helma Super fijn! Geeft vast rust! incognito zoooo benieuwd! Hopelijk zijn jullie nu aan het nagenieten.. Eefje Helemaal mee eens. Die onrust in de wereld maakt mij soms ook onzeker over de toekomst van onze kinderen. Maar probeer het altijd maar van me af te zetten.. ik kan mezelf om dat soort dingen echt gek maken. namen meisjesnaam hebben we Nog van de eerste. Jongensnaam gaan we pas over denken na de goede echo. Ik denk er soms wel aan omdat we beide kritisch zijn en ik met mijn juffenervaring echt Namen heb die door slechte associaties niet kunnen
Monifique: geeft me zkr rust! T is een opluchting. Met namen zijn we nog niet bezig, eerst de 12 weken halen
Helma, super fijn dat je overplaatsing rond is! Frankrijk, pff ja, het is echt vreselijk. Jertedan, succes met vertellen en hoop dat je een leuke reactie krijgt van je ouders!
Namen.... wij zijn daar ook nog niet zo mee bezig eigenlijk Agenda.... ik heb hem ook al aangevraagd maar hij wordt thuis bezorgd, de jumbo zit niet echt in de buurt en er werken bekenden. Dus voor de zekerheid maar thuis laten sturen. Frankrijk..... vreselijk wat daar gebeurt, iets anders valt daar niet over te zeggen. Wat komt het best dichtbij eigenlijk Hier lag een hele dikke envelop in de bus van de vk vandaag met een hoop info. Het 1e gesprek is een counseling en nog geen intake, die volgt ca 2 weken later pas. Dus 12 februari is t termijnecho en counseling en dan iets later een intake gesprek. Ik heb wel besloten om de pretecho's te laten doen, kost totaal 100 euro voor beide echo's. De geslachtsbepaling en dan nog een 3D echo met ca 27 weken. Alles heb ik doorgelezen, maar zoveel info in 1x dat ik het op het gemak nog maar eens door ga lezen.
Hallo Lieve meiden! Ben op m'n telefoon nu, lastig om op iedereen te reageren, maar echo was goed! Meteen een krachtig kloppend hartje Vandaag de hele dag werken, dus vanavond pas weer tijd om me hier te 'melden'
frankrijk vreselijk idd en nederland loopt ook risico als het idd door IS is opgeeist. En idd dit is niet islamitisch. Ik ken een paar islamietem die superlief zijn keihard werken en dit soort aanslagen en IS veroordelen. Met de 1e aanslag paar weken geleden liep ik in de zeeman toen het op de radio was. Er liepen 3 marokaanse vrouwen die echt boos waren omdat dit echt niet normaal is en hun god dit nooit zo bedoeld kan hebben. En toen wij op de wereld kwamen was er ook oorlog en aansl AG en in de wereld maar nog geen internet en daardoor lijkt het meer. Net als pedofielen dat is niet meer geworden. Toen ik 4 jaar was liepen er in de wijk 3 pedos rond en wij waren duidelijk gemaakt nooit met vreemden te praten als pa en ma er niet bij waren. Ik heb er 1 een keer gezien maar ik nam niks aan. Even andere vraag: dromen ik vannacht echt een vreselijke droom gehad. Echt werkelijk vreselijk. Eng en het leek zo echt zo doodemg en over de buurman van 3 deuren verder. Hebben jullie hier ook last van?
incognito Super fijn!! Ik weet wel waar je tijdens je werk aan denkt vandaag.. ilona Hier ook sinds deze week. Echt heel levendige dromen. Niet angstig bij mij maar juist ontzettend verdrietig.. heb ik mijn negenmaandenboek van de vorige zwangerschap terug gekeken en toen had ik dit ook heel erg in het begin.
Frankrijk.. Geen woorden voor, heftig. Ik hou mn hart vast voor wat er nog meer komen gaat.. Want er gaat geheid meer gebeuren. Vannacht werd ik wakker, heb 2 uur wakker gelegen en moest echt wat eten, verschrikkelijk.. Had het bij de eerste ook alleen heb er nooit aan toegegeven. Nu dus wel.. namen we hebben al verschillende namen die we beide leuk vinden. Ik werk op een kdv en vind het ook moeilijk. Bij een heleboel namen heb je een associatie.
