Liyana; hopelijk wel een mooi kloppend hartje morgen, ik duim voor je! Liana; ja, dat is waar inderdaad, maar soms wil dat ook niks zeggen. Ik ga het gewoon navragen, misschien kan hij duidelijkheid geven.
Spannend patries! Maar kan zeker doe de druk komen. Rustig aan het is zo dinsdag! geboorteplan wel gemaakt toen, maar ook direct tegen de vk gezegd dat ik volledig op hun expertise vertrouwde. Had er ook niet veel bijzonders in. Maar wel fijn om even over je wensen na te denken. Ik wilde bijv. Op de baarkruk, dus toen ik de vk belde wist ze dat ze die mee moest nemen. foto's wilde ik eigenlijk niet van tevoren. Kraamhulp maakte ze toch in overleg met mij en ben er toch blij mee. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis en daar nam de vk direct foto's. Ze moest toch alles aan de gyn uit handen geven.
Geboortplan; bij de eerste niet gemaakt, bij de tweede een dag voordat hij kwam en daar heeft niemand zich aan gehouden toen en bij de derde had ik niks te willen, als t te doen was, mocht ze tot max 34 weken blijven zitten en dat haalden we. Nu ga ik er wel weer een maken, maar of t zin heeft voor mij? We zien t wel. Foto's; bij alle bevallingen foto's gemaakt, maar echt fijn om dat moment suprême terug te zien, vind ik t niet Liyana; hoe laat mag je?
Goeiemorgen dames, Ik meld me graag bij jullie groep. Vandaag denk ik 6.1 week zwanger en 15 sept uitgerekend. Ik weet het niet helemaal zeker aangezien ik eind november gestopt ben met borstvoeding. Ben al zo'n 2 jaar niet meer ongesteld geweest,heerlijk! Nu wel erg moe en erg veel plassen, maar dat zijn mijn enige symptomen. Ik ben 29 jaar en dus zwanger van m'n 2de kindje. M'n dochter is nu 12 maanden. Ik heb 2 februari m'n eerste echo. Pff en ben steeds bang voor miskraam, ook al eens gehad voor de zwangerschap van m'n dochter. Spannend allemaal, ik wens jullie allemaal fijne zwangerschap.
Welkom margjelinde wanneer heb je een echo? Ja als.je een mk hebt gehad kan je dat zo onzeker maken als je weer zwanger bent.
2 feb. pas?! jemig dat moet je echt lang wachten hoe is het verder? Liyana, he bah wat vervelend dat bruinverlies.. succes vandaag meid! hoop op een mooie echo voor jullie! Patries, dat zou wel mooi zijn (nouja mooi maar wel begrijpelijk) als het komt door de druk, kunnen ze je niets voorschrijven voor dunnere ontlasting, van die zakjes moet je aanmaken met water heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad niet heel lekker maar werkte wel Margjelinde, welkom, gefeliciteerd! dat je bang bent voor een miskraam snap ik helemaal hoor hier net zo positief denken geboorteplan, heb ik al 3 keer eerder geprobeerd, en 3 keer ging het anders dan mijn plan haha! Nu begin in er niet meer aan en zie ik het wel gebeuren, de vorige 3 keer is dat uiteindelijk ook goed bevallen foto's, ik heb wel foto's maar niet van het "uitkommoment" zeg maar haha dat hoef ik niet te zien volgens mij durf ik dan nooit meer haha! we foto's dat ze op mijn borst werd gelegd enzo, erg leuk om terug te kijken volgens mij heb ik alles gehad, zo niet sorry... ben de laatste dagen zo moe en misselijk bah, lig het liefst al om 8 uur in bed en als ik wakker word moet ik rennen naar de toilet... heel bekend, aan de ene kan vervelend aan de andere kant fijn, weet ik in ieder geval dat er wat bezig is in mijn buik maar omdat het me zo bekend voor komt denk ik dat wij nog een meiske erbij gaan krijgen groetjes Fruitvliegje
@Patries : Gelukkig dat het bij jou nu minder is. Bij mij sinds gisteren ook weer maa ik heb gewoon geen goeie ervaringen met bruinverlies. Nog een paar uurtjes en dan weet ik het. Ik mag om half 12 langskomen.. Ben echt zoo zenuwachtig. Heb nu wel weer een beetje hoop omdat het minder is maar ja.. Even afwachten. @Margjelinde: Gefeliciteerd en welkom
Ik wil als ik pijn heb met rust gelaten worden, bij de bevalling van m'n eerste moest mijn vriend dan ook exht niet aan mij zitten. We hadden videocamera mee voor na de bevalling, echt niet tijdens. Maar aangezien mijn vriend toch niet aan mij mocht zitten heeft hij vanaf mijn zij de bevalling gefilmd. Ik ben daar nu super blij mee. Zijn mooie beelden waarop ik mijn kindje pak. Allemaal vanaf een net punt gefilmd, zeer discreet en niets van onderen te zien. En gelijk mijn reactie te zien wanneer ik m'n kindje op m'n borst leg. Super! (Ik had niet eens door dat hij filmde ) Ik heb m'n eerste echo op 2 februari en 2de op 20 februari. Jeetje wat is dat nog lang wachten. Oh mijn geboorteplan is uiteindelijk niets van gevolgd geboorteplan is leuk maar pin je er niet op vast: wees flexibel en wees bereid op wijzigingen
@Patries: ik had tijdens mijn eerste zwangerschap heel erg last van obstipatie, met name de eerste weken. En als ik dan uiteindelijk kon was de ontlasting echt heel hard. Pijnlijk! Ik ben naar de apotheek gegaan. Daar kreeg in lactulosedrank. Zonder recept en mag je nemen bij zwangerschap. Heeft heel goed geholpen. Na een maand of 3 was het trouwens over en daarna heb ik er geen last meer van gehad.
