Hey dames! Hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Met mij (ons) gaat het nog steeds prima. Ik heb geen ervaring wat betreft vorige zwangerschappen, maar ik mag volgens mij echt niet klagen. Ja, ik ga het voelen in mijn onderrug als ik drie dagen gewerkt heb en af en toe heb ik 's avonds wat last van maagzuur. Maar met een Rennie is het prima uit te houden, dus ook daarover mag ik volgens mij niet klagen. Laatste keer bij de verloskundige (2 weken terug) is mijn ijzergehalte en suiker weer gecontroleerd. IJzer was goed, suiker was te hoog. Niet schrikbarend en waarschijnlijk kwam het door het schaaltje vla wat ik een kwartier daarvoor naar binnen had zitten werken. Voor de zekerheid kreeg ik het apparaatje etc mee om de volgende dag zelf een paar keer te prikken. Nuchter, twee uur na het ontbijt en twee uur na de lunch. En zoals verwacht: alles gewoon helemaal prima. Ons dametje kan soms lekker druk doen en dan zie ik heel mijn buik bewegen. Heel apart maar ook heel mooi om te zien en te voelen. Van de week had ik het idee dat ze de hik had. Om de paar tellen voelde ik een licht schokje en dat hield enkele minuten aan. Ik heb nog steeds niet echt het idee dat ik al eens last heb gehad van harde buiken. Althans. Niets van wat ik er van lees, is herkenbaar voor me. Maar ja, ik moet dat maar positief zien. Jammer alleen dat ik er niet over kan mee praten. Op het moment heb ik even lekker vrij. In eerste instantie zou ik 2 januari weer moeten werken, maar omdat een collega haar vakantie opeens niet doorging, heeft ze die werkdag van me overgenomen. 4 januari is mijn vakantie weer voorbij. Maar ja, voor ik het weet begint mijn verlof dan alweer. Wel een drukke maand nog even. Ik heb trainingsdag van mijn werk, wat me zeker 6 uur kost op een zaterdag. En eigenlijk de herhalingsavond van de Kinder EHBO. Vraag me wel heel hard af of ik daar überhaupt iets kan gaan uitvoeren. Het lijkt me nou niet heel prettig om geknield naast een pop te moeten zitten en dan beademing en compressies uit te voeren. Buikje gaat toch wel een beetje in de weg zitten. Kraamzorg komt die maand ook nog langs. Genoeg te doen gelijk in het nieuwe jaar.
Voor iedereen allereerst de beste wensen voor 2017! Het zal ons allemaal hopelijk goed bevallen Wendy: fijn dat het allemaal zo goed gaat. En inderdaad, we kunnen nu ook lekker gaan aftellen naar het verlof. Ondanks dat ik ook lichamelijk geen bijzondere of erge klachten heb, merk ik wel dat ik behoefte heb aan meer vrije tijd. Lekker met de baby bezig zijn. Ik vind het overigens nog steeds een raar idee hoor dat er over ongeveer 10 weken een kindje komt..... Volgend weekend gaan we langs een autodealer, we hebben met straks 3 kinderen op de achterbank eigenlijk wel een grotere auto nodig. We kijken naar occasions, een nieuwe is voor ons echt niet haalbaar. Jullie nog tips voor ruime, betrouwbare auto's?
Hallo Dames! De beste wensen voor 2017 Dat dit jaar ons maar mooie babys zal opleveren! Narena, mag jij met verlof tot de zomervakantie? Ik ga ergens half mei weer voor de klas heb ik berekend.. Wij hebben toevallig net onze auto ingewisseld, een Mazda 5. Schijnen erg betrouwbare auto's te zijn, technisch erg sterk. Wij hebben dus nu een 7 zitter met schuifdeuren. (ook een occasion) Verder is een volkswagen touran of sharan goed, of een citroen Picasso C4... Wij hebben alleen gekeken naar de 7-zits varianten ...
Ja Jughi, ik neem na mijn bevallingsverlof ouderschapsverlof op. Ik had alle uren (helft betald, helft onbetaald) nog van onze 2e zoon en ik red het tot de start van de zomervakantie met alleen al de betaalde uren. Dus ik zou wel gek zijn als ik daar geen gebruik van zou maken! (de uren vervallen ook op het moment dat je kind 8 wordt, dat is in januari 2018) Ga ook even kijken naar de modellen die jij nu noemt. Wij denken ook een een 7-zitter, wel handig lijkt me. Keek nu ook naar de Toyota Verso, maar het is altijd goed je visie wat te verbreden. Schuifdeuren zijn ook handig lijkt me....
Narena dat is wel lekker!! Genieten dus van je extra lange vrije periode!! Vanmorgen groeiecho gehad, dame loopt wat voor op groei. Gelukkig maar Behoort tot de grotere kindjes. Na al dat morfine gebruik was ik toch bang dat het was minder zou zijn..
Wat een lang verlof Narena. Lekker hoor! Gelukkig maar Jughi. Liever iets voorlopen dan achter lopen. Ik ben afgelopen vrijdag weer op controle geweest. Zag er allemaal prima uit. Over 2 weken weer de volgende groeiecho. Gisteren bij de bedrijfsarts geweest. Zit nu volledig in de ziektewet. Raar idee dat ik nu al verlof heb en niet meer hoef te werken. Thuis heb ik het druk genoeg met een 2 jarige die als favoriete zin heeft; Nee dat hoeft niet Ga nu ook op het gemak maar eens wat dingen voor de kamer in orde maken. Nog iets meer dan 6 weken en dan is het bij mij alweer zover. Gaat opschieten nu!
Vandaag ben ik weer voor controle bij de VK geweest. Ondanks het lekkere eten tijdens de feestdagen en de vele heerlijke oliebollen, zelfs een halve kilo lichter dan de vorige controle (3 weken geleden). Ik ben nog steeds 3 kilo lichter dan tijdens de allereerste controle. Buik was ook niet heel erg gegroeid en de VK heeft een echo gemaakt waarbij ze het buikje van onze baby gemeten heeft. De groei loopt 8 dagen achter, dus zoals het nu lijkt, wordt het een kleine baby.... Ik hoefde me verder geen zorgen te maken, het valt nog binnen de norm aldus de VK. Verder was de bloeddruk nog prima (110/70) net als mijn HB (8,4) en suiker (5.0). Onze baby ligt al met het hoofdje naar beneden en is al een behoorlijk stuk ingedaald. Dat is dus ook de verklaring voor het feit dat ik steeds moet plassen.
Dames om ons maar weer eens te uppen .. Ik heb echt niks te melden haha! Nog volop zwanger, buik ontploft maar nog steeds maar 4 kilo aangekomen. Verder gaat het hier prima! Hoe gaat het bij jullie?
Ha Dames! Mag ik mee schrijven? Morgen 33 weken zwanger, 1 maart uitgerekend van ons tweede kindje. Een zwangere zwangerschap met eerst 14 weken veel overgeven en misselijk en sinds 10 weken bekkenklachten. Vanaf 20 weken werk ik 50% en sinds een week gaat het helemaal slecht. Lopen, lang staan.. dat gaat allemaal niet. Rolstoel in huis voor als ik er even uit wil. Echt genieten is er niet bij deze zwangerschap en daar heb ik het soms moeilijk mee. Gisteren groei echo gehad en de kleine meid doet het gelukkig super. Boven gemiddeld kindje, dus dat beloofd weer wat . Nu nog twee dagen werken en dan heb ik verlof! Heerlijk met 33.1 al. Kan ook niet meer, want kan 's nachts nauwelijks slapen van de pijn. Nou, dat was t wel wat er valt te weten over mij
Welkom Lies! Wat naar dat je zoveel klachten hebt. Kan me voorstellen dat je meer de dagen aftelt dan dat je echt kunt genieten op die manier. Ik heb verder weinig te melden... morgen tweede groei echo en de placentalocatie echo. Hopen dat de placenta mooi mee omhoog is gekropen, maar ik ga er wel een beetje vanuit. Verder voel ik me nog steeds prima... okee, ik kan geen 5km meer lopen zonder pijn of even een uurtje staan om te kletsen met iemand, maar zolang dit het is mag ik in mijn handjes knijpen denk ik.
