1 tot 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babylove 85, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel kort even een berichtje van mij; ik heb de baby vandaag lekker veel en goed gevoeld. Heerlijk dat getrappel!
    Hier nu een week vakantie, ook erg fijn.
    Wij hebben overigens een kinderwagen gekocht op marktplaats, een rode Maxi Cosi Mura. Zelf had ik een Bugaboo Cameleon, maar die had ik al verkocht. Ik vond het zonde om weer een nieuwe wagen te kopen.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Toch al aardig wat meiden met klachten...
    Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Heel af en toe heb ik last van een beurs gevoel bij mijn schaambot, maar als ik dan een dagje op mijn houding let is het weer weg.
    Heb gelukkig (nog) geen rugklachten of andere pijntjes en ik loop of fiets elke dag nog gewoon een uur.
    Heb een aantal weekjes terug wel af en toe last van harde buiken gehad als ik druk bezig was maar ook dat voel ik niet meer.
    Ik hoop dat het zo blijft, maar besef me heel goed dat het natuurlijk zwaarder wordt als straks echt het gewicht van de baby erbij komt.

Verder heb ik een ontzettend druk mannetje die steeds harder begint te schoppen en steeds vaker.
    Om 6.00 is hij al bezig, nadat ik naar de wc ben geweest en hem blijkbaar wakker heb gemaakt met het opstaan, dus dat gaat wat worden als hij straks echt sterk wordt.

Ook merk ik dat ik sinds een paar weekjes wat emotioneler ben. Gister bijna staan janken in een winkel omdat ze kerstliedjes afspeelde en ik er zo'n 'familiegevoel' bij kreeg...dat is niks voor mij :D

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Oh heerlijk die hormonen :D Ik merk het ook hoor, sneller emotioneel over van alles.. :)

4. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Haha ja ik ken het soms echt vervelend die hormonen! Zo ken ik mezelf ook niet. Ik heb al wel last van rugpijn vooral vorige week. Erg zware week gehad ik werk in een groot wellnes resort in alc restaurant veel lopen en ben ook even goed over me grenzen heen gegaan. Dus de hele week last van gehad en daardoor gestrest en heel emotioneel. Wel gesprek gehad dus het gaat weer beter met me.en rooster word iets aangepast dus nu ook wat minder stress in me lijf.

5. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Campus fijn dat je werk er rekening mee houdt! Hopelijk is het zo goed vol te houden..
    Hier sinds gisteren alweer 2x kotsmisselijk geweest...Dacht dat het nu zou stoppen.. 1e trimester is afgelopen!

6. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ohw dat is niet zo fijn om weer zo misselijk te zijn.

Ik had gisteren de 20 weken echo alles was goed en zag er goed uit. Alleen ze is iets kleiner dan het gemiddelde maar niks om zorgen over te maken. Want ik ben zelf ook heel erg Klein en mijn moeder zei ook dat ik zo'n Klein poepie was. Maar voor de zekerheid over 4 weken een groeiecho.

7. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Campus, mooi dat alles er goed uitzag. dat ze wat kleiner is, lijkt dan dus prima te verklaren. Toch wel goed dat ze nog even een extra groeiecho doen.

Jughi, wat vervelend dat je weer misselijk bent. Daar zit je nu echt niet meer op te wachten. Hopelijk is het van korte duur.

Hier alles prima, geen bijzonderheden. Ik zit nu met de kinderen in een indoorspeelhal. Zij lekker spelen en ik de laptop mee. Heb ik digitaal een hele hoop boekverslagen nagekeken en mijn lessen voor maandag voorbereid. Het was heerlijk even een weekje vrij, stiekem verheug ik me al op het komende verlof ook al duurt dat best nog een poosje...

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Zo deze week even heel productief geweest!
    We hebben een naam, en een geboortekaartje... :) Eerste proeftekst heb ik net doorgestuurd, nu finetunen totdat we tevreden zijn..

