1 tot 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babylove 85, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb inderdaad een OGGT gehad en ik vond het wat minder.... het drankje was echt een tegenvaller en het twee uur wachten vond ik lang duren, vooral omdat ik lastig stil kan zitten, maar ik heb het gedaan.
    Ze zeiden dat de uitslag vanochtend al bij de verloskundige zou liggen en zij zouden mij bellen als er iets zou zijn...tot nu toe geen telefoontje gehad en als ik morgen niks gehoord heb dan doe ik een vreugde dansje :p
    Maandag bel ik dan zelf even voor de dubbelcheck dat het goed zit.

Ik ben niet puur en alleen geprikt omdat mijn baarmoeder voor op groei ligt.
    Ik heb overgewicht, mijn beide ouders zijn diabeet en ik ben niet helemaal Nederlands, dus de test stond al in de planning.

Mijn baarmoeder zit nu op een hoogte van 27 a 28 weken, terwijl ik zelf (bijna) 26 weken ben.
    Het is dus nog niet zo erg dat er alarm geslagen wordt :p Maar ze houden het gewoon in de gaten.
    Waarschijnlijk dus een iets grotere/langere baby.

Kleine toevoeging: Narena je valt inderdaad niet in de risico groepen, maar mocht je het wel hebben dan loop jijzelf en de baby wel een risico, vooral na de geboorte schijnen de kleintjes het zwaar te hebben met hun insuline zelf te regelen en de longetjes schijnen iets achter te lopen in ontwikkeling bij onbehandelde zwangerschapsdiabetes.

2. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Jughi. Inmiddels heb ik toch maar besloten de test maar te doen. Volgende week donderdag gaat het gebeuren. Hopelijk is er bij ons allebei niks loos!

3. Adrianna

Ik heb de uitslag!
    Nuchter was 4,6 moet onder de 6 zijn, dus die is mooi.
    Na het drankje was 6 en die waarde moet onder de 7,8 zijn, dus helemaal goed!

Dan hoor ik de rest wel bij de groei echo 14 december :)

Veel succes Narena, ik hoop dat er bij jou ook niks aan de hand is.

4. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Adrianna! Gelukkig maar!

Hier gisteravond flink geschrokken. Ik zou naar bed gaan en ging eerst even plassen. Toen ontdekte ik dat ik bloedde, helderrood bloedverlies. Zomaar, ik had niks raars gedaan oid. We hebben de verloskundige gebeld voor advies, en zij kon ons in eerste instantie geruststellen na het stellen van wat vragen. Maar 20 minuten later verloor ik (zichtbaar) nog steeds bloed en hebben we toch weer gebeld. Ze is gekomen en heeft hier het hartje geluisterd, gevoeld en 'gekeken'. Bloedverlies is onverklaarbaar, waarschijnlijk is er toch een (inwendig) bloedvaatje geknapt. Ik moest vanmorgen weer bellen en dat heb ik uiteraard gedaan. Gelukkig vannacht en vanmorgen ons kindje wel gevoeld en nog maar weinig bloed, wat meer roodbruin van kleur. Ik hoefde dus niet te komen, maar al met al zijn we wel flink geschrokken. Nu moet ik het goed in de gaten houden en als ik het niet vertrouw weer bellen.

Vanmiddag hebben we alvast Sinterklaas gevierd hier, dat was gelukkig heel geslaagd en de kinderen waren blij en tevreden met hun cadeaus. Leidde mijn gedachten ook wat af.....

5. Adrianna

Wat schrikken Narena! Het kan inderdaad goed een bloedvaatje zijn en dat kan ook echt flink wat bloed met zich meebrengen.
    Is het nu weer over of minder?

6. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het bloeden gestopt. Gisteren nog wel wat (lichtjes) bruinverlies gehad, dus ik houd het inderdaad maar op een bloedvaatje.

7. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Wow Narena, wat ontzettend schrikken.. Gelukkig lijkt alles wel goed te zijn!! Hopelijk gewoon een bloedvaatje idd..

