1 tot 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babylove 85, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melanie, inderdaad flink verwarrend. Hopelijk heb je snel wat zekerheid. Wanneer kun je weer komen?

@geslacht: Wij willen het niet weten. Bij zoon 1 wist ik het ook niet,bij zoon 2 wel. Het niet weten heb ik toch als extra bijzonder ervaren, kan niet goed omschrijven waardoor. Het voelde (voor mij) een beetje als al voor pakjesavond op zoek gaan naar de cadeautjes en ze stiekem bekijken. De spanning tot pakjesavond was dan toch anders. Daarnaast was deze hele zwangerschap al een grote (ongeplande) verrassing, dus dat mag het slot dan ook zijn wat mij betreft.

Overigens is hier de ochtendmisselijkheid (inclusef innige omhelzing met wc) sinds vandaag present en ik merk ook dat ik veel eerder vol zit met eten.

Over het bekendmaken van de zwangerschap aan anderen: ik zou het ook echt niet leuk vinden wanneer iemand een speciaal iemand zou inlichten waarvan het duidelijk was dat ik dat zelf zou willen doen. Nu gaat dat in ons geval maar om een paar mensen (naaste familie en wat vrienden), voor de rest maakt het me niet uit. Tegen die tijd zet ik het wel op FB, verspreidt het nieuws zich vanzelf!

2. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Nou het is iets anders gelopen deze week dan gedacht... Vorige week vrijdag opeens bruinverlies, dat werd steeds meer en donkerder en zondag echt bloed verloren. Maandag de vk gebeld en die gaf aan dat het niet goed klonk (zeker gezien ik al eerder een mk heb gehad en die begon precies zo), dus intake afgezegd en vandaag een echo gepland om te kijken hoe het nu zat. Tot onze grote verbazing zagen we een klein hummeltje en het hartje klopte zelfs ❤️ We waren er al zo op ingesteld dat het weer mis was gegaan dus volledig in shock haha!
    We hebben over 2 weken weer een echo als controle en als het dan nog goed is doen we de intake inplannen, vk wilde ons niet lastig vallen met allerlei vragen als het toch weer mis was en dat vind ik wel een fijne gedachte ☺️ Hier dus helemaal in de wolken!!

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik ga vanavond even de laatste pagina's teruglezen, heb er de laatste dagen geen erg in gehad 🙂

3. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Wat verwarrend Melanie! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid

Wat fijn nic! Hopelijk blijft de kleine lekker plakken en heb je over een paar weken weer een goede echo! Zal wel ff schrikken zijn geweest.

Hier nog steeds amper klachten behalve het moe zijn. Maar dat is ook niet zo gek. Werk lange dagen en ben de hele dag buiten. Dat is zonder een zwangerschap al vermoeiend haha.

Lijkt me ook heel bijzonder om het geslacht noet te weten. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor en zou dat echt niet kunnen.

Pfff heb hier een mannetje dat slecht wilt gaan slapen. Daar heb ik dus ook de energie niet meer voor..

4. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nic, wat zullen jullie geschrokken zijn! Hopelijk blijft alles nu goed gaan en heb je over 2 weken weer een goede echo.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb om 12.30 een vervroegde echo ivm weer roze bloedverlies.
    Ze vond het raar dat ik pas met 9,5 week mijn eerste echo heb p, omdat het normaal rond de 8 weken is en daarom kon het gelukkig ook makkelijk wat eerder.
    Ik heb er wel een slecht gevoel bij om eerlijk te zijn, maar ik weet in ieder geval waar ik aantoe ben dan.

6. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Jeetje wat een hoop meiden hier met bloedverlies!

Als je geen voorgeschiedenis hebt is een echo tussen 10-12 weken heel normaal toch?

Hoe was de echo gegaan Adrianna? Hopelijk is alles goed

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hmmm jeetje adriana? Ben nu wel heel benieuwd zeg?