Vinden jullie het storend als de doopnaam anders is dan de roepnaam? Waardoor de voorletters dus anders zijn? Dus: Josefiene, roepnaam Fiene?

9. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Campus dat zal vast meevallen dan qua grootte.. :) Maak je je er zorgen om?

Ik krijg ook groeiecho's.. Maar dat komt omdat ik een maagverkleining heb gehad.. Eigenlijk krijgen mensen met een maagverkleining kleine baby's (vandaar de groeiecho) en komen die baby's vaak te vroeg..
    Mijn zoontje kwam met 40+1 met 3945 gram ter wereld :D Kleine dikkop :)

Narena, lekker he die herfstvakantie..!! Ik ben komende week nog 1x aan het invallen, en dan per 1 november heb ik (zwanger en wel) een vaste baan gevonden!! Dus ik ga lekker in de buurt wiskunde geven... :p

Ik verheug me ook echt al op mijn verlof.. Raar he? Rust, lekker voorbereiden voor de beeb.. Raar genoeg verheug ik me ook op de bevalling en de kraamperiode...

10. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Vreselijk die hormonen.. Ben ook veel emotioneler terwijl ik normaal bijna nergens om huil.

Ow wat balen Jughi weer zo misselijk! Hopelijk snel weer over.

Fijn dat ze je rooster een beetje aanpassen Campus. Gelukkig een goede 20 weken echo. Toch fijn dat ze het goed in de gaten houden met de groei.

Jeetje Jughi jij hebt er zin in! Ik zou zelf niet kiezen voor andere voorletters maar heel storend is het niet toch.

Ik ben ook lekker een weekje vrij geweest en heb gisteren de 20 weken echo gehad. Baby is helemaal goed gekeurd en was heel saai precies gemiddeld :D

Verder doe ik erg rustig aan. Vrijdag was ik ook jarig. Eerst de echo en toen M op bed lag te slapen ging ik boodschappen doen en nog even wat opruimen. Wilde het al niet vieren omdat ik steeds zoveel pijn heb en zo moe ben. In de avond alleen ouders en broers en zus die 2 uurtjes langs kwamen. Kon savonds gewoon niet meer op of om zoveel pijn had ik. Maandag naar de bedrijfsarts en dinsdag eindelijk naar de bekken fysio. Ben benieuwd of het een beetje helpt.

11. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik krijg trouwens ook een hoop groei echo's omdat bij mij de eerste de laatste weken niet meer was gegroeid. 40.3 weken en maar 2500 gram.

Is dat dan omdat je minder kan eten Jughi?

Verlof! Ik kan niet wachten!! Heb ook zin in de bevalling haha. Nou beval ik ook redelijk makkelijk dus dat scheelt weer. Nog 17 weken dan ben ik alweer ingeleid :D

12. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Jughi, lekker productief inderdaad. Ook wel heel fijn dat jullie de naam hebben! Ik vind het zelf totaal geen probleem wanneer doopnaam en roepnaam niet dezelfde voorletter hebben. Als de namen maar duidelijk een raakvlak hebben zoals in jouw voorbeeld. Of is dat stiekem al de naam? Ik vind hem wel heel mooi namelijk...
    Hebben jullie de kaartjes online gemaakt?

Ellie nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop ook voor je dat de therapie gaat helpen. En dat verlof; laat maar komen inderdaad.

Ik kan niet zeggen dat ik nu al zin heb in de bevalling, maar ik kijk er ook niet tegenop ofzo. Mijn eerste 2 bevallingen waren twee vlotte, probleemloze thuisbevallingen. Nummer 1 duurde 7 uren, nummer 2 was er na 5 uur. Wel was het beide keren zo dat het direct heel hevig was, de weeën beginnen en dan is er ook geen houden meer aan. Tussendoor geen ruimte of tijd voor ontspanning zeg maar. Beide keren kwam de VK terwijl ik al 10 cm (bij de 1e) of 9 cm (bij nummer 2) had. Vliezen moesten dan nog gebroken worden en na een paar keer persen waren ze er dan. Wel heb ik flinke naweeën gehad, vooral bij de 2e. Stiekem ga ik er al van uit dat de bevalling ook deze keer vlot zal verlopen, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Zijn er al meer die al namen en/of geboortekaartjes hebben uitgekozen? Wij zijn er voor een meisje wel uit (qua naam), voor een jongen nog niet helemaal. Geboortekaartjes ben ik druk aan het bekijken, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel aanbod...

