@Gootje1988 Ja dat vroeg ik mij dus eigenlijk ook af. Echt verschrikkelijk dit. Ook ik heb dat gevoel wel een beetje. @spruitjes wat vervelend dat je je onzeker voelt. Veel andere hoor ik er ook over dat ze zich niet anders voelen en geen kwaaltjes hebben. Ik zou toch proberen te genieten (iig tot eventueel het tegendeel bewezen is). Jeetje...nooit zo over nagedacht...wat fijn dat het nu extra fijn voelt deze sinterklaasperiode. Geniet er van! @caatje87 wat leuk om toch nog even samen zwanger te zijn! @Juffie26 wauwww wat een mooie echo!! Heel begrijpelijk dat het hartje nu nog niet klopt. Het ziet er iig goed uit, gefeliciteerd! Toch "maar" 1 hè hihi. Ik had toch echt gedacht dat jij zwanger was van een tweeling. @Cinsam ja dat kan ik me goed voorstellen, 6 weken later wakker worden. Wat betreft die opmerkingen "O dat is nog heel pril" vind ik ook irritant. Gelukkig hebben we de feestdagen. Gaat weer druk zat worden. @allemaal, wat doen jullie om de misselijkheid te verminderen? Ik voel me regelmatig met ups and downs beroerd en weer oké maar ik zou die downs toch willen proberen te verzachten. Ik vind het nog niet heftig genoeg om medicatie te vragen daar ik nog niet eens heb overgegeven, maar ik probeer me dan ook te kalmeren en het soort van tegen te gaan als ik soms op het randje van overgeven zit. B6 zit al in mijn vitamines ...jullie nog andere tips behalve regelmatig wat kleins eten?
Zo laat pas, WoW! Dat lijkt mij toch ook niet zo goed? Bepalen ze niet eens met 10 weken je termijn? Ik zou proberen te kijken of je een vroege(re) echo mag hoor.
Nu heb ik met 7.1 een echo hoor, de 23ste dus nog 11 dagen maar toen bij m'n dochter ging het heel anders... Voel mij ineens zo oud terwijl ik nog maar 28 ben
@Cynnth en @Katsje oh nee mijn duimen draaien voor jullie! Sterkte de komende dagen. @de rest ik ben het alweer vergeten *oops* Oh ja @Juffie26 gefeliciteerd, fijn te zien. Misselijkheid ik ben er ook nog niet achter waarom ik wel of niet misselijk word. Eet ik te weinig, niet vaak genoeg, te veel, te kruidig, geen idee. Meestal gaat t 's ochtends wel, maar naarmate de dag vordert wordt t erger en ben ik misselijk tot kotsmisselijk. Bij mij helpen iig crackers en appels goed.
Zo weer even bijgelezen... ik hou het niet meer bij! @Cynnth en @Katsje Dikke knuffel meiden, wat een verdrietig nieuws bij jullie. Veel sterkte gewenst! @Juffie26 Wat fijn dat je hebt kunnen kijken. Helpt het je om te geloven dat je zwanger bent? Wat misselijkheid betreft. Ik probeer steeds wat lichts te eten. Rijstewafels of crackers, die heb ik ook altijd naast m’n bed liggen nu zodat ik s morgens meteen wat kan eten. Warm eten staat me tegen, dus eet ‘s avonds vaak brood, salade of lichte soep.
Ik moet juist gewoon eten, kleine dingen helpen heel, kort, en in extreme misselijk een glas cola, ik drink geen koffie dus 1glas moet kunnen Ohja wie was t met erge borstontsteking, als je 1000% zeker weet dat je GEEN bv wilt geven, er is ook medicijnen bij de ha te krijgen die de productie direct stopt
Het gaat mij ook veel te snel hier, hou het echt niet bij...Maar wil @SHN veel sterkte wensen, je komt heel rustig en positief over. Gun jezelf wat rust en als je op vakantie bent gegaan, hoop ik dat je ervan geniet en dat je niet al teveel last hebt van de operatie. @Katsje en @Cynnth wat ontzettend schrikken, maar je hoort het wel heel vaak met ons termijn en vaak heeft het niets te betekenen, zolang je geen pijn/krampen hebt. Houd moed, ik duim voor jullie allebei. Hier alles nog OK, vanochtend in bed voor het eerst echt misselijk, maar geen neiging tot overgeven gelukkig. Ik heb ook nog een goede eetlust, volgens mij neemt het zelfs toe de laatste dagen. Vanochtend nog hardgelopen, ben benieuwd tot wanneer ik dat ga kunnen doen. We gaan het pas bij 12 weken bekend maken en dan vertellen we het gewoon face-to-face als het zo uitkomt, we gaan niks op facebook ofzo zetten.
