1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jertedan

Jertedan Lid

4 nov 2014
    67
    0
    6
    Vrouw
    Ik denk dat het bij mij allemaal nog een beetje moet 'dalen'...1ste kindje, 15 maanden bezig geweest en nu 'ineens' toch spontaan zwanger, had het eigenlijk al niet meer verwacht, of gehoopt. Lees ik hier ineens over zwangerschapsbroeken al, hihi. Dan gaat het bij mij echt nog van 'oh ja...!' Ook bij geslacht heb ik nog niet echt een gevoel...misschien over paar weken wel, meesten zijn nu nog wat verder dan ik. Vanmiddag belt als het goed is VK terug. Vind alles zo spannend nu...!

Trouwens, gisterennacht werd ik rond 5u wakker en had enorme jeuk op m'n hoofdhuid. Ben er echt 2 uur wakker van geweest, gelukkig was ik de ochtend nog vrij. Was bang voor beestjes, maar na dat moment helemaal geen last meer gehad, en dat zou bij beestjes wel anders zijn. Nou heb ik het opgezocht, kennelijk is dit ook een zwangerschaps-kwaaltje... (her)kent iemand dit...?

2. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt, is dat een zwangerschapskwaal? Heb het al heel de dag en heb er geen seconde aan gedacht dat dit een kwaal zou kunnen zijn. Dacht dat het lag aan de shampoo! Het zit met name in mijn haargrens, bij mijn voorhoofd.

3. Jertedan

Jertedan Lid

4 nov 2014
    67
    0
    6
    Vrouw
    Ja, m'n vriend opperde het, dus dan ga ik natuurlijk gelijk googlen :) Kan beter slapen om 5u, maar ja. Vond er dit over:

Een jeukende hoofdhuid tijdens de zwangerschap
    Sommige vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap een jeukende hoofdhuid (en haaruitval). Dit kan bijzonder vervelend zijn en erg heftige jeuk veroorzaken, ook in de nek en aan de oren. Deze jeuk kan 's ochtends plotseling komen opzetten, maar ook 's nachts kan er hevige jeuk zijn. Het lastige is dat het jeukpatroon bij alle vrouwen anders verloopt en dat er ook geen standaard oplossing is voor jeuk aan de hoofdhuid tijdens de zwangerschap. Je kunt natuurlijk proberen om te wisselen met je shampoo, voor sommige vrouwen werken anti-roos shampoos van Andrelon of Head and Shoulders goed. Indien dat niet werkt moet je naar de huisarts gaan, deze kan het probleem in kaart brengen en afgestemd op de specifieke situatie een middel (vaak medische shampoo) geven. Meestal wordt deze shampoo ook vergoed en ben je toch redelijk snel van de jeuk af.
    Oplossen: ga naar de huisarts en vraag speciale shampoo.

4. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Duidelijker zo idd

5. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Ik draag ook weer zwangerschapsbroeken. 2e zwangerschap maar heb nog geen kindje. (Mk) vorige keer begon ik rond 8 weken uit te zetten. Ik ben nu 3kg afgevallen maar mijn broek zit savonds echt te strak. En dat al met 5+3 nu. Ik houd wel veel vocht vast dat scheelt ook. En mijn huud van mijn buik is heel gevoelig.

Vandaag met een vriendin een drankje gedaan en door destad gelopen. Ben kapot! Echt doodmoe. Nooit verwacht. Normaal nooit last van haha. En jeuk herken ik.
    Ik heb het in mijn nek en hoofd idd

6. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik vind het prima wat de lijst betreft. Is mooi zo. Ben ook wel blij dat ik niet de enige ben die weet hoe je de lijst moet aanpassen, scheelt weer.

Jeuk, ik heb geen jeuk aan mijn hoofdhuid, maar wel veel op mijn rug. Heel irritant ook.