13. Adrianna

Campus, wat fijn dat alles goed was! En de extra echo voor de zekerheid is alleen maar fijn.

Jughi, ik vind het juist mooi die naam zo!

Ellie, voor jou haat het dus helemaal snel!

Narena, wij hebben de naam al en hem zelfs al op een wit gouden armbandje gekregen van iemand.
    Geboortekaartjes zijn we nog niet mee bezig, denk dat we dat rond de 27 weken gaan bekijken.

Hier heb ik echt baal dagen... ik was zaterdag een broodje aan het eten en opeens kauw ik op iets hards.
    Is gewoon een hele vulling van mijn achterste kies eruit gevallen..gelijk mijn halve kies dus ook weg.
    Ik heb gelukkig nooit echt problemen met mijn gebit en maar 3 gevulde gaatjes, want ik ben zo bang voor de tandarts, maar nu moet ik wel helaas.
    Ben veel te bang dat er anders nog meer in de vernieling gaat.
    Morgenochtend dus maar gelijk bellen en hopen dat ik dezelfde dag nog terecht kan. Ben ik er gelijk vanaf.

Dinsdag ga ik met mijn moeder en vriend babyshoppen en woensdag de 20 weken echo, dus ik probeer me daar maar een beetje aan vast te houden.

Zijn jullie trouwens al veel aangekomen?
    Ik stond gister op de weegschaal en schrok wel een beetje... ik ben nu 3 kilo aangekomen.
    Dat is natuurlijk niet veel, maar omdat ik al overgewicht heb, mag ik niet zoveel aankomen.
    Volgens mij eet ik niks bijzonders en ik ben ook nog actief genoeg.

14. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik ben ook 3 kg aangekomen en weeg van mezelf al veel te veel. Heb 1 november mijn suikertest en daarna zal ik wel weer op moeten letten. Had bij M ook zwangerschaps suiker wat ik toen goed onder controle kon houden door een dieet. Ben toen uiteindelijk maar 6 kg aangekomen. Zou nu ook fijn zijn.

15. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Het is idd de naam waarvoor we willen gaan.. :) Hebben nog tijd zat om te wisselen maar deze vinden we beide mooi en heel fijn zo hebben we meteen beide peettantes vernoemd...

Ik krijg idd groeiecho's omdat ik niet zoveel kan eten.. Maar vooralsnog is het zo dat ik tekort kom en de beeb niet.. Bij mijn zoontje was dat ook al zo.

Inmiddels ben ik weer aangekomen wat ik afgevallen was in het eerste trimester.. Dus hier op +0. Bij zoontje was dat ook en was ik op het einde 18 kilo aangekomen.. Dat was ik in 6 dagen weer kwijt, dus kan nu mijn gewicht iets meer loslaten..

Willen er hier nog meer de naam delen? Wij vertellen het in onze omgeving ook gewoon.. Ons geboortekaartje komt idd online, via poobies.com.. Kaartje van mijn zoontje ook daar besteld toen.

16. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie naam Jughi! Ik heb er ook positieve gedachtes bij, mijn zus heet namelijk J.osephina.

Adrianna, wat vervelend van je kies. Inderdaad maar zo snel mogelijk nar de tandarts.

