1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja die is hilarisch idd :roflmao::roflmao:

2. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
  3. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb vandaag voor t laatst vrijwilligerswerk gedaan, voorlopig dan, plan was om door te lopen tot 20 weken maar die buik hé. Jammer, maar lijf is nu belangrijker. Volgende week is er een nieuwjaarsborrel even kijken of ik daar wel naartoe ga. Vandaag wel gezellig meegelopen met een enorme lieverd dus weer genoten!

Morgen tl mailen of ik de diensten iets mag aanpassen. Doe nu om de 2 uur afwisselen, maar wil kijken of om het uur beter gaat met mijn buik. Vandaag ook weer duidelijk last...
    Ik kan een goede nacht maken, want doordat ik nu moet wachten op nieuwe pasjes kan ik morgen niet naar t werk. Thuiswerken dus. Wekker om half 8 en 8 uur beginnen hihi :D

mamaEl en caatje87 vinden dit leuk.
  4. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Dat klinkt écht heerlijk, haha!

Ik hoop morgen lekker uit te kunnen slapen. Mijn man brengt normaal de kinderen naar school en de jongste slaapt wel tot 09:30 uur. Maar nu zijn de oudste en jongste ziek. Dus dat wordt óf heerlijk uitslapen, óf bruut wakker gemaakt worden door overgevende kinderen:D
    Dat laatste liever niet natuurlijk.

5. 4San

4San Lid

29 okt 2017
    28
    26
    13
    Vrouw
    ="wish 2b pregnant

Zoooo herkenbaar, pincode ineens kwijt zijn. :rolleyes: Ik ben soms echt net een zeef. Maar ja we hebben een goed excuus...

Hier sinds gisteren een pijnlijk been .... spataderen. Bij de andere 2 nooit geen last van gehad.

6. 4San

4San Lid

29 okt 2017
    28
    26
    13
    Vrouw

30/06:

Spruitjes - 35 jaar - 2e kindje ♥
    Samsoko - 31 jaar - 2e kindje

Anniekje - 30 jaar - 1e kindje

01/07:

Poesta - 32 jaar - 2e kindje
    Deniseappeltje - 25 jaar - 3e kindje
    LoveLaughLive - 27 jaar - 2e kindje
    Diazzz - 34 jaar - 5e kindje ♥

02/07:
    Lovebunny - 32 jaar - 2e kindje ♥
    Happydepeppy2017 - 34 jaar - 2e kindje ♥

03/07:
    Hibiscuss - 31 jaar - 3e kindje
    Wensmamma - 37 jaar - 2e kindje

04/07:
    Babyopkomst - 30 jaar - 3e kindje ♥

05/07:
    Fidel2010 - 32 jaar - 3e kindje ♥
    Wasabi - 32 jaar - 3e kindje
    Lumihiutale - 30 Jaar - 2e kindje

06/07:
    Wish 2BE pregnant - 32 jaar - 3e kindje ♥
    Yepp - 35 jaar - 1e kindje ♥
    Toutepetite - 35 jaar - 1e kindje

07/07:
    4San - 40 jaar - 3e kindje ♥
    MamaEl - 29 jaar - 3e kindje ♥
    Caatje 87 - 30 jaar - 2e kindje ♥️
    Lindy1985 - 32 jaar - 1e kindje ♥

Tinevias -38 jaar - 5e kindje ❤️

09/07:
    Chelle05 - 31 jaar - 2e kindje ♥
    Elledaan - 27 jaar - 3e kindje ♥

Gootje1988 - 29 jaar - 2e kindje

10/07:
    Sneeuwbloempje - 29 jaar - 2e kindje ♥
    Mar18 - 28 jaar - 2e kindje

11/07:
    Tientje1986 - 31 jaar - 2e kindje ♥
    Wensfeetje - 31 jaar - 3e kindje ♥

12/07:
    Another - 27 jaar - 2e kindje

14/07:
    123abc - 27 jaar - 2e kindje ♥
    mamaloe250 - 28 jaar - 2e kindje ♥

Josjo - 40 jaar - 4e kindje

15/07:
    Queen23 - 23 jaar - 1e kindje ♥

Jongens: (6) Meisjes: (6) Verrassingen: (6)

