Ik heb 19 oktober 20 weken echo kamertje is bijna klaar. Ben zelf nu bezig met een muurschildering van dirk draakje ook bijna af. Ik voel de kleine de laatste tijd ook veel minder moet ik zeggen ook nog niet echt duidelijk schopjes gevoeld maar komt vast nog. Maar lijkt me wel bijzonder. Ik vroeg mij dat toevallig gisteren ook af of de baby eerste tijd bij je op de kamer moet slapen maat dat hoeft dus helemaal niet?? Voor ons is ze de eerste dus alles nog nieuw en ontdekken. Waarom zou je dat wel doen op de kamer laten slapen?? Ik ben zelf een hele onrustiger slaper en ik denk ook dat ik dan niet slaap met een baby naast me.
Het is qua voeden makkelijker en om de kans op wiegendood te verkleinen. Het broertje van mijn vader is aan wiegendood overleden en hoewel er tegenwoordig zoveel regels zijn om de kans zo klein mogelijk te maken, vind ik het toch een prettig idee om hem de eerste maanden naast me te hebben. De bewegingen voel ik soms ook 1 a 2 dagen minder. Afgelopen weekend heb ik hem bijna niet gevoelt, maar vandaag ik hij weer volop aanwezig. En vooral na twee dagen niks voelen lijkt het wel alsof hij elke keer sterker wordt, want na zo'n periode voel ik steeds duidelijker de schopjes en ook steeds vaker. Wat leuk een muurschildering, campus! Maak je die helemaal zelf?
Oke dan denk ik dat ik dat ook maar doe eerste weken! Ja de muurschildering heb ik helemaal zelf gemaakt,en super blij met het resultaat!
Ach wat enorm schattig! En wat fijn dat je zo creatief bent. Ik denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt. Als het op de kamer slapen echt een drama wordt dan bedenk ik ook een andere oplossing. Je moet zelf ook aan je rust toekomen namelijk.
Wij hebben mijn zoontje drie weken op de kamer gehad voor hij verhuisde. Vond het niet zo prettig en daarna naar zijn eigen kamertje. Ik hoorde elk geluidje.. Maar qua voeding en troost is het wel handig! Het schijnt wel veiliger te zijn ook.. Hier as vrijdag de 20 weken echo..
Wat leuk om af en toe weer even al die updates van jullie te lezen. Morgen zit ik op de 19 weken. Met 20 weken hebben nog een afspraak met de verloskundige en met 21 weken de 20 weken echo. Mijn vriend wilde heel graag bij zijn en gelukkig kon het ook begin van de avond. Daarom wel een weekje later, want alles was 's avonds al helemaal vol gepland (en dat terwijl ik echt al een aantal weken geleden heb gebeld voor een afspraak). Ik ben echt enorm benieuwd naar het geslacht van de baby. Ik heb altijd het idee gehad dat ik een meisjes-mama was/ben, maar iedereen die er tot nu toe een uitspraak over doet is "Team Jongen". Sinds ongeveer twee weken heb ik het idee dat ik de kleine voel. Heb zelfs al twee keer het idee gehad dat ik het ook aan de buitenkant kon voelen met mijn hand. Is dat 'raar'? Ik had het idee dat ik echt nog wel een paar weken zou moeten wachten daarop. Mijn vriend is enorm jaloers dat ik het kan voelen en hij niet. Aan de babykamer zijn we nog niet begonnen. Mijn grootste stresspuntje eigenlijk. Ik ken mijn vriend al heel wat jaartjes en als hij iets niet kan is het tijd inschatten. Alles wordt vooruit geschoven met de gedachte "daar is nog tijd zat voor". Zo zit ik al sinds 2012 tegen een onafgemaakte tuin en schuur aan te kijken. Het babykamertje staat nu nog helemaal stampvol met spullen (vooral spullen van zijn hobby/eigen bedrijf) en omdat de schuur nog steeds niet af is, zou ik ook niet weten waar hij (wij) al die spullen moeten gaan laten. *zucht* Hij roept steeds