ik weet inderdaad dat een bevalling heel anders kan gaan dan je hoopt. Ik wilde heel graag thuis bevallen maar met 35 weken voelde ik me s nachts niet lekker verloskundige gebeld, was niets aan de hand zei ze maar als ik me er beter bij zou gaan voelen mocht ik wel naar het ziekenhuis. Een paar uur later zijn mn vliezen gebroken en die nacht is onze kleine geboren. 2 uur na de bevallig lag hij in een ander ziekenhuis en bijna 16 uur later zag ik hem pas weer. ik heb wel geleerd dat ik bij deze beter mn mond moet open trekken als er iets is. er zijn zo veel fouten gemaakt tijdens mn zwangerschap, bevalling en de dagen dat ik daarna in het ziekenhuis lag dat ik wel angst heb om in het weer in het ziekenhuis te moeten bevallen. Gelukkig heeft de verloskundige aangegeven dat ze deze zwangerschap beter in de gaten gaan houden. ik hoop dat als ik een geboorteplan heb net iets meer controle over de bevalling heb dan bij ons zoontje. weet ook nog niet wat ik er allemaal precies in wil. ben er gisteren achter gekomen dat het enige drinken wat ik een beetje kan verdragen cola! is. heel bijzonder
Even een weekje niet geweest, was even te druk met werk en 's avonds te beroerd en te moe om op me laptop te gaan. Gewoon even een weekje luieren 's avonds op de bank voor de tv is op zich ook weleens lekker. Helma.... mooi buikje al, bij mij is er nog niet echt een buikje te zien, gelukkig kan ik het nog verborgen houden daardoor. Liana84... wouw een tweeling, lijkt me wel een ontzettende verrassing om ineens 2 hartjes te zien. Liyana.... Hoe gaat het vandaag, ik hoop dat de echo goed is. Margjelinde... Gefeliciteerd en welkom De lijst.... bij mij is de 12e geen intake... maar een soort info gesprek en ca 2 weken later pas de intake. Foto's..... echt de bevalling niet, maar wel gelijk als ik bevallen ben. Ik denk dat mijn moeder dit wel zal maken. Mijn moeder heeft 1 grote wens en dat is mijn 1e bevalling mee maken, ik vind het prima en ML vindt het wel prettig dat ze erbij is. Geboorteplan... nog niet echt over nagedacht, ik denk dat ik eerst even afwacht wat de vk in petto heeft. Darmen..... die van mij rommelen soms ook flink, gewoon lekker liggen en ontspannen dat helpt bij mij meestal wel. En een kop thee of warme choco stilt mijn darmen meestal ook. Misselijk.... dat begint steeds vroeger, ik kom niet misselijk uit bed. Maar normaal werd ik dit pas tegen het eind vd middag / begin van de avond. De laatste week is dit steeds vroeger en meestal zo rond 12.00 a 13.00 totdat ik naar bed ga. Gelukkig is het overgeven wel verminderd en eet ik gewoon kleine beetjes van dingen die er wel in blijven. Aardbeien yoghurt of kwark, crackers, beschuitje, fruit, dat soort dingen blijft er bij mij gewoon in. En mijn avond eten probeer ik ook gewoon normaal te doen net als anders. Vertellen werk.... ik ben zelfstandige dus ik hoef het niet te vertellen aan mezelf ML heeft het aan zijn planner verteld zodat hij geen smoesjes ofzo moet verzinnen en gewoon mee kan naar de echo. De planner houdt het voor zichzelf. Vertellen familie/vrienden..... mijn moeder en stiefvader weten het, voor mijn moeder valt het toch niet te verbergen. Ze slaat echt op tilt, wordt voor de eerste keer oma en is het liefst nu al aan t shoppen (wat ze stiekem ook al doet volgens mij). En mijn "broer" maaakte een opmerking over wanneer hij nou eens oom wordt, met een grapje kwamen we er vanaf. Maar zijn vrouw vroeg t later ook en keek mij aan met zo'n blik van ontkennen gaat niet en dat ging ook niet. Dus hun weten het nu ook. Maar verder wachten we op de termijnecho en gelukkig heeft verder nog niemand het door Ik word alleen soms gek van ML, hij maakt zich gelijk zorgen als ik last van me buik heb ofzo. Hij moet nog even wennen aan het idee dat dat soort dingen er gewoon bij horen.
Ik ben terug van de echo en kan alleen maar janken.. Volgens de echoscopiste kon ik niet verder dan 5 weken zijn. Er was namelijk alleen maar verdikt baarmoederslijm te zien. Over 10 dagen heb ik opnieuw een echo ik te kijken of er wat meer te zien is.
Onee liyana wat vreselijk snap dat je wel kan janken! Ik hoop voor je dat er over 10 dagen wel iets te zien is! Dikke knuffel!!
Oh jeetje Liyana.... Snap dat je e zwaar klote voelt nu. Maar is het überhaupt mogelijk? Dat je echt pas 5 weken bent? Hebben ze heen vruchtzakje of iets gezien? Dat moeten ze met 5 weken dan toch ook zien? Dikke knuffel
Ik heb ovulatietesten gebruikt en op 19 december had ik een positieve test. Daarom denk ik dat ik 6w5d bent. Als ik uitga van mijn laatste menstruatie ben ik 7w2d maar dat klopt sowieso niet omdat ik een late eisprong had. Maar goed op de echo zag ze wel iets vaags wat op een dooierzak leek maar dat wist ze niet zeker.
Ah lieverd, wat vreselijk! Zo naar die onzekerheid! Ik hoop dat je minder ver bent en alsnog een kloppend hartje ziet over 10 dagen. Sterkte meis!