Lies wat vervelend!! Klinkt heel naar.. Ik heb ook veel last van mijn bekken, maar heb een goede bekkentherapeut. Heb je dat al geprobeerd? Ze is echt mijn redding, waardoor ik uberhaubt nog loop! Sterkte! Wat voor werk doe je eigenlijk? Ik ga hopelijk over iets meer dan 2 weken met verlof, maar als de vervanging nog niet kan (sta voor de klas) dan kan het zijn dat ik nog wat langer doorwerk.. Het gaat hier dus best prima dus dan kan ik best wat langer door.. Liever dat dan dat mijn leerlingen achter gaan lopen!! Adrianna, wat een ander verhaal bij jou dan! Wat fijn dat het zo goed gaat Is jouw groeiecho niet al heel vroeg dan? Ik heb ze met 30 en 34 weken...
Hier krijgen we er standaard 3 Heb met 28 weken een groei echo gehad, nu met 31.4 (is die van 32 weken) en dan nog 1 met 36 weken. De placenta was goed, dus dat is een pak van mijn hart. Verder liepen zijn buikje en benen +/- een weekje voor, maar hij wordt volgens haar wel meer dan 7 pond... is ook niet zo gek. Ik ben stevig gebouwd, zijn vader is lang en heeft een goede bouw, dus hij loopt op familie schema
Loop vanaf 9 weken al bij een bekkentherapeut.. Daardoor kon ik het nog volhouden tot 18 weken met werken.. En uiteindelijk nog 2 weken doorgebikkeld. Ik ga nu alleen nog maar om mijn spieren, die allemaal zo verkrampen, los te masseren. Vandaag is mijn laatste dag, over een uur heb ik verlof! (2 vakantiedagen opgenomen, officieel pas per volgende week woensdag). Ik werk in de bruiloftsbranche, met regelmatig beurzen etc. Maar die doe ik al niet meer sinds eind september. Verder zit ik veel achter mijn bureau, maar kan al geen 2 uur meer zitten. (lopen ook niet, staan ook niet haha). Hebben jullie 2 groeiecho's trouwens? Hier een gehad met bijna 33 weken en verder niet. Hier trouwens ook een gemiddeld groot kindje. Met beentjes liep ze 10 dagen voor en de rest gemiddeld een week. Het hoofd ook gemiddeld groot, daar baal ik wel van . Had de eerste ook. Ze heeft geen schatting gedaan van eind gewicht, maar als ik naar de eerste kijk.. 3640 met 38.3, ben ik bang dat we die kant wel weer op gaan
Balen hé die bekkenpijn. Ik had er al vanaf 10 weken last van. Fysio heeft niet bijzonder veel geholpen. Of misschien ook wel dat ik anders nog meer last had gehad haha. Fijn dat je placenta goed was adrianne! Hele opluchting kan ik me zo voorstellen. Ik heb aanstaande maandag weer een groeiecho en controle. Zal daarna nog 2 groeiechos krijgen. Eerste zoon was te licht 2600 gram met 40.3 weken. Is de laatste weken niet meer gegroeid daarom krijg ik de groeiechos. Verder gaat het redelijk slecht. Naast dat ik weinig kan door de pijn heb ik sinds deze week ook regelmatig pijnlijke harde buiken als ik maar een stukje loop. Echt vreselijk irritant en ben echt aan het uitzitten nu. Gelukkig naar maar 5 weken te gaan! Ondertussen wel wat nieuwe dingen voor het kamertje besteld dus die moet volgende week ook wel ergens klaar zijn.