dat het wel goed komt, maar inmiddels wil ik wel eens vordering gaan zien en aan de slag. (Of ben ik nou echt een enorm zeikwijf?) Verder gaat alles goed met mij. Ik werk nog steeds zo'n 28 tot 38 uur per week in de kinderopvang. Werkte ik eerst meestal vier dagen, heeft mijn baas me nu drie dagen en één dag stand-by ingeroosterd. Als er iemand ziek is, moet ik dus vier dagen werken, maar niet standaard elke week. Dat is tot nu toe goed te doen. Ik heb mijn energie weer zo goed als terug. Wat betreft het laten slapen op eigen kamer of bij ons: als ik het nu zou moeten zeggen, zou de kleine gewoon op zijn/haar eigen kamer slapen. Ik slaap echt enorm licht en word al wakker van mijn vriend die de sleutel van buiten in de voordeur steekt. Ik denk dat als er een baby naast me zou liggen, ik geen oog meer dicht doe. Maar goed, ik hoor al veel verhalen dat het puntje bij paaltje toch allemaal heel anders kan voelen, dus we wachten af. Zijn jullie er al uit qua kinderwagen? Ik heb tot nu toe alleen nog maar een beetje online rondgekeken. Was smoorverliefd op de wagens van Joolz, maar toen zag ik het prijskaartje. Aii.. Ik vind trouwens de Qute Q-Moon bij Babydump ook heel mooi en het prijskaartje is iets vriendelijker. Maar ik kan er eigenlijk niets qua reviews over vinden. Toch maar snel een rondje babywinkels doen en proefritjes gaan maken. Zijn er trouwens nog bloggende mama's bij in ons groepje?
Hier is het meestal ook zo dat de irritante klusjes vooruit geschoven worden, maar sinds mijn vriend weet dat hij een zoon krijgt is hij niet meer te stoppen Volgens mij heb ik hem nog nooit zo druk bezig gezien in de avonden en weekenden. Ik denk dat het voor sommige anders is als het wat tastbaarder wordt. Het kindje voelen of het geslacht weten...mannen kunnen tot die tijd niet veel namelijk. Mijn vriend wil die kleine ook graag voelen en hij vindt de echo's super, maar wat hem betreft mag het nu maart zijn.
Hier 19 oktober de 20 weken echo. Ben benieuwd en weer beetje zenuwachtig ervoor. Het is toch een geoot controle zeg maar of alles goed is. Laatste 3 dagen voel ik baby ook echt goed schoppen, en heb het gevoel dat ze op gehuil/gemmekker van haar broer reageert We zijn nog niet begonnen met baby kamer. Eerst onze dreumes verhuizen, maar darvoor moet eerst een dakkapel komen. We zijn nog beetje zoekend. Gelukkig hoef ik in de baby kamer alleen maar muren te verven de rest staat gewoon goed. En baby komt eerste 3 of 4 maanden bij ons op de kamer in een kleine wieg. Vind het fijner dan met betrekking met borstvoeding geven, maar ze gaat zeker wennen overdag aan haar kamertje (zo hebben we bij oudste ook gedaan). Ik heb wel wat meer van mijn normale energie terug, niet meer zo moe hele dag door. Wel heb ik moeite met heel veel eten, vind vlees heel vies (man en zoon grote vleeseters), maar ook van pasta walg ik en van aantal groente soorten die ik heel lekker vind normaal. Eet vooral rauwkost, salades, brood en fruit.
wij hebben de twin wagen van joolz besteld.. omdat ons zoontje dan 15 maanden is moet hij ook gewoon nog in de kinderwagen. Zo kunnen we mooi afwisselen met beeb en dreumes. We hebben een naam voor een jongen! Dan wordt het Abel.. Ben zo nieuwsgierig naar vrijdag.... Spannend joh! De babykamer, nog niks aan gedaan hier.. Huis staat te koop dus gaan er ook niet veel aan doen. Als we hier nog wonen komt de kleine eerst bij ons en daarna op een andere kamer. In het nieuwe huis gaan we dan wel leuke kinderkamers maken..
