1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Steffie... succes

Nieuwe dames..... gefeliciteerd en welkom. Wat leuk trouwens al die 3+ testen te zien.

Moeders voor moeders.... het is mij gisteren door de vk ook gevraagd of de regio-consulente van moeders voor moeders met mij contact op mocht nemen en dat er van de week een compleet pakket in de bus valt met alle informatie en folders over de zwangerschap, afspreken etc en of ze daar dan ook een folder van moeders voor moeders in mocht doen zodat ik me erin kon verdiepen. Of ik mee doe.... nog niet echt over nagedacht.
    Wie van jullie doet er wel/niet mee en waarom?

Jeuk..... ik dacht al dat t kwam doordat ik de medicijnen voor allergie niet meer in mocht nemen. Maar zo te horen zal t door de zwangerschap zijn, voornamelijk mijn rug en echt op zo'n punt dat ik er net niet bij kan. Talkpoeder doet wonderen... tip van de HA.

Zwangerschapsbroeken...... nog niet eens aan gedacht, een broek zit bij mij ook niet echt lekker meer, knoop drukt in mijn buik. Maar een legging met een rokje gaat eigenlijk prima en 's avonds trek ik thuis normaal toch al een joggingsbroek aan. Zolang dat nog gaat blijf ik dat doen, daarna zien we wel weer verder.
    Ik hoop eerlijk gezegd om niet te veel aan te komen, geef niet toe aan meer eten dan anders. Ben wel een stuk gezonder gaan eten, niet dat het voorheen slecht was maar gewoon nog gezonder.

Kwaaltjes..... gisterenavond mijn eten voor de 3e keer niet binnen kunnen houden, dus op zich valt dat gelukkig nog mee. Ik heb alleen nog steeds een hele dag zeurende hoofdpijn en vanaf 17.00 a 18.00 moe en misselijk erbij. Mijn buik rommelt wel behoorlijk daarom. ML is al helemaal happy omdat hij vindt dat mijn boobs groter en steviger zijn.

Geslacht...... ik weet het niet, niet echt een gevoel. Maar er is tegen mij diverse keren gezegd dat mijn 1e kindje een meisje zal worden. Maar goed anderzijds is er ook geregeld gezegd dat ik een tweeling krijg. Ik ben dus benieuwd wat daarvan klopt (spiritueel).

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik doe nu voor de tweede keer mee met MvM. Ik vind het een kleine moeite. Gelukkig ben ik zelf 2 keer makkelijk zwanger geraakt en draag graag een steentje bij voor vrouwen die dat geluk niet hebben.

3. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Ik heb me er in verdiept en wil het ook gaan doen. Ik hoop snel gebeld te worden door de regio-consulente.

Het opvangen nog niet echt een idee wat je daarvoor aangeleverd krijgt, maar het lijkt mij maar een kleine moeite, plassen moet je toch en gaat vanzelf.

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Je krijgt een wit kannetje. Urine wat je opvangt moet je overgieten in blauwe flessen. In de flessen zit een soort conserveringsmiddel wat heel erg stinkt. Ik hou dus even m'n adem in als ik het over schenk totdat ik de fles weer dicht heb gedaan. ;)

5. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Steffie veel succes en plezier!

mvmHier wel mvm. Heb dit keer zelf ook gebruik moeten maken van hormonen. Zou een ander er ook graag mee willen helpen.

bh vorige keer in mijn zwangerschap van b naar c gegaan en na de bevalling naar een D.
    Ik had in de kraamweek een verschrikkelijk ding. Kapotte tepels en de bh was niet echt lekker zacht dus die tepels schuurden daar steeds tegenaan. Niet fijn.
    Ik ga dit keer op zoek naar een bh dat van ander materiaal is gemaakt. Heb de oude gelukkig nog om te vergelijken.
    Verder vond ik stretch wel fijn. Voorgevormd ook een pre. Vind het niet prettig als ik van die dikke tepels Door mijn shirt heb.. haha en tijdens de borstvoeding zijn ze al zo aanwezig. Plus.. je lekt er iets minder makkelijk doorheen.:D

geslacht geen idee. Volgens de chinese kalender een meisje. Maar mijn gevoel heeft altijd gezeg dat ik twee jongens zou krijgen...

6. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    MvM, dit is mijn eerste week. Heb de vorige keer een week of twee meegedaan, totdat er een MA geconstateerd werd. Ik word ook heel makkelijk zwanger, dus wel super graag wat voor andere vrouwen betekenen. De eerste keer toen ik weer in dat kannetje moest piesen was het een beetje een smeerboel geworden :D. Daarna ging het goed.

