1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ah leuk een verrassing. En ik heb helaas een onhandige koelkast.
    Mijn zoontje had ook elke dag in de buik de hik en het eerste half jaar na de geboorte ook. Ik dacht dat het juist wel een goed teken was omdat ze dan al vruchtwater inslikken. Hij heeft het nu igv niet meer en is helemaal gezond :thumup:

Gootje1988 vindt dit leuk.
  2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja hier ook de hik in de buik hoor. Is volgens mij erg normaal.

Nog iets om te doen : naar tuincentrum om leuke binnenplantjes te halen. Dat wil ik nog. Beetje groen in huis

3. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ramen lappen, keukenkastjes, oven, frituurpan, die ventilatie dingen in wc en badkamer, administratie etc. Ik vind het alleen veel te vies weer om te veel te doen

4. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Lekker @Gootje1988 alles klaar! Hier moet ik echt nog best veel doen, maar ik heb helaas nog niet echt last van nesteldrang ;)
    Ik zal zo ook even m'n afspraak op de lijst zetten ja.. en dan binnenkort inderdaad een bevallijst!! Gaat hard!

5. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    30/06:
    Spruitjes- 35 jaar - 2e kindje
    Samsoko - 31 jaar - 2e kindje
    Anniekje - 30 jaar - 1e kindje

01/07:

Poesta - 32 jaar - 2e kindje
    Deniseappeltje - 25 jaar - 3e kindje
    LoveLaughLive - 27 jaar - 2e kindje
    Diazzz - 34 jaar - 5e kindje

02/07:
    Happydepeppy2017 - 34 jaar - 2e kindje

03/07:
    Hibiscuss - 31 jaar - 3e kindje
    Wensmamma - 37 jaar - 2e kindje
    Sylva - 31 jaar - 1e kindje

04/07:
    Babyopkomst - 30 jaar - 3e kindje

05/07:
    Wasabi - 32 jaar - 3e kindje

06/07:
    Wish 2BE pregnant - 32 jaar - 3e kindje
    Yepp - 35 jaar - 1e kindje
    Toutepetite - 35 jaar - 1e kindje

07/07:
    4San - 40 jaar - 3e kindje
    MamaEl - 29 jaar - 3e kindje
    Caatje 87 - 30 jaar - 2e kindje ♥️
    Lindy1985 - 32 jaar - 1e kindje
    Tinevias -38 jaar - 5e kindje
    Sneeuwbloempje - 29 jaar - 2e kindje

09/07:
    Elledaan - 27 jaar - 3e kindje
    Gootje1988 - 29 jaar - 2e kindje

10/07:
    Mar18 - 28 jaar - 2e kindje

11/07:
    Tientje1986 - 31 jaar - 2e kindje
    Wensfeetje - 31 jaar - 3e kindje
    Diddeltje - 35 jaar- 1e kindje

12/07:
    Another - 27 jaar - 2e kindje

14/07:
    mamaloe250 - 28 jaar - 2e kindje
    Josjo - 40 jaar - 4e kindje

Jongens: (10) Meisjes: (11) Verrassingen: (9)

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

✮ Jolo
    ✮ SHN
    ✮ Haagsmeisje
    ✮ Curitiba
    ✮ Cinsam
    ✮ Juffie26

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Afspraken

Juni
    03-06 - Caatje87 - zwangerschapscursus in 1 dag
    04-06 - MamaEl - controle gyn
    05/06 - TineVias - Controle Gyn
    05/06 - Gootje1988 - groei&liggings echo + controle vk
    07/06 - wensmamma - groep consult (rondleiding enz)
    08/06 - Another - Bevalplan bespreken VK
    11/06 - Caatje87 - CO bijeenkomst
    14/06 - TineVias - Controle VK
    14/06 - Caatje87 - Liggingsecho
    18/06 - Samsoko - Controle vk
    21/06 - TineVias - Controle Gyn

6. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ja heb ik inderdaad ook last van. Ik heb een schoonmaakster ingeschakeld voor de grote klussen als badkamer /kelderkast/ramen.

