1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik ga ook zeker niet de 0,8 zetten. Heb even de bijsluiter gelezen :eek:
    En dan te bedenken dat ik ook nog Ascal slik. Lijkt me echt niet gezond.

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik werk in de apo maar ik pas even bij deze vraag... En zijn zoooooveel regels bij de fraxi en fraxodi ! Ik vraag het altijd maar na bij de apotheker

3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Haha, snap ik helemaal :)
    Ik heb het bij de apotheker nagevraagd en die vond deze dosering echt véél te hoog.
    Morgen maar weer even naar het ziekenhuis bellen. Again! Geloof dat ik steeds minder aardig wordt :D

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja dat lijkt me dan helemaal idioot veel @Diazz

Nou het probleem met typen blijf ik houden in Chrome, maar alleen bij dit forum. Super vaag. Dus dan maar via Samsung internet.

Ik zit weer in de metro richting werk. Gisteren bij de fysio geweest. Lekker gemasseerd en oefeningen gekregen die ik kan doen voor mijn rug. Ben alleen niet veel wijzer geworden of dit nou iets met mijn bekken is.
    Ze waarschuwde me wel dat ik mij mentaal moet voorbereiden op dezelfde pijn die ik heb gehad bij zoontje, omdat ik nu al soortgelijke pijn heb. Ik weet t maar wil er nog niet aan, dat was namelijk echt niet leuk :(

urfebe vindt dit leuk.
  5. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    @Wensmamma, heeft de massage je wel een beetje geholpen?
    Ik hoop dat de pijn niet doorzet, geen fijn vooruitzicht voor je :(

6. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Vanmiddag de 20 weken echo om 12.30 u! Heb er zin in om onze kleine meid weer te zien

mamaEl en urfebe vinden dit leuk.
  7. elledaan

elledaan Actief lid

14 sep 2017
    142
    115
    43
    Vrouw
    Daaag

Hoe gaat het met jullie allemaal ??
    Ons huis is bijna af.. eindelijk.
    Morgen alweer 18 weken de tijd vliegt voor mij.
    We zitten bij tam blauw, ik voel me ontzettend goed. De kleine man voel ik elke dag wel..

Ben alleen bijna niet zichtbaar zwanger
    Meer dames een mini buikje.

Ik probeer alles mee te lezen, maar een samenvattingen zou wel een goed idee zijn :)

mamaEl, Anniekje en urfebe vinden dit leuk.
  8. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Heerlijk he de schopjes. Ik voelde eerst fladdertjes, maar sinds een week ook af en toe schopjes. Nog niet aan de buitenkant te voelen helaas (ook weer voorliggende placenta, vermoedelijk), maar wel te zien af en toe :)

Hier ook geen last van mijn bekken gelukkig. Lijkt me ook heel naar!

Ohh anniekje wat rot dat je je zo misselijk blijft voelen zeg. En heftige voorgeschiedenis, zo met de miskraam door de medicijnen. Wat knap hoe je ermee om gaat en gelukkig zijn dit inderdaad veilige medicijnen, maar ik snap dat het echt rot voelt om ze in te nemen. Dikke knuffel voor jou!

He bah hoofdpijn is naar Lindy. Hopelijk houdt het gauw op. Ik heb er geen ervaring mee, dus helaas geen goede tips.

Hier al regelmatig harde buiken. Niet keihard, maar als t kindje druk is, dan wordt m'n buik behoorlijk hard af en toe, behalve als ik dan rustig ga liggen. En van de week in bed een echte harde buik, was net een van de speelgoedballen van m'n dochter haha. Beetje vroeg wel, maar waarschijnlijk weet m'n lijf bij de tweede nu gewoon alvast wat 'm te doen staat. De weeën wilden bij de vorige bevalling niet goed genoeg doorzetten, waardoor ik aan het infuus moest, toen snapte m'n lijf het ineens wel, dus nu is het vast al lekker vroeg aan het oefenen haha. Ik heb er verder ook geen last van gelukkig.

Hahaha ik dacht ook al, dat berichtje van de bruine beer kan ik me helemaal niet herinneren hahahahaha

@Lindy1985 wat verdrietig dat je geen vrouwelijke familieleden (meer) hebt aan wie je tips kunt vragen. Ik interpreteer dat als dat je moeder overleden is. Lijkt me zeker op het moment dat je zelf (aanstaande) moeder bent extra moeilijk. Knuf! Goed dat je probeert om wat meer rust te nemen, ook al is dat niet makkelijk. Laat anderen maar lekker voor je lopen!

@Diazz nee joh wat irritant van het verplaatsen zeg!

@Gootje1988 gelukkig nu een paar dagen vrij, na al dat bikkelen! De bandenpijn herken ik wel, hier ook met lachen af en toe of bij een snelle of gekke beweging. Niet heel heftig gelukkig, denk dat jij er veel meer last van hebt :( Hopelijk heeft de BA goed advies!

@Mar18 moet je meteen rustiger aan doen bij harde buiken? Of alleen als je er ook last/pijn van hebt? Hmm ik leg het m'n VK dan voor de zekerheid toch ook maar even voor volgende keer, al heb ik er geen last van. Hopelijkh eb je gauw minder harde buiken en lukt het om rustiger aan te doen!

Wat een heerlijk vooruitzicht @Diazz fijn weekend met z'n tweetjes! Haha en inpakken voor de kinderen ohhh ik vind dat met één al zo'n crime hahaha

Wat een leuke app is dat @Wensmamma, welke app is dat? Ik wil 'm ook :D Ohhh misschien liggen mijn vastlopers op ZP via mijn tel ook wel aan Chrome! Goede tip :) Ik had dan wel geen rare letters, maar wel steeds verdwenen berichten omdat het ineens niet meer werkte.

