1 tot 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babylove 85, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mij werd bij mijn zoontje voorgesteld rond 40+4 of ik ingeleid wilde worden dus denk wel dat ik de keuze had gehad

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

kimmiej, was dat zonder een medische aanleiding?
    Dat is wel een fijn vooruitzicht namelijk :D

3. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier laten ze je standaard niet langer lopen dan 41 weken, tenzij je zelf aangeeft dit te willen.

4. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Wat fijn zo'n goede bloeddruk Lies!

Hopelijk worden jullie niet nu nog ziek..

Ik heb geen idee tot hoe lang ze je hier laten lopen. Vaak beginnen ze aan het eind van de 40 weken toch al wel met strippen en dan met 41 weken inleiden mocht je hier voor kiezen.
    Ik ben ook zo blij dat ik nu al weet wanneer ik ingeleid ga worden. Ben er ook helemaal klaar mee. Gelukkig nog maar 2 weken uit zitten.

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja ik was niet medisch

6. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Dames wat een geklets hier ineens! Leuk!
    Hier ook al wat voorwerk idd, en wat van die laatste loodjes klachten haha.. Wel aan t genieten van mijn verlof zeg.. wordt wel zwaar nu!
    Hier ligt ze pas net in de juiste positie, dus nog niet ingedaald of zo..
    Door de groeiecho wordt ze groot geschat, rond de 8 pond bij 40 weken. Ben benieuwd hoe lang ik door moet lopen!

7. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    @jughi, hier ook een flinkerd verwacht. Idd rond de 4 kilo met 40 weken. Maar dat is geen reden om in te leiden volgens mij. Kindjes zijn steeds groter tegenwoordig. Ze verwachten ook dat ze lang is, hele lange benen.

Hier is ze een heel klein stukje ingedaald. Echt alleen met het topje van haar hoofd. Dus ze ligt nog flink hoog met de billen.

8. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ben benieuwd hoe groot jullie kindjes uit eindelijk zijn. Mijn eerste woog 2600 gram en de 2e 2900 gram. Zal nu wel weer rond de 3kg zitten schat ik.

Hier ook nog niet ingedaald bij de laatste controle.
    Volgende week maandag nog een laaste check en dan zitten de controles er weer op.

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier vrijdag liggingsecho. Laatste keer lag ze nog boven de bekken en ze ligt nog steeds veel met de billen tegen me rib dus ik denk niet dat ze ingedaald is. Voel wel regelmatig steken onder dus ik denk dat ze erin en eruit gaat

10. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Dat gevoel heb ik ook Kimmiej, haha.
    Soms liggen de billen een stuk lager en soms drukt ze met de billen tegen mijn ribben aan. Zal dinsdag of donderdag eens precies vragen bij de verloskundige.. of ik bij breken van de vliezen moet gaan liggen bijvoorbeeld.. haha.

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik moet wel liggen zeiden ze de laatste keer

12. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Lies2012 ; ja echt dat bekken, it's killing me! Ik hoop dat je bloeddruk goed blijft.

Hier ook bekend trouwens hoor, dat vaak naar de wc moeten pff. De druk op de onderzijde word ik ook niet vrolijk van, en af en toe is het ook net of er een grote bowlingbal tussen m'n benen zit en de kleine jongeman er ieder moment uit kan floepen.

Ik heb goede en slechte dagen maar steeds meer slechte, bah. En vraag me niet waarom, maar dan draai ik in m'n slaap op m'n rechterzij, waar dus de hoofdbron van de instabiliteit zit, en dan blijf ik daar dus ook gewoon liggen :(. Je zou zeggen dat ik dan van de pijn wel terug zou draaien... niet dus. Met als gevolg in de ochtend bijna het bed niet uit kunnen :x.

Een zwangerschapsmassage, ik moet er eerlijk gezegd echt niet aan denken haha. Geen gepluk aan m'n lijf.

Ik hoop echt dat ik zo kan bevallen zonder ks... we zullen zien woensdag, dan heb ik weer controle bij de gyn en ga ik het zeker bespreken!

@Adrianna : luisteren naar je lijf hoor, ik vind het ook niet altijd makkelijk te accepteren dat ik niet veel meer kan maar het is even niet anders. Ik zou ook nog wel van alles willen doen maar dat gaat ook niet.

