1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ik ben blij voor je dat jij je al wel beter voelt..
    Ik ben altijd iemand die veel pech heeft.. dus ben bang dat ik de hele zwangerschap misselijk blijf en weinig kan eten.. Ben nooit dik geweest, 1.80 en 54 kg, maar ik ben bang dat ik niet genoeg voedingsstoffen binnen krijg voor de baby..

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh de site loopt weer vast dus het worden denk ik een paar korte berichtjes in plaats van een lange.

Ohh obstipatie supervervelend. Hier ook last van, maar het wisselt af. Soms dagen niet en dan een paar dagen achter elkaar dat t gewoon soepel is. Geen peil op te trekken.

Moeilijke situatie babtopkomst. Je hebt mooie tips gekregen, ik sluit me erbij aan. Inderdaad wel vertellen waarbij je aangeeft dat je het moeilijk vindt en dat je begrijpt hoe ontzettend moeilijk het voor hen is en dat zij er geëmotioneerd van kunnen zijn.

Anniekje ik heb vooral s avonds nog last van misselijkheid, maar het wordt minder. Verschilt per dag hoe erg het is.

Ohhh leuk lekker babyshoppen, veel plezier!! Wij hebben volgens mij ook niet zoveel nodig. Als het een jongetje blijkt zullen we wat kleding moeten kopen maar dat weten we pas in juli. Verder heb ik het eigenlijk nog niet echt uitgezocht.

Spruitjes dat was ik inderdaad van de veegjes. Die voel ik ook nog steeds, maar ook alleen als ik op mn rug lig en helemaal ontspan. Schopjes kan ik het trouwens nog niet noemen, wel leuk om dat zo al te voelen! Ik weet even niet meer wie dat zei sorry haha.
    Bij de eerste voelde en zag ik het met 18 weken voor het eerst, met voorliggende placenta. Ze hadden gezegd dat dat nog wel tot vervoorbij de 20 weken zou duren met voorliggende placenta, dus dat vond ik toen ook al vroeg. Veegjes zoals nu heb ik vorige keer dus niet bewust gevoeld maar ik ben er toch behoprlojk zeker ban dat het de baby is.

Fijne dag meiden! Komen er nog leuke afspraken aan de komende dagen?

Anniekje vindt dit leuk.
  3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Anniekje, de baby pakt alle voedingsstoffen die hij nodig heeft. Het is eerde mogelijk dat jij zelf wat tekorten krijgt. Maar de baby is daarin een soort parasietje haha
    Wel rot dat je je zo naar blijft voelen.

Anniekje vindt dit leuk.
  4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Yes toch nog veel in één bericht kunnen proppen hahaha

caatje87 en Diazz vinden dit leuk.
  5. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Je baby pakt echt wat hij/zij nodig heeft. Je kan ter ondersteuning ( voor jezelf) een multivitamine slikken. Maar dan moet je deze wel binnen kunnen houden natuurlijk.

Anniekje vindt dit leuk.
  6. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ik eet gelukkig wel fruit.. dat is het enige wat een beetje smaakt.. maar wel fijn dat de baby gelukkig niks tekort komt..

Pillen krijg ik helaas moeilijk weg.. maar kan het proberen..

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja precies hetzelfde hier.sterkte @Anniekje ! Echt niet fijn

@Gootje1988 nee snap in jou geval dat je alles nodig hebt

Ik lijk geen bv lijf te hebben. En dl wilde niet. Op dag 6 besloten dat het klaar was met proberen en na veel afvallen over op fles. Ik verwacht dat bij deze hetzelfde. Ik ga wel bv proberen en zeker 2 weken kolven en dan verwacht ik dat het niet meer gaat werken en dus gewoon een tevreden baby op de fles. En snelle doorslaapnachten !

8. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Als het niet wil, dan wil het niet. Een tevreden baby is het belangrijkst. Wel knap dat je het weer wil proberen. Ik heb alle keren ( vrij lang) borstvoeding kunnen geven, en alle keren sliepen de kinderen vrij snel door. Met 6 weken haalde ze de nacht allemaal door, en ze sliepen van 19:30uur tot 07:00 uur voor einde verlof. Enorm mazzel, maar hoop écht dat het me dit keer weer gegund is!

urfebe vindt dit leuk.
  9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou zeker mazzel! Dl sliep ook met 6 weken door. Alleen sliep ze amper overdag. Uiteindelijk een draagzak gehaald. Wat een verademing! Daarom wil ik nu een draagdoek. Nu durf ik dat knopen wel. Bij dl nog niet.

Ik hoor zo vaak de combinatie bv en slecht slapen snachts. Vaak en lang nog voor voeding komen. Vaak mama honger. Allemaal geen last van gehad! Stiekem blij met de fles. En ze had me opgevreten denk ik. Met m'n BMI van 18

10. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Jaa, als je me ff een pb doet met je e-mail adres dan kan ik je toevoegen.

