Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    :p

Let's talk !

Mijn meisje Y.R. woog 3500 gram en ondertussen over haar geboortegewicht heen namelijk 3680 ! Jeej !!

Gisteren voor het eerst naar buiten gegaan klein blokje om.

Nachten wisselen nog enorm, overdag gat echter alles op en top !:)

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hier 3822 gram en 53 cm. Vorige week donderdag 3860!

3. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Mijn mannetje was 3380 bij 51 cm, geboren op 26 februari!

Ik vind het nu al snel gaan, nog maar 3 dagen kraamzorg en veel last van kraamtranen bah :(.

4. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Geven jullie bv of kv en hoe bevalt het ? Hier bv en erggggg vermoeiend vooral omdat ik graag op aanvraag wil blijven geven, 's avonds 's nachts heeft ze bovendien clustermomenten (continu aan de borst willen blijven non stop voor bijv. 3 uur ...)

Ons meisje was vandaag wat afgevallen 30 gram, maar omdat ze de andere dagen zoveel aangekomen was, was er niks aan de hand.

Kraamzorg was vandaag voor het latst en ik vind het wel fijn dat ze niet meer komt haha ML is nog een week vrij en kunnen we even lekke rgenieten samen zonder kraamhulp ;)

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Mijn meisje is al iets ouder en geen februari kindje, maar omdat ik wel in februari was uitgerekend en al jullie ervaringen en verhalen heb gevolgd en die van mijn heb gedeeld, klets ik gezellig mee.

Emma was bij haar geboorte 2840 gram en 49 cm. Vanmorgen (precies 6 weken later) woog ze 4000 gram. Haar lengte was de laatste keer 50 cm.

Ze krijgt kv en op het moment krijgt ze 5 flesjes van 120 cc met 4 schepjes poeder en 's nachts krijgt ze een flesje van 60 cc met 2 schepjes. Ze komt keurig om de 3,5/4 uur. Helaas ook 's nachts. Ik ben benieuwd wanneer ze gaat doorslapen. Maar goed, nu komt ze nog maar 1x. In de eerste weken was dit 2x, dus dat is al een verbetering:)

Ik ben trouwens wel begonnen met bv, maar Emma had erg veel moeite met aanhappen. Ze kreeg bijvoeding en ik moest kolven. Na 2 dagen heb ik besloten om over te gaan op kv. Ik wilde dat gedoe met kolven niet en als er nou nog veel uit kwam, maar dat was zo weinig. Wat dat betreft stond ik niet genoeg achter het geven van bv. Ik heb ook geen moment spijt gehad dat ik gestopt ben.

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Yasmientje, vind je het niet spannend zonder kraamhulp? Vooral het zelf doen van het huishouden zie ik wel tegen op. Ik heb het idee dat ik nergens tijd voor heb, ik vind het een wonder dat ik even op de laptop ben dus straks zelf weer wassen en stofzuigen word nog wat..

Elsa, mooi dat Emma goed groeit :). Jonah komt ook elke dag netjes aan. Hij krijgt gelijk borstvoeding. Ik heb niets met borstvoeding en bovendien ben ik bang dat het mij te veel stress zou opleveren. Op deze manier is het voor mij denk ik beter te doen, en ik denk ook niet dat het slecht is voor hem.

7. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ga ook weer proberen mee te kletsen!
    T. Was bij geboorte 3730gram en 52cm. Was de eerste dag 7% afgevallen, maar zat gisteren op de laatste dag van de kraamhulp al op 4020gram. Groeit gemiddeld zo'n 100gram per dag op mijn borstvoeding:$. Helaas wel spruw, is heel zielig. En bij mij doet de bv echt enorm veel pijn, heb extreem gevoelige huid helaas, dus even aankijken hoe lang ik het volhoud.
    Hier de kraam nu ook weg, maar vind het wel lekker. Had sowieso niet echt het idee dat ik veel aan haar had en elke dag ging ze eerder weg dan de dag ervoor. Ook herkende ze de spruw niet :( Ik had het zelf nog nooit gezien en tijdens de controle van de vk toch ook nog maar haar mening gevraagd en zij vond het heel duidelijk spruw, terwijl kraam meende dat het melkresidu was.

Fijn dat jullie kindjes het ook goed doen zo te lezen :D

8. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi hoi, leuk dit topic! L. Was 53 cm en 4265 gram bij geboorte. Inmiddels alweer 10 dagen oud. Ik geef ook borstvoeding en dat gaatgoed! Bij mijn eerste veel borstontstekingen gehad en M. Kon slecht aanhappen , maar nu gaat het goed. Erg gulzig waardoor hij af en toe teveel drinkt en moet spugen. Heb de laatste 2 dagen wel wat twijfel. Hij drinkt om 20.00 en komt dan pas weer tegen 1.00. Is dat niet veel te lang?? Denken jullie dat ik hem eerder wakker moet maken? Na de voeding van 1.00 komt hij meestal weer tussen 5 en 6. Voor mij natuurlijk niets te klagen, maar is dit wel goed voor hem?

9. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mij mocht T. zodra hij boven zijn startgewicht zat savonds en snachts 5 uur tussen voedingen laten, ook zodat hij een dag en nachtritme opbouwd op die manier

10. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Elsa fijn dat het zo goed gaat met je meisje, was denk ik ook wel erg spannend dat ze zich zo vroeg aandiende ? Gelukkig doet Emma het super goed zoals ik afgelopen weken heb kunnen lezen, en ik denk wat betreft kv en bv dat het allllerbelangrijkste is dat moeder zich er goed bij voelt en zo te lezen zit dat goed bij je ! Ik zag op een foto in andere topic dat Emma haar hoofdje al in de lucht kan houden, super knap!! Hier kan Y.R. het soms even doen maar niet voor lange tijd (niet langer dan 2 minuten en zo wie zo alleen wanneer ze er zin in heeft hihi, dus niet automatisch wanneer ik haar op der buikje zet)

Floddertje, ik moet je eerlijk bekennen, ik irriteerde me dood aan kraamhulp! (mag ik dit zo zeggen haha) had er 2 (was zo ingepland) en was van geen van beide gecharmeerd, huishouden moest ik steeds weer aangeven wat er gedaan zou moeten worden, ik ben meer van de school kijk zelf wat je denkt dat er gedaan moet worden hihi misschienben ik wel te hoog eisend maar ik heb zo iets als je afwas ziet liggen doe dat dan ajb uit jezelf, stofzuigen uit jezelf, wasje draaien, vouwen hangen etc. .... maar tgoed evengoed ligt het aan mijn denkwijze haha! Hoeveel dagen heb jij nog kraamhulp ? Ik heb trouwens niet het idee dat de kraamhulp meer wist dan ik zelf al wist, behalve de stuwing daar had ik nooit van gehoord, maar verder voel ik me wel goed bij alles omtrent de zorg van haar.

Ik denk ook dat je echt je moeder gevoel moet voelen, niemand anders dan jij kent je baby het beste. Ik had hier op een dag dat de kraamhulp Y.R. probeerde te helpen met het overgeven door haar voorover horizontaal te laten hangen omdat ze overtuig was dat mijn dochtertje misselijk was ... ik had totaaaal NIET het idee dat ze misselijk was maar dat ze moeite had met haar ontlasting en nu dagen later herken ik inderdaad dat ze zich op dezelfde manier gedraagt als wanneer haar ontlasting eruit moet.... achteraf denk ik dan zie je! had ik toch gelijk maar op dat moment maakte het me onzeker dat ik mijn kindje misschien niet goed genoeg begreep enzo... Hoeveel dagen kraamhulp hebben jullie nog ?

Tiarah, lekker groot ventje hihi! Mijn meisje was net zo lang alleen 200 gram lichter klinkt opeens zoveel die 200 gram erbij. Ik heb geen idee hoeveel ons meisje nu weegt maar ze was op dag 4 alweer over haar geboortegewicht heen en ik voed haar op verzoek dus het zal wel goed zitten denk ik dan ;) ga me niet teveel focussen op de cijfertjes, zolang ze vaak genoeg komt drinken vertrouw ik op ons meisje en mijn mama gevoel en speel ik daarop in, al ben ik stiekem wel nieuwsgierig hoeveel ze nou zal wegen!

Ik ben zelf trouwens ook niet meer op de weegschaal gegaan, ben stiekem wel benieuwd hoeveel ik nou afgevallen/aangekomen ben ook in combi met de borstvoeding, iemand van jullie al durven kijken hihi ? Mijn buikje begint gelukkig wel weer zijn oude vorm aan te nemen, heb wel nog zo een lelijke streep van navel naar beneden en nog steeds een zeeeeer behaarde buik!! (Wanneer gaat dit weg!!!) Ik las trouwens jouw bevallingsverhaal, duurde ook lang net als de mijne, en ook bij ons prinsesje dipte steeds haar hartslag, ik vind dat CTG gebeuren trouwens niks, het maakt je alleen maar zenuwachtiger, ik voelde mijn meisje gewoon goed tijdens de bevalling en dan maakt zo een CTG je heeeel benauwd vooral omdat ze dan steeds binnen komen stormen om je op je andere zij te laten liggen!