incognito fantastisch ik heb gisteren wel 100x gekeken maar steeds niks ik begon me al zorgen te maken dromen doe ik ook vannacht gedroomd dat t een jongen werd, zegt hier niks want bij de andere 2 droomde ik een meisje haha maar ik droom wel vaak andere dingen die wel kloppen! als ik iets droom ook wat ik niet wil dat uitkom vertel ik het gelijk want dan komen ze niet uit, soms vergeet ik dat en dan gebeurt er dus wel wat
Wauw incognito, wat fijn! Is toch een hele geruststelling om zo'n hartje te zien kloppen. Hebben jullie ook al cravings? Ik heb tot nu toe een redelijk gezonde, hihi. Ben helemaal verzot op de kanzi appels. Beter dan bij de eerste (milkshakes/softijs) en de tweede (gebakken aardappels met zout). En dromen, ja ik heb echt hele heftige. Vannacht nog gedroomd over een miskraam, omdat ik een bepaalde vrucht had gegeten en die was vastgegroeid aan het kindje.. idioot gewoon.
Ik droomde dat mijn vriend een auto reed, ik erachter zat net dikke zwangerbuik en de buurman van paar deuren verder ernaast. Ineens begin de buurman met.een pistool te schieten als een mitterileur. Niet op ons maar uit de rijdende auto. Bij een winkelcentrum zijn vriend en ik uit de auto ontsnapt en samen met omstanders gevlucht. Politie pakte de man op. Wij zijn naae huis gereden door politie en kregen toen de mededeling dat de buurman weer vrij kwam die week. Heel bizar. Nooit zo gedroomd. Zo realstisch leek het alsof ik niet droomde. Ik denk dat ik gewoon geen nieuws meer moet kijken.
Incognito, YES! Wat ontzettend fijn dat alles helemaal in orde is! Werkze vandaag. Dromen, ik heb het af en toe dat ik heel levendig en heftig droom. Soms heb ik na het wakker worden nog een paar uur een raar gevoel, ondanks dat ik weet dat het maar een droom was. Heel bizar. Eppo, hahahaha. Deze craving is inderdaad beter. Ik heb nog niet echt een craving kunnen ontdekken. Maar even over softijs en milkshake: ik hoor daar wisselende dingen over of je het wel of niet mag hebben tijdens de zwangerschap. Zou in het apparaat listeria ofzo kunnen zitten?
Ja nou ik ben daar niet heel huiverig voor als ik eerlijk ben. Ik eet geen rauw vlees en gebruik geen alchohol, drugs en sigaretten en voor de rest geloof ik het wel. Ik eet ook nog best een zachtgekookt eitje bijv. En ik drink nog lekker een bakje koffie. Maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken denk ik. Die milkshake, die mocht ik van mezelf 1 keer per week. Anders was ik nog wel meer aangekomen dan 20 kilo
incognito wat fantastisch dat je echo goed was!! cravings nog niks gelukkig.. Wel meer trek in vreetbuien.. Bij mijn zoon dus verslaafd aan dubbellikkers.. Dozen vol gingen er door in een week.. Ik probeer dat nu te vermijden. Bij mijn zoon erg last van nachtelijke honger.. Werd er wakker van.. Dit begint nu ook al wat te komen weer.. Dromen doe ik ook dezer dagen.. Aah nog maar 4 weken wachten tot mn echo.. De kans is groot dat manlief dan weg is voor werk Mocht dat zo zijn dan stel ik het misschien nog wel uit ook als hij een week later bv thuis komt.. Anders ga ik het toch mn moeder vertellen en mag zij mee Maar hoop dat we dit weer samen kunnen doen!
Mee eens Eppo. Sommige dingen zijn echt uit den boze, maar je hebt ook mensen die overal een probleem van maken. Een vriendin van me wilde ook al geen kaneel meer eten. Ik legde het voor aan mijn verloskundige waarop ze zei: "Monique, was je van plan een kilo in één keer te eten dan?" We hebben daarna een goed gesprek gehad over het eten. En daarmee werd ik in sommige dingen in één keer gerust gesteld. Ik eet/drink de dingen die echt niet mogen niet. En ben alert op slecht gewassen groenten en rauw ei. Maar ik laat me niet gek maken. Vorige zwangerschap zei de schoonmaakster op mijn werk terwijl ik een blikje cola dronk "Dat kan echt niet!!" Paar weken later is ze zelf zwanger en staat buiten een sigaret te roken Ik heb haar op dat moment alleen maar aangekeken. Dat was genoeg Zelf geen cravings. Heb wel meer trek in zoutige/hartige dingen..