Lief bericht van iedereen! @Toutepetite bemoedigend bericht Tja wat is pijn ook he, ik heb wel kramp en steekjes nu af en aan, dat had ik ook lichtjes van de week nu wat meer aanwezig. Maar geen pijn waarvan ik denk oei. Dan ga ik weer denken heb ik misschien een hoge pijngrens of valt het wel mee. Ik wordt er echt onzeker van, ben inmiddels 'goed rood ongesteld' met wat kleine snotjes (sorry voor details). Het voelt in me hart echt dat het mis is, kan ook de hele dag alleen maar huilen eigenlijk.. morgen ochtend gelijk vk bellen en dan hopen dat ze kan kijken (zal vast denk ik moeten wachten totdat het bloeden gestopt is). Tot dat we wat meer weten zal ik een stapje terug doen uit dit juli draadje. Dan voelt het voor mij ook niet dat ik jullie belemmer in jullie blijdschap. Hopelijk mag ik ondanks alles na een bezoek aan de vk toch nog aansluiten (door mijn man een heel klein sprankje hoop). Liefs
@Cynnth sorry meid ik had over jouw berichtje heen gelezen. Wat moet dat schrikken zijn om zo wakker te worden...echt vreselijk! Het klinkt inderdaad niet goed. Mijn tante heeft wel haar hele zwangerschap af en aan (heftige) bloedingen gehad en mijn neefje is nu 18 jaar. Ik denk wel dat je eigen gevoel veel zegt. Ik hoop natuurlijk van harte dat het niet zo is. Hopelijk kun je morgen ondanks het bloeden een echo krijgen. Die onzekerheid is slopend. Je hoeft natuurlijk helemaal niet minder te laten horen. Je hoort toch bij dit clubje! Leuke en verdrietig berichtjes horen bij zo'n clubje en ik denk juist dat iedereen je graag wil steunen en wil weten hoe het met je gaat. Dat geldt voor alle meiden die het zwaar hebben.
@Cynnth snap ik dat je een stap je terug doet, even jezelf beschermen is alleen maar goed. Het is goed om een echo te laten doen, en tot die tijd, rustig aan. Ik heb 2 keer een miskraam gehad en bij de uitdrijving zeg maar waren de krampen wel hevig, dus ik denk wel dat je ze zou herkennen. Hopelijk wordt het bloedverlies snel minder meid.
@Wasabi fijn je bericht! Echt lief dat ik toch mag meekletsen en dat we er voor elkaar zijn. Ik ook voor jullie! Maar precies wat @Toutepetite zegt kies ik even voor zelfbescherming maar zal ik zeker nog aan jullie denken en zeker wel zal meelezen nog tzt Liefs
Dat begrijp ik meid...zolang je het niet doet om ons "te belasten". Goed dat je even rust neemt. Het is allemaal heel heftig natuurlijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat je wanneer jij er aan toe bent een keer laat horen hoe het met je gaat. Veel liefs!
Oké en heeft ze een zware vorm of valt het hopelijk mee? Werk zelf in de gehandicaptenzorg en ben vaste begeleidster op een groep maar ik zit bij de echt ernstig meervoudig beperkt dus niveau van nog geen jaar. Wat voor werk doen jullie eigenlijk?
Ze is nu 11 jaar ontwikkelingsleeftijd van een jaar of 5/6 lichamelijke beperkingen. Ze gaat 1x per maand naar een logeerhuis, om de 2 weken bij haar vader. Dit weekend was er geen plek meer bij het logeerhuis. Ik ben echt dol op haar mijn grootste bezit zou alles voor haar over hebben. Het is best pittig ze heeft continue aandacht en of zorg nodig. Wij hebben een eigen bedrijfje, we maken videoclips / libdups / korte films. Voor vrijgezellen feestjes en teambuilding uitjes. Echt zo leuk om te doen. We verkopen lol. In sept een van de grootste uitjes ooit gedraaid met 350 personen was een teambuilding. Voor jou ook zwaar werk zeg.
@Cinsam heftig hoor. Lijkt mij ook heel zwaar. Leuk werk doe je! @Gootje1988 wauw wat zwaar maar dankbaar werk. Superveel geduld moet je daarvoor hebben denk ik. @werk, ik werk voor een groot internationaal bedrijf als Assistant controller (Finance). Het is de bedoeling dat ik binnen een paar kleine jaren doorgroei naar een vrij hoge functie. Soms twijfel ik er wel aan, omdat ik constant uit mijn comfortzone werk en ik mezelf constant moet bewijzen. Ik werk 32 uur...soms vind ik dat best zwaar.