1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Fiets ? Wat is een fiets ? :)
    Veel plezier!

Diddeltje en mamaloe250 vinden dit leuk.
  2. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ah klinkt echt heel leuk @Diddeltje ,nog evrn lekker relaxen met een muziekje en eten. En mijn eerste kind is gelukkig maar af en toe heel vervelend hoor, verder een klein lief ventje dat elke dag mijn buik insmeert voor de baby. (Oke ook wel vaak het beddengoed en mijn kleding)
    Nu even lekker voetbal kijken, haha. Mijn man heeft een gas bbq gekregen dus die zet hij in elkaar en de kleine nog even op bed.
    Ik ga komende week even verder mijn vluchttas inpakken. Hebben jullie fotos van het eerste pakje? Ben wel benieuwd.

3. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Mijn donders waren gister werkelijk stormbuien. De oudste had zo'n 20.000 vragen per minuut.
    En de jongste was de oudste zat want die huilde en piepte om alles.
    En lichamelijk word het nu echt wel een dingentje. Ben uitgeput en mn buik is huge! Echt werkelijk Wauw groooot haha

4. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @caatje87 dankjewel!

Hoe komt het dat je geboortekaartjes niet zo boeiend vind? Wel leuk dat je man lekker mee gaat snuffelen, die van mij interesseert dat helemaal niks :roflmao: Gelukkig is hij snel tevreden :p

Hoe is het met je voorweeën gegaan? En is het nog gelukt met de schuur uitmesten? :D

@Gootje1988 de versie is helaas niet gelukt. Die gynaecoloog was ook echt flink aan het prutsen. Ze was bijna gedraaid en had nog 1 zetje nodig, stopt ze gewoon ineens. Dus toen lag ik aan de ctg en is ze weer teruggedraaid omdat ze net niet ver genoeg was. Dus was even goed chagrijnig, want ze werkte super goed mee :(

Lekker hoor alles helemaal klaar! :D Geeft ergens ook rust hè? Ik werd echt gek op een gegeven moment van de dingen die nog niet gedaan waren, zat echt te stuiteren :roflmao: Is het nog gelukt de keukenkastjes schoon te maken?

@deniseappeltje wat vervelend dat je je zo voelt en zo naar droomt :( *knuffel* Het is ook allemaal heel spannend wat er gaat gebeuren en die hormonen natuurlijk, het is echt niet gek dat je overloopt hoor! Zou het inderdaad even met je verloskundige bespreken, wellicht lucht dat wat op. Hopelijk gaat het inmiddels qua ziek zijn beter met je, zo niet beterschap nog! ;)

@Lindy1985 ik heb wel een vestje in de koffer gedaan. Je weet inderdaad nooit wanneer je naar huis mag ('s nachts), plus het weer in Nederland kan je ook niet van op aan. Voor hetzelfde geld mag je net naar huis op een dag wanneer het maar 15 graden is. Ik heb een setje maat 50, setje maat 56, twee paar sokjes, drie rompers en twee mutsjes. Daarnaast nog een grote hydrofieldoek en mocht het nodig zijn een wikkeldeken voor in de Maxi Cosi.

@Babyopkomst klinkt echt als flink pittige dagen om doorheen te moeten. Respect voor jullie dames die al één of meerdere kindjes hebben en ook nog eens zwanger zijn. Dan heb ik het hier inderdaad makkelijk met de eerste! Wat ik wel deel is het haast niet meer vooruit kunnen komen, loop hier ook niet al te makkelijk meer helaas. En merk ook dat het met de dag minder wordt. Zo ontzettend rot! :( Hopelijk kun je wel een beetje van je weekend genieten! :thumup:

@Diddeltje heel veel plezier van het weekend! :D

Fijn weekend meiden!

Diddeltje, caatje87 en Lindy1985 vinden dit leuk.
  5. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Haha @Sylva schuur schoon, fietsband van man geplakt, frituurpan schoon, 3 maanden glaswerk weg gebracht en boodschappen gedaan. Nu meer rust. Ik heb mijn lijst zo goed als af. Ben nu begonnen met lijstjes voor vent

6. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Hier vrijdag de ochtend en avond flinke weeën gehad! Dat heb ik nog nooit mee gemaakt! Het heeft niet doorgezet hoor! Toch heel apart! Maar intussen is onze man wel ingedaald! Dus het zullen de indalingsweeen geweest zijn!!
    Mijn vermoedelijke datum komt steeds dichterbij en begin het wel steeds spannender te vinden.. Nog 3 dagen werken waarvan 2 halve dagen en dan gaan we er voor!! :D
    Ik zal proberen een foto te posten als hij er is!
    Fijne vaderdag dames
    Groetjes Tine

Lindy1985 vindt dit leuk.
  7. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Ow woww @TINE
    Ow woww spannend hoor! De laatste loodjes:) ik ben benieuwdd..!

Ik wist trouwens niet dat indalingsweeen ook zo krachtig kunnen zijn, goed om te weten:thumup:

8. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    @Lindy1985
    Je hebt de verkeerde Tine getagt!! Haha

Ik wist ook niet dat die zo heftig waren. Ik heb hier toch 2 uur met een rood hoofd op de bank gezeten..

Lindy1985 vindt dit leuk.
  9. Chelle05

Chelle05 Lid

29 okt 2017
    21
    17
    3
    Vrouw
    Ik heb afgelopen vrijdagavond hetzelfde gehad. Bij mij hebben ze 2 cm ontsluiting veroorzaakt.

Babyopkomst vindt dit leuk.
  10. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Spannend Tine! Alvast een goede bevalling gewenst, en een fijne ( vader) dag.

11. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Ik weet donderdag pas of het ontsluiting heeft veroorzaakt.. Haha! We zullen zien!
    Groetjes Tine

12. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Spannend! Ze kunnen flink pijnlijk zijn die voorweeen.

Ik loop sinds woensdagochtend met weeën en slaap bijna niet meer. Van de week al 2x aan de ctg gelegen (woensdagmiddag en snachts nog een keer maar geen ontsluiting)
    Had medicatie gehad in de hoop dat ik goed zou slapen maar gebeurde niet.
    Nu voel ik me echt niet lekker en regelmatig buik en rug weeën (was ook te zien op de ctg)
    Morgen naar de gynaecoloog dus ben benieuwd. Ze gaan het ook niet tegenhouden ivm de zwangerschapscholestase.
    Als het voor mij niet meer te doen is gaan ze me eerder inleiden. Sowieso over een week als het voor mij nog lukt.

Mn energie begint nu wel echt op te raken en slaap echt heel slecht om nog maar te zwijgen over de jeuk.

Vanmorgen in ieder geval wel een ontbijtje met zoonlief voor papa gemaakt :p

13. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @caatje87 lekker bezig geweest dus! :D Haha, zal je man blij mee zijn :roflmao: Heb mijn mannetje z'n lijstje ook maar gegeven vanochtend, anders weet ik het wel. Laatste moment stress en hij vergeet alles :p

@TineVias spannend!! :D Heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling meis! Komt wel heel erg dichtbij nu! ;)

@Tientje1986 bij jou dus ook al goed spannend! Erg vervelend dat het allemaal nog niet wil doorzetten. Maar positief blijven, misschien heel snel wel! ;) En anders is het wel een hele fijne gedachte dat je weet dat ze je willen gaan inleiden als het echt niet meer gaat. Sterkte en succes! :thumup:

@hier vandaag ook goed last van harde buiken, krampen in buik en onderrug, dus het rommelt ook wat. Stiekem hoop ik dat de kleine meid goed ligt nu en aan het indalen is. Heb dinsdag weer controle dus ben reuze benieuwd.

Hoe doen jullie het trouwens met kleding voor in de vluchtkoffer? Nemen jullie ook gewone kleding mee? Het staat wel op m'n lijstje maar ik denk dat ik het gewoon bij m'n joggingpak laat en dan een paar basic topjes erbij.

caatje87 vindt dit leuk.
  14. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Werk jij nog?
    Heel spannend. Deze week dus sowieso de eerste baby!

15. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik moet de koffer nog pakken maar de bedoeling is wel om daar iets comfortabels in te doen als een jurkje of een jogging broek.
    Bedenk wel dat de baarmoeder nog moet zakken in de eerste week dus dat je buik nog steeds 'zwanger' lijkt. Normale kleding in de zin van een broek past bijna nooit.

16. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Babyopkomst ja bedoel gewone kleding ook meer als in een zwangerschapsbroek en normaal shirt. Staat een beetje onduidelijk, sorry :rolleyes: Gaat inderdaad nog wel even duren voor m'n eigen kleding weer past haha :roflmao: Maar ik denk dat ik het ook gewoon bij comfy kleding houd, voelt ook prettiger.

17. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    In mijn tas zit een hoge legging met baggy shirts en ik loop nu standaard op teenslippers dus die gaan automatisch mee. Kan gewoon geen schoenen aan doen of ik kan niet bij de veters :roflmao:

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Sylva hier een comfy broek met t shirt voor als we weer naar huis gaan.

@TineVias en @Tientje1986 spannend bij jullie dus. Echt nog eventjes en de 1e baby's dienen zich aan.

Hier ook de nodige pijnlijke voorweeën. Ik voel ze opkomen, dan is het heftig en het zwakt weer af. Begint in mijn onderrug (links) en trekt door naar mijn been. Bij zoontje had ik precies op dezelfde plek echte weeën.

Verder ben ik het vergeten.

19. Lindy1985

Lindy1985 Bekend lid

22 mrt 2017
    578
    550
    93
    Oeps! Ik zie het indd :roflmao: haha

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529