Diazz, Lindy1985 en Anniekje vinden dit leuk.
  9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Haha @elledaan en @Babyopkomst mijn bijleespost hierboven is misschien een beetje een samenvatting :)

Gefeliciteerd met jullie zoon op komst, Elledaan! Heel leuk! En wat heerlijk dat jullie huis bijna af is.

He wat rot van de pijn en het minder rooskleurige vooruitzicht wensmamma. Een massage klinkt me dan wel weer echt heerlijk in de oren, maar de reden waarom is een beetje jammer.

Ik ben van plan om lekker een dagje wellness te boeken met mijn moeder, als bedankje voor het oppassen wat ze twee dagen per week op mijn dochter doet. En dan lekker ook een (zwangerschaps)massage erbij boeken, of hammambehandeling, zalig! Oh ik ga meteen bellen om het te plannen :D

elledaan vindt dit leuk.
  10. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Samsoko zwangerschap + is een Android app. Ik heb wel de betaalde versie trouwens.
    Trouwens over de harde buiken, ik heb ze ook heel snel. Werk nu 24 uur ipv 32 en eigenlijk is t nog teveel, merk dat ik na de lunch eigenlijk constant een harde buik heb. Als ik dan rustig doe gaat t weer beter. Of nou ja niets, maar Met mijn werk kan dat. Ik wil de 20 weken echo nog afwachten en dan aangeven dat ik naar 4 uur per dag wil. Vooral op de donderdag/vrijdag fijn, de lange dagen als ik er in totaal 3 uur reistijd bij heb.

@samenvatting leuk bedacht, maar dat ga ik niet doen iig. Mij teveel werk :oops:

@elledaan wat leuk een jongen en eentje erbij voor team blauw ;)

elledaan vindt dit leuk.
  11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Anniekje hoe was de echo? Helemaal goedgekeurd?

Anniekje vindt dit leuk.
  12. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hey,

Het is alweer even geleden.
    Voel me nog niet helemaal rooskleurig, vaak dat weeige gevoel wat blijft hangen.
    Afgelopen maandag geslachtsbepaling gehad en hij zei dat het een jongen was.
    Hij lag helemaal in elkaar gedoken, op zijn buik.
    Heel stom ik had heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden...en iedereen om mij heen ook haha.

21-2 de 20 weken echo, dus ook weer spannend!!!

urfebe en Another vinden dit leuk.
  13. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ze is door de keuring heen gekomen! Alles is perfect en ze is ongeveer 21cm lang en weegt rond de 260 Gr. Ik ben helemaal blij!! :D
    Alleen jammer dat ze nou niet meer helemaal op de foto past, maar wel een goed teken

elledaan, hibiscuss, urfebe en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Volgende controle staat op 2 maart

15. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Klopt @Samsoko, mijn moeder is 6,5 jaar geleden overleden en vind het best moeilijk om nu geen dingen aan haar te kunnen vragen over hoe zij het ervaren heeft of hoe zij bepaalde kwaaltjes/dingen ziet:$ maar ik probeer er niet teveel aan te denken.. ik heb ook geen oma's meer anders kun je daar nog terecht, maar mijn schoonmoeder is heel lief dus daar vraag ik soms dingen aan. Enn...Jullie zijn dus mijn vrouwelijke vraagbaak:eek::D:D

Knuff terug!

urfebe vindt dit leuk.
  16. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Anniekje vindt dit leuk.
  17. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    @Lindy1985 Dat lijkt me echt wel moeilijk!! En hier mag je idd ook alles vragen! Knuffel!

@Anniekje wat fijn dat alles goed was!! Top!

@Samsoko De gyn adviseerde het wel ja. Ik had het echt met van alles. Gewoon lopen al. En dan leek het ook of m’n blaas verkrampte ofzo. Daarom dacht ik aan een blaasontsteking. Doe nu veel rustiger en dat gaat beter gelukkig.

urfebe en Lindy1985 vinden dit leuk.
  18. wensfeetje

wensfeetje Actief lid

27 sep 2017
    118
    90
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb alles gelezen maar geen idee waar ik moet beginnen met reageren... Even kort wat ik zo snel nog weet:

Ik zie een goede 20 weken echo voorbijkomen, wat fijn!!

Geslacht een jongen terwijl je een meisje verwachtte: misschien even de 20 weken echo afwachten als je nog twijfelt?

@Lindy1985 Mijn moeder is ook overleden, al voor ik mijn eerste kindje kreeg. Dat valt niet altijd mee, zeker niet als je een trotse oma met haar kleinkind ziet of in je omgeving hoort dat als een vriendin het even niet meer weet dat ze haar moeder belt...
    Maar ik moet zeggen dat ik er gelukkog niet dagelijks last van heb, ik weet helaas niet beter.

Anniekje vindt dit leuk.
  19. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Goedemorgen!!
    Vandaag 18 weken!! Jeeeeej!!

Ik heb helaas ook al 4.5 jaar geen mama meer, maar wel een hele lieve bonus mama, daar ben ik wel blij mee! Het is echt niet hetzelfde, maar ze is zelf ook moeder dus ze weet er zelf ook alles van!!

Vandaag ga ik kijken voor een Bakfiets!!

Fijne dag allemaal!!

Groetjes Tine

20. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    @TineVias en @wensfeetje misschien raar om te zeggen maar toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, soms voelt dat wel zo maar weet dat het onzin is natuurlijk:oops: het valt niet altijd mee maar slaan ons er wel doorheen.. weet indd niet beter en weet zeker waar ze ook mag zijn dat ze soms stiekem meespiekt;)

Fijne dag/weekend allemaal!!:)

urfebe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina