1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wat spannend @TineVias, bij 37 weken toch ongeveer? Dus tussen over 1 en max 2 weken al? Ben jij misschien wel de eerste met baby :)

Roken en alcohol, ik ben er ook niet voor maar ik heb weleens een klein slokje wijn op om te proeven, kan niet zeggen dat ik me daar schuldig over voelde maar lekker was t ook niet dus ja... en roken ook zeker niet! Ik ken meiden die op t begin wel rookten 1-2 per dag omdat ze het zo moeilijk vonden. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Inmiddels zijn ze gestopt gelukkig.

Ik had vanmorgen twee kids die bij me in bed kropen. Ml heeft ze wel teruggebracht maar gevolg: hartstikke wakker. Toen ben ik wat met mijn telefoon gaan prutsen en mijn oude werk account er af gehaald maar al mijn contacten bleken daar aan gelinkt. Echt alles kwijt!! :confused:
    Dus heb n uurtje vanuit de whatsapp allemaal nummers zitten invoeren en nu ben ik moe haha:D

urfebe vindt dit leuk.
  2. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    @josjo ja klopt! 37.6, oftewel, 22 juni zal ons mannetje er zijn!
    Afgelopen dinsdag woog hij 3460gram, de gynaecoloog schat in dat hij tegen dan 4200gram zal wegen.. Dat moet net gaan! Zit nu wel op een no-sugar dieëet, met als resultaat -1,1 kilo in 3 dagen!! Niet meer normaal wat suiker met je lijf doet! Maar ik voel me er wel goed bij! Ik voel me verder ook heel goed! De verloskundige zei van de week: als jij je net zo goed voelt dan je er uit ziet dan komt het helemaal goed! En zo is het ook! Ik voel me ontzettend goed!!

Vervelend van je gegevens.. en dat je nu moe bent kan ik wel begrijpen!!
    Succes vandaag!

urfebe, josjo, mamaEl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Alcohol en roken kunnen een verslaving zijn, maar ik snap het echt niet dat mensen het doen. Je wil toch een gezond kindje en dan er ook alles zelf aan gedaan hebben om dat te krijgen. Er is zoveel bewijs hoe slecht het is voor een baby en daarna ook. Rokende mensen achter een kinderwagen vind ik ook al verschrikkelijk. Je bent toch een voorbeeldfunctie en alles wordt gekopieerd

TineVias vindt dit leuk.
  4. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Roken en alcohol vind ik ook absoluut niet kunnen.

Maar ik ben geen heilige. Ik let niet altijd goed op het eten. Zo heb ik in het buitenland weliswaar per ongeluk rauwmelkse kaas gegeten maar deze zwangerschap ook 1x een broodje met gerookte zalm. Bij de eerste was ik daar heel erg mee bezig ik moet zeggen dat ik er vaak achteraf pas denk 'oei volgens mij mag ik dat helemaal niet' dus dan blijft het ook bij die ene keer.

Poesta vindt dit leuk.
  5. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    @TineVias spannend!! Ik ben benieuwd:)

Roken en drinken kun je laten maar per ongeluk iets eten wat niet mag omdat je het niet wist kan altijd voorkomen natuurlijk.. ik heb ook boerenmetworst op brood gegeten paar keer totdat ik erachter kwam dat dit ook niet mochto_O totaal geen idee maar het daarna uiteraard niet meer gegeten

Die dame die gister met haar fles wijn in de supermarkt trots stond te vertellen dat ze gewoon wijn drinkt vond ik gewoon ongelooflijk:eek:

TineVias vindt dit leuk.
  6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ml is nu voor mij gerookte zalm aan het kopen, verse mag nl wel hoor :thumup:

En @Lindy1985 boerenmetworst, mag dat niet? Nooit van gehoord?

7. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Tine vias spannend!!!! oohh komt steeds dichterbij.

Ik dronk afgelopen jaar zowiezo al amper alcohol door ivf traject, en vanaf het moment dat ik terugplaatsing heb gehad, helemaal geen druppel meer. roken deed ik al niet :)

Josjo het klopt dat je geen boerenmetworst, salami, chorizo mag hebben, zitten bepaalde stoffen in, het mag wel weer op een pizza of tostie ofzo dus verwarmd.

TineVias vindt dit leuk.
  8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Spannend @TineVias, maar t is niet altijd zo dat op de dag dat je wordt ingeleid je meteen bevalt hé. Ik werd op een donderdag ingeleid en beviel pas op zaterdag.

Zo zoontje is er weer. Ben behoorlijk moe, maar wil straks toch nog even naar de supermarkt. Wil aardbeien kwark taart maken, maar dat was ik vanmorgen weer vergeten haha.

Ik eet ook gewoon nog salami, misschien niet zoveel als voorheen, maar zo af en toe wel. Verder vooral op brood met kaas en salami uit de magnetron *jammie *

Heb sinds een paar dagen dat ik naast kortademig zijn ik ook ga hyperventileren. Bah zo'n rotgevoel is dat.

TineVias vindt dit leuk.
  9. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    @TineVias bizar om te weten wanneer de kleine geboren gaat worden maar nu al zo zwaar! Wow! Dinsdag woog mijn meisje 2375 gram waarschijnlijk net 3 kilo als ze geboren word.

Over alcohol en sigaretten.... No go.... Ben vorig jaar 1 mei gestopt met roken en toen ging ook de pil eruit. Ik droom af en toe wel dat ik rook maar dan kan ik als ik wakker word wel janken zo schuldig voel ik mij dan. Alcohol dronk ik al bijna niet dus mis het ook niet, alleen met kerst en oud en nieuw ging er een roseetje in. :p
    Net even broeken en shirts gekocht voor na de bevalling, eenmaal bevallen wil ik geen positie broek meer aan :| wil ook fatsoenlijk erbij zitten als ik uit het ziekenhuis kom en als er visite komt dus vandaar.
    Vanavond nog een laatste keer uit eten met m'n man voordat madam geboren word en M is lekker sinds gisteravond logeren bij opa en oma, zij komt morgen weer thuis :)

TineVias en Diddeltje vinden dit leuk.
  10. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Veel plezier vanavond @Gootje1988

Ik wil nog uiteten met mijn verjaardag, maar dan gewoon naar een pannenkoek restaurant.
    Ben van t minste dat ik doe uitgeput, bv naar t toilet gaan. Dus we hangen maar weer wat.

11. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    @Babyopkomst ik ben het met je eens hoor! Voor mijn werk moest ik wel sommige wijnen proeven maar spuugde ik dan weer uit. Zag er denk ik wel raar uit. Qua eten let ik ook wel goed op eigenlijk, alleen softijs eet ik wel bij drukke tenten terwijl het word afgeraden. en van de week een broodje met kaas, hoorde achteraf van mijn oom dat hij altijd speciaal rauwmelkse kaas haalt. Maja dat zal meevallen.

En bij de vu zit de seh ingang niet bij de gyn afdeling, dan moet ik nog verder lopen:roflmao: haha vorige keer wilde ik ook niet in een rolstoel dus dat zou lang duren.

@TineVias wat word jou kindje al groot geschat, had je dat bij je andere kinderen ook? En spannend dat het dan zo dichtbij komt, voor mij lijkt het nog een ver van mijn bed show.

TineVias vindt dit leuk.
  12. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    @Wensmamma ik ben nu al 2x ingeleid om 6 uur morgens en om 12 uur s'middags bevallen! Ik weet wel dat het nu misschien niet zo hoeft te zijn, maar ach ja, ik ga er eigenlijk wel van uit.. haha

Ik eet niks wat ik niet mag!! Ik wil gewoon het risico niet lopen!

Spannend is het zeker wel, maar ik heb er wel zin in! Mijn oudste woog het minst: 3690gram, de 2de woog 4910gram, de 3de woog 3955gram en de 4de woog 4000 gram.. Dus ja altijd wel grote kinderen gehad. Deze zwangerschap hadden ze geen zwangerschapssuiker geconstateerd maar blijk het toch wel te hebben.. nu te laat om in actie te schieten!! Vandaar de vroege inleiding..

13. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Jij wil de datum met ons zeker niet delen

TineVias vindt dit leuk.
  14. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Daar hoorde nog een lachende smilie achter

TineVias vindt dit leuk.
  15. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Jawel hoor!! Hihi!!
    Zie bovenstaand bericht! 22 juni!!

Lindy1985 vindt dit leuk.
  16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Dan hoop ik voor je dat het nu ook zo gaat, anders valt t nogal tegen.

TineVias vindt dit leuk.
  17. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    #4937 TineVias, 9 jun 2018
    Laatst bewerkt: 9 jun 2018
    Ik ben niet zo snel uit het veld geslagen! Ik zie het allemaal wel! En ook al is het een paar dagen later dan is het zo!! Het komt vanzelf!

urfebe vindt dit leuk.
  18. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    @TineVias helemaal overheen gelezen! Wat snel al!

TineVias vindt dit leuk.
  19. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Spannend @TineVias, jij mag echt gaan aftellen. Hopelijk weer een vlotte inleiding.

@mamaloe250, fijn dat de kleine meid goed gegroeit is. Wie weet haalt ze toch een hele hoop in.
    Guo is trouwens een soort uitgebreide SEO ( twintigweken echo).

TineVias vindt dit leuk.
  20. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Ja ik vind het ook al snel!!
    Het word ook met de dag spannender!!
    Slapen word steeds moeilijker, mijn voeten hebben olifanten maat aangenomen!! Haha!
    Maar ja we komen er wel!!
    Ook al ben ik het nog niet, voel ik me vanwege zijn gewicht echt hoogzwanger!! Haha!
    Alsof ik morgen moet bevallen!

urfebe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina