilde nog ergens op reageren ;)

Kleinmonster, wat een super leuk idee om het op die manier te vertellen. :) Ben benieuwd hoe ze reageren.

Helma, echo al gehad? Hopelijk is alles goed!

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Liana, Heb mn echo en intake om 20.00.
    Net voor de zekerheid nog een test gedaan en knalde weer:p
    Toch even voor de bevestiging, blijft een mooi zicht een knaltest.
    Vandaag was het best druk bij mn werk, k zit nu op de bank en voel mn onderbuik best wel.

13. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liana 84:

Bij ivf/icsi wordt de bevruchting in het labaratorium gedaan en dan wordt na 3 dagen een 3dgn jonge embryo van 8 cellen (in het gunstigste geval) teruggeplaatst.. soms zijn er meerdere embryos deze worden dan ingevroren. Dat worden dan cryo's genoemd. Deze worden op eem later moment ontdooid, dan wordt er gekeken of ze weer gaan doordelen. Zo ja dan wordt deze na 2 dgn teruggeplaatst. In totaal is de embryo dam dus 5 dgn.

14. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Enten ga ik wel doen. Alsnje niet inent maakt het kind geen antistoffen aan. Als hij if zij dan in aanraking komt met de ziekte wordt ie zieker dan wel geente kinderen. Kijk maar naar de bijbelbelt. Daar waren de kinderen die niet ingeent waren het ziekst en enkele stierven zelfs.
    Ik heb de opleiding dierenartsassistent gedaan en heb daar toen veel over opgezocht. De katten bijv die nooit ingeent werden tegen niesziekte ging80% dood. Van de wel geente katten overleefden ze allemaal. Het werkt hetzelfde bij dieren als bij mensen.

Kinderen kunnen inderdaad ziek worden van een enting. Maar dat is de reactie op het maken van antistoffen. Maar liever dat mijn kind straks ziek is van de enting dan het risico op overlijden bij contact met een ziek kind. Nu is dit natuurlijk niet altijd het risico maar het risico dat hij of zij dan zieker wordt dan wanneer wel ingeent is groter.

Dankzij mijn griepprikken die ik kreeg ivm bronchitis heb ik in die tijd als ik griep had niet beroerd geweest ik kon gewoon werken. Maar sinds ik geen bronchitis meer heb en de griepprik niet meer krijg ben ik echt hondsberoerd als ik de griep heb. Echt 10x erger.

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Spannend! Ik zou het ook na het eten doen, als ik mezelf zo lang in zou kunnen houden :D
    Hoe reageerden ze?

Ik heb zelf de wandelwagen en de buggy beide nog in gebruik, zou zeker nog wel een buggy erbij houden, zo'n ding neemt maar weinig plaats in gebruik en is toch wel handig als de oudste even niet wil lopen en je de jongste draagt. Dubbeldragen vind ik er leuk uitzien, maar voor mij persoonlijk niet praktisch ;)

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Eefje: Daar kom ik dus niet uit he, die verschillen tussen tula's, bondolino's, manduca's etc.... Iets met bomen een bos :p
    Zo moeilijk met die entingen, ik snap je twijfels. Hier hebben de 2 oudste, ondanks inenten, gewoon kinkhoest gehad inderdaad en nu blijkt dat het huidige vaccin niet meer werkt :O
    Ik denk dat ik wel laat enten, maar laat ontstoren en ik wil de andere 3 ook nog laten ontstoren.

Jackiest: Wauw, mooie test inderdaad! Super :D

Chocopippie: Gefeliciteerd meid en welkom hier!

Born2BeMom: Ik weet niets van cryo's etc, maar begrijp ik dat het dan al een 'kindje' van 5 dagen is wat ze terugplaatsen? Dan ben je toch zeker al 8 weken op 22 januari?
    *edit* ik lees nu je reactie op Liana. Dus.... je bent dan toch al 8 +5 of zo?

Rbln: Zeker spannend!

Helma: Wat moet je nog lang wachten zeg! Spannend, laat je ons wel wat weten?

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hier vanmorgen gewoon alweer voor de tweede keer bloedverlies gehad :( Ik haat het zo, ik weet wel dat het niks hoeft te betekenen, ik had het bij de jongste ook steeds, maar ik wil het niet zien!
    Toch vanmiddag (maar veel te laat) de assistente van de gyn gebeld en het voorgelegd. Ik ben er vrij nuchter in hoor, heb haar gevraagd het voor te leggen aan mijn eigen gyn, ook gezien het verleden en hem dan te laten oordelen wat nu wijsheid is. Nog 2 weken wachten, of nu kijken of het in ieder geval op de goede plek zit. Ik hoor er morgen wat over.

18. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Vervelend hoor InCognito... :( Misschien wel een beetje een geruststelling dat je het bij je laatste zwangerschap ook hebt gehad en dat het daar ook niets te betekenen had. Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt.

@Helma: succes straks bij de echo!

19. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Born2bemom, bedankt voor je uitleg! Ik begrijp het nu tenminste een beetje. ;)

Helma, ik snap dat een knaltest fijn is. Ik heb vanochtend ook nog een test gedaan om te kijken of ik nog steeds zwanger ben :p en die knalde de pan uit.
    Heel veel succes vanavond!

Incognito, ookal weet je dat het hebben van bloedverlies niks hoeft te betekenen, je wilt het gewoon niet zien. Ik ben benieuwd wat de gyn morgen zegt!

20. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank je wel meiden!
    K krijg nu steeds wat steekjes in mn onderbuik, klinkt raar, maar vind het een fijn gevoel!
    Nog 1,5 uur! Als we terug zijn, laat ik weten hoe het was!

Deel Deze Pagina