Ik snap je angst en gevoel heel goed! Hier ook veel angst. Voel gewoon niks. Weet niet waarom jij slecht gevoel over hebt?

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Vaak is de intake met 8 weken en doen de meeste vk's met echo ook een echo. Maar vk's zonder eigen echo doen idd 10-12 weken termijnecho. Hier pas intake 15 aug, eerder is geen plek🙀 Dan ben ik al 10.4w

9. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Oke zo zit het dus..
    Ik heb altijd met 6 weken de eerste echo gehad. Dit is de eerste keer pas met 8 weken.

Dat duurt nog lang! Balen dat er niet eerder plek is

10. Adrianna

Ik loop in het ziekenhuis, dus met 8 weken hoorde ik een echo te krijgen.
    De assistente had me te laat ingepland.

Alles was goed! De grootte klopte en er was een sterk en regelmatig hartje te zien.
    Er zat wat bloed achter de vruchtzak wat iets bloedverlies kan geven.
    De afspraak van 10 augustus is nu verzet naar volgende week vrijdag en dan ben ik bijna 8 weken.
    Als het goed is word ik daarna doorverwezen naar verloskunde gynaecologie.

11. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig Adrianna, een hele opluchting lijkt me!

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Fijn adriana! Dat is en flinke opluchting! Waarom moet je eigenlijk bij het zkh blijven?

Hier loop ik ook in zkh en zou in principe overgaan naar amc, maar ik wil bij verloskundigen die samenwerken met het AMC. Zkh is enorm klinisch en bij een vk wat persoonlijker. Heb zoveel zkh gelopen. Als niet nodig is dan liever niet meer😊

13. Adrianna

Oh ik dacht dat ik automatisch naar de volgende afdeling zou moeten gaan.
    Maar je kunt daarna dus bij een verloskundige in de buurt terecht?
    Ik weet nog niet wat ik doe als ik de keuze heb....ik ben zo goed geholpen in het ziekenhuis met allemaal zulke lieve meiden die meeleven.
    Ik zit wel op mijn plek hier moet ik zeggen.

14. ItsWendy

ItsWendy Lid

15 mrt 2016
    39
    16
    8
    Hey meiden! Nog niet zo actief hier op het forum, maar wel vaak aan het meelezen. Ik zag dit lijstje en als het goed is mag ik me bij jullie voegen.

Voorlopig is mijn uitgerekende datum 8 maart 2017. Dit kan nog veranderen, aangezien mijn cyclus de laatste tijd wat langer was.
    Op 3 augustus hebben we de eerste afspraak met de verloskundige. Ik zou dan 9 weken zwanger zijn.

Het is mijn eerste zwangerschap, dus alles is nog nieuw en spannend. Ik ben ontzettend benieuwd naar de eerste afspraak bij de VK, maar tegelijkertijd is het ook wel ontzettend zenuwslopend. Wachten duurt zo lang, hahaha...

Ow ja, ik weet verder niet zo goed hoe en wat op het forum. Moet ik dat lijstje wat af en toe voorbij komt zelf aanvullen?

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had vandaag mijn eerste echo. Was niet overtuigend van goed nieuws helaas. Er was wel iets te zien (dooierzakje) maar het vruchtje was te klein om te kunnen meten. En ze meende iets van een hartslagje te zien maar ook dat was heel moeilijk te zien. Het kan dus echt alle kanten nog op en het is echt afwachten wat we over twee weken gaan zien. De echoscopiste dacht dat ik misschien minder ver was (late eisprong) maar ik weet wanneer we intiem geweest zijn en dat komt eigenlijk niet echt overeen met elkaar. Heb nu ook onwijze kramp. Afwachten dus...

16. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Nou... ik ben maar weer de 'wijste' geweest en heb een paar dagen gewacht met reageren op mijn moeder.. Nu zonder alle emoties laten weten dat ik snap dat ze enthousiast is, maar dat ik graag van haar zelf meteen had willen weten dat ze het verklapt had, ipv via mijn broertje en dan pas 5 dagen later (via de app) een excuus.. Ben benieuwd hoe ze reageert..