Lovingmyboy, hier heb ik ook het advies meegkregen dat wanneer ze over hun geboortegewicht zijn ze 5 a 6 uurtjes door mogen slapen, dus ik zou daar lekker van genieten en als je je zorgen maakt overdag wat vaker aanleggen ? om het te compenseren '' '' ? Geniet er maar van, hier tot nu toe nog maar 1 nacht zo heerlijk kunnen slapen hihi, grappige is nog dat k haar toen zelf probeerde te wekken omdat ik het te lang vond duren en me zorgen maakte of alles wel goed was met haar hahah ... kon ik eindelijk slapen .... Jij hebt pas een behoorlijk kindje gekregen! hihi nu ik weet wat bevallen betekend en wat het inhoud en hoe het voelt heb ik opeens dikkeeeee respect voor de mama's die kindjes zwaarder dan de mijne op de wereld hebben gezet! Vooral dat branderige gevoel bij het persen en dat jullie dan nog net wat extra hadden! Petje af hihi de 3500 kilo van ons prinsesje was denk ik net genoeg voor zo een eerste keer voor mij hihihihih

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Haai ik kom ook even aanschuiven bij jullie!
    Het gaat over voeding? Ik geef ook bv. Ik heb erg veel melk gelukkig, enoooooorme borsten !! Soms stikt Liv erin , zo veel
    Ze is trouwens met 3220 geboren, vandaag gewogen en ze is 3289 dus helemaal terug en zelfs wat meer dan haar geboorte gewicht!!
    Ze is super sweet, ze slaapt lekker door, afgelopen nacht 6 uur lang door geslapen, ik had haar wakker "moeten" maken maar ja daag ik sliep en niet eens gemerkt dat al zolang tussen zat ... Maar ze geeft wel flink door als ze honger heeft hoor..dus i dont worry!!
    Ik heb alleen sinds vandaag last van me linker tepel..meeeen wat doet dat pijn zeg!! Ik kijk morgen ff aan, anders wat zalfje aanvragen
    Hier is mijn trots
    image.jpg

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Yasmientje, ja dat was zeker schrikken. Totaal onverwacht. Geen voortekenen, niks. Maar ze deed het vanaf het begin goed, hoefde niet in de couveuse en mocht tegelijk met mij naar huis. Ik merk wel dat ze in ontwikkeling 4 weken achter loopt, maar het schijnt dat ze dat nog wel in gaat halen.

Over de kraamhulp: ik had een schat van een vrouw. Ik heb zelf geleerd voor kraamverzorgster dus ze kon mij weinig nieuws vertellen, maar ze was super aardig. Wilde alles doen. Liet de hond af en toe uit, bereidde het avondeten voor enz. Ze heeft 2 dagen gemaakt van 10 uur. En ze heeft ervoor gezorgd dat ik 2 dagen extra kreeg van 8 uur ipv 5 uur. Vond het heel jammer dat ze weg ging.

Weegschaal: ik sta er regelmatig op. Ik moet nog een paar zwangerschapskilo's (blijf op hetzelfde gewicht hangen), maar ik wil ook graag nog meer afvallen. In totaal hoop ik zo'n 15 kilo af te vallen. Het mooie weer komt er weer aan en dan ga ik lekker elke dag een eind met Emma wandelen. En ik let wat meer op wat ik eet.

Met mijn stuit gaat het trouwens eindelijk beter. Ik voel hem af en toe nog wel, maar niet meer zo erg als voorgaande weken. Dus die 6 weken herstel klopt wel zo ongeveer.

13. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Cb vandaag geweest en de kleine man is in 3 dagen 150 gram aangekomen. Dus idd mag hem lekker laten liggen hij komt vanzelf :) spuugt wel veel de laatste dagen.. Denk dat hij dus teveel krijgt Hihi.

Ben vanmorgen opgestaan met constant een pijnlijk, zwaar gevoel in mijn onderbuik en onderrug. Alsof ik een blaasontsteking heb, maar dat is het volgens mij niet heb ook helemaal geen pijn bij het plassen ofzo. Klachten komen nog het meest overeen met bekkenbodemklachten na bevalling. Iemand hier ervaring mee en tips?? Is namelijk echt een rotgevoel. Doet pijn elke keer als ik ga zitten, of juist opsta of naar de wc moet. Constant een drukkend gevoel. Kan ook moeilijk naar de wc door obstipatie.