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

✮ Jolo
    ✮ SHN
    ✮ Haagsmeisje
    ✮ Curitiba
    ✮ Cinsam
    ✮ Juffie26

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

**************************************************************************************

Afspraken

Januari

16/01 - spruitjes - controle vk
    17/01 - Samsoko - controle vk
    17/01 - Kayleighh - geslachtsbepaling
    19/01 - Caatje87 - Verloskundige
    22/01 - Diazz - Verpleegkundige
    22/02 - LoveLaughLive - controle vk
    23/01 - Lindy1985 - controle vk

23/01 - TineVias - controle vk
    27/01 - Lindy1985 - geslachtsecho
    31/01 - Mar18 - controle gyn
    31/01 - Toutepetite - afspraak verloskundige

Februari

02/2 - Anniekje - controle en echo
    05/2 - Diazz - GUO
    05/2 - San4 - GUO

07/2 - MamaEl - controle vk
    09/2 - MamaEl - 20 weken echo

09/2 - Gootje1988 - controle vk
    12/2 - spruitjes - 20 weken echo
    13/2 - Samsoko - 20 weken echo
    13/2 - LoveLaughLive - GUO

13/2 - Wensmamma - 20 weken echo
    16/2 - Gootje1988 - 20 weken echo

23/2 - Another - 20 weken echo
    27/2 - TineVias - 20 weken echo
    28/2 - Toutepetite - 20 weken echo

**************************************************************************************

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je kayleigh oer ongeluk van de lijst verwijderd 4san.

Oh heftig zeg mamaloe. Brr klinkt koud die MRI haha

Gefeliciteerd met een derde meisje op komst deniseappeltje superleuk!

Lief dat je het vraagt another. Ik moest om 9.15 en alles was helemaal prima. Buik groeit netjes, vooral hoog en smal op dit moment. En het hartje klonk weer mooi

Another, Lindy1985 en mamaEl vinden dit leuk.
  8. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Dames even een vraagje, omdat dit mijn eerste is wil ik graag weten wat de must haves zijn voor als de kleine meid er straks is. Ook heb ik me aangemeld voor cp, maar nog niks gehoord:$.

9. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63

Een co-sleeper! Haha. Zijn helemaal niet zo duur en echt ideaal. Je hoeft je bed 's nachts niet uit, hup uit t bedje, aan de tiet hangen en klaar. :roflmao: Oh en lekker verliefd naar je kindje kijken als je 's morgens wakker wordt... ♡

Verder uitkijken dat je geen onzin koopt. Zoals een doosje voor de billendoekjes. (Mijn miskoop) Alleen maar onhandig.

Anniekje, wensfeetje en wish 2b pregnant vinden dit leuk.
  10. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Ook ik heb de geslachtsbepaling laten doen zojuist. Mijn voorgevoel klopte... Onze dochter en zoon krijgen een zusje! Op de echo zag alles er ook helemaal goed uit. 15 februari de 20 weken echo. Wie wil dit op de lijst verwerken voor mij? Het lukt nmlk niet met mijn telefoon.

hibiscuss, spruitjes, mamaEl en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. wensfeetje

wensfeetje Actief lid

27 sep 2017
    118
    90
    28
    Vrouw
    - Een cosleeper, absoluut! Zeker bij borstvoeding
    - Een ergonomische babydrager (dus géén babybjorn, stokke, chicco etc) of draagdoek.
    - een goede stapel hydrofielluiers en flanellen luiers (die gebruik je voor van alles) en evt een paar hydrofiele washandjes (die heb ik gewoon zelf genaaid van oude hydrofielluiers ;) )
    - Ikzelf vind wolzijden kleertjes erg prettig voor de baby
    - Aankleedkussen met een aantal hoezen.

En verder is er héél veel onzin te koop wat je echt niet persé nodig hebt. De baby heeft vooral jou nodig ;). Tweedehands kopen scheelt je heel erg veel geld. Zeker als je het goed schoon kunt maken een prima optie. Naast financiële en milieuvoordelen is het ook fijn dat de chemische stoffen dan al een tijdje ''uit hebben kunnen dampen'', dus het is ook beter voor de gezondheid van je kindje.