Halo, ben ik ook weer even. Ellie, wat rot dat het zo slecht gaat met je! Ik snap dat je dan echt aan het aftellen bent. Ik ben, als ik dat en ook de verhalen over de bekkenproblemen lees, maar weer blij en dankbaar dat een en ander hier vrij vlekkeloos verloopt. Afgelopen donderdag ben ik wel naar het ziekenhuis doorgestuurd omdat ik minder leven voelde. Daar 3 kwartier aan de banden gelegen en nog een echo gehad. Gelukkig zag alles er wel goed uit, dus was ik wel weer gerust gesteld. Verder hebben wij vandaag onze nieuwe auto al opgehaald! Het is toch een Toyota Verso geworden. Een hele nette uit 2012, weinig kilometers en veel meer ruimte dan onze oude.
Wat rot Ellie dat het zo slecht gaat.. knuffel! Wat ik erg moeilijk vind is om mijn eigen grenzen aan te geven. Gisterochtend mee geweest met zwemmen met vriend en kind. Zij lekker zwemmen en ik in het kruidenbubbelbad, haha. Daarna zo veel pijn.. Maar had nog vergadering van de carnaval. Ik weet gewoon dat mensen niet begrijpen dat ik ontzettend moet doseren.. Dus toch maar even gegaan. Daarna kon ik gelukkig wel 2 uur op bed liggen. Ik slaap nu met een plank onder mijn topper, mijn matras was te zacht nu voor mijn bekken. Ik slaap zo veel beter! Heb nu verlof, vandaag eerste dag dat ik niet hoef te werken. Zo gek! En heb echt nesteldrang gekregen! Morgen komt mijn moeder de babykamer poetsen en spullen uitzoeken wat we nog kunnen gebruiken en wat weg kan. Zo gaat het eerste roze wasje er in. Dan kan ik dat morgen ofzo even strijken. Bij de eerste had ik totaal geen nesteldrang, toen ging ik met 36 weken alles wassen, omdat dat moest van mensen . Nu nog geen 34 weken.. haha! Denk dat het ook wel is omdat ik niet echt van deze zwangerschap kan genieten en toch niet heel veel meer kan. Dus nu wissel ik het af met iets doen, netflix, iets doen, netflix (kleine is naar kinderdagverblijf). @narena: leuk! Een nieuwe auto. En ruimte is zo fijn met alle pruttel die je mee moet nemen als je wil wandelen of naar een verjaardag gaat .
Ik meld me hier ook nog even. Ik ben 4 maart uitgerekend van ons tweede kindje. Ik zal me even voorstellen verder. Kim, 28 jaar geworden gisteren. Een zoontje van 2 en verwacht nu een meisje. Bijna 4 jaar getrouwd en werk fulltime.
Hallo Kim, welkom hier! Voel je je verder goed? En houd je het werken nog wat vol of ben je/ kun je al bijna met verlof? Ik werk ook fulltime en merk dat ik wel steeds meer 'in mijn hoofd' ga zitten en begin te verlangen naar verlof.
Ik heb wel wat meer pijntjes tov mijn eerste zwangerschap maar ja toen liep de eerste nog niet rond natuurlijk. Ik ben echt aan het aftellen naar mijn verlof. 29e heb ik mijn laatste werkdag kan niet wachten .. heb zo geen zin meer.. vandaag gelukkig vrij dus ga met die oudste peutergymen. En als hey goed is komt er vandaag een proefkaartje binnen. Hopelijk kan ik dan eindelijk kiezen.. ik blijf maar twijfelen over het perfecte geboortekaartje haha. Omdat dit waarschijnlijk de laatste keer is wil ik het perfect afsluiten. Herkenbaar of vinden jullie het raar haha? Zijn jullie er allemaal al uit?
Laatste half uur veel last van... ??... haha. Ik ken dit niet. Bij de eerste niet gehad. Harde buiken? Oefen weeën? Mijn buik verkrampt elke paar minuten voor een seconde of 10-20-30. In het begin alleen onder in, alsof je erg ongesteld bent en nu de hele buik.. Voel de baby wel een beetje schuiven, dus hoop niet dat ze uit het bekken is gegaan en zich om draait ofzo haha. Herkent iemand dit? Ik weet echt niet wat pijnlijke harde buiken zijn of oefen weeën haha.