Ik weet niet hoe groot de baby geschat wordt met de geboorte, ik krijg geen groei-echo's meer alleen woensdag nog een echo ivm de ligging van de placenta.

Ik moet trouwens even mijn gal spuwen hoor pff. Wat een drama vanochtend.
    Dochterlief is met tijden flink opstandig, en waar gaat het dan over? Om een t-shirt wat ik klaar had gelegd... echt serieus. Ze is 3 kwartier bezig geweest met drama schoppen, toen werd ze opgehaald voor school. Ze rijdt met de moeder van een vriendinnetje mee, aangezien ik door de instabiliteit bijna niet meer kan lopen.
    Vraag me niet hoe maar ze was aangekleed, alleen moest ik nog haar haren kammen toen die mama er al was. Grrrr. Krijsen gillen schreeuwen huilen argh! Soms vraag ik me af of dat wel normaal is voor haar leeftijd (6) pfff. Ik was zo ongelooflijk boos vanochtend. Mijn man wilde haar nog helpen met aankleden en daarna een knuffel voor hij weg ging naar zijn werk, het einde van het liedje is dat hij zonder knuffel is weg gegaan omdat madam de kont in de krib gooide en onder tafel bleef zitten... echt he. Leuk joh zo'n begin v.d. ochtend :x.
    Ene kant ben ik ontzettend boos omdat ze gewoon verrekt te doen wat ik zeg, andere kant voel ik me dan weer heel erg lullig omdat ze zo hartverscheurend aan het huilen was :(. Dan breekt echt m'n hart. Ik ben ook wel heel erg tegen haar tekeer gegaan en daar voel ik me best schuldig over :(.
    Heb net ook even een fiks potje zitten janken toen ze weg was en nu komen de tranen weer omhoog :(. Ik kan er gewoon niet tegen als het zo moet. Dat meisje betekent zo ongelooflijk veel voor me en ik wil gewoon dat ze met een goed gevoel naar school gaat. Ik heb haar nog wel een hele flinke knuffel en kus gegeven voor ze in de auto stapte en gezegd dat ik van haar hou. Dat doe ik sowieso altijd als ik afscheid neem op school of waar dan ook, of als ze gaat slapen.
    Ook gevraagd of ze graag had dat ik haar vanmiddag ophaalde op school (ze blijft over) en dat wilde ze graag. Dus ondanks mijn instabiliteit ga ik heen en weer, normaal werd ze thuis gebracht. Ik wil gewoon dat onze band goed is maar ik wil ook dat ze soms eens wat beter luisterde en wat minder dwars was pff.

Sorry voor het lange verhaal :). Ik wou dat ze bij me was nu. Bah.

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ah pastasaus, dikke knuffel!
    Ik begrijp het helemaal.. zo beperkt door die stomme bekken! Voel me hier ook vaak een waardeloze moeder, omdat ik niet met hem kan dansen/rennen/springen/op de grond kan spelen of een stukje kan wandelen. Soms zegt hij ook wel 'mama moet ook mee!!' Dat breekt dan echt mijn hart.. dan gaat hij weer met oma een stukje wandelen, omdat hij toch gelucht moet worden haha.
    Maar hij is nog maar 2 en jou dochter 6.. die heeft dingen natuurlijk nog meer door.

Een kindje er bij is een hele verandering en dan kan mama haar niet eens ophalen van school.. dat lijkt mij ook heel frustrerend.. helemaal als je 6 bent en alles zo goed door hebt, maar het toch allemaal niet snapt.
    Misschien moet je eens met haar gaan zitten en uitleggen wat je voelt etc? Weet niet in hoeverre jullie haar betrekken in de zwangerschap?
    Heeft ze een idee wat haar te wachten staat (voor zover je dat kan overbrengen voor de tijd haha).

En verder denk ik dat opstandigheid er wel bij hoort.. ze denken dat ze veel zelf kunnen en geen hulp nodig hebben van papa en mama..

Knuffel, het is niet makkelijk 😉.

14. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Lies oh zo herkenbaar, dat jezelf een waardeloze moeder voelen omdat je niet veel met je kind kunt ondernemen :(. Hier zegt ze ook weleens je speelt niet veel met me, maar zegt daar wel achteraan geeft niet hoor mama, dat komt omdat er een baby in je buik zit dat weet ik wel. Dan geef ik haar altijd een hele flinke knuffel. Ik probeer wel zoveel mogelijk met haar te doen en sommige dingen kunnen wel, een spelletje memory op de bank of kleuren, dat soort dingen. Samen een film kijken etc.
    Maar dat scheelt inderdaad dat zij al 6 is.

We betrekken haar zoveel mogelijk erbij op haar niveau, ze weet dat ik veel pijn heb en niet goed meer kan lopen, ze is mee geweest naar controles e.d. als ik een echo kreeg, zodat ze haar broertje weer kon zien. Niet dat ze het super interessant vond haha, ze was meer aan het spelen dan wat anders. En dat geeft natuurlijk ook niet. Ze heeft ook uitgezocht welk vestje hij als eerste na de geboorte aan krijgt, ze vroeg of dat mocht. Ze heeft geen idee hoe lang het nog ongeveer duurt voordat hij geboren is, wel vindt ze het lang duren :D en zegt regelmatig ik wou dat hij er was! Ze kijkt er wel heel erg naar uit.

Inderdaad opstandigheid hoort zeker bij de leeftijd, maar we hebben bepaalde afspraken over kleding, zij kiest naast haar ondergoed / sokken 1 ding uit wat ze aan wil op een dag, de rest leg ik er bij. Als ik dat namelijk niet zo doe, trekt ze alleen dezelfde dingen steeds uit de kast en ligt de rest te verstoffen. Buiten dat heb ik dan helemaal geen zeggenschap meer over haar, dit klinkt misschien stom maar ze is er 1 van geef je haar 1 vinger pakt ze beide handen. Zeker mag ze veel, heeft zeker ook zeggenschap over bepaalde dingen en haar mening telt net zo hard als de onze, maar sommige dingen bepalen wij ;) en kleding is daar 1 van. Het valt inderdaad soms niet mee, maar gelukkig is ze ook echt wel heel erg lief en een ontzettende grapjurk haha. Dankjewel voor je knuffel, die kon en kan ik zeker gebruiken :).

15. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hahaha.. Jaa meisjes. Ik herken dit wel van verhalen over mijzelf van vroeger ;). Hier nu een meisje onderweg en als ze ook maar iets op mij lijkt.. ai ai ;).

Kan je verder weinig tips geven over een 6 jarige, want die fase hebben wij nog niet. Denk dat het maar even afzien is.. als straks de baby er is, zal ze ook wel opstandig worden af en toe voor aandacht, denk ik.

En goed idee van die kleding, dat ga ik onthouden voor over een paar jaar met deze spruit ;).

Ik ga nu weer naar de verloskundige voor extra controle. Net gebeld dat ik zo terecht kan, dus hop hop.. gaan we weer! Het houdt je van de straat ;)

16. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    bah wat vervelend pastasaus. ik zou niet weten wat normaal is, nog geen ervaring. Maar kan me voorstellen dat je een niet heel vrolijk van word.

gisteravond weer lang harde buiken gehad daarna ook nog echt harde buiken gehad die over gingen naar echt pijnlijk en ook rugpijn. hield ongeveer een uur aan daarna in slaap gevallen. had toch even een moment dat ik dacht zal dit het zijn..

17. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Zo, weer terug. Bloeddruk was weer hoog.. 135/90, verloskundige Wilde me even beter laten checken en dus door het ziekenhuis. Daar was alles goed. Alleen laag ijzergehalte. Ijzertabletten meegekregen.

Was een verpleegkundige, wat een #%*. Ze haalt me op en eerste wat ze zegt is'wat doe je hier? Je bloeddruk is niet extreem hoog'.
    Dat geeft je dus echt een onprettig gevoel, alsof je je aanstelt.. maar het was niet mijn idee om naar het ziekenhuis te moeten.. dat was het idee van mijn verloskundige.:
    Heb later ook tegen de arts assistent gezegd dat ik niet vind dat de zoiets tegen mij behoort te zeggen. Laat ze dat de verloskundige praktijk opbellen::

Tegen ander stel zei ze 'de verloskundige had jullie gewoon even een half uurtje in de wachtkamer moeten laten zitten en dan nog een keer hartje luisteren. Echt onzin dat jullie hier zijn. Baby hartjes gaan wel vaker wat sneller.' (Mensen zaten er omdat de baby hartslag van 200 had, hoorde ik).

Vond ik ook zo brutaal.. bah!

Nu helemaal kapot dus even een uurtje slapen.

18. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Lies, trek je niks aan van die verpleegkundige... Wat een hork! Beter een keer teveel gecheckt, dan te weinig?! Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze juist dat ik laagdrempelig moet bellen als er iets aan de hand is!
    Pastasaus, wat vervelend dat het zo ging met je dochter.. Mijn zoontje is 15 maanden en begint moord en brand te schreeuwen als hij aan de hand moet lopen ipv los naar de auto... Ook al is het niet dezelfde fase, soms moet er 'gewoon' wat frustratie uit bij kids denk ik dan maar. Leuk is anders... En je bent absoluut geen waardeloze moeder!!

Vandaag een echo gehad van mijn borst, aangezien ik in september al een knobbeltje had gevoeld. Toen dacht de huisarts dat het een ontstoken melkklier was, als het niet wegging moest ik terug komen. Dat toch maar gedaan 2 weken geleden, en nu kon ik terecht voor de echo. Het lijkt een goedaardige tumor, dus morgen meteen een punctie om het weefsel te kunnen bekijken. Op zich ben ik niet bang hiervoor, maar is toch wel wat spannend..

Qua beeb zijn we ons steeds beter aan t voorbereiden. Kamertje is zover af, komende week de enveloppen stickeren, en dan eens gaan nadenken over de vluchtkoffer..

19. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @lies ; ja berg je maar hoor, meiden zijn echt pittig haha. Althans, die van mij wel :D. Ze was een paar dagen oud toen ik in het zkh al te horen kreeg dat het een driftkikker was :). Kwestie van mijn man's karakter en de mijne gecombineerd. Oeps, haha. Ja we moeten wel met o.a. de kleding, anders loopt ze gewoon over ons heen. Geeeeeeen zin in!
    Zo zeg, die vpk die je had die had dus van mij mooi even de wind van voren gekregen zeg. Moet je mij hebben, normaal zeg ik al waar het op staat maar die hormonen werken ook lekker mee zeg maar :D. Niks van aantrekken en d'r lekker laten kletsen!

@Aanoniemous : nee vrolijk word ik niet van zulk gedrag haha. Alhoewel het ook wel weer komisch kan zijn, hoe erg ook, om zo'n opdondertje zo verschrikkelijk boos te zien :). Mits ze niet gaat huilen want dan breekt deze mama hoor.
    Oef, harde buiken zijn niet fijn, hopelijk blijft je kleine nog even lekker zitten!

@Jughi : dankjewel! Ik snap het ook wel hoor dat ze soms gefrustreerd raakt. En ze mag ook zeker boos worden maar soms moeten dingen nu eenmaal ;).
    Oef, spannend zeg, ik hoop dat het goedaardig is. Wat een onzekerheid weer bah. Wanneer krijg je dan de uitslag van de punctie?

Kamertje is hier ook klaar, ik hoop alleen dat mijn bestelling van bonprix zsm binnen komt. Vorige week maandag besteld, zou vorige week woensdag binnen komen maar kreeg een mail dat het vertraagd werd. En nu nog steeds niets? Gelukkig dat ik nog niet betaald heb... Als ik in mijn bestellingen ga kijken staat er al bijna een week dat hij voorbereid wordt. Als ik al betaald had was ik er zeker achteraan gegaan maar nu wacht ik nog wel even af.

20. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ik weet trouwens niet wat er gaande is maar het rommelt de hele dag al hier. Niet echt krampen maar wel een raar gevoel. Ook regelmatig steken in m'n buik die niet door de baby veroorzaakt worden. Ik vind het maar raar. Straks krijgt schoonvader nog gelijk ook dat hij zich ruim voor de datum aandient :).

Deel Deze Pagina