1 tot 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babylove 85, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier met 24 weken suikertest, dan moet je zo een zoette zooi opdrinken. Is echt heel erg vies.
    Met vorige zwangerschap pas met 32 weken gehad trouwens.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Jeetje...ik ben benieuwd! Heb ze er nog niet over gehoord, maar aangezien ik overgewicht heb plus aan twee kanten van de fam komt suiker voor, zal ik er niet aan ontkomen.

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hier inmiddels al sinds zaterdag in het ziekenhuis.. Ik heb last van mijn darm, dus lig op de bariatrische afdeling. Ben begonnen in een ziekenhuis in de buurt, maar nu overgeplaatst naar het ziekenhuis waar ik mijn maagverkleining heb gehad.
    Vooral veel buikpijn, en een hele lage bloeddruk (vanochtend wassie 90/45)
    Nu begint sinds een paar uur ook mn onderbuik op te spelen, dus mss direct ff overleggen met de zuster..
    Ik hoop dat ik snel naar huis mag, aangezien ik me hier kapot verveel... Ze zijn hier alleen maar aan het aankijken aangezien ze niks willen doen ivm zwangerschap (erg blij mee, andere ziekenhuis wilde gaan opereren..)

Hoe gaat het verder met iedereen?

Fijn dat jullie de naam leuk vinden :)!

4. Adrianna

Jeetje Jughi. Heel veel sterkte!
    Weten ze nog niet wat het precies is?

5. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Nee ze weten het niet... Maar onderzoeken dus ook niet.. Ik hoop heel hard dat de arts vandaag visite loopt, en dat k naar huis mag. Ik verveel me!
    In ieder geval mijn zoontje gisteren heerlijk weer kunnen knuffelen, dat was wel heel fijn. Met zijn drietjes in het restaurant hier gegeten. Heel fijn, had hem al een paar dagen niet kunnen zien. (man moest werken en savonds kwam hij dan hierheen, maar ja dan moest mijn zoontje slapen!)
    Hoe gaat het bij jullie?
    Ik heb het advies gekregen van de gyn hier om nog een keer de afstand vd placenta tot de uitgang te laten opmeten met een x aantal weken, aangezien hij te dichtbij schijnt te liggen.. Spannend!

6. Adrianna

Wat vervelend zeg, vooral dat het ook zo lang duurt. Hoe is het met de pijn? Nog erg veel.last?

Ik krijg met 32 weken ook een inwendige placentalocatie echo. Bij ligt mij hij er ook te dicht op, maar vaak groeit hij mee naar boven met de baarmoeder zei ze

7. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jughi: wat naar! Hoe gaat het nu? Nog nieuws? Veel sterkte en beterschap in ieder geval!

Vanmiddag heeft onze jongste zoon zijn zwemdiploma A gehaald, daarna het huis vol visite waarvan een aantal personen is blijven eten. Gezellige dag dus.

Verder valt het me op dat ik de baby steeds vaker voel, ook zo fijn! Aankomende donderdag eindelijk de 20w echo, ben benieuwd..

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik ben weer thuis sinds gisteren gelukkig :)
    Nog heel moe en wel wat pijn... maar thuis!!
    Leuk Narena dat je zoon zijn diploma heeft gehaald! Gefeliciteerd:)

Leuk die 20 weken echo :) vind je het heel spannend?

9. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi dames hier ben ik ook weer eens een keer!
    ik kan op mijn tel niet meer op zp krijg dan steeds rare site met virus fzo vet gek en zo vaak zit ik niet op pc/laptop vandaar dat ik er zo weinig ben

@jughi wat schrikken! gelukkig ben je weer thuis

@narena gefeliciteerd voor je zoon met zijn a diploma!

@suikertest ik moet ook suikertest doen. Komt erg veel in familie voor ook mn moeder en mn oma heeft t gehad.

@hier gaat alles goed. alweer 22 weekjes en de baby voel ik zo vaak al een paar weken en al paar weken aan buitenkant. zo bijzonder! Mn vriend heeft t voor het eerst met 19 weken gevoeld. ik kon het al stuk eerder voelen aan buitenkant, maar hij vaart, dus toen ik aan boord was bij hem was de baby lekker druk. sinds donderdag is hij weer lekker thuis en vrijdag de 20 weken echo gehad en alles was goed :D 6 november taart aansnijden met familie en 2 goeie vrienden en dan weten we eindelijkkkk wat het wordt, ben zoo benieuwd!

@campus zag dat je een muurschildering hebt gemaakt van dirk t draakje, zo leuk want wij gaan ook van dirk t draakje muurschildering maken! echt toevallig!

10. ItsWendy

ItsWendy Lid

15 mrt 2016
    39
    16
    8
    Hoi dames! Inmiddels een week na onze 20 weken echo. Alles zag er goed uit en lekker gemiddeld. Wel een eigenwijze druktemaker, want er moest even moeite gedaan worden om het geslacht te bepalen. Maar uiteindelijk toch mooi in beeld gekregen en we krijgen een meisje. Familie en collega's zijn er inmiddels ook van op de hoogte. Ik had cake pops gemaakt met witte chocola aan de buitenkant en sprinkels. De binnenkant was uiteraard roze. Bijna al mijn collega's zaten er naast en waren ontzettend verbaast, bij mijn familie was het zo'n beetje fifty/fifty.

Inmiddels in mijn buikje niet meer te verstoppen. Ik ben tot nu toe maar 1,3kg aangekomen. Nou is het ons eerste kindje en heb ik niet echt besef van wat normaal is, maar volgens mij is dit niet veel. Maak me er verder niet echt druk om, want zoals al gezegd: de 20 weken echo zag er qua groei goed uit. Mijn verloskundige weegt mij trouwens niet. Is dat gek? Misschien moet ik er toch eens naar vragen, want ik lees/hoor tot nu toe alleen maar verhalen van dat ze dat wel doen.