Anniekje, Another en wish 2b pregnant vinden dit leuk.
  12. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha dat is ook mijn grootste miskoop denk ik. Ook het badje en de babyfoon hebben wij vrijwel niet gebruikt. Wel heel erg blij met een flessensterilisator en een sterrenprojector met muziek. Verder heeeeeel veel hydrofielen idd en voor poedermelk zijn die torens van Hema handig.
    En ik heb alles toen nieuw gekocht maar ga nu toch echt voor tweedehands.

Anniekje vindt dit leuk.
  13. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Dankjewel allemaal! Daar heb ik war aan.. ik denk dat mijn beste een koop tot nu toe is geweest een 3-1 kinderwagen voor €100 altijd bij een oma gestaan dus die was vooral stoffig haha maar echt alles zit erbij.. zelf de adapter voor de auto van de maxicosi. We hebben die schoon gemaakt door alle delen te wassen die gewassen konden worden en de rest met een luchtspuit stofvrij gespoten.. gisteren een badje met standaard 2e hands voor €15.. ik maak er altijd weer een sport van om dingen zo goedkoop mogelijk te kopen.. :p ik ben noet gierig ofzo maar vind dat altijd wel leuk.. er zijn ook dingen die ik echt nieuw wil hebben, zoals flessen en speentjes.. vind ik wel zo hygiënisch..

caatje87 vindt dit leuk.
  14. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ja die koop ik ook nieuw inderdaad. Heb even gekeken wat wij nog moeten/willen nu de tweede baby komt. Kom nu op: bedje, commode, flesjes, meerijplankje, draagzak, pak luiers, kraampakket en dan wat spulletjes voor aankleding van het kamertje. Dat is het eigenlijk wel of vergeet ik nu wat?? Lijkt zo weinig.

Anniekje vindt dit leuk.
  15. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Anniekje leuk he koopjes scoren. Al heb er ik nooit bij stil gestaan om spenen en flessen tweedehands te halen:confused:

Vanmorgen de eerste keer gespuugd. Daar ging m'n ontbijt en vitamine pil. Ik denk een virus ofzo eerder dan nu nog ochtendmisselijk. Daarna wel opgelucht en nu weer lekker aan het eten en drinken

Anniekje vindt dit leuk.
  16. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    @wish 2b pregnant leuk, een meisje erbij!

@mamaloe250 het badje en de babyfoon heb ik dan weer wel veel gebruikt ;)

Wil iemand mij (voorlopig) groen zetten op de lijst? Uiteindelijk denk ik wel dat we het geslacht straks gaan weten (manlief wil het erg graag weten) maar deze keer blijft het verder voor iedereen geheim! (Behalve voor m'n beste vriendinnetje)

Anniekje vindt dit leuk.
  17. wensfeetje

wensfeetje Actief lid

27 sep 2017
    118
    90
    28
    Vrouw
    Heel leuk, uitzet verzamelen. Ik heb veel van de oudste twee weggedaan maar sommige dingen heb ik nog.

Ik wil nog een box, we moeten een nieuwe maxi cosi, verder wil ik wollen dekentjes bijkopen en even kijken hoe bruikbaar mm oude hydrofielluiers nog zijn. Ook wil ik deze keer wasbare luiers gaan gebruiken, daar moet ik me nog verder in verdiepen. Mogelijk koop ik pas een pakket na de geboorte omdat ik het wel leuk vind dit aan het geslacht te kunnen aanpassen.
    Kolf heb ik nog, ik wil een nieuwe fles kopen voor als ik er niet ben :)

18. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hoi dames,

Hier al een paar dagen het dilemma borst/flesvoeding. Zoals sommige van jullie weten vorige bevalling en kraamperiode was heel heftig em medisch had bewust toen voor flesvoeding gekozen. Ons zoontje bleek ook nog koemelkallergie te hebben waardoor hij speciale dieetvoeding kreeg.

Nu twijfel ik heel erg om toch borstvoeding te gaan proberen, maar heb zo’n angst hoe het moet, of het lukt of het kindje wel genoeg binnen krijgt, hoevaak per dag ik moet voeden/kolven. Snachts wil ik niet om de 2/3 uur met voeden bezig zijn maar ook kunnen slapen zodat mijn vriend en ik om en om kunnen doen.. maar krijg ik dan geen stuwing? Kan ik het psychisch wel aan na de bevalling? Denk dat ik maandag maar even met de vk ga bespreken.