Hier was de uitslag van de suikertest goed. Sowieso lijkt alles met beeb wel goed te verlopen. Ik gebruik nog steeds morfine, dus dat baart wel wat zorgen voor als ze straks geboren is. In de eerste week van januari een groeiecho, kijken of alles goed blijft gaan. Hopelijk wel!
    En dan kijken of het mogelijk is om de morfine af te bouwen, en zo te zorgen dat we gewoon na de geboorte lekker naar huis kunnen. Ik hoop in ieder geval dat het lukt! Ik ga 6 weken van te voren met verlof, jullie?

8. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Jughi dat ook jouw uitslag goed was. Ik snap dat je je zorgen maakt ivm de morfine. Ook ik ga 6 weken van te voren met verlof, toevallig had ik vandaag de brief van het uwv in huis. De ingangsdatum van mijn verlof is 2 februari, kijk er nu al stiekem naar uit.

Vandaag had ik de OGTT. Ik moet zeggen dat ik het enorm mee vond vallen. Zo vies is dat drankje niet. Mijn nuchtere waarde was 4,8 maar ik heb de waarde na 2 uur niet te horen gekregen. Het zou vanmiddag al bekend moeten zijn bij de verloskundige, dus ik neem aan dat ik gebeld word als er iets aan de hand is. E zo niet, dan hoor ik het volgende week woensdag wel, dan heb ik weer een afspraak bij de VK.

9. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hier het 3e trimester ingegaan!! Begin ook echt uit te kijken naar mijn verlof.. Niet zozeer omdat het allemaal vervelend wordt maar omdat ik me liever bezig wil houden met babys ipv met mn werk... :p

10. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rustig hier.... Ik up hem even!

11. Adrianna

Het is erg rustig inderdaad!
    Ik heb zelf ook niet zoveel te melden, alles gaat z'n gangetje.
    Vandaag een groei echo gehad en de kleine man zit precies op de middelste lijn qua groei.
    Dat mijn baarmoeder hoger zit dan normaal bij mijn termijn komt omdat alles naar boven groeit ipv naar de voorkant of zijkanten....helemaal goed dus :)

Met de andere dames is ook alles goed neem ik aan?

12. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hier gaat het ook gewoon goed... :) Zwanger zijn wel een beetje beu aan t raken haha! Verder druk bezig met werk en studie, en uitrusten.. Ga vaak vroeg naar bed want ben wel erg moe telkens...
    Ik heb 4 januari de groeiecho :) Fijn dat alles goed was!!

13. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi dat alles goed gaat meiden. Ik had gisteren een afspraak met de VK. Afspraak om 14.45 uur en ik was er toen ook. Zat de wachtkamer behoorlijk vol, het stel dat om 14.00 uur aan de beurt was, zat nog te wachten.... Uiteindelijk heb ik ook ruim 1,5 uur moeten wachten, bah.
    Maar goed, ik moest bloedprikken vanwege de rhesus en ik heb natuurlijk even gevraagd naar de uitslag van de OGTT. Nou, er is dus (gelukkig) inderdaad niks loos. Nuchter prikte ik 4,8 en na het drankje 7,2 dat was prima volgens de VK. Wel vermoedt ze dat ik blaasontsteking heb, ik moet echt enorm vaak plassen ('s nachts wel 5/6 x) en heb dan steeds enorme aandrang terwijl er maar heel weinig komt. Ook meer last van harde buiken, dus ik moet even wat urine laten controleren door de HA. Vanmorgen kwam ik er niet aan toe iets te brengen, hopelijk lukt het morgenochtend wel. Heb er overigens verder geen last van.
    Op het werk is het een drukke periode, altijd zo de laatste loodjes voor de kerstvakantie. Gelukkig na morgen nog maar een weekje, daarna heb ik 2 weken vrij. En na de vakantie is het natuurlijk al snel 2 februari....

14. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Narena heb je nog je urine laten testen?
    Ik ben ook echt bezig met de laatste loodjes voor de kerstvakantie.. Vanavond ouderavond, jak! Vind ik normaal geen probleem, maar zo laat savonds thuis (half 11) en dan morgen gewoon weer lesgeven...
    Idd na de vakantie is het zo verloftijd!

15. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Oudergesprekken onder invloed van morfine gedaan.. Ging zo goed, al 2 weken niks gebruikt maar gisteren uit het niets ineens megabuikpijn weer! Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter.. :)

16. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ook ik heb veel te lang niets van me laten horen..
    Gelukkig lees ik veel over positieve suikertesten!

Oei dat is ff schrikken geweest narena! Gelukkig is het bloeden weer gestopt en doet de baby het goed. Hier tijdens vorige zwangerschappen ook weleens bloedingen gehad. Hopelijk dit keer niet want je maakt je toch gelijk zorgen!

Laat dat verlof maar komen idd. Ik ben tijdens de kerstvakantie ook lekker 2 weken vrij en daarna nog 3 weekjes werken. Moet 6 weken van te voren met verlof omdat ik in de ziektewet zit. Maakt ook niet uit want ik beval toch 3 weken eerder. Zo heb ik nog een beetje rust van te voren.

Verder gaat het met mij redelijk. Heb veel last van mijn rug, benen en bilspier. Fysio helpt helaas weinig. Doe zo rustig mogelijk aan op een dag. Lig ook steeds vaker snachts wakker wat ook niet echt mee helpt. In overleg met de gyn mag ik me even eventueel een nacht op laten nemen met slaapmedicatie zodat ik een beetje bij kan slapen. De baby doet het gelukkig wel goed. Afgelopen vrijdag een groeiecho gehad. Hij loopt 5 dagen voor op de groei behalve zijn benen. Die lopen 1.5 week achter haha. Net als mijn zoon korte beentjes dus. Weegt nu zo'n 1180 gram. Voor zover ze dat goed kunnen meten.

17. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ellie, goed weer wat van je te horen!
    Hier snel even een update, ik moet straks met de oudste twee naar de basisschool voor de kerstviering.
    Urine laten nakijken, maar er was niks loos. Blijkbaar toch de ligging van de baby waardoor ik zoveel moet plassen.
    Vandaag waren er sollicitatiegesprekken voor mijn verlof. We hebben 2 personen benoemd die mijn baan gaan overnemen tot de zomervakantie. De komende tijd mag ik ze nog even inwerken.

Hoe is het verder met de rest?

18. Adrianna

Het wordt langzaam aan iets zwaarder nu.
    Merk dat mijn lichaam steeds meer aan de rem trekt als ik druk ben door harde buiken en rug/bekken pijn.
    Ook het slapen gaat moeilijker omdat ik stukken lichter slaap, maar aan de andere kant....als dit het allemaal is dan mag ik alsnog niet klagen vind ik :)
    De kraamzorg is geweest afgelopen week en heeft wat uitleg gegeven.

19. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hoi allemaal, mag ik de laatste maanden nog even meekletsen?

Ik ben 12 maart uitgerekend van onze tweede, we hebben al een dochter van 6 jaar. Onze tweede is als het goed is een jongen.
    Op zich gaat het goed, maar ik merk wel dat het behoorlijk zwaarder is dan bij de eerste. Ik ben tenslotte ook 6 jaar ouder en dat voel ik goed haha.

Groetjes, pasta

20. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pastasaus, welkom hier! We kunnen nog wel wat 'meekletsers' gebruiken hoor!
    Heeft iedereen goede kerstdagen gehad? Wij wel, weer veel en lekker gegeten met familie. Verder alles goed hier. Ik heb nu heerlijk 2 weekjes vrij, net als de kinderen uiteraard. Oudste zoon gaat de eerste week met mijn man mee op de vrachtwagen, dus ben ik een paar dagen alleen thuis met de jongste. Verder zijn we nu begonnen met de zolder, daar komt een slaapkamer voor onze oudste. De jongste verhuist dan naar de oude kamer van de oudste en pas dan kan ik beginnen met de babykamer. Zal blij zijn als alles klaar is.....

Deel Deze Pagina