1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Gaaf @spruitjes
    Wij houden het bij oldschool vertellen.

Gefeliciteerd met de mooie echo’s @Samsoko en @Yepp! Hier ook een meisjesnub maar was nog voor de 12 weken. Aaaaargh zo spannend! Twijfel nog over extra geslachtsbepaling of wachten tot 20 weken echo. Vind het ergens zo zonde van m’n geld...

Eten: ik word echt helemaal gek van alle lekkere dingen die ik niet mag. Dacht dat ik vorige zwangerschap nog rauwe ham mocht (want gedroogd en daardoor geen risico op toxoplasmose). Nu staat die ook op de no go lijst. En idd al dat lekkere rode vlees. Sushi met rauwe zalm en tonijn. Serieus. Ik vind zwanger zijn geweldig maar zou soms een moord kunnen doen voor bovenstaande!
    Rauw ei eet ik trouwens wel... salmonella is niet gevaarlijk voor de baby maar vooral heel vervelend voor jezelf. Fair enough, dan neem ik gewoon een hapje tiramisu voor toe bij t kerstdiner :) En krijg meteen trek in gebakken ei!!!

urfebe vindt dit leuk.
  2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik mis vooral dingen voor op een toastje. Gerookte zalm, paté , rauwe ham en salami/snijworst dingen. Brie lust ik zoiezo niet.
    Ik kan voor op m'n toastje alleen kipkerrie salade bedenken. Vind ik nu wel erg lekker trouwens. Of eiersalade of beenham salade ofzo. Maar niet veel keus.

Wijn lust ik niet. Die rosé vlees idd.... Heerlijk !

Helaas !

3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh ik heb wel rauwe ham gegeten. Had geen idee dat dat niet meer mocht.

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Salami trouwens ook. Hmm lekker bezig hier...

spruitjes vindt dit leuk.
  5. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Spiegelei mag idd gewoon hoor. Ik heb er nu geen trek in, maar straks hopelijk weer wel. Verder mis ik vooral carpaccio en biefstuk. Salami eet ik lekker warm op de pizza en heel af en toe gewoon op een broodje. Vorige zwangerschap ook gedaan. Brie mag uit de meeste supermarkten gewoon. Gelukkig maar!!

Na 2 dagen minder misselijk zijn valt vandaag alles weer verkeerd. Vanavond dus alleen een salade eten, mijn zoontje is ook beetje ziek en eet nauwelijks dus hij krijgt brood.

@Yepp wat fijn van de goede echo!
    Ik heb dinsdag de nipt en ook nog afspraak met een vk dus hoop dat ik nog even mag kijken!

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh ik ben echt zo'n watje die absoluut geen risico wil lopen. Daarvoor is het me veel te kostbaar

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    De dingen die schadelijk kunnen zijn voor baby vermijd ik ook allemaal hoor. Ik ken mezelf. Mocht er iets niet goed gaan zal ik altijd blijven denken: Lag het aan ... ?
    Ben er na late miskraam ook zo bang voor geweest dat ik iets verkeerds had gegeten, pfffff. Had me toen vergist en kaasfondue met rauwmelkse kaas gegeten. Was ik bang dat de kaas niet voldoende verhit was geweest...

8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Mijn mannetje is niet lekker. Nu in slaap gevallen op de bank en dat doet hij echt nooit. De onderburen zijn aan het boren en hij schrikt steeds wakker daarvan. En dan verdriet. Of hij moet vreselijk hoesten en wordt daar wakker van. Ik zou willen dat ik het hoesten van hem kon overnemen. Dit is zo zielig :(

9. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw mooi! Gefeliciteerd!
    Vraag over de Nub-theorie is al beantwoord, maar zover ik zie is jouw Nub dus een jongensnub ;)

10. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik ben een keer zo ziek geweest van een ( half) rauw ei, dat ik nu het risico niet durf te lopen. Ik ben toen echt kilo's afgevallen en heb lang hoge koorts en diaree gehad. Dit was overigens wel in het buitenland, maar ivm de koorts en het vele afvallen destijds durf ik het nu ik zwanger ben niet aan. Al weet ik dat de de kans héél erg klein is.

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Zo zielig is dat. Beterschap voor de kleine man.

12. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Heb net weer spruitjes gegeten, dankzij jou:roflmao::roflmao:

urfebe en spruitjes vinden dit leuk.
  13. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Snap ik @Diazz als je er eerder zo beroerd van bent geweest....
    @Wensmamma Wat zielig voor je kleine mannetje!! Dikke knuffel en beterschap voor hem

Diazz vindt dit leuk.
  14. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
  15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Whahahahaha diazz graag gedaan !

Aaah wensmama beterschap voor de kleine man. Deed mijn dochter vorige week ook. Bij de gastouder op de bank in slaap vallen. Nou gebeurt echt nooit ! Gaat niet eens gewoon rustig liggen. Gisteravond hadden we een heerlijk op de bank lig knuffel moment. Volgens mij is ze nog steeds niet helemaal lekker haha

Diazz vindt dit leuk.
  16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Rauwe eieren eet ik verder niet, dus geen chocolade mousse (de lekkerste is toch echt met eiwit), geen aioli (ook het lekkerste met rauwe eieren) en dan kaasomelet en aardappel tortilla helemaal doorbakken. Ach weet je t is maar voor 9 maanden, daarna kan het allemaal weer!!

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Aioli da's een idee !!
    Dat mag wel van zo'n supermarkt potje toch ? Die je heel lang kan bewaren.

Hetzelfde met chocolade mousse, van de supermarkt wel okay toch ??

18. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hoi dames,

Dit is de eerste keer deze zwangerschap dat ik wat onzeker ben. Heb nu al 2/3 dagen geen last meer van misselijkheid of gevoelige borsten.. verder heb ik nergens last van.. weet niet of mijn lichaam inmiddels aan de hormonen is gewend of dat er wat anders is.. :(

19. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Hoi hoi,

Weten jullie of je wel warm gerookte zalm mag die je koud eet? Ik haal op de markt wel eens zo'n zalm die ik dus niet meer opwarm.

Dinsdag heb ik echo en ik maak me een beetje zorgen:( ik heb veel te veel gewerkt dus ik hoop dat dat het is maar ik heb zo onwijs veel buikkrampen. Kan ook groei zijn. Zit de hele dag al met een kruik op mijn buik maar het helpt nog niks helaas. Hopelijk gewoon Door de drukte. Hebben jullie dat ook wel eens, zoveel kramp? :(

Ik voel mijn baarmoeder ook boven het schaambot uit. Heel gek gevoel vind ik weer.

20. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik denk dat je lichaam gewend is aan de hormonen. Het is normaal dat richting 12 weken klachten verdwijnen.

Ik voelde me bij de andere 2 tussen 11 en 23 weken alsof ik mezelf was, niet zwanger. Ik zag het alleen aan mijn buik. .

Deel Deze Pagina