Incognito, ik hoop dat je morgen een goede echo zult hebben!

Eefje, Jeeeh lekker, een 3+! heerlijke bevestiging is dat.

Ik merk dat ik nu een beetje onzeker begin te worden. Heb eigenlijk bijna dagelijks wel krampjes of steekjes in mijn bm, maar vandaag is het me nog niet opgevallen. Ik ben nu meteen bang dat de boel gestopt is het met groeien. Waarschijnlijk is het helemaal niet reëel, maar toch jaagt het me angst aan. Nog een weekje volhouden tot de eerste echo.

7. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september

Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    Sanne006, 22 jaar, 1e kindje
    Stormpy, 21 jaar, 1e kindje
    Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    Mloeskie, 29 jaar, 2e kindje
    YvjuhXx, 24 jaar, 1e kindje
    Liana84, 30 jaar, 1e kindje

2. september
    Monifique, 28 jaar, 2e kindje
    Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje
    Helma85, 29 jaar, 2e kindje

3. september
    JackieSt, 32 jaar, 2e kindje
    Eppo82, 32 jaar, 3e kindje
    Ehdi, 25 jaar, 1e kindje

4. september
    InCognito, 31 jaar, 4e kindje
    Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    Wiwi, 26 jaar, 1e kindje

5. september
    Derdedroppie, 27 jaar, 4e kindje
    Priscil, ? jaar, 2e kindje

6. september

7. september
    Ilonavp, 30 jaar, 1e kindje
    Tientje34, 36 jaar, 2e kindje

8. september
    Wonderbaby1, 24 jaar, 3e kindje
    Minaa, 24 jaar, 2e kindje
    Chocochippie, 23 jaar, 1e kindje

9. september
    Eefje86, ? jaar, 2e kindje
    rbnlin, 35 jaar, 2e kindje
    zeeuwse, 29 jaar, 1e kindje

10. september
    Mamitica, 28 jaar, 2e kindje

11. september

12. september
    Handbalster, ? jaar, ? kindje
    Annelie566, 24 jaar, 2e kindje
    Jertedan, 30 jaar, 1e kindje

13. september
    Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje

14. september
    Brondy, 29 jaar, 2e kindje

15. september
    Patjuhxx, 25 jaar, ? kindje

Uitgerekende datum onduidelijk
    Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje

Afspraken;

Januari
    09: InCognito (1e echo gyn)
    12: Stormpy (zh)
    13: Patries2310 (1e echo gyn), Kleinmonster (1e echo)
    15: Liana84 (vroege echo vk)
    16: Monifique (1e echo gyn), Patries2310 (intake vk)
    19: InCognito (2e echo gyn), Didi78 (1e echo+intake vk), ilonavp (1e echo+intake vk), Wonderbaby1 (1e echo vk)
    20: YvjuhXx (intake vk)
    21: Minaa (1e echo vk), Chocochippie (vroege echo)
    22: Eppo82 (intake vk), Wiwi (1e echo vk), Born2bemom (1e echo), Brondy (gyna, echo?)
    23: Annelie566 (1e echo vk)
    27: Patries2310 (echo vk), Mloeskie (1e echo vk), Kleinmonster (2e echo+intake vk), Priscil (1e echo vk), Minaa (intake vk), Fruitvliegje (intake vk)
    29: Jolien 1986 (1e echo+intake vk), Wonderbaby1 (intake vk), rbnlin (1e echo+intake vk)

Februari
    02: JackieSt (termijnecho vk), Helma85 (2e echo vk)
    03: Tientje34 (1e echo+intake vk)
    04: JackieSt (intake vk)
    05: Brondy (intake vk)
    09: Eppo82 (termijnecho vk), YvjuhXx (echo vk)
    11: Eefje86 (1e echo vk)
    12: zeeuwse (1e echo+intake vk)

Heb je een aanvulling en/of wijziging voor de lijst, geef het dan 'dikgedrukt' door.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.140
    113
    ik doe dit keer niet mee aan moeders voor moeders. Ik heb het 2 keer gedaan, en echt kotsend boven die flessen gehangen. Maar goed, voor het goede doel.:p
    Maar ik ben verhuisd en nu geen plek voor de flessen in de badkamer waar ik ze veilig kan neerzetten zonder dat er grijpgrage handjes aankomen. Dus ik heb besloten om me het een keer niet moeilijk te maken.:)

Maar top meiden dat jullie het wel doen!

