1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Lieve @spruitjes , ik lees vooral ook veel angst en stress bij je. Het komt goed! Wat er ook gaat gebeuren. :)

Vooral rustig lezen wat de risico's zijn van een stuitbevalling en wat de risico's zijn van een keizersnee. Ik heb kort en snel wat gelezen op het internet en kom vooral uit op dat het om het even is. Beide zitten risico's aan.

Maar joh, je baby heeft nog zat tijd. Geef je baby ook de tijd. Chill! :)

Je placenta kan vaster zitten, maar, hij kan ook losser zitten hè. Hoe lang duurde het de vorige keer? Het hoeft ook allemaal niet binnen 10 minuten. Soms wordt er ook te spastisch over gedaan.

Kan je partner je niet helpen met de moxa? Ik had trouwens niet verwacht dat je met moxa bezig zou zijn.

spruitjes vindt dit leuk.
  2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha nee het is voor een apothekersassistente een hele andere tak van sport, die moxa. Maar heb toen ik in het fertiliteitstraject zat ook wel baat gehad van Reiki. Dus beetje zweverig zit er wel in ;)
    Die angst heb je goed gezien. Kan onderhand na 14 operaties en het traject.
    Beide risico's idd maar bij ks is de behandeling zelf gewoon duidelijk en getimed en bij stuitbevalling moet je allemaal maar zien hoe het gaat. Dan geeft de eerste optie meer rust.
    Van de ene kant hebben we tijd genoeg. Van de andere kant beviel ik bij dl veel eerder dan ik zelf verwachte met 38.3 en ik ben morgen 36. Dat benauwd me wel.

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nee heb nu een handige houding gevonden geloof ik. Redelijk op m'n rug liggend. Kleermakerszit kan ik zoiezo niet maar nu al helemaal niet. Ben een beetje raar gebouwd. Benen naar buiten in m vorm kan ik wel. Naar krijg ik nu kramp van.

Ja toen de vk vorige keer met 10 cm zei dat we evt naar kraamhotel konden maar dat we NU moesten vertrekken dacht ik ook Koekkoek ! Niet te doen nee !
    Wat een drama voor jou straks! Zo ver. Mar je met de eerste weeën al gaan rijden ?
    Vorige keer dus bevallen in 3,5 uur, persen duurde 70 minuten. Na een knip en 2 scheuren kwam ze. Ik weet niet hoe laat ze de ambulance hebben gebeld maar er zat zeker een half uur tussen. We hebben hem de tijd gegeven naar placenta kwam echt niet. In het zkh begreep ik waarom.. zonz harde stevige bal !

Ohja, vast is vast bij mij lijkt het wel. Voor m'n mk heb ik ook.2 curretages gehad eerdat alles eruit was . Ik geloof niet zo dat hij nou wel zelf soepel eruit zal gaan. Maar hoop het wel !

4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Gisteren gingen mijn zus en ik eerst uitgebreid lunchen en daarna gingen we een workshop bonbons maken bij een chocolaterie. Echt super leuk! Helaas smiddags thuis helemaal ingestort vanwege de slechte nacht en voelde mij echt beroerd dus van 6 tot 8 op bed gelegen.

Ik heb de Toetanchamons gemaakt, m'n zus de pure maar m'n man houd meer van puur dus even paar geruild. :p

Bijgevoegde bestanden:

urfebe, Diddeltje, mamaloe250 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Lief van je zus @Gootje1988 !
    Die inzinking snap ik wel. Gister ochtend een fotoshoot en aansluitend een (wel leuke) kinderverjaardag. Toen ik m'n dochter in bed had s'avonds ben ik eerst gaan slapen op de bank. Ik kon gewoon niet meer !

urfebe vindt dit leuk.
  6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @spruitjes Hier hebben ze een half uur ook van alles geprobeerd om de placenta eruit te krijgen, maar toen moest ik toch echt naar de ok ivm het bloedverlies, dus ik begrijp je angst wel. Ik heb dezelfde angst, maar probeer er gewoon niet teveel aan te denken. Hopelijk draait je baby toch nog voordat de bevalling begint.

Even bijlezen nu.

7. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    hoi dames,

even bijgelezen! zoo wat een verhalen, stuitbevalling, of kz. inknippen, uitscheuren, pijn, ritjes naar ziekenhuis, opruimmanie, poetsen. pffff dames het is mijn 1e he :p als ik dat zo allemaal lees. hahaha
    nee valt mee maar vind het wel spannend allemaal.

ik heb zelf geen poetsdrang, ben al erg van het opruimen en schoonmaken. misschien dat het nu nog erger wordt. maar tot nu toe nog geen last van.
    Kleine ligt in stuit, dinsdag 12 juni draaipoging, ga a.s. dinsdag nog eerst moxa proberen.
    Ook hebben we over ks gehad en/of stuitbevalling, mijn gevoel zegt nu eerst natuurlijke bevalling, dit omdat ik te veel angsten heb voor ks, nasleep, operatie en het gevoel dat ik dan niet echte bevalling heb.... klinkt raar maar misschien blijft het wel bij 1 kind, want ja moet toch weer hele ivf traject in en ben ook al bijna 36 als de kleine uk er is.
    Ik weet dat goed in gaten word gehouden en als niet lukt, dan houdt het op maar wil het wel kans geven.

verder heb ik vandaag babyshower hihi waarvan ik niets weet zogenaamd! haha heb lief vriendje maar ja geheimen bewaren. hahaha. dus lekker verwendagje, gisteren foto shoot zal v/d week even foto laten zien!

dames goed weekend.

urfebe vindt dit leuk.
  8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Dames, moest even aan jullie denken. Ook hier in het groepje gezeten maar werd helaas een vmk. Nu juli dichterbij komt moet ik er wel af en toe aan denken. Ik had ook al op het laatst kunnen lopen. Maar zie mijn banner; ik klaag niet.