Ik ben verslaafd aan stofzuigen. De auto stofzuig ik nu 2x pw. Dat deed ik voorheen praktische nooit, misschien eens per jaar. ..
    Ik ben ook obsessief beddengoed aan het wassen. 2x pw, voorheen eens per 14 dagen en opruimen opruimen opruimen. ..Wordt soms niet goed van mezelf. Maar het huis is spik en span!

7. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Dag dames ik heb vandaag een groeiecho gehad en alles was goed. Lange benen (werden al op 39 weken gemeten en ik ben 35, klein hoofdje (aan 33 weken) en verder gemiddeld. Dat betekent dat ik groen licht krijg om de bevalling af te wachten en hoef niet vroegtijdig ingeleid te worden.

Ivm schouderdystocie van mijn zoon was het belangrijk dat het kind niet boven de 4 kg komt en daar ziet het er ook niet naar uit gelukkig.

Gênante vraag. Stinken jullie ook zo van onder? Ik heb echt een muffe doos. Trek 2x pd schoon ondergoed aan en was mezelf ook 2x daags van onder. Het stinkt als de neten. Ik kan niet verklaren Hoe dat komt. Urine ruikt normaal. Wellicht dat de afscheiding in combi met zweten zo'n bederfeljke putlucht geeft. Het is net of ik een rottende vis tussen mijn benen heb hangen.

8. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113

Haha sorry ik moest echt lachen van je omschrijving ook al is de oorzaam helemaal niet natuurlijk. Ik heb het nu niet meer maar wel toen ik een schimmelinfectie had. Begon met stank van onderen en toen jeuk en veel afscheiding. Na de medicijnen tegen de schimmelinfectie was de stank ook weg.

9. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Moest een nieuwe dus dat was echt een pre. .. Geen ijs meer hakken ;)
    Ja dat dacht ik ook.... M had dat ook heel vaak en ook niks aan de hand. Stom internet kan je onzeker maken...

Ow hahaha nou ineens komt het hoor!

Oh dat is wel lekker een schoonmaakster, ik mag altijd m'n schoonmoeder ervoor bellen zegt ze :)
    Hahaha leuk hè die hormonen, hier stofzuig ik 1x per week en m'n man 1x per week. Ben altijd helemaal kapot van het huis stofzuigen.
    Beddengoed standaard op vrijdag al zolang ik weet heerlijk schoon beddengoed.

Herken ik ook niet, sorry.

Gisteren de auto's schoon gemaakt na het eten. Eerst helemaal binnen uitgesopt en daarna naar de wasstraat uberluxe programma en daarna nog uitgebreid stofzuigen. Gevolg : bekkenpijn. Kon zowat niet meer lopen en vannacht bijna niet meer omdraaien in bed van de pijn :| doen we ook niet meer.
    Morgen de family fix in de auto van m'n man installeren en dan is dat ook maar vast klaar :thumup:

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Stuitbevalling is geen optie? Ik heb nooit een ks gehad maar lijkt me juist zo heftig zeker als je al kids en honden hebt. Is toch best een heftige buikoperatie en erna kan je een poosje zo weinig?

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ik heb echt nog zat op de planning voor mijn verlof.. begint al met aankomende week op 1 dag na elke dag een lunchdate, verder kabouter wasjes, inrichten kamertje, wiegje opmaken en naast ons bed zetten, koelkast en keukenkastjes soppen, trap schilderen (onderkant treden zolder moet nog), ik kan de binnenkozijnen voor nog doen (als ik zin en puf heb), gordijnen naar de stomerij, ramen lappen...

Maar misschien ga ik ook wel boekjes lezen en laatste seizoen van the blacklist kijken :roflmao::roflmao::roflmao:

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh mijn bericht kwam bij jouw quote in :o:

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja is ook heftig! Maar stuitbevalling..nee... Daar zitten een hoop risico's aan. En bivbovendbeval ik best snel dat ze bang zijn of ik het zkh wel haal.

15. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63

Wat zijn die hoop risico's als ik vragen mag? :)

16. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Je moet het zelf inderdaad vertrouwen en de arts die erbij is ook. Dat zal ook afhangen van o.a. grootte van de baby, vorige bevallingen, de weeën die je hebt.

Bij mijn weten zullen ze bij een stuitbevalling direct over gaan op een keizersnede als de weeën niet stevig genoeg zijn, de ontsluiting traag verloopt of de baby niet goed reageert. Na mijn weten zitte er aan een stuitbevalling niet zo gek veel risico's omdat ze dus voorzorgsmaatregelen treffen en je continu in de gaten houden. Ja het hoofdje komt als laatste dat is een heel idee natuurlijk, maar de angst die veel mensen hebben dat het hoofd er niet doorheen past dat gebeurt nooit toch?

Maar nogmaals als je zelf het vertrouwen er niet in hebt moet je er absoluut niet aan beginnen.
    Wat vindt de gynaecoloog?
    Heb je het idee dat je nog steeds in stuit ligt?

17. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    @spruitjes hoelang is het voor jou eigenlijk rijden naar het zieke huis?

Kan je ook voelen of ze nog in stuit ligt? Ik weet het altijd omdat ik het hoofdje kan voelen. Ze ligt nu alweer een paar dagen goedom. Stuitbevalling heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik was in de veronderstelling dat het dan altijd een ks werd. :rolleyes: weer wat geleerd.

18. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
  19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja ik weet het ook allemaal nog niet precies hoor. Het ging nu vooral over de draaipoging . Stuitbevalling lijkt me een heel eng idee. Ik las dat het vaak dan nog een ks wordt. Dan ga ik liever volledig voor een rustige geplande ks dan halsoverkop half in de bevalling. Kind er half uit bungelend . Hoofd nog binnen hangend, een spoed ks in. Het wordt mijn 15e operatie. Dat zou weer een trauma erbij betekenen.
    Het zkh is nu 20 minuten (maar eerst nog opvang dochter regelen) niet mega ver, maar vk twijfelt bij een gewone bevalling of ik het zkh wel haal. Aangezien het de vorige keer zo snel ging. Bij de eerste controle had ik al volledige ontsluiting. Nou zal een stuitbevalling niet zo vlot gaan hopelijk of juist wel omdat eerst de kleinere kont of voeten komen.
    En als het dan toch een moeilijke stuit bevalling wordt dan hebben we bij mij nog de issue of de placenta wel of niet vanzelf komt. Vorige keer na bevalling (rustig aan) met ambulance naar zkh voor dat ding. Die ging er met duw en trekwerk uit. Maar kan dit keer vaster zitten natuurlijk. Dat het nog curretage wordt. Ga ik dan een moeilijke spannende stuitbevalling doen met daarna alsnog grote kans op ok ?

Er spoken zoveel dingen door m'n hoofd.

Ben nu bezig met moxa maar help hoe kom ik bij mijn teen ?? Ik zit er echt niet prettig bij.

En ik kan duidelijk voelen dat het hoofd boven ligt. Doet ook echt zeer bij m'n ribben als de kleine weer aan het bewegen gaat. Deze heeft echt een sterke nek kracht al want die krijgt m'n hele buikwand omhoog. Snap daar niks van. Zo sterk. Daarom dacht ik dat het een gespierde kont was. Ook omdat de kleine bij elke controle erg laag zat met hoofd. Bij placenta localisatie lag het hoofd nog zo diep en in de weg voor inwendige echo. En nu andersom. Eigenwijsje ..

20. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113

Owja wel lastige keuzes dan. 20 minuten vind ik al redelijk ver hoor. Ik weet nog dat ik vorige keer zat te puffen en kreunen tijdens de rit naar het zh en dat is 5 minuten bij ons vandaan. Moet nu dan naar de vu, dat is 35 minuten ofzo. Daar zie ik al echt tegenop. hoe snel ben je vorige keer bevallen eigenlijk en met welke termijn? Ik zie je trouwens al zitten met je moxa stick. Denk dat een soort kleermakerszit het makkelijkst is? Haha kan niemand het bij je doen?

Deel Deze Pagina