Liana, ik heb tot nu toe helemaal geen steekjes etc. En maak me daar ook zorgen over. Maar ik probeer te denken dat het gewoon goed zit. En is het niet zo, kan ik daar nu toch niks aan doen.

9. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde hier eppo. Eerste week wel steekjes gehad. Nu weer niets. Gisterenavond echt pijnlijke borsten. Nu weer niets.

Ik heb mezelf gisteren ingesproken dat het de laatste week goed is gegaan. Ben van 2-3 weken op de test toch naar 3+ gegaan en ook geen symptomen. We zien wel en ik heb het nu toch niet meer in de hand. Je kunt alleen proberen zo min mogelijk te stressen.
    Ik heb de rust nu wel gevonden.
    Afwachten tot volgende week vrijdag en voor jou tot donderdag Liana.

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Dat stelt me toch wel wat gerust dames. Tnx. Nog een weekje afzien tot de eerste echo. ;)

11. AnoniemMeisje18

AnoniemMeisje18 Actief lid

26 mrt 2014
    364
    0
    16
    Hallo !!
    gefeliciteerd alle zwangeren, ook ik wil m hierbij aanmelden.
    Gister positief getest 1-2 weken met clearblue.
    contact gehad met verloskundige en 29 JANUARI eerste echo!!!
    Het mocht eindelijk zo wezen in ronde 14.
    en in het nieuwe jaar!!

Heb me eigen net ingeschreven voor MvM Wil ook graag mensen helpen want als ik het nodig gehad zou hebben zou ik ook blij zijn dat iemand mij kon helpen... dus ook ik doe mee vanaf 15-01-2015.

Mijn uitgerekende datum zou zijn 7 September volgends de verloskundige maar dat moeten we nog goed bekijken met de echo's

xxx

12. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd anoniemmeisje18! Als je op 7 september uit bent gerekend ben je alleen wel wat verder in je zwangerschap. Of je bent natuurlijk eerder uitgerekend. Ik ben namelijk ook op 7 september uitgerekend en ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Hoe dan ook: gefeliciteerd!

13. AnoniemMeisje18

26 mrt 2014
    364
    0
    16

Ja ik had zelf in mn hoofd 17 september maar verloskundige rekend vanaf laatste menstruatie terwijl ik een onregelmatige cyclus had.
    hoe dan ook mn clearblue gaf 1-2 weken aan dus zou 4 weken nu kloppen denk ik? hihi

dankjewel jij ook ! spannend

14. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Anoniemmeisje, gefeliciteerd en welkom hier! Als je uitgerekende datum 7 sept is, ben je inderdaad verder in je zwangerschap. Ik zet 'm voor nu gwn ff op de 7e. Aanpassen kan altijd nog.

15. AnoniemMeisje18

26 mrt 2014
    364
    0
    16

Dankjewel!
    als hij aangepast moet worden als ik zeker weet wanneer, meld ik het meteen! bedankt

16. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    #596 Liana84, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    ♥ 1 t/m 15 september 2015 ♥

1. september

Born2beMom, 29 jaar, 3e kindje
    Sanne006, 22 jaar, 1e kindje
    Stormpy, 21 jaar, 1e kindje
    Didi78, 36 jaar, 1e kindje
    Mloeskie, 29 jaar, 2e kindje
    YvjuhXx, 24 jaar, 1e kindje
    Liana84, 30 jaar, 1e kindje

2. september
    Monifique, 28 jaar, 2e kindje
    Jolien 1986, 28 jaar, 1e kindje
    Helma85, 29 jaar, 2e kindje

3. september
    JackieSt, 32 jaar, 2e kindje
    Eppo82, 32 jaar, 3e kindje
    Ehdi, 25 jaar, 1e kindje

4. september
    InCognito, 31 jaar, 4e kindje
    Patries2310, 32 jaar, 1e kindje
    Wiwi, 26 jaar, 1e kindje

5. september
    Derdedroppie, 27 jaar, 4e kindje
    Priscil, ? jaar, 2e kindje

6. september

7. september
    Ilonavp, 30 jaar, 1e kindje
    Tientje34, 36 jaar, 2e kindje[
    AnoniemMeisje18, ? jaar, ? kindje

8. september
    Wonderbaby1, 24 jaar, 3e kindje
    Minaa, 24 jaar, 2e kindje
    Chocochippie, 23 jaar, 1e kindje

9. september
    Eefje86, ? jaar, 2e kindje
    rbnlin, 35 jaar, 2e kindje
    zeeuwse, 29 jaar, 1e kindje

10. september
    Mamitica, 28 jaar, 2e kindje

11. september

12. september
    Handbalster, ? jaar, ? kindje
    Annelie566, 24 jaar, 2e kindje
    Jertedan, 30 jaar, 1e kindje

13. september
    Fruitvliegje, 26 jaar, 4e kindje

14. september
    Brondy, 29 jaar, 2e kindje

15. september
    Patjuhxx, 25 jaar, ? kindje

Uitgerekende datum onduidelijk
    Kleinmonster, 27 jaar, 2e kindje

Afspraken;

Januari
    09: InCognito (1e echo gyn)
    12: Stormpy (zh)
    13: Patries2310 (1e echo gyn), Kleinmonster (1e echo)
    15: Liana84 (vroege echo vk)
    16: Monifique (1e echo gyn), Patries2310 (intake vk)
    19: InCognito (2e echo gyn), Didi78 (1e echo+intake vk), ilonavp (1e echo+intake vk), Wonderbaby1 (1e echo vk)
    20: YvjuhXx (intake vk)
    21: Minaa (1e echo vk), Chocochippie (vroege echo)
    22: Eppo82 (intake vk), Wiwi (1e echo vk), Born2bemom (1e echo), Brondy (gyna, echo?)
    23: Annelie566 (1e echo vk)
    27: Patries2310 (echo vk), Mloeskie (1e echo vk), Kleinmonster (2e echo+intake vk), Priscil (1e echo vk), Minaa (intake vk), Fruitvliegje (intake vk)
    29: Jolien 1986 (1e echo+intake vk), Wonderbaby1 (intake vk), rbnlin (1e echo+intake vk), AnoniemMeisje18 (1e echo vk)

Februari
    02: JackieSt (termijnecho vk), Helma85 (2e echo vk)
    03: Tientje34 (1e echo+intake vk)
    04: JackieSt (intake vk)
    05: Brondy (intake vk)
    06: Jertedan (1e echo+intake vk)
    09: Eppo82 (termijnecho vk), YvjuhXx (echo vk)
    11: Eefje86 (1e echo vk)
    12: zeeuwse (1e echo+intake vk)

Heb je een aanvulling en/of wijziging voor de lijst, geef het dan 'dikgedrukt' door.

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Rekenen vanaf EDLM is alleen betrouwbaar bij een cyclus van 28 dagen. Maar de Clear blue klopt dan wel weer met je termijn. Ben benieuwd wat eruit komt met je eerste echo.

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    anoniemmeisje18 ik zou mee kletsen met het volgende topic. want als jij nu 1-2 weken test dan zul je 3-4 weken zijn. zeg nu 4 dan hoor je bij het volgende topic. je moet normaal ook uitgaan van je eisprong + 14 dagen. je loopt dan mooi gelijk met hen.
    gefeliciteerd iig!! na 14 rondes super eindelijk!!

liana ik heb om de dag steekjes enzo.. wanneer ik ze heb maak ik me zorgen en als ze dan weg zijn maak ik me ook weer zorgen.. fijn hoor!

ben benieuwd hoe de echo van steffie was! hopelijk al een kloppend hartje gezien.

19. Jertedan

Jertedan Lid

4 nov 2014
    67
    0
    6
    Vrouw
    Gefeliciteerd AnoniemMeisje! Wat betreft je uitgerekende datum, dat vraag ik me ook af want ik ben nu 4+5 en 12 september uitgerekend (volgens eigen berekening omdat ik korte cyclus heb, kan nog verzet worden naar 14 september bij cyclus van 28 dagen). Maar echo zal het inderdaad uitwijzen, spannend en leuk! Zeker ook omdat je ook zo lang hebt moeten wachten, lekker begin van het nieuwe jaar is dat hè ;)

Wat betreft steekjes ook herkenbaar, als ik ze heb maak ik me zorgen, voel ik niks dan ook. Dus hoe dan ook, onzekerheid en spanning blijft ;)
    Inmiddels wel contact gehad met VK, en 6 februari eerste afspraak! Intake en echo!

20. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Haha ja, wat willen we nou: voelen we steekjes is het niet goed, voelen we ze niet, is het ook niet goed :p.

Deel Deze Pagina