Verder gaat het allemaal goed. Routine met 2 kinderen begint erin te komen. Af en toe lastig als ze allebei tegelijk beginnen. Maar ik kan het goed combineren ook met het huishouden. M'n huis is lekker schoon en ik kan het tot nu toe allemaal goed bijhouden. Het is schoner als eerst haha. Strijk hou ik bij, ik lijk wel een echte huisvrouw ;)

14. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    #14 Yasmientje14, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Pinkster, heerlijk! onze kindjes zijn even oud, lijken op elkaar en deze hier is ook zo zoet, alleen als ze wilt clusteren dan denk ik soms grrr.... hihi maar dat komt omdat ze dat 's nachts doet en ik ben absoluut geen nacht mens, maar ons meisje ook op de bv en doet het super, merk dat ze wat meer last van darmpjes krijgt sinds gisteren, ben bang dat het door mijn voeding komt ? Zijn hier de keuken aan het verbouwen (lees keuken is er in zijn totaliteit uit gehaald is nu gewoon een lege kamer) en duurt nog wel anderhalf week voor dit in orde is.... dus veel op mijn eten kan ik op deze manier niet letten, mag al blij zijn als we ergens wat te eten kunnen toveren in de slaapkamer met magnetronetje waterkoker ... tips ??

Elsa, nou dat klinkt vele malen beter dan hier. Hier gingen ze beiden zitten en dan bleven ze uren in het boek staren en voelde ik me verplicht om ze wat te drinken aan te bieden en dan bleven ze kletsen met een theetje .... en echt waar er gebeurde niks als ik er niet specifiek om vroeg, vond ik erruuggg vervelend! maar goed die week is nu voorbij haha focussen op de toekomst ;) wel lekker genieten voor jou dat je zo een fijne kraamtijd hebt gehd, misschien voelden ze zich bij jou ook wel extra alert omdat ze wisten dat jij goed wist wat er bij het vak hoorde ? hihihi

Lovingmyboy, hier komt morgen cb langs, meten ze dan gelijk je kindje ? Ben stiekem toch wel erg nieuwsgierig, en wat komt er kijken bij zo een bezoekje ? Ze vroegen trouwens of ik dus onder het cb wilde en ik vroeg of je daar keuze in hebt, toen zei ze ja, je bent er vrij in, maar 99,9 procent van de nederlands loopt er... maar ik vroeg me dus af als je er dus niet loopt wat dan ? ben wel nieuwsgierig en wat voor verplchtingen brengt het met zich mee als je er wel loopt ? Ben nieuwsgierig, eerste kindje hier dus wil graag alle ins en outs weten ;)!

Kun je wat specifieker zijn over dat drukkend gevoel ? Ik heb wel drukkend gevoel daar down under maar niet in onderbuik ofzo. Ik zou als ik jou was urine opvangen in een schoon bekertje (wel ochtend urine) en dan gelijk brengen naar HA dan kan de DA het voor je sticken, weet je in ieder geval zeker dat het geen blaasontsteking is ;)!

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #15 JMay, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Wat leuk, gezellig hier met alle febrauri mama's !

Novan woog 3280 en vorige week woog hij 3600 gram.
    Morgen gaan we weer wegen ben super benieuwd!

@pinkster
    Haha idd, zolang ze goed groeit, goed plast en alert is..
    Prima toch ?! :)
    Balen van de pijn,
    Geen spruw ? Of is het een kloofje ?

Ff Novan spam:)

16. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Het cb komt om te kijken hoe het met je kleintje gaat.. Wordt niet gemeten alleen gewogen. Dan krijg je een vragenlijst enzo. Dan kijken ze je kleine ook na enzo.

Ja het is echt in mijn onderbuik. Een pijnlijk zwaar gevoel. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven haha. Ja vang denk ik idd morgen vroeg m'n urine even op. Voor de zekerheid.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nu stop ik weer met spammen hoor hihi

18. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Jmay, ik had het je al eerder gezegd maar wat een heeerlijk ventje zo wijs kijkend!!

Lovingmyboy, ik herken het niet ,alleen wel dat ik eerste periode soort buikpijn achtig iets had maar dat kwam door de baarmoeder die moest zakken en kon ik echt daaraan linken. En dus down under beurs gevoel...

Dames I got a problemmm ..... ons meisje wilt dus alleen slapen als ze aan de borst zit of tegen mij of papa aanligt ..... nu al! Hebben we haar de afgelopen week nu iets aangeleerd wat we moeilijk af kunnen leren ? Als we haar wakker neerleggen, maakt niet uit waar dan is ze eerst even stil en op de duur zet ze het op krijsen (tot nu toe 7 minuten kunnen volhouden om ernaar te luisteren en niks te doen) maar als ik haar dan oppak en bij me leg valt ze letterlijk binnen een halve minuut in slaap, dus moe is ze zeker .... ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

19. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Jmay ik denk dat iedereen ervan geniet te kijken naar je ventje! Althans ik wel hihi, uit privacy redenen plaats ik zelf niet maar vind het wel heerlijk om de andere kindjes te kunnen zien!! Dus plaats vooral verder.

Ps. gebruik jij een programma voor de oogjes ? zo ja welk programma vind het zoooo mooi!

20. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83

Deel Deze Pagina