Hier sinds een paar dagen steeds misselijker en moeier... Ook vaak duizelig. Had de hoop dat het niet zo zou zijn, bij mijn zoontje had ik dit ook... Helaasch!

Wat een spannende dingen zijn er weer gebeurt.. Fijn dat alles nog lekker binnen zit!! Plakbeebs hopen we op!!

Nieuwe dames, welkom! Hopelijk gaat het goed.. :) (En idd als je het kan dan is het lijstje door iedereen aan te passen...)

Liefs!

17. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Jeetje wat veel meiden met bloedverlies!

Zina, hopenlijk heb je over 2 weken een mooie echo!

Ik word nu ook wel erg zenuwachtig voor de echo.
    Maarja dat is pas volgende week.

18. ItsWendy

ItsWendy Lid

15 mrt 2016
    39
    16
    8
    ���� Zwanger ����
    1 maart
    Aanoniemous - 24 jaar - 1e kindje

3 maart
    Lana1980 – 35 jaar - 2e kindje

6 maart
    Miesy - 25 jaar - 1e kindje
    Williie – 23 jaar – 1e kindje
    Zinaa - 33 jaar - 2 kindje

7 maart
    Jughi - 28 jaar- 2e kindje

8 maart
    Ellie86 - 29 jaar - 3e kindje
    ItsWendy - 29 jaar - 1e kindje

9 maart
    Charley7 - 26 jaar - 2e kindje
    Ladylola - 32 jaar - 2e kindje
    Nic2910 - 26 jaar - 1e kindje

10 maart
    Melanie2014 - 27 jaar - 2e kindje
    Jallou – 32 jaar – 3e kindje
    Lanara – 28 jaar – 1e kindje
    Adrianna - 30 jaar - 1e kindje

11 maart
    Morgenzon - 28 jaar - 5e kindje

12 maart
    Isk – 35 jaar – 3e kindje

13 maart
    Narena - 35 jaar - derde kindje

14 maart
    Nikki83 – 33 jaar – 2e kindje

Our sweet little angels♥️
    Loes87
    Thea

Afspraken��
    Nic2910 - 19/07 - intake verloskundige
    Melanie2014 - 21/7 - 1e echo
    Charley7 - 22/7 - vitaliteitsecho
    Miesy - 25/7 - 2e echo
    Nikki83 - 26/7 - intake en 1e echo
    Ellie86 - 27/7 - 1e echo
    Williie – 27/7 – 1e afspraak
    Ladylola - 27/7- 2de echo
    ItsWendy - 03/08 - 1e afspraak vk
    Nic2910 - 04/08 - 1e echo
    Lizzy - 8/8 intake vk en echo
    Adrianna - 10/08 - 1e echo

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    It'swendy welkom! Leuk nu al ruim 7 weken heen😊 Eerste keer is heel spannend en zo intens ook. Geniet van de kleine dingen!

Adrianna mogelijk verwijzen ze je na de 8 weken door. Fertiliteit is vaak een andere afdeling dan verloskunde. Maar kan me voorstellen dat je als je daar kan blijven, dat je loyaal bent.

Zina jeetje wat een domper. Je klinkt redelijk nuchter? Jeetje hoop voor je dat je eisprong wat later was. Behoorlijk spannend dus!

20. Adrianna

Welkom Wendy!

Zina, wat schrikken zeg! Ik hoop dat ze het verkeerd hebben gezien en er over twee weken toch een mooi kindje met hartje te zien is.

Jughi, mijn moeder staat ook in de startblokken en heb haar ook echt moeten zeggen wie ze het vooral NIET moet vertellen nu hahaha.

Morgenzon, dus de dagen aftellen nu....spannend hoor.

Ladylola, het geeft ook een veilig gevoel op de 1 of andere manier, hoewel dat meer tussen de oren zit natuurlijk.

Deel Deze Pagina