Ik ben nog niet aangekomen. Ik was bij de laatste controle lichter dan bij de eerste. Hoeveel weet ik echt niet, want ik kijk namelijk niet mee. De VK zegt het ook niet, alleen dus dat ik lichter was dan bij de allereerste controle. Ik heb echt een haat/liefde verhouding met mijn gewicht, schommel erg heen en weer en zit nu al weer een hele poos op niveau veel te veel. Ze willen mijn suiker ook voor de zekerheid weer laten prikken, dit ivm hoge geboortegewicht zoon 1 (4230) en mijn gewicht. Overigens was mijn suiker bij de 1e x prikken prima en zoon 2 was 3450 gram, dus we zien het wel. Ik maak me er eerlijk gezegd maar niet te druk om.

Wij gaan de namen dus niet van te voren bekend maken. Is ook wel moeilijk, want wij kiezen er ook voor om pas na de geboorte achter het geslacht te komen. We hebben wel namen in gedachten hoor, maar vooral over de jongensnaam twijfel ik nog wel.

Nou, werkdag 1 na de vakantie weer overleeft, zo maar eens eten en dan vanavond nog wat 'hangen'.

17. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Mooie naam Jughi!

Wij hebben nog geen naam. Vind het ook veel te moeilijk. Mijn vriend is Turks en we willen een Turkse naam die in het nederlands ook goed te doen is. Vond het bij de 2e al veel te moeilijk en nu helemaal. Mochten we er één hebben wil ik hem hier wel delen. We vertellen het verder tegen niemand.

Gisteren bij de bedrijfsarts geweest en die raadde aan om nog een ochtend minder te gaan werken. Vandaag eindelijk naar de bekken fysio. Omdat ik zoveel last heeft hebben we nu alleen oefeningen door genomen. Zoals ik al dacht veel op mijn houding letten als ik sta, maar dat is echt lastig. En als ik loop niet te veel slenteren. Ook een leuke met een 2 jarige erbij :D
    Maar goed we gaan ons best doen en hopelijk helpt het iets.

18. Adrianna

Vandaag eindelijk naar de tandarts en daarna de 20 weken echo.
    Heb toch wel een beetje zenuwen voor beide, maar achteraf zal het wel allemaal meevallen.

Ons zoontje gaat Mason heten met als tweede naam Kyan.
    Onze directe omgeving weet de naam ook al en de rest krijgt 'm na de geboorte te horen.

19. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Halli meiden!

Heb een tijdje hier niet meer geschreven. Ik heb vorige week 20 weken echo gehad, en alles was goed en gemiddeld. Wel meer in stress gezeten dan met eerste zwangerschap, vond het heel spannend dit keer omdat je weet hoe belangrijk het is.

Ik heb een tijdje rondgelopen met pijnscheuten in mijn bil die door konde trekken naar mijn been, dan kon ik gewoon niet lopen. Twee keer een sessie te hebben gehad bij osteopaat is het pijn weg.

Wat betreft mijn gewicht, ik ben al heel veel aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap (30kilo) en ik ben dan een van de weinige die door borstvoedig te geven niet afgevallen is. Dus hier over 3 weken een suikertest, had met mijn zoon ook verhoogde suikers. Kon het met eten wel onder controle houden door geen fruit te eten.
    Ik had ook een flinke baby met bijna 4500 gram.

We zijn nu wel over de helft met zn allen :D

20. Adrianna

Ik ben benieuwd wat ze volgende week over mijn gewicht gaat zeggen en zo te horen kan ik dus een suikertest verwachten rond de 24 weken?

Met onze kleine man is alles goed. Heeft een gemiddelde van 20 weken en 5 dagen en voor zover ze kon zien was alles goed.

De tandarts was minder... de vorige heeft dus mooi mijn achterste kies verpest en mij gewoon laten doorlopen met een doodgaande tand, zelfs toen ik aan de bel trok.
    Gelukkig is het mijn achterste kies, maar de wortels zaten scheef dus hij heeft al zijn instrumenten moeten gebruiken en uiteindelijk de kies in stukken moeten slijpen :)
    Verder weinig napijn, nog geen paracetamol hoeven slikken gelukkig.

Deel Deze Pagina