Ook ik heb een Joolz gekocht van de week, had er veel positieve verhalen over gehoord. Afgelopen dinsdag hebben wij de 20 weken echo gehad, alles was helemaal goed gelukkig. Ik was ook net als de meesten hier heel erg zenuwachtig, het is zo mooi en bijzonder om de kleine al zo te kunnen zien met alles erop en eraan. En we hebben voor de 2e keer kunnen zien dat we een jongetje krijgen! Helaas heb ik de placenta aan de voorkant liggen, waardoor ik nog geen schopjes heb kunnen voelen. Hoop dat het niet al te lang meer duurt! Hier ook nog niks gedaan aan de babykamer, ik wilde toch graag eerst de 20 weken echo afwachten. Wat een mooie muurschildering Campus! Super knap
Ja die muurschildering is echt supergaaf!! Ben jaloers, ik ben echt totaal niet creatief!! Wat fijn Cell, dat alles goed was!! Nu lekker genieten hopelijk..
Ja een joolz lijkt me ook wel een mooie fijne kinderwagen alleen super duur. Ik heb een kinderwagen gekregen van mijn moeder en natuurlijk niet de duurste uitgekozen maar een quinny buzz ook een hele mooie fijne kinderwagen.
En even over die muurschildering is heel leuk om te doen als je het ook wil proberen heb ik nog wel een goeie tip! Als je een beamer hebt of kan lenen dan een leuk plaatje uitkiezen kan je hem heel makkelijk overtekenen. En dan inkleuren met acryl verf! Ik heb het zelf eerst uitgeprobeerd met een makkelijk plaatje een vlinder. Je hebt er wel veel geduld voor nodig 😉
oh Campus dat is wel slim idd!! Wij zijn trouwens helemaal niet van de dure kinderwagens.. Maar wij gingen naar de winkel om wagens te kijken en qua twin wagens hebben we gewoon niet veel keus helaas.. Als Er iets goedkopers was geweest had ik dat zeker gedaan. Mijn zoontje heeft gewoon in een tweedehands wagen gelegen die ik heb gekregen van een vriendin.. Nu met 2 kleintjes straks en dan met de wens voor 4 kids kort op elkaar.. Dan is een fijne wagen toch belangrijker dan ik dacht.. Zeker ook omdat ik erg veel rug/bekken klachten heb... 14.15 de 20 weken echo.. Zin in!!!
Wow wat een mooie muurschildering! Heb daar echt het geduld niet voor. Ik heb een joolz kinderwagen. Bevalt me nog steeds erg goed. Wel een duur ding maar gelukkig heb ik die toen gekregen van mijn ouders. Sommige hebben gelukkig al een goede 20 weken echo gehad! Ow wat leuk een meisje Jughi! Hier gaat het redelijk. Nog steeds heel erg vermoeid. Lijkt maar niet over te gaan. Slaap ook slecht. Veel last van mijn benen, rechter bil en rug. Ga nu eens per week naar de fysio om de boel een beetje los te masseren en volgende week naar de bekken fysio.. Ben blij als de baby er is haha
Bedankt dames!! Ik vind het idd leuk dat het een meisje is! Had helemaal niet het idee een voorkeur te hebben, maar ik ben zo blij als een kind haha.. Ellie wat vervelend dat het zo slecht gaat met je... Hopelijk werkt het bij de fysio! Bij mij idem dito, mijn bovenrug en schouders is ze nu aan het behandelen.. Ik krijg na de 'massage' (pijnlijk!) van dat tape erop geplakt.. Dat ondersteund en zorgt ervoor dat k minder pijn heb. Dit weekend een nachtje naar Antwerpen geweest met mijn man.. Zaterdag hele dag geshopt, maar daarna kon k geen stap meer verzetten... Mijn bekken doet zo'n zeer.. Ben er gewoon kreupel van geworden. Nu maar goed rusten en anders de bekkentherapeut maar bellen of ik niet eerder kan komen ipv over 2 weken... Hoe gaat het met alle andere dames?