Wil jullie heel veel sterkte wensen met de laatste loodjes en vooral bij de bevalling! En geniet van jullie kraamtijd!

urfebe, Another, Lindy1985 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Zo fijn dat jij ook weer zwanger bent. Een hele fijne zwangerschap toegewenst!!!

10. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :) super leuk!

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Super fijn meis dat je nu ook zwanger bent!

12. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Nou hier even een kleine update.
    Was terug geweest naar ZH want ik bleef iets lekken. En ik begon koorts te krijgen...
    Nouja viel gelukkig allemaal mee. Het is een beetje het afwennen van de proluton en oververmoeid en stress ivm overlijden oma en alles wat daarbij komt kijken.

Nou is mn man zn oma dus gewoon mijn held want we kregen haar vaatwasser en kleding/linnenkast. Na 6 jaar afwas ben ik nu eindelijk een luxe patiënt haha.
    (Mijn man vond een vaatwasser overbodig, want die komt toch nietin de keuken). Hoe is het met jullie en de buikjes alles rustig?

urfebe vindt dit leuk.
  13. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Hoi hoi,

Hier een enorm drukke (lange) dag gehad. Om 5 uur met de kids op gestaan en van ellende maar ikea meubels in elkaar gezet (kleine dingen hoor). De hele dag geklust aan de kamer van onze zoon. Morgen is hij helemaal af! Maar morgen gaan weer ook op vakantie.

Dus de baby kamer kan ik pas inrichten / klaar zetten bij 37 weken zwangerschap. Ik vind het wel jammer maar leg mij er maar bij neer.
    Vanmiddag een afscheidsfeest van mijn schoonzus gehad. Die vertrekt met haar vriend voor een aantal jaren naar Curaçao dus dat kwam ook tussendoor. We aten daardoor ook pas 19.30 uur, dat is eigenlijk niks waard met kinderen. ...

Mijn man zit ook helemaal niet lekker in zijn vel. Hij is thuis zo knetterdruk met alle kamers klaar krijgen. Overdag werkt hij natuurlijk dus er is zo weinig rust voor hem. Gelukkig gaan we nu een weekje weg:)

Hij zei vanmiddag trouwens ook, wat ik pijnlijk vond om te horen, dat dit kindje (nr 3) niet zo van hem had gehoeven. We zijn tamelijk verrast Door deze zwangerschap dus we hebben daar ook nooit echt over gesproken. Maar hij vindt 2 kids eigenlijk ook prima. Het is absoluut niet dat deze niet welkom is, dat is het zeer zeker. Maar hij ziet enorm op tegen het slaapgebrek. We slapen nu al 4.5 jaar heel slecht vanwege slecht slapende kids. Nu komt er dus weer 1 bij. Ik merk ook dat hij angstig is, bang dat hij het niet volhoudt.

Daarbij werk ik hoofdzakelijk in de avond uren en weekenden dus hij heeft ze heel vaak alleen.

We zullen er onze weg in vinden. Ik ben blij dat het onverwacht is gekomen. Ik wilde er altijd wel 3. Was dit niet gebeurt dan was er nooit een derde gekomen. Die indruk kreeg ik vandaag in elk geval.

Nu nog maar extra hard genieten van deze waarschijnlijk toch wel laatste zwangerschap! :)

14. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Oeps.. foutje (dubbel)

15. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Gefeliciteerd! En een hele fijne zwangerschap gewenst!

16. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Ik ben vandaag verrast met een babyshower, had er eigenlijk niet zo'n zin in omdat ik meestal voor anderen verassingen organiseer maar zelf best eng vind om in het zonnetje te staan:oops:
    Maar ik vond het geweldig! Zo lief en ik moest hard huilen toen ze daar allemaal stonden hihi :eek:.. heerlijk die hormonen:cry::roflmao:

urfebe, caatje87, spruitjes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

Leuk hè, ik had ook mijn baby shower vandaag

spruitjes vindt dit leuk.
  18. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    En hoe vond je het? Ondanks dat je het stiekem toch al wist hihi:oops:;)

19. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    ja superleuk!! gezellig met lieve vriendinnne, gekletst, lekkere hapjes en cadeautjes uitgepakt. vandaag maar eens bekijken wat ik allemaal heb gekregen.

oh trouwens hier 2 foto's van mijn foto shoot!:D

Bijgevoegde bestanden:

urfebe, Yepp, Another en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh da's niet leuk om te horen zeg! Zeker niet zo aan het einde van de zwangerschap. Misschien heeft hij even een dip en heeft hij bij het zien van zo'n kleintje er weer helemaal zin in !

Deel Deze Pagina