Monifique, ik snap je dilemma. Als ie geen 3+ aangeeft, zit je misschien onnodig in de stress. Het geeft een indicatie en het is geen waarheid. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

7. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeuk.. Ja aan mijn tieten. :p:D

8. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    #548 fruitvliegje, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt: 7 jan 2015
    hoi hoi,

de lijst is prima zo volgens mij wel overzichtelijker :)
    ik ben trouwens 26 jaar en het is mijn 4de kindje, was ik vergeten te melden sorry ;);)

monifique, ik zou (proberen te) wachten volgende week, anders maak je jezelf misschien onnodig onzeker ;) maar doe waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkste!

hier ook het gevoel dat mijn buik al aardig aan het groeien is en ik begin pas net :$ (fijn hoor die reactie van mijn lichaam gelijk:()
    sommige broeken kan ik al niet eens meer dicht krijgen of zitten echt niet lekker...:(
    ben benieuwd wat dat gaat worden :cool:

jeukende hoofdhuid, hier ook, maar heb ik nog nooit eerder gehad :)
    mijn borsten zijn al 2 weken gevoelig en jeuken maar dat hoort erbij :p

gevoel over het geslacht van dit kleintje, heel vreemd had ik de vorige 3 keer wel toen ik zwanger was maar nu... Geen idee :p
    onze duimen draaien dat we een plakbeeb hebben :D

fijne avond allemaal!

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Vlak voordat ik wist dat ik zwanger was had ik een jeuk aanval over mijn hele romp (leek wel netelroos) en nu merk ik dat mijn haar sneller vetter wordt. En dikke tittn zegt mijn vriend :) hahaha. Ik hoef voorlopig nog niet aan de zwangerschap broeken. Ik draag altijd jurkjes met legging eronder. Denk dat ik daar aardig lang mee vooruit kan. Grotere bh kan geen kwaad denk ik

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik ga ook pas met 9+ week heen. Misschien ook wel leuk, zie je als goed is ook veel meer een "compleet" herkenbaar kindje of kindjes :)

11. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    #551 ilonavp, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt: 7 jan 2015
    @monifique
    Jenkunt test doen maar clearblue digital heeft veel hcg nodig. Dus als je weinig hcg hebt zegt ie niet zwanger. Een streep is een streep ;) veel vk zeggen eens een streep is zwanger. Er gaan geruchten over vals positief maar dat schijnt niet te kunnen. Hcg maak je alleen aan als je zwanger bent of bepaalde ziekte hebt.

Trouwens iemand een idee waar je zwangerschapsbhs of voedingsbhs kunt kopen in maat 95F/FF? En dan wel met vulling (geen push up niet nodig ;) maar versteviging)
    ik draag nu gewone bhsmaar ik houd veel vocht vast e. Ze beginnen te krap te zitten.

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ik was bij mn vorige zwangerschap 335 kilo aangekomen. Hopelijk nu niet zo veel:p.
    T zit echt lekker zo'n broek!
    Ben trouwens nu 2 kg afgevallen in 2 weken tijd.

13. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    335 kilo ? Haha dat is wel heel veel ;)

Jeuk op mn hoofd heb ik OOK! Hoe bizar ! Dacht ook al dat ik luizen had ofzo maar blijkbaar kan het dus toch een soort symptoom zijn :)

Ik zit te twijfelen of ik voor een vroege echo met 6 weken met 7 weken of een 'normale echo' met 8 of 9 weken ga...
    Ivm mijn MA afgelopen jaar mag ik bij de gyn langskomen voor een vroege echo maar de vorige zwangerschap heb ik een hartje zien kloppen met 8 weken en bleek het bij de 11 weken echo met 9 weken te zijn gestopt met kloppen.... :S
    Dat is een hele kleine kans hoor ! Maar toch twijfel ik nu of ik wel voor de 8 weken een echo wil .. gevoelskwestie denk ik maar ja.. wat zouden jullie doen ?

14. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb meestal ook legging met jurkjes aan broek is niet echt mijn ding 😜

En jeuk op me hoofd enzo heb ik ook vreselijk irritant is dat zeg!

En mamitica zoals je zegt de kans is klein maar als je je er beter bij voelt om het met 8 à 9 weken te doen moet je dat doen. Maar als je teveel loopt te piekeren of er over nadenkt misschien kan je dan beter wat eerder gaan misschien stelt dat je iets geruster.

Ik heb de eerste echo maandag ben dan 6+6 en ben daar wel blij mee want ik word van dat wachten echt onrustig!

Naar je moet doen waar je je goed bij voelt😊

15. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    oeps, 35 kg:p:p

16. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker onnozel net een test gedaan. Was toch bezig voor moeders voor moeders;)

Wat denk je?

3+:D

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    super monifique nu geen zorgen meer maken he!!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Jeej!! Super!!:D

19. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0