De meubeltjes en kinderwagen zijn besteld en staat gepland om de eerste week van december gebracht te worden. Soort Sinterklaascadeau dus. Hahaha.

Langzaam aan ben ik een beetje aan het kijken voor geboortekaartjes. Wat een hoop keuze. Dat wordt nog lastig kiezen ben ik bang.

11. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Jeetje Jughi dat is schrikken! Gelukkig ben je weer lekker thuis. Hopelijk voel je je al beter.

Ik had ook steeds last van een irritant virus op deze site.

Wat leuk een meisje Wendy! Fijn dat het met de baby helemaal goed gaat.

1,3 kg is niet heel veel. Alleen maar goed toch haha. Zou me er echt totaal niet druk om maken. Ik loop bij de gyn en wordt ook nooit gewogen. Hoor er wel meer over dat ze het bij de verloskundige ook niet meer doen.

Dat wordt een heel leuk sinterklaas cadeau voor jullie!

Hoop keuze hé die geboortekaartjes. Ik heb echt nog helemaal nergens naar gekeken of ook maar iets gedaan haha. Heb er nog steeds geen zin in.

Ben ondertussen gestopt met de ochtenden werken en werk nu alleen een paar uurtjes in de middag. As maandag een gesprek met mijn leidinggevende om te kijken of ik misschien wat administratie erbij kan doen. Vindt dat thuis zitten ook maar niets.
    De suikertest heb ik ook maandag. Heb hem van de week verzet omdat ik zo mega verkouden en niet lekker was.

12. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik ben nog steeds 2,5 kilo afgevallen ipv aangekomen, volgens mij maakt het gewicht niet zoveel uit.. Zolang de beeb goed groeit.. Bij mijn zoontje was ik ook pas laat aangekomen, maar wel 18 kg uiteindelijk.. (wat er in 6 dagen weer afwas...) Iedereen volgt daarin toch zijn eigen lijn denk ik...

Ik mag de suikertest met een curve doen, dus smorgens en smiddags bloedprikken zonder vies drankje... (ivm maagverkleining kan ik zon suikerdrankje niet drinken)

Verder hier nog steeds niet helemaal oke qua gezondheid, deze week 2 x een morfine tabletje gepakt tegen de buikpijn...

13. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook weer even. Gisteravond heb ik de 20 w. echo gehad. Gelukkig zag alles er goed uit. Hoofdje is in verhouding wel wat klein, maar wel binnen de marge. Dus zeker niet zorgwekkend. Het kindje lag wel gedurende de hele echo enorm dubbelgevouwen, beide beentjes en ook de handjes lagen steeds voor het gezichtje. De grote teen zat letterlijk tegen het oog aan.

Wendy: gefeliciteerd met het feit dat jullie een dochter krijgen. En inderdaad een leuk vooruitzicht, de spulletjes rond Sinterklaas binnenkrijgen.

Jughi: hoe gaat het nu verder met je?

Miesy: nog eventjes en de taart wordt aangesneden.... Vind je het spannend? Was is je eigen voorgevoel?

Wij hebben dus ook tijdens de echo volgehouden het geslacht niet te willen weten. Toen de echoscopiste het bovenbeen ging meten, hebben wij onze ogen dicht gedaan. Wel raar daarna hoor, de echoscopiste weet het dan en wij dus niet.

Ik heb mijn placenta aan de achterzijde liggen, bij mijn vorige zwangerschappen lag die aan de voorkant. Ik had al gemerkt dat ik deze baby meer voelde, dat zal dus de reden wel zijn.

14. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een vraagje aan jullie: gaan jullie deelnemen aan een zwangerschapscursus/pufclub???
    Ik heb dit bij zwangerschap 1 wel gedaan, bij nummer 2 niet. Nu zit ik eraan te denken een cursus Mindful Zwanger te gaan doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

15. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @narena ja heel spannend! Gister de taart opgehaald en pffff moeilijk om mezelf te bedwingen hoor haha!
    Voorgevoel in t begin meisje maar nu echt geen idee meer.. kan net zo goed n jongetje zijn haha. Pas vanavond 19.30 aansnijden

En zwangerschapscursus ik doe aan yoga.

16. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Miesy veel plezier vandaag!!

Narena, ik blijf het zo bijzonder vinden dat iemand het niet wil weten... Ik zou mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen, zoveel wilskracht heb ik niet hoor.. :p

Hier gaat het langzaam beter, zit nog wel af en toe aan de morfine... Verder behoorlijk moe ook. Toch ga ik morgen werken, aangezien ik een nieuwe baan heb wil ik wel erg graag aan het werk!

17. Adrianna

Wij gaan geen cursus doen, maar ik schaf het boek 'mindful bevallen' aan.
    Ben niet echt een pufclub typje :p

18. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Pufcursussen en zo zijn niet echt mijn ding... Vooral omdat ik er geen tijd voor heb!
    Ooit een cursus mindfulness gedaan, laat maar zeggen dat dat niet mijn ding is ook... Ik laat het op me af komen, ik vraag wel mijn kraam (dat is een vriendin) bij de bevalling. Ik raak nogal snel onder de indruk van witte jassen als ik pijn heb... (normaal ben ik niet op mijn mondje gevallen) En mijn man zal ook niet op zijn strepen gaan staan waar ik best last van had vorige bevalling..

19. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gister de taart aangesneden en we krijgen een jongen!! <3

20. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Leuk Miesy!! Had je het zelf verwacht of niet?

Deel Deze Pagina