19. wensfeetje

wensfeetje Actief lid

27 sep 2017
    118
    90
    28
    Vrouw

Ik begrijp je twijfel. Het is een heel persoonlijke keuze. Ik zal je hier niet 'lastig vallen' met de gezondheidsvoordelen van borstvoeding, die zijn volop online te vinden. Of je het wil is een hele persoonlijke keuze.

Mijn ervaring is dat borstvoeding de eerste paar weken pittig is, handig worden met het aanleggen, onzekerheid of je kindje voldoende krijgt etc. Maar daarna vond ik het ideaal. Er zijn trouwens ook natuurtalenten die meteen aanleggen en zonder problemen voeden.
    Iedere 2/3 uur voeden is inderdaad normaal bij een jonge baby, soms zelfs nog iets vaker (regeldagen/clusteren). Kolven en je man een flesje laten geven is een optie maar is vaak omslachtiger, aanleggen gaat een stuk sneller. Het is het beste om de eerste 6 weken helemaal niet te kolven en alleen 'live' te voeden. Om je productie goed op gang te helpen is het ook belangrijk regelmatig te voeden (en dus de eerste weken er liever geen 6 uur tussen te laten, bijvoorbeeld) Ik maakte het mezelf altijd makkelijk door lekker samen in bed/op de bank te gaan liggen en ondertussen een filmpje te kijken of op een andere manier te relaxen.

Ik zou je sowieso aanraden om een cursus/voorlichtingsavond te bezoeken, bijvoorbeeld van www.borstvoedingnatuurlijk.nl of www.lalecheleague.nl. Je baby weet zelf vaak heel goed hoe hij/zij moet drinken, dat is een natuurlijk aangeboren reflex. En door te kijken of je kindje tevreden is, voldoende plast/poept en goed groeit kun je zien of hij/zij voldoende binnenkrijgt. De ene keer drinkt een baby meer dan de andere keer, en dat is prima!

Weet dat iedere druppel die je geeft meegenomen is, dus je zou er ook voor kunnen kiezen om te beginnen, en wanneer je merkt dat je er gestresst van raakt of je je er niet fijn bij voelt, alsnog te stoppen.

Ik vond dit een heel fijn artikel: https://www.borstvoeding.com/artikelen/voorjebegint/motivatie/wat-als-ik-wil-stoppen-met-borstvoeding-geven.html De titel is wat misleidend, het is een artikel over de voordelen van borstvoeding, zelfs als je het maar heel kort doet. Soms voelen vrouwen zich heel schuldig als ze noodgedwongen stoppen na een week, dan kan het fijn zijn om te lezen wat ze hun kindje wél meegegeven hebben.

Nogmaals: het is een hele persoonlijke keuze, alleen jij kunt bepalen wat je wil en wat je kunt!

Another, Lindy1985, caatje87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Ik begrijp je volkomen. Bij de eerste zwangerschappen ingeleid en mogelijk daardoor moeite met starten/op gang komen van borstvoeding. Ik heb zelfs nog nooit stuwing gehad. Bij mijn dochter tot 6 maanden kunnen voeden maar wel lang last gehad van post natale depressie. Bij mijn zoontje na 1 week al gestopt omdat ik aan de anti depressiva ging en dat vond ik geen fijn idee. Toch wil ik het nu weer proberen. Hopelijk deze keer een rustigere bevalling en geen indicatie om ingeleid te worden. Maar ik herken wat je zegt over de onzekerheid in het begin. Krijgt de baby wel genoeg? Na een uur voeden had ik nog steeds het idee dat baby niet genoeg had.

@wensfeetje Ik ga jouw advies om bv cursus te doen opvolgen. Goed idee. Het is zo fijn om bv te geven als het eenmaal goed loopt.

Maar mocht het psychisch idd te zwaar worden dan is de keuze voor de fles gauw gemaakt. Al zou ik er dan toch weer verdrietig om zijn.

Deel Deze Pagina