Dat geldt trouwens voor iedereen die er nog bij wilt! :D

urfebe en Diazz vinden dit leuk.
  11. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Ik geef mijn zoon nog borstvoeding en die slaapt wel door, ondanks dat ie naast ons in zijn co-sleeper slaapt. Een gedeelte van de kindjes slapen na de eerste vaccinatie door. De manier van slapen veranderd dan toch vaak. Maarruh, vergis je niet, ook kindjes die de fles krijgen worden ondanks dat hun maagje veel groter zijn en meer voeding in zich hebben ook gewoon 's nachts wakker. Dat ze dan veel melk in zich hebben is geen reden om door te slapen. Kindjes worden voor zoveel meer wakker dan alleen wat eten. Oa ook omdat het wiegendood voorkomt, een schone luier, een knuffel, te warm, te koud, voelt zich niet lekker, voelt zich alleen, wil zich geborgen voelen, enz. Sterker nog, wij slapen ook niet "door". Iedereen heeft een bepaald ritme van lichte slaap naar vaste slaap naar lichte slaap, lichtelijk wakker worden en weer opnieuw. Dat noemen we dan doorslapen, alleen kindjes hebben wat meer moeite om weer in slaap te komen, zeker als je dan in een natte luier ligt, of je ineens mama niet meer ruikt, enz.

Best logisch toch?

caatje87 en urfebe vinden dit leuk.
  12. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Bij de tweede viel ik inderdaad heel snel af ( woog maar 44 kilo:eek:), maar bij de derde mijn voeding op tijd aangepast.
    Ik zat al heel snel op maar 4 voedingen per dag, maar ben dan ook eerlijk gezegd niet een mama die meteen bij iedere kik aanlegt of troost met de borst.

spruitjes vindt dit leuk.
  13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Mijn zoontje sliep pas door met 10/11 maanden en hij heeft toch echt fv gekregen. Helaas geen garantie hoor! Ligt idd aan wel wat meer factoren dan alleen de soort voeding. Maar zoontje heeft nooit veel geslapen en doet dit nog steeds niet.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nee dat zeg ik toch ook niet. Ik zei " ik hoor vaak dat...."

15. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik moet zeggen dat al mijn kinderen nog steeds veel slapen. In het weekend slapen ze allemaal uit tot zeker 09:15/09:30 uur en liggen er altijd tussen 19:00 uur en 19:15 uur in. Zullen vast de ( luie) genen zijn :roflmao:
    Papa en mama houden namelijk ook enorm van uitslapen haha.
    Dochter van 2 jaar slaapt in de middag ook nog bijna 2 uur en de andere hebben ook allebei tot ruim 3 jaar een middagslaapje gedaan. Wij zijn wat dat betreft 3 keer enorm verwend, hou mijn hart dus een beetje vast voor deze kleine :D

spruitjes en urfebe vinden dit leuk.
  16. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63

Ik doelde het niet specifiek op jou hoor. Gewoon puur informatief. :D Heb ook niet precies onthouden wie wat zei.

spruitjes vindt dit leuk.
  17. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Oh! Ik voel idd ook al een paar dagen wat. Ehh. Ik zou t omschrijven als hmm ja ook als veegjes. De vorige keer voelde ik mijn zoontje met 13/14 weken (ondanks voorliggende placenta). Deze keer dus ietsje vroeger. :)

urfebe vindt dit leuk.
  18. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Na alle goede echo's van de afgelopen week, hier nog eentje! Ben 2 dagen vooruit gezet naar 12w6 en uitgerekende datum 6 juli! Maar ik laat de ticker en de lijst voor wat ze zijn, denk ik. Zal toch niet zo'n verschil maken?

Bedankt voor alle tips tegen eczeem trouwens, ik heb het goed vet gehouden met neutrale parfum-vrije crème en het is nu zo goed als weg.

We zijn heel blij en gaan vanavond lekker uit eten om het te vieren! :thumup:

caatje87, spruitjes, Yepp en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk gefeliciteerd toutepetiye!

Hier heeft het ook bijna een jaar geduurd voordat ons meisje echt doorliep maar vanaf een maand of 9 a 10 was het genoeg om haar rond 11 uur nog een voeding te geven en dan hield ze het best lang vol.

En nu hebben we echt niet te klagen, ze is een echte uitslaper, als ze de kans krijgt ook vaak tot een uur of 9 a half 10. Zalig!

Toutepetite vindt dit leuk.
  20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh nee een uitslapen heb ik dan weer niet. Meestal 7.00 wakker. Soms vroeger en nog minder vaak later

Ze begint nu haar middagdutje over te slaan... Beetje jammer. Gevolg is dat het rond avondeten gedoe en gehuil....
    Als ik echt wil.dat ze slaapt moet ik de echt moe maken sochtends door bv veel te laten lopen. Vandaag in de supermarkt was dat voor de helft een succes. Goed geluisterd en goed meegelopen maar ook zelf dingen uit schap halen, weglopen en liggen op de vloer. Wat een leuke leeftijd...

Wensmamma en Diazz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina