1 t/m 15 september 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jj1308, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hoe ging t liana? kampioen?

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Liana, ik ben ook benieuwd!

3. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    vertel vertel :D

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gisteravond voor het eerst met de angelsound het hartje van onze baby gehoord!!!! Helemaal blij!!!!

5. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aaaah mooi hoor Born2bemom!

Ik denk dat Liana nog met een sinaskater op bed ligt ;):p

6. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Zo gaaf zeg born2bemom wat vroeg al !
    Ik heb ook een angelsound liggen thuis maar ik denk dat nog ff wacht met luisteren tot ik wat verder ben. Bij mn zoontje hoorde ik het hartje pas met een week of 18 ,.,,
    Misschien kwam dag ook omdat m'n placenta aan de voorkant lag.
    Daar heb ik nu bij de echo eigenlijk niks van gehoord.
    Geen idee of dat al duidelijk is nu eigenlijk.

Ik mag donderdag weer naar de baby kijken op d'r combinatie test. Als alles dat goed is ga ik het vrijdag aan m'n baas en bazin vertellen en dan eindelijk mag iedereen het weten!
    Dan hoef in buikje niet meer te verbergen en kan ik juist gaan pronken d'r mee !
    Ben zo benieuwt Naar alle reacties en dan vooral op m'n werk.

Ben ook zo nieuwsgierig naar het geslacht deze keer. Ik ga bij de nekplooimeting 25 februari vragen of ze het heel misschien al kunnen zien !
    Ik ga 1 maart naar de negenmaandenbeurs en wil zo graag helemaal los gaan met shoppen! En zou mooi zijn als ik dan al op kleur kan shoppen.
    Zelf heb ik echt geen idee ! Ik ben anders zwanger als bij m'n zoontje
    Zou het dan toch een meid worden nu?
    Nog een paar weekjes wachten ...

7. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Priscil (of iemand anders) weet jij of je bij de nekplooimeting direct de uitslag krijgt?

Mijn gyn heeft het wel verteld, maar ik weet het niet zo goed meer....
    Ik heb hem de 25ste dus ook :)

8. Tientje34

Tientje34 Actief lid

23 jul 2012
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    @monifique: dat ligt eraan of je van tevoren bloed hebt laten prikken voor de bloedwaarde. Ik heb dat wel gedaan. 27 feb hebben we de nekplooimeting en omdat ze de bloedwaarde dan al hebben kunnen ze het direct combineren, berekenen en de schatting geven.

9. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Wij hebben op 18 februari de nekplooi meting. Dan horen we +/- 3 dagen later de uitslag. Maar het kan ook eerder zijn. Net hoe druk ze het hebben bij het VU in Amsterdam. (Daar bekijken ze de test) Afgelopen woensdag is er al bloed geprikt. Als wij een goede uitslag hebben dan vertel ik het eerst aan mijn werkgever en daarna mag de hele wereld het weten :)

10. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah.. dan zal het bij mij wel niet zo zijn.. Ik krijg dan pas de kaart mee. Meh. Jammer.

11. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is de reden dat jullie de combinatie test doen?
    Bij mijn zoon destijds niet gedaan omdat er toch soms een nega uitslag uitkomt terwijl alles gewoon goed is en ik niet weken in onzekerheid wou zitten..
    Ik weet nog niet of ik het nu wel wil doen..

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    He dames,
    We hebben gewonnen, dus zijn kampioen geworden! Zo heerlijk! Ben benieuwd welke foto er mogen in de krant komt. :)
    Was wel vermoeiend hoor, dat kampioensfeestje. Lag pas om iets van half 4 in bed. Maar ach, het was heel gezellig!

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij omdat ik in de zorgsector werk met gehandicapten. die paar knaken kan ik wel missen. Ik vind de zorg kapot bezuinigd en wordt alleen maar erger. Ik twijfel aan kwaliteit van leven als mijn kind in een instelling terrecht zou moeten komen. wat mijn keus uiteindelijk zou zijn weet ik niet maar bbovenstaande neem ik wel in overweging.

14. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    @ monifique
    Ja ik dacht dat ik bij m'n zoontje wel meteen de uitslag kreeg !
    De eerste dag deden ze dacht ik de echo en het bloedprikken en ongeveer 2 weken later de nekplooometing en meteen de uitslag

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij doen geen combinatietest. Ik vind het een waardeloze test waarbij je alleen een schijnzekerheid krijgt. Zus van een collega had een goede uitslag 1:>5000 maar toch een kindje met down... Als je zekerheid wilt kun je beter meteen naar België gaan voor een nipt test.

16. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

Gefeliciteerd! Dat is toch een mooie afsluiting!

17. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij weet iedereen dat de uitslag geen garanties biedt. Dat vertellen ze er ook expliciet bij. Evenals de 20 weken echo.
    Plus kan je kind later ook ongelukkig worden Door een stevige griep of stikken in een stukje appel. Ik denk ook niet dat dit de plek is voor die discussie. Ik denk dat veel mensen de keuze maken op gevoel en persoonlijke ervaring.

Het gaat ons ook niet om het percentage. WeeWehebben in onze kennissenkring twee stellen met een kindje met down. Bij beide een verrassing met de geboorte.
    Ik wil mijn kop er niet voor in het zand steken en als ze wel iets kunnen zien wil ik dat graag weten en me er op voorbereiden.

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij doen hem niet omdat het een kansberekening is, het biedt geen zekerheid en de combinatietest is op mijn leeftijd ook onbetrouwbaar.

19. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    WIj doen ook de combinatie test. Maar ben t ook met monifique, iedereen moet het zelf weten en heeft haar eigen reden voor wel of niet.

Weet inderdaad dat het geen gerantie bied, maar als je een hogere kans hebt, krijg je toch sowieso de NIPT??

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Even ego: vandaag de termijnecho gehad en het was helemaal goed!
    Mooi op termijn, ik ben zelfs 2 dagen verder, dus nu uitgerekend op 1 september :)

Gefeliciteerd Liana, leuk dat je het seizoen zo kan afsluiten!

Combitest: wij doen m niet, de redenen heb ik al eerder in dit topic benoemd;) iedereen moet dat lekker voor zichzelf bepalen, doe waar jij je goed bij voelt.:)

Deel Deze Pagina